Vettel: "Pana de cauciuc este inacceptabilă. Explicaţiile Pirelli sunt nişte prostii"

de Daniel Popescu
Luni, 24.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel consideră că pană de cauciuc suferită în finalul cursei de la Spa-Francorchamps este inacceptabilă şi a catalogat drept "prostii" explicaţiile oferite de Pirelli.

Este o problemă veche pe care nimeni nu o menţionează, dar este inacceptabil.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Sebastian Vettel a adoptat o strategie inedită în Marele Premiu al Belgiei cu o singură oprire la boxe, care i-a permis să progreseze de pe locul opt până pe poziţia a treia.

Totuşi, în penultimul tur al cursei, pneul dreapta-spate al monopostului Ferrari a explodat, iar germanul a terminat cursa doar pe poziţia a 12-a. Cvadruplul campion mondial consideră că vina pentru până aparţine integral celor de la Pirelli şi că este inacceptabil că pneurile să cedeze în acest mod.

"Cât de multe tururi mai aveam? Nu prea multe. Astfel de lucruri nu ar trebui să se întâmple. Dacă s-ar fi întâmplat 200 de metri mai devreme, la 300 km/h în virajul Eau Rouge, n-aş mai fi aici. Una este rezultatul, pentru că aşa sunt cursele şi cu siguranţă merităm să terminăm pe podium, dar alta este să ştii că se putea întâmpla mai devreme.

Este o problemă veche pe care nimeni nu o menţionează, dar este inacceptabil", a declarat el.

Răspunsul este de fiecare dată acelaşi. A fost o tăietură, componente pe circuit, poate ceva nu a fost în regulă cu monopostul, poate pilotul a ieşit larg, nişte prostii.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Vettel consideră că explicaţiile uzuale ale celor de la Pirelli pentru pene sunt nişte "prostii" şi că acest lucru este evidenţiat şi de cazul penei suferite de Nico Rosberg în antrenamentele de vineri, despre care producătorul italian a afirmat că a fost produsă din cauze externe.

"Răspunsul este de fiecare dată acelaşi. A fost o tăietură, componente pe circuit, poate ceva nu a fost în regulă cu monopostul, poate pilotul a ieşit larg, nişte prostii. Dacă Rosberg spune că nu a ieşit în decor, aşa este. De ce ne-ar minţi? La fel şi cu mine. Nu am ieşit de pe circuit. Pneul a explodat dintr-o dată. Este inacceptabil", a adăugat el. 

Comentarii (16)

  • Declaratie de copil rasfatat clasica vitelului care dupa un rezultat slab incepe cu insultele.Poate daca permitea regulamentul incerca sa mearga toata cursa cu pneurile soft cu care a inceput.A terminat pe 12 doar din cauza prostiei lui si a celor de la Ferrari si ar trebui sa se intrebe de ce toate celelalte echipe au avut doua opriri desi existau piloti mult mai conservatori.Culmea-i ca acum 2 ani cand explodau pneurile ca pe artificii Vettel era multumit si nu zicea nimic de rau de Pirelli.

    Declaratia lui Vettel cum ca merita sa fie pe podium este gluma anului:Grosjean si Perez au fost peste el atat in calificari cat si in cursa,Kvyat a facut facut foarte multe depasiri .... in schimb vitelusul a asteptat sa abandoneze Ricciardo si sa intre toti ceilalti la boxe caci el nu stie sa depaseasca
    21 42
  • Pacat mare pacat. Vettel lupta precum lupta Alonso cand era la Ferrari. Dar Scuderia traditional dupa pauza de vara regreseaza. Eu nu am vazut imbunatatiri ci doar un usor regres. Nu pilotii sunt de vina nu trebuie blamati. Atat poate echipa tehnica. Locul 2. Cat despre pana de cauciuc - No comment.
    22 4
  • esti timpit?bianchi a murit tot ca au cascat gura comisarii,acum casca gura pirelli,tu ai vazut la ce viteza la rosberg a derapat ? putea sfirsi mai strasnic,la fel si Vettel are dreptate,se putea termina tragic!
    27 7
  • Andrei
    Dupa ce 2 pneuri dreapta spate au facut pana din senin, incep sa cred ca "greseala" celor de la Williams nu a fost greseala pana la urma, ci o strategie, avand in vedere ca Wiliams e una din echipele care uzeaza cel mai mult pneurile.
    17 1
  • De acord cu Vetel, este inacceptabil, pentru ca se putea termina tragic
    23 6
  • Inacceptabila este strategia Ferrari. Au fost singurii care au mers pe o singura oprire, au riscat, Pirelli au recomandat La Spa doua opriri cel putin. Unii au oprit de 3 ori chiar. Cine este iresponsabil? Iar Vettel ar fi bine sa taca, inteleg, pe echipa nu poate da vina, da virulenta si ce scoate pe gura suna complet aiurea. Cu Pirelli a castigat 4 titluri. Sau ma insel.
    11 18
  • Bianchi a murit din greseala lui partial(n-a redus viteza sub steag) si partial datorita regulamentului. Nu jigni lumea ca nu esti pe tarlaua lui tactu.
    11 10
  • @icr Uita-te si la incidentul cu Rosberg... daca pneurile arata intr-un fel si mai e ceva timp pana cand "imbatranesc" cum sa te astepti la asa ceva? Toate echipele au un inginer Pirelli, nu risca viata unui pilot doar pentru un loc 3 care este posibil doar asa sa il obtina, inconstienta nu isi avea loc.
    16 2
  • Pneurile Pirelli sunt destul de proaste dar Vettel si scuderia italiana sunt principalii vinovati pt. ca a stat prea mult pe medii:28 de tururi la Spa inseamna peste 50 de minute si tinand cont de cat de solicitate sunt gumele pe acest circuit varianta cu o oprire este o prostie si daca era doar o problema de calitate o pateau si altii asa cum s-a intamplat acum doi ani la Silverstone cat despre incidentul lui Rosberg este posibil sa fie vina pneurilor .Nimeni nu doreste incidente tragice in F1 si stiu ca fanii Ferrari sunt suparati dar hai sa nu exageram si sa nu-i mai jignim pe cei care au pareri diferite.Pot spune ca ma bucur la fiecare rezultat prost al lui Vettel dar mi-ar fi parut rau sa pateasca ceva
    13 14
  • Ferrari
    Vettel trebuia sa se uite in oglinda si sa se certe in primul rand pe el pentru colosalul tur de loc 9 din calificari. Cu gafa aferenta pe care si-a recunoscut-o c-o jumatate de gura. Acum il vad cu toata gura racnind la Pirelli. Domnu'; Vetel, mai usor cu pianul.....Nu am fost de acord cu aducerea acestui mare campion, supraestimat, la Ferrari. Acum il vad cu scuze stupide.
    6 17
  • Singaporezul
    Vina e a pilotului si a echipei Ferrari.Trebuia sa se opreasca de 2 ori la boxe.Toata lumea stie ca Pirreli sunt firave!A ,da si mai e unul care o suge,unul ICR!Aviz amatorilor!
    2 11
  • Pirreli spun ca pneurile erau uzate si atunci cum Vettel inca scotea timpi buni pe tur.Daca erau asa uzate ar fi trebuit sa nu aiba deloc aderenta si timpi foarte slabi nu sa explodeze pneu.
    14 4
  • vasile
    Exact, Shade, asta voiam și eu să spun. Un pneu uzat nu mai are aderență. Nu explodează! Ș zicem că strategia a fost proastă și trebuia să mai oprească o dată. Atunci Grosjean ar l-ar fi depășit iar Seb s-ar fi chinuit cu aderența slabă a monopostului. Nu trebuia să se întoarcă la boxe pe trei roți. Are dreptate. Este inacceptabil!
    6 0
  • @shade-nu stiu la ce timpi te-ai uitat tu, ca Grosjean era mai rapid! Vettel a fost obligat de francez sa forteze si atunci PA! S-a produs minunea. Aritmetica e simpla.
    7 10
  • Adevarul e intotdeauna undeva la mijloc, insa acum (dupa acest incident) nu mi se mai pare asa rea ideea Michelin de a face pneuri care sa reziste o cursa intreaga.
    5 1
  • Ce moaca avea Vetel dupa cursa :) era plouat ca un pisic. E bine ca aterminat pe 12, oricum e mai mult decat ar fi meritat.
    4 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru