Vettel, încrezător că Ferrari se va apropia de Mercedes în Canada

de Daniel Popescu
Vineri, 05.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel este încrezător că Ferrari va reuşi să se apropie de Mercedes în Canada datorită noilor îmbunătăţiri pentru motor.

Facem tot posibilul să micşorăm diferenţa şi sper că în acest weekend să fim un pic mai aproape.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Ferrari a utilizat înainte de Marele Premiu al Canadei trei dintre cele 10 jetoane pe care le are la dispoziţie pentru îmbunătăţirea motorului în timpul sezonului, iar mai multe surse din cadrul echipei afirmă că acestea vor fi disponibile inclusiv pe unităţile de propulsie de la Montreal, chiar dacă Scuderia nu a confirmat încă acest lucru.

Într-o astfel de stiautie, Sebastian Vettel se aşteaptă la o îmbunătăţire a performanţelor motorului care să apropie şi mai mult echipa de rivalii de la Mercedes.

"Provocarea de a-i ajunge din urmă este uriaşă, dar încercăm să facem tot posibilul să micşorăm diferenţa şi sper că în acest weekend să fim un pic mai aproape. Sper că update-ul să aducă performanţă. Nu vă pot spune prea multe pentru că nu am fost pe circuit. Obiectivul este să fim mai aproape, dar depinde şi de ce vor face ceilalţi", a declarat germanul.

În multe sâmbete ne punem într-o poziţie dificilă pentru duminică, aşa că, dacă îmbunătăţesc asta, ar trebui să am o viteză bună în cursă.

Kimi Raikkonen
Pilot Ferrari
Între timp, coechipierul său Kimi Raikkonen îşi concentrează atenţia pe sesiunea de calificări, întrucât aceasta a fost principala sa slăbiciune în acest sezon.
Finlandezul consideră că, dacă va rezolva această problemă, va fi capabil să-şi îmbunătăţească semnificativ performanţele din cursă.

"Pneurile sunt cheia, pentru că trebuie să le fac să funcţioneze corect. Ştiu unde trebuie să îmbunătăţesc. În multe sâmbete ne punem într-o poziţie dificilă pentru duminică, aşa că, dacă îmbunătăţesc asta, ar trebui să am o viteză bună în cursă. Dar dacă începi cursa acolo unde nu ar trebui, cursa devine foarte dificilă. Obiectivul este să încerc să îmbunătăţesc, dar nu este întotdeauna simplu", a explicat finlandezul.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (8)

  • Is curios cat o sa o mai tina cu povestea asta cu motorul superior. Nu are nici o logica. Daca era numai motorul trebuia sa vedem o insiruire de masini toate echipate Mercedes. Sa nu mai vb de faptul ca si pe circuite unde motorul este ultimul la importanta diferenta intre Mercedes si urmaritori este cam aceeasi.
    6 4
  • @Kyro: Povestea asta cu motorul superior o sa tina pana la finalul sezonului si poate si sezonul viitor, daca cei de la Ferrari nu recupereaza diferenta de vreo 15-25 BHP care exista intre "e-pack-urile" Mercedes si Ferrari. Sunt cateva filmulete pe net, care explica cum se face recuperarea energiei, cum se stocheaza energia recuperata in baterii, cum se folosesc bateriile si mai ales cum merge "e-pack-ul" asta.

    Sa presupunem la absurd ca toate "e-pack-urile", fuck le numesc "Energy Recovery Engine" "ERE" de acuma. Sa presupunem ca toate "ERE-urile" sunt indentice, pe partea hardware. Asta nu inseamna ca si maparea, setarile, setarile cutiei de viteze (treptele adica) sunt toate identice pentru toate echipele motorizate de Mercedes. Pentru ca am presupus ceva gresit de la inceput, solutia corecta este ca aceste "ERE-uri" sunt asemanatoare, dar fiecare masina are un alt pachet de racire, baterii si setari software (adica ce am spus mai sus). Plus combustibilul si uleiul folosit.

    Ca sa inchei, shit happens, diferentele sunt mari intre aceste "ERE-uri", iar cei de la Mercedes stiu asta foarte bine, pentru ca nu isi doresc ca cei de la Williams sau Lotus sa-i deranjeze.

    Ca dovada singura echipa care tot "bazaie" pe langa masinile Mercedes, este buburuza rosie, SF-15T.
    12 4
  • mirciozauru
    Se poate ca Vettel sa se bazeze in aceasta declaratie si pe slabiciunea celor de la Mercedes legata de frane. Se prea poate sa aiba probleme in acest uichend cu franele luand in considerare solicitarea circuitului in ceea ce priveste franarea. Daca ma gandesc si la problema pe care o are piesa dintre pedale si volan de pe unul dintre monoposturile arginitii cu franarea sunt de acord cu Vettel.
    4 0
  • @F1_Red_Fury

    Sunt curios daca ar da si Mercedes motorul la maxim cam cat ar fi diferenta. Nu de alta dar mi se pare ca o "cacialma" ceea ce fac momentan. Mai ales dupa recentele comentarii a lui Wolf cum ca pastreaza token-urile pentru sfarsitul sezonului. Se pare ca ei considera ca pot castiga titlul mondial la constructori cu configuratia actuala si token-urile sa le folsoeasca dupa in vederea testarii pentru sezonul viitor.
    Legat de ceea ce ai zis ai dreptate. Dar si aici este o chestie foarte ciudata. Singura echipa care cumpara pe langa motor si intrega transmisie este Force India. Fix exhipa (motorizata Mercedes) care o duce cel mai prost.

    https://www.youtube.com/watch?v=rUCapV3p2J4

    Gasesti aici o posibila explicatie pentru "dominarea" Mercedes in ceea ce consta ERE (cum le numesti tu). Se pare ca si restul echipe incearca sa copieze acest sistem dar nu reusesc sa treaca testele de siguranta (impact lateral)
    1 1
  • @Kyro: Ah sunt filmulete si mai detaliate, oricat de blamate ar fi aceste "ERE-uri" sunt niste dovezi ca tehnologia motoarelor este foarte interesanta in acest moment. Pachetul folosit de cei de la Mercedes este foarte bun, nu trebuie sa fiu le fiu fan ca sa recunosc asta, si ma bucur ca alte echipe incearca sa-i bata, pana la urma nici cei de la Ferrari, McLaren sau Renault nu stau degeaba.

    Sa stii ca nu am facut misto cand am spus ca aceste "ERE-uri" au mai multe subasamble si in mod obisnuit fanii din F1 nu prea sunt interesati de aceste aspecte pentru ca deh sunt si greu de inteles, daca nu ai studiat domeniul. Degeaba sunt articole din reviste serioase care explica aceste "ERE-uri" si ce face exact fiecare parte, daca nu are cine sa le citeasca. Nu o lua ca pe un repros, dar la baza nu conteaza doar cat de bun este motorul cu combustie, in acest moment conteaza si tehnologia din spatele bateriilor, plus cat de bine recuperezi energia pierduta prin franare. Ai vazut ca franele recuperea destul de multa energie, si pe viitor probabil vor face salturi ceva mai mari daca vor recupera si lumina care scalda monopostul. Inchipuie-ti un monopost de F1, al carui vopsea converteste 5% din lumina care scalda monopostul, in energie electrica pe care s-o foloseasca la un boost (sa zicem 5" si tot este ceva imens in F1).

    Despre Force India, inteleg ce vrei sa spui. Din cate am inteles, Force India nu are bani de dezvoltare, practic monopostul lor este sub nivelul celui de anul trecut, iar fara investitii masive, nu au cum sa produca rezultate. Uita-te la Sauber, exact aceeasi situatie. Nu sunt bani de dezvoltare, nu au bani nici macar sa foloseasca tunelor lor de vant alea 60 de ore pe saptamana (si au un tunel foarte smecher, vorbesc serios).

    Pentru moment, iti spun foarte sincer, ca "ERE-ul" Mercedes este in fata celui produs de Ferrari, cu putin dar putinul ala conteaza. Si nu cred ca se mai poate face ceva in acest sezon, sa vedem sezonul viitor.

    P.S. Sper sa nu ma intelegi gresit dar cei de la Renault trebuiau sa fie cei mai avantajati de aceste noi "ERE-uri" pentru ca ei chiar dezvolta masini electrice, plus sunt experti in motoare turbo. Si cand colo... castigatorul a fost Mercedes lol, iar acuma Ferrari incearca sa-i bata, si Renault.... liniste pe toate fronturile.
    3 0
  • Nu mi-e clar cum declaratia lui Vettel ("sper sa fim mai aproape" - evident ca spera, deci n-a zis practic nimic) se traduce in titlul "Vettel INCREZATOR ca Ferrari se va apropia de Mercedes".
    7 0
  • @Radu, iti explica Mark Twain: "daca nu citesti ziarele, esti neinformat, daca le citesti, esti dezinformat". Asta-i farmecul presei! ;))
    3 0
  • @F1_Red_Fury
    Pentru binele sportului normal ca ma bucur ca restul echipe recupereaza. Pana la urma Formula 1 este in primul rand o competitie intre cosntructori si apoi intre piloti.

    Si stai linsitit, chiar apreciez discutiile cu tine. Macar noi discutam cu anumite argumente, pe cand cu altii pe site-ul asta e cam greu (fara sa jignesc pe cineva)

    Ce mi se pare foarte important pentru moment este puterea financiara. Mercedes deocamdata ii signura care isi permite orice.
    Ferrari este trasa in jos de FIAT (+ insolventa Alpha Romeo)
    RB - cam in toate sporturile reduc din bugete
    McLaren - In ultimi ani parca au fost preocupatii de alte lucruri decat F1 ( Re-cumpararea actiiunilor de la arabi)
    Iar Mercedes - Buget fara limite + sustinere din partea Germaniei ( sunt N exemple in revistele germane de "donatii" facute de statul german si alte firme)
    Acest lucru este evident si la bugetele folosite pentru dezvoltarea ERE-urilor. Renault aproximativ 180 de milioane, Ferrari undeva la 250-300 iar Mercedes 800 de milioane in 3 ani (bineinteles sumele sunt doar vehiculate de presa)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru