Vettel a câştigat la Suzuka, Alonso a abandonat!

de Daniel Popescu
Duminica, 07.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a câştigat Marele Premiu al Japoniei şi s-a apropiat la numai patru puncte de Fernando Alonso, care a abandonat în primul viraj. Felipe Massa şi Kamui Kobayashi au obţinut primul podium în 2012.

Nu stiu de ce Raikkonen nu a luat piciorul de pe acceleratie. Nu avea loc. Dar asa se intampla uneori.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Sebastian Vettel a reaprins lupta pentru titlul mondial cu cinci curse înainte de final sezonului, după ce a dominat autoritar Marele Premiu al Japoniei. Pilotul echipei Red Bull a condus cursa din primul până în ultimul tur cu un avans confortabil în faţa rivalilor şi a profitat la maxim de abandonul din primul viraj suferit de liderul Fernando Alonso.

Plecat de pe locul şase, pilotul Scuderiei Ferrari a suferit o pană la cauciucul stânga-spate după ce a fost lovit uşor din spate Kimi Raikkonen, a abandonat şi mai are un avans de numai patru puncte în fruntea clasamentului general în faţa lui Vettel.

Abandonul spaniolului a venit într-o cursă în care coechipierul său Felipe Massa a avut parte de cea mai bună evoluţie din acest sezon. Deşi a luat startul doar de pe locul 11, brazilianul a ajuns pe locul patru în urma numeroaselor incidente din primul tur şi ulterior s-a poziţionat pe locul doi după ce a trecut de Kamui Kobayashi şi Jenson Button după prima serie de intrări la boxe. Astfel, el a obţinut primul podium din acest sezon şi în mare măsură i-a convins pe şefii Ferrari că merită să rămână la echipa şi anul viitor.

LUPTA SPECTACULOASA KOBAYASHI-BUTTON

Esential 4 puncte este avansul pe care il mai are Alonso in clasament dupa abandonul din Japonia
2 ani au trecut de la ultimul podium reusit de Massa in Formula 1
Sauber a avut parte de o cursă cursa pozitivă, însă de data aceasta pilotul care a urcat pe podium a fost Kamui Kobayashi.

Japonezul, care se află la prima performanţă de acest gen în carieră chiar în faţa propriilor suporeri, a câştigat o poziţie la start după depăşirea lui Mark Webber, însă a pierdut locul doi în faţa lui Massa la primul pistop. Tensiunea a atins însă apogeul în ultmele tururi, când poziţia sa a fost ameninţată de Jenson Button, aflat la puţin peste o secundă în spatele său. În cele din urmă, japonezul şi-a păstrat poziţia şi a câştigat puncte preţioase pentru Sauber în clasamentul constructorilor.

În schimb, coechipierul său Sergio Perez a abandonat în turul 20 după ce a pierdut controlul volanului în virajul Spoon în momentul în care lupta cu Lewis Hamilton pentru locul şase.

Britanicul a avut astfel o misiune relativ uşoară şi şi-a adjudecat locul cinci după ce a câştigat un loc în faţa lui Raikkonen la prima intrare la boxe.

Nico Hulkenberg a făcut o nouă cursă bună pentru Force India şi a terminat pe locul şapte, în timp ce Pastor Maldonado a terminat pentru prima oară în puncte după victoria surpriză obţinută pentru Williams la Barcelona în luna mai.

Chiar dacă a plecat de pe locul doi al grilei, Mark Webber s-a mulţumit doar cu locul nouă după ce a fost lovit din spate de Romain Grosjean în primul viraj şi a fost nevoit să intre la boxe. Pilotul echipei Lotus a fost ulterior penalizat cu un "stop and go" de 10 secunde şi s-a retras la boxe în ultimul tur într-un moment în care nu avea nicio şansă la puncte.

Un alt pilot penalizat a fost Bruno Senna, care a suportat un drive-through pentru un incident tot în primul tur, dar de data aceasta cu Nico Rosberg. Germanul a fost nevoit să abandoneze în condiţiile în care era singura speranţă a celor de la Mercedes pentru o clasare în puncte.

Urmareste Automarket
În cele din urmă, Michael Schumacher a fost aproape de o asemenea performanţă, dar a terminat doar pe 11 după ce a plecat de pe 23, nu înainte de a-l depăşi pe Paul di Resta spre finalul cursei. Ultimul punct a revenit celor de la Toro Rosso prin Daniel Ricciardo.

Alte două abandonuri au fost trecute în dreptul lui Charles Pic (Marussia) şi Narain Karthikeyan (HRT), în timp ce Vettel a stabilit şi cel mai bun timp în cursă după ce a fost cronometrat cu 1:35.774 în turul 52.

Japonia - rezultate cursa şi clasamente generale:

 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h28:56.242
 2.  Massa         Ferrari                    +    20.639
 3. 
Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.538 4. Button McLaren-Mercedes + 25.098 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.490 6. Raikkonen Lotus-Renault + 50.424 7. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.159 8. Maldonado Williams-Renault + 52.364 9. Webber Red Bull-Renault + 54.675 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:06.919 11. Schumacher Mercedes + 1:07.769 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:23.400 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:28.600 14. Senna Williams-Renault + 1:28.700 15. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 18. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 19. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap Fastest lap: Vettel, 1:35.774 Not classified/retirements: Driver Team On lap Pic Marussia-Cosworth 39 Karthikeyan HRT-Cosworth 34 Perez Sauber-Ferrari 19 Alonso Ferrari 1 Rosberg Mercedes 1 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 325 2. Vettel 190 2. McLaren-Mercedes 283 3. Raikkonen 157 3. Ferrari 263 4. Hamilton 152 4. Lotus-Renault 239 5. Webber 135 5. Mercedes 136 6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 115 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 81 8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 58 9. Massa 69 9. Toro Rosso-Ferrari 15 10. Perez 65 11. Kobayashi 50 12. Di Resta 44 13. Schumacher 43 14. Hulkenberg 37 15. Maldonado 33 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 7

Comentarii (63)

  • Pacat Alonso. Vettel daca forta ii dadea 50 secunde lu Massa. Eu zic ca Vettel sigur castiga campionatul , masina este grozava.
    33 16
  • D3men7zel
    pacat de alonso...bravo massa :) hai ferrari
    33 20
  • Parerea mea este ca Kimi trebuia sa franeze pt ca Alonso era cu mai mult de jumatate de masina in fata lui.. Dar asta este, pana la final o sa vedem daca o clasare in primii 3 de azi iar fi adus titlul lui Alonso in Brazilia. Eu cred ca masina R&B este atat de buna incat si Petrov ar castiga toate cele 5 curse.
    28 26
  • Alonso are cea mai mare sansa la titlul 2012,conduce clasamentul cu 5 etape inainte de final,iar Vettel greu poate pierde pozitia a doua,e totusi cel mai bun pilot de pe grila
    14 21
  • Game over!Ferrari ori vin cu ceva inovativ in Coreea ori Fernando poate sa-si ia gandul de la titlu.

    Felicitari lui Massa si Koba.
    30 9
  • andrey_1293
    Precum cineva a mai spus acest lucru, a venit partea de sezon a lui Vettel. Nu a mers bine in Europa anul acesta, iar finalul de sezon ii apartine. Sunt circuite care se potrivesc ca o manusa monopostului Red Bull asa ca tine numai de el castigarea titlului. Imi pare rau de Alonso, dar asa se relanseaza campionatul. Cu masina pe care o are imi vine greu sa cred ca va mai reusi mare lucru. Doar norocul ar mai putea sa-l salveze acum. Si uite asa au ramas doar doi pretendenti la titlu. Massa o cursa frumoasa, probabil dupa cursa asta are loc de munca si in 2013. Kobayashi superb cum s-a aparat pe final, merita si el un rezultat bun. Grosjean iar a ucis o cursa. Nu sunt singurul care crede ce acest "pilot" nu merita sa fie in F1. Cu tot cu interdictii, penalizari si alte minunatii, el nu reuseste sa se stapaneasca pana nu bubuie ceva. Raikkonen, fiind prieten bun cu Vettel, i-a facut acestuia un favor. Probabil s-au vorbit inaintea cursei :)). A fost o cursa ok, nu din cale afara de spectaculoasa. Mai raman 5 curse foarte interesante. Numai bine
    12 14
  • GrosJan
    nu a fost vina lui kimi. A fost impins pe iarba de alonso a revenit, alonso tot schimba directia si frana in nas lui kimi. Kimi a facut tot ce a tinut de el sa evite un acrosaj, doar norocul a facut sa nu-i fie afectata si aripa lui prea mult. Nu as spune ghinion pentru Alonso atat timp cat a depins prea mult de el producerea accidentului si cand spun asta ma refer la felul in care iti asezi masina la intrarea in primul viraj, cat de mult iti pasa de cei din jur (si de kimi nu i-a pasat deloc cand l-a impins afara) etc. Ghinion e atunci cand conduci cursa si moare masina. In fine, campionatul e relansat, se poate intampla orice. Daca Massa a putut merge astfel cu, masina ferrari nu sta deloc rau. Alonso poate ca si-a ratat campionatul cu decizii gen fite, cum ar fi sa iasa o singura data in q3. E a doua oara cand masina e mai mult decat ok si el rateaza o calificare care-l costa victoria.
    33 29
  • Marian
    Kimi a franat de aceea a pierdut spatele si l-a atins pe "cel care nu poate fi deranjat". Petrov nu stiu daca ar castiga cele 5 curse dar sigur stim cine ar fi spatele lui "folosindu-si imensul talent".
    25 22
  • cineva
    Mare dobitoc ordinar alonso!!!!!!!!!!!!!!!!! Asta are impresia ca tot circuitul ala e al lui si toti tb sa se dea din calea lui??????????? Ar trebui ca toti pilotii clasati in fata ratatului,sa fie penalizati ca sa castige el!!!!!
    21 42
  • GrosJan
    Grosjean ar trebui trimis la karting sa aprofundeze cum se sta in pluton, mai ales la start. Rapid este, mai ramane sa invete ca nu e singur pe circuit.
    34 5
  • In Corea sar putea sa nu fie chiar asa simplu, are niste linii drepte lungi si acolo nu cred ca Red Bull sunt avantajati mai degraba McLaren, Mercedes si Ferarri om vedea ce va fii, pilotii Lotus-Renault sunt Kamikatze nu se poate asa ceva cu toata stima pentru ei, daca nu pleci de pe locurile 1,2 la start ai sanse 99% sa fii acrosat la start de o masina Lotus-Renault.
    17 22
  • @andrey
    Mai Andrei,tu suferi de teoria conspiratiei!!!!! De unde scoti tampeniile alea nu stiu!! Kimi a planuit sa-l scoata pe alfonzo !!! ca sa-l ajute pe vettel!!! wow!!! cat creier!!!
    18 23
  • GrosJan
    nu pierzi spatele ca franezi, sau macar daca intri in glisade din cauza asta sunt perfect controlabile. Cand calci pe iarba cu un pneu (cum a patit si Perez) masina devine foarte imprevizibila macar pana se curata pneul. Cum am spus, lui Alonso nu i-a pasat deloc sa-l menajeze pe kimi, altfel ar fi iesit amandoi cu bine din asta.
    Poate le vin ceva idei si celor de la Lotus, ca parca a mers masina ceva mai bine cu aripa usor avariata
    19 6
  • corect alonso asta e distrus rau
    16 35
  • cand alonso nu e pe pista massa este sef.
    26 9
  • corect e mai bun masa ca el so vazut acuma real
    14 11
  • GrosJan
    @Marian
    ``Petrov nu stiu daca ar castiga cele 5 curse dar sigur stim cine ar fi spatele lui "folosindu-si imensul talent". ``
    dupa mine comm-ul anului. 10 points :)
    19 6
  • @grosjan
    bai baiatule iti citesc comentariile de ceva timp....tu nu ai nicio treaba cu formula 1...doar ai ceva cu alonso... Gata te-am inteles....nu il suporti, dar incearca sa vezi putin realitatea...ridici in slavi masina ferrari cand toti ceilalti spun ca nu e o masina perfecta (chiar si ferrari)...intr-adevar nu e nici cea mai proasta, dar departe de a fi perfecta.
    27 18
  • Cascati ochii pe sky sports unde se discuta incidentul kimi-"regele sufletului" si toti,inclusiv martin brundle,spun ca nu a facut nimic gresit kimi. Asa ca nu mai carcotiti ca niste gaste doar pt ca alfonzo e un dobitoc lipsit de orice bu simt!!!!!
    21 27
  • andrey_1293
    Precum poti observa, la finalul propozitiei am pus si semnul :)) care arata faptul ca a fost o gluma. Nu sufar de nicio teorie. Am zis asta doar pentru ca stiu ca Seb si Kimi sunt prieteni si intamplarea a facut ca Fernando sa fie scos din cursa de finlandez.
    12 8
  • asai
    5 5
  • @andrey
    Ok.Sorry. S-au incins spiritele cu "diva" formulei 1-alfonzo.
    15 16
  • GrosJan
    a iesit la rampa ciudatul care arunca cu r** in masina de cate ori preaiubitul o comite; si o comite des. Acum nu stiu cate treaba am eu cu f1, dar ia arata-mi tu cata treaba ai tu! Te invit pe pista (karting) sau pe race2play sa-mi arati; daaa, nu e real, dar mai bine de 1000 de ori decat nimic si macar ai ocazia sa te trezesti si tu in multe privinte. Sigur o sa-ti dai seama ca f1 nu se analizeaza dpdvd al imaginatiei personale care raporteaza totul la un suprapilot imaginar.
    12 5
  • andrey_1293
    @jul74 - posibil sa ai dreptate, dar faptul ca inafara de acele linii drepte circuitul are numai viraje rapide s-ar putea sa fie un plus pt RB. Este oarecum o configuratie asemanatoare cu Barcelona. In 2011, la Barcelona, cand Vettel a castigat, se vedea clar avantajul McLaren pe liniile drepte. Se apropia imediat Hamilton. Cand urma sectiunea virajata RB punea din nou diferenta. Doar ca anul acesta nu mai are RB aceeasi masina.
    7 4
  • unii de pe aici sunt tare frustrati.poate ca ei sunt mai ratati sau mai dobitoci decat pilotii respectivi.grosjan ce ai fi sa-l pupi tu pe alonso undeva ca tare nu incapi de el?iti recomand un control psihiatric complet si eventual sa te uiti la tenis de masa sau golf de acum inainte.
    11 7
  • Si cu toate magarille celor de la ferrari si tot nu castiga ... rusine ! Ma bucur ca cei de la Red Bull si-au revenit si au o maisna adevarata acum ! Felcitari celor trei de pe podium ... m-am bucurat foarte mult si pentru Sebastian si pentru Felipe si si pentr Kamui ... poate cursa nu a fost cine stie ce , dar rezulatatele foarte frumoase ! Go Seb !
    15 26
  • 1.pacat de alonso dar poate exista o lege a compensatiei...era lider datorita (sau din cauza) ghinioanelor altora
    2. cred ca vettel are sanse 70% sa fie campion... putin ciudat avand in vedere cum s-a chinuit pana acum 2 curse
    3. raikkonen nu are decat sanse teoretice... e departe in urma iar masina e clar inferioara red bull, mc laren si ferrari
    4. hamilton... hmmm... nu inteleg starategia mc laren, e clar ca un titlu mondial ramane in palmaresul echipei! de ce nu il doresc oare???!!! altfel ar negocia totul (inclusiv contracte de sponsorizare) pt sezoanele uramatoare! putin probabil ca ham si inginerul sau au gresit setarile fara ca echipa sa fi fost implicata! si inca o dovada, button promitea ca il va ajuta in lupta pt titlu iara cum ar fi avut posibilitatea asta si nu a facut-o! a fost mult mai rapid ca hamilton in aceasta cursa si asta demonstreaza potentialul masinii! daca ham avea setarile corespunzatoare termina cel putin pe 2 astazi! deci hamilton la revedere titlu!
    5. iata cum vettel castiga titluri in serie fara a avea cineva vreo dovata reala (nu speculatii) ca e mai rapid decat alonso si hamilton!
    4 6
  • si inca ceva:

    desi il admir pe hamilton si il consider cel mai rapid cred ca acum pateste cam acelasi lucru cu ce patea fernando alonso in a doua jumatate a sezonului in care au fost coecipieri! c'est la vie!
    5 4
  • Oricat de mult mi-am dorit, Alonso mai are sanse infime sa ia titlul mondial. Vettel e marele favorit, are masina mai buna. Orice ati spune, Alonso a concurat tot anul cu o masina mai slaba ca a lui Vettel, deci asta spune totul despre care e pilotul mai bun. Cu aceeasi masina, Alonso ar fi cu mult in fata lui Vettel! Punct.
    39 13
  • @blueenergy esti sigur ca te ai uitat la formula 1 ? Nu ai habar despre ceea ce vorbesti
    8 32
  • Probabil unicul aspect al acestei curse asupra caruia marea majoritate cade de acord e ca Grosjean nu are ce cauta in F1.Ok,e rapid,dar trebuie sa stii si cand sa fi rapid si cand sa fi lent.Merge ca prostul si se baga in Webber de parca ar juca un joc video.Pacat de Webber,merita un podium.Ma bucur pentru Massa ca a reusit sa iasa in fata si cel mai mult ma bucur pentru Kobayashi ca a reusit cea mai buna performanta din cariera chiar la el acasa;a meritat pe deplin podiumul asta.
    11 4
  • eu_ferrari
    @criticii virtuali din F1
    mai oameni buni, voi nu comentati curse ci denigrati piloti ...
    a fost oun incident de curse ... nu-l mai f*teti pe Kimi sau pe Alonso ... dc era Ham in locul lui Alonso sareau fanii lui, dc Alonso lovea pneul lui Kimi, sigur Alonso era de vina ...
    mai lasati balivernele si nu insinuiti ca stiti ce s-a petrecut pe pista ... k defapt haba nu aveti
    @GrosJan ... iesi domnule la pensie cu simulatorul tau de race2play, oricat de tare vrei nu se compara cu realitatea
    dc iesi un pic la karting bravo tie, tot cer si pamant e diferenta

    Fiecare are echipa si pilotii favoriti, hai sa ne prefacem ca respectam taberele unul la celalalt, Kimi k Alonso dau mana dupa un incident de gen iar voi aruncati cu noroi unul in altul in locul lor ... bravo!


    P.S. bravo Massa, bravo Kobaiashi, bravo Vettel(desi nu ma bucur ca a castigat)

    Sa speram k ferrari scoate ceva din buzunar pt ultimele 5 curse
    Forza Rosa!
    11 5
  • pinochio
    @blue
    nu avem de unde sa stim sigur ce ar fi facut alo cu rbr. Foarte posibil ca Vettel sa fie mai bun. Nu a fost rbr mai bun aca ferrari tot anul. Au alternat. Ca pe final se pare ca se trezeste rbr nu inseamna ca tot anul nu stiu ce. Si ca sa cred ca alo e cel mai nu stiu cum, mai intai sa dovedeasca asta pe aceeasi masina si nu sa se ascunda la ferrari cu massa ... asa e usor de zis ca tare's io dupa ce fug de concurenta directa, refugiat in puf la o echipa mare. Probabil ca din 2014 Vettel sa aterizeze la ferrari si vedem noi atunci ...
    12 13
  • CUM AM SPUS DE LA INCEPUT ALONSO VARZA ....
    AM ZIS CA VA PIERDE CAMPIONATUL CA E PREA INCREZUT ..
    CREDE CA I SE SERVESTE TITLUL PE TAVA ....
    GOO KIMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    18 27
  • eu_ferrari
    cine-i despre cine-i pasa
    http://totalf1.com/full_story/view/430929/Raikkonen_I_dont_care/

    @GrosJan
    acum o sa-i dai drumul sa-l urasti si pe Kimi ... ?
    6 3
  • cretzoo
    ahaha
    alonso le-o da in freza astora de la ferrari care-s atat de fraieri sa mizeze totul pe el ani la rand. Inca 3 ani din astia si o sa planga tifosii cu vorbe
    12 27
  • eu, DUTU, sunt o MARE VARZA STRICATA impreuna cu amicii mei @cretzoo, @Sebastian05, @GrosJan. @Marian, @Davidenko, @cineva si celelante MURATURI IMPUTITE care suntem ofticati ca Alonso e cel mai bun pilot de pe grila, desigur exceptie facand REGELE Schumacher
    18 9
  • HAHAHAHAH, A ABANDONAT POMANAGIU' !!!
    8 16
  • A fost o cursa interesanta pana la final dar ar fi putut sa fie si mai frumoasa daca Raikkonen si Grojeans erau un pic mai atenti la star.Vettel a castigat pe merit si nimeni nu se putea ridica la nivelul lui astazi.Massa a aratat ca a fost vicecampion mondial in 2008 iar Kobayashi merita pe deplin acest loc 3.Imi pare rau de Alonso deoarece este greu sa fii nevoit sa abandonezi si la Spa si la Suzuka si sa nu fie vina ta dar eu cred ca Vettel nu trebuie sa se considere deja campion pentru ca orice se poate intampla in sporturile cu motor.Sper ca macar titlul sa se decida pe pista si pe munca fiecaruia dar e putin probabil asa ceva.Vettel e acum favorit deoarece masina lui este superioara celor de la Ferrari si doar ghinionul il mai poate face sa piarda titlul.Sa speram ca in Coreea cel mai bun sa castige si sa nu mai avem incidente deloc.
    12 7
  • Alonso a abandonat din cauza lui Grosjean si alui Kimi, in acest sezon. Hamilton a fost scos din cursa de acelasi Grosjean si de Maldonado. Ambii piloti au beneficiat de niste abandonuri frustrante rau de tot, niste accidente demne de bowling, mai ales acela in care Grosjean i-a scos pe amandoi.
    Vettel a abandonat din cauza monopostului. Cine e norocos? Si sa nu uitam ca in aceste abandonuri Alonso si Hamilton n-au avut nicio vina si nicio sansa de a scapa.
    In 2010 norocul nu a fost de partea celui mai bun, si totusi Vettel castiga titlul de campion. In 2012 norocul nu e de partea celui mai bun(Alonso), oare va reusi sa castige titlul?
    Oricat v-ati invarti in jurul cozii, cel mai bun pilot din acest sezon a fost Alonso.
    23 16
  • Noroc cred ca ne invarti prea mult dupa coada.
    9 23
  • ferrari
    eu zic sa punem de un bocet colectiv ca ferrari e slaba. (dupa cum a mers massa nu as zice). Mai ce tragedieee. Ca alte echipe nu au masina nu mai este deloc injust. Ca unora le moare masina sau ca e mai lenta cu 2 sec / tur nu mai e injust. Musai ferrari trebuie sa se bata pentru campionat. Ete fleosc.
    11 14
  • ferrari
    unde e ala care zicea ca cel mai bun e acela care castiga indiferent cum ... atunci cand avea alonso avans?
    Are doua placi stricate pe care ni le pune:
    1) cel mai bun e cel care castiga (cand e idolul in avantaj sau castiga)
    2) nu e cel mai bun cel care castiga pentru ca idolul nu are masina

    ps: dupa mine sa te tot contrazici denota lipsa de respect fata de propria persoana; pentru ca iti joci in picioare propriile afirmatii, nu dai 2 bani pe ce ai spus ieri si nici pe ce vei spune maine
    7 1
  • andrey_1293
    @pif - ai dreptate, orice se poate intampla in sporturile cu motor, dar stai linistit ca Vettel nu se crede deja campion. Daca iti aduci aminte, anul trecut, cu masina pe care a avut-o si cu sezonul bun, avea avans mare cursa de cursa, si tot declara ca nu se gandeste la titlu - asta spunea el - daramite acum cand e pe locul 2.
    5 2
  • Ce tot aberati cu vina lui Kimi? A fost accident de cursa in care Alonso a fost mai mult vinovat. A maturat tot circuitul pana l-a impins pe Kimi cu 2 roti inafara circuitului. Kimi nu cedeaza usor pozitia si a franat cand era in exterior. A pierdut controlul, Alonso s-a inscris pe trasa, iar la revenire, roata spate a lui Alonso a fost atinsa de aripa fata a lui Kimi. Pentru o manevra asemanatoare la Monza, Vettel a primit drive through. Cred ca Alonso si-a primit pedeapsa cam aspra aici. Atat.
    15 16
  • ferrari 2012
    sunt fan ferrari si alonso insa cred ca vettel va lua campionatu din mai multe motive:
    1. ultimele 5 circuite sunt ca o manusa pentru RBR iar ferrari are putine sanse sa se impuna.
    2.constanta pe care a avuto in ultimele curse
    3.webber il va ajuta in lupta pt titlu
    4.strategia celor de la ferrari e praf!!!
    3 0
  • smecher
    ma fut cu vettel
    2 4
  • ferrari 2012
    @smecher:ai grija cum vorbesti
    2 2
  • cretzoo
    la ferrari au ajuns in sfarsit la conducere acei frustrati care au stat ani de zile in umbra si au servit. Coruptia face legea acolo. E vorba doar de preteneala si bani. Nici nu vor sa auda de un pilot care nu vine la pachet cu ceva asemanator cu Santander. Totul pe seama nervilor tofosilor
    8 1
  • GrosJan
    @eu_ferrari
    race2play NU e un simulator. E un site care organizeaza curse intre cei mai buni simraceri din lume. Printre ei sunt si piloti care au parte si de curse reale. Nu o sa intru acum in discutia inutila "simularea nu e realitate si nici nu va fi". Adevarat. Dar, nici nu mai e nimicul de altadata.... sunt folosite in multe scopuri inclusiv antrenament.
    Ideea era: incearca, invata. Si daca vei reusi ceva cat de cat rezonabil iti vei schimba multe din ideile nereale pe care le ai si venite doar din propria-ti imaginatie (cum CREZI tu ca ar sta lucrurile), doar atat, fara niciun fel de suport cat de mic, precum un simulator. Mai bine o idee vaga decat una fanTastica.
    3 4
  • Yes Baby . Vettel cel mai bun pilot din F1. Alonso pierde titilul.Rasturnare de situatie
    15 15
  • @GrosJan
    cred in simulator,dar ce-a reusit Koba,e ZEN suprem,in ultimele 15 tururi cind singura miza era sa nu cada de pe podium,cu o masina fara tractiune pe pneuri,aproape...
    intrebarea era daca poate vrun sim care se respecta sa reproduca si miza enorma care e asupra pilotului aflat pe un incert 3 in fata bosilor Honda si a conationalilor,etc?
    4 0
  • S-a facut dreptate.
    5 4
  • GrosJan
    pai tocmai ca eu nu cred in supraCeva, supraomenesc etc. E vorba de f1, inginerie, nu woodo, zodii. In oameni care trec peste legile fizicii nici atat ...
    Daca se pierde din tractiune timpii cresc simtitor. Daca koba avea o pierdere semnificativa de tractiune la masina ar fi fost depasit in ultimul tur fara probleme de button. Depasit si luata distanta. In plus cred ca si multi alti piloti aflati in masina aia ar fi rezistat in fata lui button in ultimul tur. Chiar atat de simplu ...
    Ca s-a aflat un japonez, care nu a mai prins podium in fata conationalilor etc. tne mai mult de istorie, de ce s-a intamplat pana acum. Miza aia tine mai mult de situatii, de sentimentele oamenilor nu de pilotaj, nu de masini.
    Nu ar fi treaba unui simulator sa faca asta. Totul se intampla in mintea omului. Se poate sa insemne mult ajungi in sfarsit in top 3 sau sa te doara in basca. Totusi cred ca emotiile le au cei de pe margine. Pot deconcentra un pilot. Dar din cate stiu eu, lucrurile stau cam asa: la start emotii mari. Dar odata ce s-au stins becurile rosii, totul vine de la sine, rutina ia locul si bine face.
    2 2
  • Aceasta a fost cea mai dominanta victorie a sezonului, iar Vettel nici macar nu a fortat foarte mult. CMRT al sau a fost cu aproape o secunda mai rapid decat al oricarui alt pilot. Inteligentul Double DRS dezvoltat de Newey si tinut secret a debutat aici si in cursa, iar in calificari a facut diferenta.Fara probleme de fiabilitate Vettel are prima sansa la titlu. La Ferrari, "same old story"-masina nu e stralucita pe un tur de calificare, dar in cursa, cu rezervorul plin, a fost cea mai competitiva dupa Red Bull. Mclaren parca a facut un pas inapoi, fiind batuti si de Sauber, o masina ce se pliaza bine pe natura Suzukai. La Hamilton mai degraba a fost problema de set-up decat "teoria conspiratiei" avansata de unii, deoarece nu e logic ca Mclaren sa se impuste singura in picior, atata timp cat are o sansa mare la titlul constructorilor.
    Massa a facut cea mai buna cursa din ultimii 2 ani, la fel si Konayashi. Schumi s-a luptat, a tras de masina, dar pozitia de start si faptul ca a nimerit in spatele unui Toro Rosso foarte rapid pe liniile drepte l-au privat de un punct sau doua.
    Kimi, cu aripa nfata usor avariata a scos maxim dintr-un monopost ce e pe o panta descenedenta. Incidentul de la start l-a privat pe Alonso de un posibil loc pe podium, dar vina nu a fost a lui Kimi. Grosjean a facut-o iar de oaie, scotandu-l pe Webber din lupta pt podium si pt titlu. Red Bull cred ca vor adopta acum strategia Ferrari cu un pilot prim si unul secund
    8 1
  • ayrton4ever
    @bernd Desteptule, ai avut "dreptate" ca nu se muta Hamilton la Mercedes? Tu superiorule, eu fanatic Senna, de parca ar fi avut vreo legatura cu subiectul. Ia toate revistele tale de specialitate din care imi citai ce salariu si din ce motive voia Senna sa plece, cand eu discutam de Ham si atitudinea fata de echipa dupa Monza....Ia revistele si baga-le undeva... Te uiti la F1 dar te uiti degeaba si te mai si iei de oameni aiurea... Daniele nu mai sterge postul
    2 7
  • ayrton a refulat frustrarea ta ? de aia nici nu prea mai intru pe aici, unii sunt prea retardati, iar admin-ul nu face nicio triere a posturilor de genul celui scris de tine
    8 1
  • eu_ferarri
    @GrosJan

    mie imi place Kart-ul, si-l practic
    am si experienta pe simulatoare ... aici nu sunt de acord cu tine
    nu-mi place k presupui k nimeni nu stie ce vb doar tu pot sa ai parere profi ... nu-i chiar asa

    mai lasa un pic din aroganta si sa ne concentram sa ne sustinem favoritii
    1 2
  • GrosJan
    nu s-ar parea ... vorbesti ca din basme, dar fie
    si nu am vorbit de toti ci doar de tine
    0 0
  • eu_ferrari
    @GrosJan

    nici la tine ... vb k un IT freak ...
    despre aroganta acesta vorbeam ... whatever, let's leave it hear
    1 1
  • GrosJan
    pai la idei din astea ma refer: depasirea posibilitatilor monopostului & co. Basme. Sa intram in detalii in ce priveste tehnica de pilotaj? Pentru sim sau pentru kart?
    0 0
  • cam plictiseala la cursa asta. pacat ca ham a cam iesit din cursa pt titlu, era mai interesant in 3. cred ca anuntul cu plecarea la mercedes l-a afectat. se pare ca banii au fost mai importanti decat gloria. in rest...rb inoveaza cat poate si ceilalti nu tin ritmul. vet alo si kimi toti sunt buni...
    0 0
  • ayrton4ever
    @bernd... Nu stiu pe cine il roade frustrarea... tu te-ai bagat in seama aiurea cu atitudinea ta de fals intelectual si ai incercat sa faci pe desteptul la postul meu legat de articolul "primul semn ca Schumacher ramane"... si bineinteles ca NU ai avut dreptate... deci nu stiu cine e frustrat si retardat BERND :)
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru