Feedback

Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg

Publicat Duminica, 15.05.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 85
Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg - Poza 1
Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg - Poza 2
Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg - Poza 3
Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg - Poza 4
Victorie istorică la Barcelona: Verstappen devine cel mai tânăr câștigător de cursă după un acroșaj la start între Hamilton și Rosberg - Poza 5
Max Verstappen a debutat la Red Bull Racing cu o victorie pe circuitul de la Barcelona prin care a devenit la 18 ani cel mai tânăr câștigător din istorie. Olandezul a profitat de abandonurile lui Lewis Hamilton și Nico Rosberg, care s-au acroșat în primul tur.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu al Spaniei a furnizat una dintre cele mai mari surprize din ultimele sezoane, după ce Max Verstappen a debutat cu o victorie pentru Red Bull Racing, la numai două săptămâni după promovarea de la Toro Rosso.

Olandezul a devenit astfel la 18 ani și 228 de zile cel mai tânăr câștigător de cursă din istorie, însă performanța sa a venit pe fondul abandonurilor suferite de piloții Mercedes și fără să efectueze depășiri pe parcursul cursei. 

Lewis Hamilton a avut un start bun, însă Nico Rosberg a speculat un moment favorabil și l-a depășit pe britanic pe exteriorul primului viraj. Hamilton a dat semne de revenire în virajul 3, când s-a apropiat amenințător de german, iar acesta din urmă i-a blocat calea înainte de intrarea în virajul 4.

Hamilton a fost obligat să iasă pe iarbă, însă a pierdut controlul volanului, l-a "agățat" pe Rosberg, iar cei doi piloți Mercedes au ieșit în decor cu diverse defecțiuni la monopost. Amândoi au fost nevoiți să abandoneze în urma unui incident care va fi investigat după cursă și care ar putea declanșa un conflict deschis în interiorul echipei campioane, într-un moment în care Mercedes domina campionatul.

Red Bull profită de acroșajul piloților Mercedes

Dublul abandon al germanilor a deschis o perspectivă inedită asupra cursei, întrucât lupta pentru victorie i-a avut ca protegonisti pe cei patru piloți Red Bull Racing și Ferrari. Din păcate, duelurile directe pe circuit au lipsit aproape cu desăvârșire, iar victoria s-a decis în funcție de inspirația inginerilor care au stabilit strategiile pentru pneuri. Mai întâi, cursa a fost neutralizată temporar prin Safety Car, iar Daniel Ricciardo și Max Verstappen au fost propulsați pe primele două locuri ca urmare a incidentului de la Mercedes. În spatelor celor doi piloți Red Bull Racing și-au făcut apariția Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen, nu înainte ca locul 3 să fie ocupat temporar de un surprinzător Carlos Sainz, autorul unui spectaculos salt de pe locul 10 la start.

Urmareste Automarket F1
Prima serie de intrări la boxe s-a desfășurat fără schimbări majore, toți piloții de top înlocuind soft-urile uzate cu pneuri de compoziție medie, iar Ricciardo a continuat să fie lider în fața lui Verstappen și a piloților Scuderiei. Diferențele dintre primii 3 clasați s-au păstrat cu regularitate la ceva mai mult de o secundă, însă cele două echipe au schimbat strategiile pentru a doua oprire la boxe. Ricciardo și Vettel au optat pentru pneuri soft, în timp ce Verstappen și Raikkonen au amânat intrarea cu circa 5 tururi și au optat pentru cauciucurile de compoziție medie. 

Strategia i-a permis lui Vettel să-l devanseze pe Verstappen și să urce astfel pe locul 2 în spatele lui Ricciardo, însă după numai câteva tururi Ferrari l-a chemat din nou la boxe pe cvadruplul campion mondial. De data aceasta, germanul a optat pentru pneuri medium, iar apoi a fost rândul lui Ricciardo să opteze pentru aceleași tipuri de cauciucuri.

Verstappen preia conducerea 

Verstappen a ajuns astfel pe primul loc în fața lui Raikkonen, Vettel și Ricciardo și și-a păstrat prima poziție în ciuda unui avans mai mic de o secundă. Inițial, ipoteza a fost că Verstappen și Raikkonen vor intra la boxe pentru un set nou de pneuri, însă cei doi au rămas pe circuit. Finlandezul nu a reușit să pună suficientă presiune în ultimele tururi, astfel că Verstappen a trecut primul linia de sosire cu un avans de numai 0.616 secunde în fața lui Raikkonen.

În spate, Ricciardo a încercat să-l depășească pe Vettel cu numai 7 tururi înainte de final, însă cei doi au fost la un pas de acroșaj, evitat elegant de pilotul Scuderiei. În penultimul tur, Ricciardo a suferit o pană la pneul stanga-spate și a ajuns cu greu la boxe, însă avansul considerabil i-a permis să revină pe circuit pe același loc 4, la limita în fața lui Valtteri Bottas.

Carlos Sainz, Sergio Perez (Force India) și Felipe Massa (Williams) au ocupat următoarele poziții, în timp ce McLaren și-a trecut în cont două puncte prin Jenson Button, după ce Fernando Alonso a abandonat cu probleme la motor într-un moment în care lupta de asemenea pentru câteva puncte. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Daniil Kvyat (Toro Rosso).

Spania - rezultate cursă:


Comentarii (85)

  • Ieri am zis de surpriza, la asta ma refeream. Spiritele s-au incins la MB :) !
    18 5
  • FABULOS Max
    22 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • razvan
    Felicitari tanarului Max ptr. victorie.Despre coliziunea din debutul cursei nu stiu ce sa zic.Totusi Rosberg l-a depasit curat pe Ham la start iar apoi era normal sa-l l inchida,doar suntem la curse.Cred ca Ham s-a precipitat sa revina imediat.Cursa e lunga si putea astepta o oportunitate.Ferrari insa slabuti saracii.Daca nu castiga fara Mrecedes pe pista cand vor castiga?
    35 10
  • Cred ca asta a fost cea mai buna cursa din acest sezon :P Un mare bravo pentru Verstappen, smecher rau, s-a descurcat bestial in fata lui Raikkonen, dar un mare bravo pentru amandoi piloti Ferrari care au scos untul din masina. Bravo bai, pentru toti trei!! Un mare BRAVO!!!!

    Pacat de Hamilton, putea sa mai astepte dar deh asta este. Pacat de Ricciardo, a facut tot ce a putut dar Vettel a fost mai inteligent, iar Ferrari au gandit strategia perfecta pentru amandoi, din pacate, au stat prost exact unde a contat... adica sectorul 3. Pacat si de Alonso care a abandonat in fata fanilor, dar astea sunt cursele de F1.

    P.S. Saracul Ricciardo, o sa fie trecut pe linie moarta acuma ca-l au pe Verstappen, cred deja ii suna pe Vettel sa-l intrebe daca este un loc la Ferrari.
    24 7
  • The best race of the year . Ar fi numai un bun spectacol ca cei de la MB sa aibe motoru ca restu... Have a good day all
    12 6
  • razvan
    Apreciez ca comentatorii de la Digi s-au grabit cand au considerat ca Rosberg e vinovat de coliziune.Doar el era inaintea lui Ham si avea interiorul urmator.Eu asa am vazut.Ce trebuia sa faca ?Sa se dea deoparte?
    35 22
  • serban
    Și are doar 18 ani ... spre deosebire de cocalarul "supergalonat", "supercampion" și supercartonat, care nici cu cea mai tare mașină din istoria F1 nu se poate abține să nu se suie pe coechipier cu prima ocazie ! Bravo Max și la mai multe !
    28 41
  • @F1_Fan
    Nu cred ca Ricci va pati ceva.

    Interesant de urmarit traseul disputei cu Pirelli pe tema presiunii din pneuri.

    Buna cursa!
    12 2
  • Felicitari Max! Iar s-au hazardat Ferrari si l-au bagat la boxe pe Vettel, cu strategia pe soft mai lung, il depasea pe Ricci si probabil era mai in fata cu pe ultimul stint.
    @Mircea, "la mai putin de 20 secunde in spatele Ferrari"?
    16 4
  • Felicitari lui Verstappen Jr si de asemenea echipei RedBull pt promovarea pilotilor tineri de valoare.
    Din pacate Ferrari e departe de ceea ce vor ei sa fie si Williams par a fi mai slabuti decat sezonul precedent.
    Accidente ca cel dintre pilotii de la Mercedes s-au mai intamplat si se vor mai intampla, e oarecum normal. Cred ca ambii piloti au contribuit la accident, dar fara "contributia" lor Verstappen mai avea ceva de asteptat pana sa castige prima cursa.
    26 2
  • Nu știu ce sa mai zic, cred ca hamilton e principalul vinovat iar Rosberg un mare jeg, nu e prima data când se comporta ca un jeg! Sper sa fie penalizat de fia. Cât despre verstapen, o victorie foarte frumoasa, rbr avea nevoie de un astfel de talent, dacă era lăsat sa depășească pe Ricci din prima treime a cursei, câștiga fără emoții, dar mai bine, a fost o victorie si mai muncita, este bine ca Ricciardo știe acum ca are un rival ce ii este superior. A fost la un pas sa i-l scoată vettel, cum ar fi fost? De altfel si vettel a făcut o cursa defensiva f buna, și-a bătut joc de ricciardo
    23 32
  • S-a vazut diferenta de presiune din roti la RBR, de asta se lipeau asa de bine in sicana din sectorul 3! Dar fac pariu ca Vettel il intrecea pe Max, s-a vazut cum a reusit sa tina in spate acelasi RBR si asta fara drs. Oricum daca Reno pune un update bun pe motor, le vor da bataie de cap celor de la Ferrari si de ce nu, celor de la Mercedes.
    15 13
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Acum sa va mai aud ca Ricii este mai bun la Vettel, greseala nu este la Hamilton ci la Rosberg care si-a schimbatr traiectoria de 2-3 ori! Acolo il depasea pe Rosberg.
    23 33
  • O cursa frumoasa castigata de un viitor campion mondial.. Asta daca o sa beneficieze si de un monopost performant la un moment dat..Cat despre incidentul dintre cei 2 piloti mercedes cred ca vinovati sunt ambii piloti..Oricum , Rosberg devine favorit la titlul mondial daca e sa tinem cont ca Hamilton mai are doar 2 motoare la dispozitie pana la sfarsitul acestui sezon..in rest e bine ca Mclaren a puctat din nou si a avut o evolutie buna pana la abandonul lui Alonso
    4 1
  • @serban nu știu cum de adminii de aici nu îți baneaza Ip-ul. In locul tău mi-ar fi Rușine sa scriu asemenea jigniri pe un forum unde oamenilor le plac un anumit sport ca atare si i-l comentează tot ca atare. Dacă aici vorbești așa, înseamnă ca pe strada in viața de zi cu zi ești o adevarata mahala de care oamenii Civilizați cu siguranța se feresc.
    15 10
  • Mihai B
    Verstappen a mers practic fara greseala. Daca o tine asa, are sanse sa termine campionatul pe locul 3 inca de anul acesta.
    3 0
  • Pentru care mai co9meteaza pe aici ca este vina lui Hamilton:
    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/mercedes-collision-puts-hamilton-and-rosberg-out-on-lap-one.html
    Ce cauta Rosberg pe ruta aia, el o luase pe trasa normala si l-a inchis dintr-o data pe Hamilton, nu acea era trasa lui Rosberg, ci pe exterior! Asa ca lasati-ma cu Rosberg asta, era mai in forma Hamilton si l-a scos dar nu se astepta sa iasa si el, oricum lui i-a iesit bine, nu s-a diminuat diferenta din clasament! Un fel de Schumacher, cu tot respectul pt Schumi, imi rau sa o zic dar exact asa proceda si el...
    19 30
  • Pai hai sa fim clari in legatura cu pozitia Mercedes fata de Hamilton: el este de vina dupa cum a zis si Lauda.
    Mai mult nu are rost sa comentam
    http://metro.co.uk/2016/05/15/lewis-hamilton-to-blame-for-nico-rosberg-crash-at-spanish-grand-prix-says-niki-lauda-5883115/
    Binenteles ca cei din Anglia il acuza si pe Rosberg dar in esenta doi caposi dintre care unul a crezut ca il face psihic pe celalat pentru ca are spatele asigurat de echipa dupa incidentele avute. Uite ca nu a fost asa:p
    7 2
  • @ Alex - Schumi cand a intrat in cineva a facut-o cu intentie Cum a facut-o cu Hill sau Villeneuve....Aici e vorba de un incident fara vreo intentie din partea vreunui pilot.Ca nu Hamilton n-a castigat nimic din acest incident..ba din contra..El a pierdut cel mai mult.Ca si Hamilton are vina lui iti dau dreptate..Dar e cam aiurea sa vorbesti de vreo intentie din partea acestuia
    5 1
  • serban
    Și tu care-l faci un mare jeg și iar jeg pe Rosberg ești foarte OK ? Sau când voi, mcladiștii și hamiltoniștii îl catalogați pe Vettel campion de carton, fetiță și altele, este iar OK ? Astea sunt comentarii de bun simț ? Să fiu banat ? Pentru ce ? Pentru că am alte păreri decât tine ? Trezește-te băiete, poate ai rămas ancorat în vremuri apuse și nu ai auzit de libertatea cuvântului, sunt părerile mele despre cocalarul Hamilton, după cum sunt ale tale despre "marele jeg" Rosberg !
    22 12
  • Nu mai e nevoie sa mai fac vrun comentariu cu analiza si etc ca sunt mai sus destule si foarte bine facute, o sa fiu scut. Felicitari Max geniala cursa, Kimi puteai macar sa incerci sa il ataci pe Max, si echipa putea sa gestioneze mai bine strategia lui Vettel.
    Forza Ferrari ne vedem in Monaco!
    21 6
  • Decizia stewarzikor in cazul coliziunii dintre Hamilton si Rosberg : Racing Incident
    24 1
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • bernie
    Incep prin a-l felicita pe Verstapen ptr victoria de astazi si recunosc cu respect ca este un pilot foarte bun si sunt convins ca va deveni si campion mondial...Dar cu riscul de a deveni inamicul public nr 1 pe Automarket si bineinteles de a ma alege cu o ploaie de injuraturi si trimis la ospiciu de foarte multi useri indraznesc sa formulez un scenariu [ca tot suntem unii dintre noi romanii acuzati ca suferim de sindromul scenaritei]...Mie mi se pare cusuta cu ata alba aceasta cursa de la un cap la celalalt...Adica de la start de la acrosajul pilotilor Mercedes si pana la final cand Kimi impotriva firii sale de a ataca si depasi sta in urma lui Verstapen 30 de tururi [ adica jumatate de cursa fara sa initieze macar un singur atac la Verstapen desi a avut capacitatea sa o faca de putine ori ce-i drept...Plus strategia RBR de la mijlocul cursei de a-l baga o data in plus la boxe pe Ricci cand era clar ca Max si Kimi merg pe 2 opriri pana la final si cu sanse mari la victorie...In concluzie s-a dorit de toata lumea ca Verstapen sa castige aceasta cursa...F1 este pe tobogan in materie de audienta si vanzari si pierde alaturi de constructorii care concureaza in F1 miliarde de dolari in general ptr ca este cotata pe bursele din toata lumea...Prin urmare eu doar BANUIESC ca, cursa de azi a fost o regie orchestrata de bernie si sefii echipelor ptr a da o lovitura de imagine si a spori incasarile in bani lucru pe care toata lumea din F1 si-l doreste...Repet inca o data...Felicitari lui Verstapen ii recunosc talentul si sunt convins ca va ajunge campion mondial,dar astazi a fost doar un simplu pion in jocul celor mari..Apreciez de asemenea si bucuria lui retinuta in comparatie cu asazisii mari campioni ai F1 stiu multi care sunt ei...
    8 2
  • Trist... Alonso a abandonat la el acasa, Button nu prea s-a descurcat, si cei de la Ferrari sunt pe podium... trist... Nu prea vad fanii McLaren sa posteze laude sau sa-i felicite pe cei de la Red Bull si Ferrari... mai bine stau ascunsi si-si ling ranile... Pacat...
    9 10
  • Rușine fia, rusine rosberg, Rușine mercedes. Nesimțitul a greșit setarea si la aruncat pe hamilton in parapeți. Sper sa plece hamilton urgent de la rasa împuțită.
    9 38
  • Max Verstapen a facut o cursa foarte buna a reusit sa-l tina in spate pe Raikkonen bravo lui felicitari!!! Este un pilot care are clar stofa de campion mondial. La numai 18 ani sa pilotezi asa, ganditi-va ce va face peste 2-3 ani intr-un monopost superior cum este acum Mercedes sau ce ar face chiar si acum intr-un Mercedes?!
    Legat de acrosajul Rosberg Hamilton din virajul 4. Rosberg a schimbat directia o singura data spre interior pentru a-si apara pozitia vazand ca Hamilton ataca pe interior manevra care este perfect legala si corecta. Regulamentul spune clar ca pilotul din fata are drepul de a schimba drectia o singura data atunci cand isi apara pozitia. Hamilton atacand pe interior vazand ca este blocat de Rosberg a franat iesind de pe pista si in acel moment a perdut controlul monopostului si a intrat in monopostul lui Rosberg. FRATILOR A FOST CLAR INCIDENT DE CURSA!!! Hamilton daca era un pic cumpatat putea ataca intr-unul din virajele urmatoare dar s-a pripit!!! Un campion mondial nu ar trebui sa faca asa ceva!!! Salutare!!!
    35 4
  • Ce jegosi astia de la Mercedes:)), cica a avut o setare de motor proasta si era mai slab decat Hamilton in acea zona si practic nu a putut accelera astfel in cat sa il evite pe Hamilton. Serios? Zici ca suntem copii de 2 ani sa ii duci cu zaharelul, penibila explicatia. Dar cand l-a depasit pe Hamilton, nu a avut mai putini cai putere? Nu inteleg totusi de ce Hamilton s-a lasat surprins de Rosberg, a pornit bine si deodata, Rosberg a inceput sa accelereze prin exterior. Daca nu il lasa sa se lase depasit, nu ajungeam la situatia asta.
    14 12
  • Ranile fanilor Mclaren se vindeca mai repede cand vad ca echipa Ferrari se chinuie de 3 ani sa-i ajunga pe cei de la Mercedes si nu reusesc decat sa contabilizeze coplimentele amabile oferite de catre cei care reprezinta team-ul Mercedes :)))
    1 2
  • complimentele*
    0 2
  • mobius
    S-a vazut clar de cind ne-am pricopsit cu el ca acest "mare campion", nu poate castiga decat daca echipa face plangere la FIA impotriva propriului coecchipier, daca cineva ii cedeaza locul pe ultima suta de metri ai ultimei curse, sau daca are o masina cu cel putin doua secunde mai rapida decat urmatoarea, plecand primul, din poll adica echipa mentinandu-l, cu o buna strategie pe acel prim loc. In alte conditii acest baiat tinut in brate, (mai este inca unul cel putin), nu este in stare decat sa dea monopostul, oricat de bun ar fi de gard. Cine spune ca incidentul de azi a fost unul normal de cursa, cred cu tot respectu ca ori nu a privit cursa, sau ceva mai grav nu pricepe nimic din ceeace vede. A fost clar o gresala de pilotaj a lui Hamilton care a dus de rapa o cursa pentru el, coechipierul sau si echipa. Ma stept ca echipa sa ia masuri severe impotriva acestei atitudini. Probabil ca mai presus de toate se considera si discriminat, o victima a rasismului de care dau dovada cei din jur. Pacat, sunt o gramada de piloti mai buni, Sainz, ca sa dau doar un exemplu, talentati muncitori si modesti care muncesc din greu sa se afirme, dar care nu beneficiaza de oportunitati precum a avut el (Hamilton). Despre Vettel ce s-ar putea spune, decat ca, asa cum spunea cineva mai sus daca in lipsa celor de la Mercedes nu a reusit victoria, l-a depasit nu numai debutantul Werstappen, dar chiar si coechipierul sau Raikonen care nu sufla langa Alonso ( sigur unii se vor grabi sa spuna ca lui Alonso ii facea echipa masina pentru el, dar eu as intreba de ce l-au adus pe Vettel cu eforturi si sperante si lui nu-i fac o masina pentru a castiga, doar pentru asta l-au adus, daca politica echipei e asta), atunci cei care sustin ca a luat patru CM pe nedrept si eu sunt printre ei, au dreptate. Un sincer bravo pentru foarte tanarul si talentatul castigator de astazi, care a reusit o victorie curata, muncita si deocamdata neinfluentata de politici murdare. Este meritoriu pentru el ca a valorificat prima sansa care i s-a ivit. Imi pare rau de Alonso, a avut din nou ghinion. In general cursa a fost destul de putin spectaculoasa, din pacate.
    17 22
  • Iata explicatia clara demonstrata de specialisti, cu cele intamplate:

    https://www.youtube.com/watch?v=hAJXvJMYglc

    Mai clar nu se poate, Rosberg stia ca vine Ham lansat din spate si cica " i-a inchis usa in nas", dar asta a insemnat sa-l forteze sa iasa pe iarba si finalul se stie.
    Cine are ochi sa vada si sa traga concluziile.
    19 4
  • prudentul
    @Automarket

    De ce persistati prosteste cu expresia asta de-a dreptul cretina - "a pierdut controlul volanului"???Tampenia asta vine din perioada comunista (care a trecut de mai mult de un sfert de secol) cand era folosita de Militia de atunci cand se referea la accidentele rutiere.

    Trebuie sa va repet de fiecare data ca nu se pierde controlul volanului, ci al masinii???? Volanul nu se controleaza, masina e controlata (sau o tii sub control) cu ajutorul volanului.

    Nu cumva vorbiti si de milioane cand va referiti la sutele de lei? Nu cumva vorbiti si de "roni" in loc de lei?

    Stiti ce este un test-drive?
    Dar un drive-test?

    Automarket, mai citeste cineva de la voi ceva din mesajele astea?
    14 5
  • Alex: Nissan X-trail 2018 se poate face upgrade soft pentru a spurta Apple... Raspunde
  • @mobius
    Iar nu ti-ai luat pastilele? urmareste analiza Sky Sports
    https://cdn.streamable.com/video/mp4/ys32.mp4
    6 1
  • Hakkinen
    M-am uitat pe analiza si se pare ca Rosberg a apasat un buton gresit pe volan, lucru semnalizat si de stopul intermitent din spate.
    Era chiar o prada usoara pt Lewis in acel moment, chiar si Ricciardo putea trece de el.
    9 0
  • F1 din 1990
    Pentru toti cei care-l blamati pe Hamiton, trebuie sa intelegeti ca aici ne aflam pe un circuit de Formula 1, nu suntem la parada de prezentare a unor prototipuri de F1 si de fete frumoase. Agresivitatea vine din dorinta de a castiga, de a concura la limita, asta inseamna F1. Urmaresc acest fenomen de foarte mult timp, la fel de agresivi erau si Mansel, Senna, Sumi, Vilneve, Hakkinen, Kimi pe cand era la McLaren. Toti campionii mondiali au avut putina aroganta si ceva mai multa rautate. Referitor la Nico, el este un pilot bun, dar ieri s-a trezit cu Hamilton pe cap si ce sa mai faca, a tras de volan, a fost surprins de manevra si nu a stiut ce sa mai faca, conjunctural (o parere personala) este pe primul loc.
    Un mare BRAVO pentru Max Verstapppen, super, un viitor campion.
    18 2
  • Ctlnmihai
    @F1 din 1990, din pacate te uiti degeaba la F1. Rosberg nu s-a trezit cu Hamilton pe cap, pur si simplu a iesit de pe trasa ideala, dar Hamilton nu si-a folosit neuronii (daca avea macar 1-2 activi era altceva) si l-a lovit. Te uiti degeaba la F1, daca nu esti in stare sa vezi cand o masina nu mai accelereaza... Si asta nu-i o parere persoana este ceea ce s-a intamplat. Hamilton un s-a prins de asta pentru ca era prea prost sa fie atent la ce se intampla pe circuit si a intrat ca vaca in monopostu lui Rosberg cand putea sa-l depaseasca 10 metri mai tarziu... cu usurinta.
    5 18
  • Accidentul dintre Mercedesuri a fost comis de Hamilton. Nu il mai acuzati pe Rosberg, ca nu e de vina cu nimic. S-a luptat sa isi apere pozitia, cum ar face orice pilot de Formula 1 care are pretentie de a castiga campionatul. Rosberg a facut o singura miscare pentru a se apara, Hamilton nu era in paralel cu Rosberg ca sa spuna cineva ca l-a impins in afara circuitului. Greseala e a englezului si cu asta basta. Cand a vazut ca Rosberg se va apara putea lua piciorul din gaz, calca frana si evita impactul, dar nu a vrut, crezand ca va strecura botul si ca Rosberg va ceda. De data asta, neamtul a avut nervii mai buni ca in datile trecute.

    Ce spun cei de la SkySports ma cam lasa rece. Nu de putine ori au demonstrat ca pot fi impartiali cand unul dintre piloti poarta steagul lor.
    14 15
  • F1 din 1990
    @Ctlnmihai, poate tu te uiti degeaba, probabil esti unul dintre cei ce nu stiu in viata de zi cu zi sa faca o depasire corecta, la lipit nea Nicu al tau, s-a facut ca-l face pe stanga si l-a luat pe dreapta, dar ce sa faci, "e grele astea", in rest numai de bine.
    5 6
  • Rosberg
    Ce inseamna "usa in nas" pentru intelectul tau? Ce trebuia sa faca Rosberg, sa-l invite pe tuciuriu sa treaca? Nu se bat impreuna pentru titlul mondial? Tuciuriul a gresit la start. Atat. Iar miscarea lui Rosberg este REGULAMENTARA! Prostanacul de ham trebuia sa anticipeze ca germanul se va apara! Dar asa se intampla cand ai doar un neuron. Asa campion asa fani! Ideea e ca prostul satului trebuie pus la punct atat de echipa cat si de FIA. L-a scos pe Rosberg afara!
    5 13
  • Mclaren F1
    Max a facut o cursa exemplara! Bravo! Alonso a abandonat dar Max mi-a facut ziua buna. Felicitari echipei Red Bull, ca de obicei strategi straluciti.
    7 1
  • Mclaren F1
    Pentru cei care spun ca Hamilton are dreptate. Iata ce parere are Lauda:
    "Lewis was too aggressive to pass him and why should Nico give him room? He was in the lead."
    8 10
  • Si pentru a ne face clari: Lauda il sustine fara echivoc pe Hamilton in paddock.
    4 8
  • benzina: pret scoda yeti ultimul model Raspunde
  • Unii fac comentarii si analizeaza doar in functie de preferintele lor.Cei care-l sustin pe rosberg si mai ales Mobius(care nu stie decat sa-i tina partea lui Alonso) ar trebui sa se uite la Bahrain 2012 si sa vada cum neamtul a facut de doua ori o manevra aproape identica celei de ieri gandind ca-i mai bine sa-i scoata pe Hamilton si Alonso de pe circuit decat sa se lase depasit.Ieri rosberg a schimbat sensul masinii doar cu intentia de-a strica cursa lui Hamilon si nu am nici o indoiala ca daca era un pilot Force India,Sauber sau Renault in locul neamtului aveam o penalizare.rosberg nu a mai fost penalizat de 4 ani desi in timpul asta i-a stricat doua doua curse lui Lewis,a impins fregvent piloti in afara circuit,le-a ruinat tuturor calificarile in Monaco,a taiat sicane,nu a incetinit pe steaguri galbene si nici pe SC virtual - toate fazele facandu-le cu intentie si asta in timp ce alti piloti sunt pedepsiti ca depasesc limita circuitului.rosberg s-a trezit cu un avantaj nemeritat si a revenit la vechi manevre pt, ca stie ca orice ar face are sustinerea echipei si a lui bernie.Hamilton daca nu incerca sa depaseasca in acel moment probabil nu reusea toata cursa pt. ca sa vazut si ieri ca nu se prea poate depasi in Barcelona asa ca cei cel ataca pt. agresivitate sunt in eroare.Ieri m-am lamurit ca problemele tehnice ale lui Lewis au fost provocate de echipa ca sa-l faca campion pe neamtul trisator ... altfel Mercedes nu-i tinea partea lui rosberg la un incident la care toti specialistii au doar doua variante: incident de cursa si exclusiv vina lui rosberg iar analiza lui Anthony Davidson este cea mai relevanta.Oricum ma bucur ca s-a terminat seria de victorii obtinute in mod infect de unul din plangaciosii competitiei.

    Am vazut multe persoane entuziasmate de cursa de ieri si sincer chiar nu-i inteleg.A fost o cursa plictisitoare si fara depasiri in care top 4 s-a decis doar in urma strategiilor.Oricum Verstappen merita toate felicitarile si admiratia si a fost indiscutabil omul zilei urmat la mare distanta de Perez,Sainz,Bottas si Raikkonen.
    20 14
  • nicio vorba despre Massa ? A recuperat incredibil ..... pacat ca nu a reusit in calificari sa se clasesze in primii 5 , avea un cuvant de spus in economia cursei ... oricum , felicitari Max, la mai multe ! Superioritatea masinii RBR se vede cu ochiul liber pe viraje ....
    7 2
  • Hakkinen
    Rosberg a apasat pe un buton gresit si a activat un mod necorespunzator pentru motor, semnalizat si de stopul din spate. Lewis s-a prins imediat si a vrut sa profite, Rosberg era mult mai lent, putea fi depasit si de altii daca nu se intampla accidentul.
    10 0
  • F1 din 1990
    @lcr Un comentariu corect, indiferent ca ne place sau nu, asta este adevarul. Anul asta se doreste ca totul sa fie MADE IN GERMANY!
    9 5
  • Fanii f1 au ce merita.Nu aveti dreptul sa va plangeti ca nu mai aveti cursele spectaculoase de alta data daca voi tineti cu pilotii lasi si plangaciosi specialisti la invartit in cerc fara adversari.
    7 3
  • Intr-o postare de acum cateva zile am spus ca Ricci si-o va lua urat de la olandez. Nu credeam ca asa curand, dar se pare ca Max este un pilot bun si un viitor multiplu campion mondial. Se pare ca Ricci are o problema cu Vettel; era sa-l acroseze si sa-l scoata de pe pista. Vettel s-a aparat intr-un mod corect. Ultimul sector a fost cel care a invins monoposturile Ferrari, nu RBR. Daca ar fi reusit sa iasa mai bine din ultimul viraj, ar fi putut depasi pe linia dreapta. Dar atat s-a putut in Spania. In alte curse va fi altfel.
    5 2
  • Bogdan
    Din pacate, marea majoritatea a celor care au comentat aici nu au vazut analiza celor de la Sky de dupa cursa (link postat de Zifi mai sus https://www.youtube.com/watch?v=hAJXvJMYglc).
    1. In focul cursei, sunt multe lucruri care pot scapa telespectatorului. Din transmisia TV eu am ramas cu impresia ca Hamilton a fortat pe partea gresita si ca vina a fost a lui, pentru ca s-a avantat prosteste, ca un copil la borcanul cu dulceata.
    2. Transimisiunile din Romania, indiferent ca vorbim de cea de la Telekom sau de cea de la Digi sunt puerile, daca le compari cu cea facuta de Sky, acolo unde urmaresc eu cursele. Este adevarat ca si logistica celor de la Sky este la infinita distanta de ceea ce ofera o transmisie din studio, facuta dupa o transmisie video, dar si comentatorii alesi pana in momentul de fata lasa mult de dorit. Am incercat sa urmaresc cursele la noi si nu am putut, nici pe Digi si nici pe Dolce. E ca si cum ai mai incerca sa joci acum jocuri pe Spectrum :)).
    3.Urmarind pe net reluarile incidentului am realizat ca Rosberg a facut o manevra intentionata, inaintea virajului unde s-au lovit, catre dreapta, nefireasca avand in vedere ca urma un viraj la dreapta. Firesc ar fi fost ca, inaintea acelui viraj, el sa fie pozitionat in exteriorul lui, deci pe partea stanga a pistei. Tot din reluari am vazut ca, dupa momentul cand Rosberg a fost constient ca urmeaza sa fie atacat, a reactionat o singura data, ducand masina catre dreapta. Urmarind aceste reluari de mai multe ori, mi-am nuantat pozitia si desi am continuat sa il consider pe Hamilton vinovat pentru imprudenta si nerabdare, am realizat ca Rosberg a avut o implicare activa in desfasurarea evenimentelor, chiar daca ea a fost justificata prin prisma faptului ca el era in fata si ca avea tot dreptul sa isi apere pozitia.
    4.Dupa cursa am urmarit in continuare transmisia celor de la Sky si am vazut si analiza evenimentului. Ei au avut acces si la filmarile din cockpit si au pus in paralel ce s-a vazut din cele doua masini. Eh ... acum lucrurile s-au schimbat. Pentru ca ... Rosberg a gresit setarea pe care a ales-o la start. Ea nu l-a penalizat atata vreme cat a fost pe accelerare - ceea ce s-a intamplat atunci cand l-a depasit pe Hamilton - dar rezultatul acelei setari gresite s-a vazut in inainte virajului 4, unde s-a produs evenimentul. Acolo masina lui s-a comportat impropriu si l-a vaduvit de puterea de care avea nevoie. Hamilton,avand masina setata corect, in acel viraj a mers "blana" si a fost in situatia in care avea o accelerare mult mai buna decat Rosberg. A tinut cont de faptul ca urmatorul viraj este de dreapta si a mers pe interiorul lui, care parea liber. Rosberg l-a vazut ca trece de pe stanga pe dreapta si a decis sa blocheze partea dreapta. Manevra a fost curata din partea ambilor. Pe inregistrari se vede ca Rosberg merge moderat la dreapta, nu fandat. Cel putin asta este parerea mea. DOAR CA, nu era momentul pentru a face asta. Pentru ca el era mult mai lent decat Hamilton, si avand in vedere elanul aluia, cam era cazul sa il lase sa treaca, avand in vedere ce fel de om este Hamilton. Deci ... eu as zice ca in acest moment il consider ceva mai vinovat pe Rosberg decat pe Hamilton.
    5.S-ar fi putut intampla si altfel, in sensul in care Hamilton ar fi putut sa sesizeze miscarea catre dreapta a lui Rosberg si sa opreasca atacul, cu toate ca era perfect indreptatit sa il duca pana la capat. Insa ... nu stiu cati piloti ar fi fost in stare sa sesizeze traiectoria lui Rosberg si cati (si mai putini) ar fi fost in stare sa si reactioneze anticipand pericolul.
    6. Ce nu a spus nimeni si m-ar interesa pe mine sa stiu este ce s-a intamplat la start: ce a gresit Hamilton sau ce a facut Rosberg mai bine.
    22 1
  • @Bogdan, ca si pilot de formula1 trebuie sa astepti ca cel din fata ta sa nu se lase sa fie depasit, mai ales cand te lupti la titlu. E aiurea sa nu te astepti sa iti blocheze atacul.

    Cat despre SkySports... sunt curios ce ar fi zis daca era Vettel in locul lui Hamilton. Ce face Rosberg in masina e irelevant! Miscarea lui Rosberg era perfect legala.

    Nu stiu de ce toata lumea considera ca a facut ceva antisportiv sau a provocat deliberat accidentul. Este o miscare normala de aparare pe care campionul in curs trebuia sa o anticipeze si nu trebuia sa se pripeasca.

    Iar daca tot suntem atat de opariti, ca fani, ca Hamilton a iesit din cursa... de ce nu ne ofticam se de startul ratat in fata neamtului? Mi se pare ca acum cautam orice vinovat in afara de pilotul din scaunul monopostului.
    9 9
  • frica lui rosberg l-a facut sa recurga la aceleasi practici nesportive din trecut; daca ham nu a inchis la depasirea lui pe exterior trebuia sa fie si el elegant sa-l lase...la cate puncte are avans in campionat putea macar azi sa fie un pic sportiv. nu mi se pare ca merita sa fie campion mondial cu un astfel de comportamnet chiar daca echipa il sustine si ham s-a cam dat la o parte pana acum; cred ca primul punct pe stategia lui este: blocheaza hamilton si apoi vezi ce se intampla cu cursa :(
    ferarri de locul 5-6? hmm cam trist
    12 4
  • @Bogdan: super analiza ta! Consider insa ca Rosberg a plecat intentionat cu monopostul in acea setare, stiind ca va fi mai rapid la start. Apoi, cu putina aspiratie(atata cata mai permite aerodinamica din F1 actuala) a depasit. Poate ar fi trebuit sa revina la setarea normala(in care era si Hamilton la start) imediat dupa virajul 3. Nu vom afla niciodata.
    Ce ar mai fi de spus:
    - prea bun Verstapen, o cursa exceptionala;
    - RedBull i-a pacalit grav pe cei de la Ferrari cu stategia schimbarilor de pneuri, cel putin la Vettel s-a vazut ca a cel stint pe softuri a fost mult prea scurt;
    - pana lui Ricci sper sa nu fi avut legatura cu discutia despre presiunea scazuta de pe monoposturile RedBull;
    - parca si-au mai revenit si comentatorii de la Digi, macar au inceput sa citeasca si informatii de pe alte siteuri.
    8 0
  • Bogdan
    Personal tin cu Rosberg. Nu zic ca merita sau nu sa castige titlul, ci doar ca tin cu el. Iar la faza asta imi face impresia ca a gresit si cand a facut setarea aia si cand l-a blocat pe Hamilton. Inteleg ratiunile pentru care a ales sa isi apere pozitia, dar nu pot sa neg ca existau si ratiuni pentru care nu ar fi trebuit sa o faca.
    Nu stiu ce face exact setarea respectiva (banui niste chestii dar nu sunt sigur) asa ca nu m-as hazarda sa presupun ca l-a ajutat in vreun fel la start. Tocmai de aceea am si spus ca as vrea sa vad acelasi gen de analiza care a fost facut pentru evenimentele premargatoare accidentului si pentru start.
    Dupa cum vedeti sunt multe chestii care nu apar la prima vedere si care influenteaza ce se intampla pe pista.

    Din pacate discutiile de aici sunt in mare parte sterile si ele se rezuma la comentarii inflamate, de genul "ba creionul meu este mai bun, ca mie mi l-a dat mama mea".
    Daca cineva considera ca cei de la Sky au fost partinitori in comentariile pe care le-au facut ar fi bine sa ne si spuna care considera ei ca sunt aspectele care au fost trecute cu vederea sau care sunt cele care putea fi interpretate altfel fata de cum au fost interpretate.
    12 1
  • Teodor
    Rosberg a facut o manevra in primul rand corecta. A inchis usa inainte ca roata lui Hamilton din fata sa ajunga la roata lui din spate. Ca apoi Hamilton a intrat pe iarba ca sa isi bage roata in fata e irelevant.
    Chiar si ignorand asta, manevra lui Rosberg este corecta la nivelul relatiei dintre cei doi. Era cazul sa ii arate lui Hamilton ca e decis sa nu il lase sa isi faca de cap, asa cum si-a facut in trecuta. In ciuda evidentei, echipa inca il tine pe Hamilton in puf... Lauda nu pare sa aiba mare influenta acolo.
    9 9
  • s-o tina tot asa baieti de la mercedes..
    8 3
  • Pentru cei care zic ca e vina lui Hamilton: daca ati fi in spatele cuiva, pe o sosea oarecare si v-ar face acel cineva ce i-a facut rosberg lui hamilton cine ar fi vinovat? Mie mi se pare ca efectiv a maturat pista, lucru interzis prin regulament. E vorba de fractiuni de secunda cand poti face o depasire si e normal sa nu te dai la o parte cand ai ocazia, dealtfel, daca va uitati pe analiza Sky, de la minutul 2:54 veti vedea ca hamilton chiar avea loc de depasire dar rosberg i-a taiat fata cum se spune.
    Repet, cred ca in primul rand e greseala lui rosberg...
    9 10
  • Pe o sosea oarecare ar fi tot Hamilton devina , pt ca e depasire prin dreapta :)))
    5 2
  • F1_Fan
    @Vali: Daca cineva merge cu o masina de F1 pe o sosea oarecare si prinde peste 250km/h, parerea mea este ca ii suspenda permisul. Si da vina este a lui Hamilton, pentru ca nu s-a asigurat si nu a lasat o distanta de peste 3m intre masina lui si a lui Rosberg. De curiozitate... tu ti-ai luat permisul?

    P.S. Nu stiu ce a maturat pe acolo, dar regulamentul nu-l stii. Uite aici un mic citat "Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his."

    Spor la traducere, daca nu stii engleza, nu-i bai roaga unul dintre parinti sau prieteni sa te ajute sa-l traduci.
    9 4
  • Conform regulamentului pilotul din fata poate matura ce vrea el inclusiv pista dar o singura data ca sa-si apere pozitia. Cat de agresiv considera el ca trebuie. Nu exista mai mult sau mai putin agresiv. In rest sunt aberatii aici, date de unii sau altii din fanii lui Ham. Vettel cam plangacios, Ricciardo nu l-a atins. Sportul asta nu e de domnisoare de pension. Iar Vettel mai nou vad ca doar asta face. Se plange. Ba e rusul ba e australianul. Chiar si de Kimi spunea ceva in casca atunci cand l-a acrosat. Sa mai termine cu asta si sa se concentreze pe pilotaj. Ca e jale.
    8 3
  • parerea mea
    Hop si eu cu ceva pareri.
    1. Cursele de F1 ar fi mult mai interesante fara Mercedes.:) Sau mai exact cu pilotii Mercedes ciocnindu-se in primul tur:))
    2. referitor la incident: Cred ca opinia comisarilor este cea corecta: incident de cursa. Hamilton a incercat sa-i ia interiorurl, Rosberg l-a blocat (lucru absolut regulamentar, are voie sa schimbe directia o singura data, ceea ce a si facut), Hamilton s-a panicat (eu asa vad, ca s-a sperita si a luat prea mult de volan), a iesit pe iarba, iar de aici lucrurile nu au mai fost controlabile.
    Practic, niciunul dintre cei 2 piloti nu a incalcat regulamentul. Insa Hamilton a aratat -din nou- ca anul acesta nu este in forma. Ma refer in special la forma psihica, ii lipseste concentrarea si ia decizii gresite sub presiune. Cei care se uita la F1 stiu ca acest lucru nu este o noutate pentru Hamilton, care conduce foarte bine mai ales atunci cand are totul sub control.
    Intr-o situatie similara, orice pilot focusat pe cursa simula depasirea pe interior, Rosberg schimba directia-asa cum de altfel a si facut-apoi cel din spate, profitand ca cel din fata nu mai are voie sa schimbe iarasi directia-iesea pe exterior si-l depasea.
    Manevra asta a incercat-o ieri Ricci cu Vetel, undeva spre finalul cursei, la sfarsitul liniie de start-sosire. A iesit brusc spre dreapta, dar neamtul nu a pus botul si a ramas pe trasa ideala, dar Rici nu s-a bagat sa forteze interiorul, caz in care se repeat incidentul Ros_Ham. Ca atare depasirea nu a reusit.
    privind in aceasta cheie o sa intelegem si ce s-a intamplat intre cei doi MBR. Hamilton a facut o fenta depasire dreapta, Rosberg nu a blocat, crezand ca este doar o cacealma. In acel moment Hamilton, vazand ca Rosberg nu blocheaza imediat, si-a zis sa incerce sa treaca, moment in care Rosberg a reactionat iar Hamilton a tras i dreapta de volan iesind pe iarba, apoi a incercat sa ia stanga si s-a pornit saniuta.
    100% race incident!
    9 1
  • O explicatie din punct de vedere tehnic a incidentului de la start:

    http://www.motorsport.com/f1/news/revealed-the-switch-error-that-triggered-the-rosberg-hamilton-crash-737281/

    Se pare ca Rosberg era intr-o setare gresita a maparii motorului, lucru care a dus la acea pierdere de putere si incercarea lui Hamilton de depasire.
    10 0
  • @F1_Fan: multumesc pentru citat, cu ajutorul google translate poate reusesc, cine stie. Despre carnet ce sa-ti spun, e posibil sa-l fi luat pe la Pitesti si sa nu stiu regulile asa bine ca tine dar pot sa-ti spun ca am destul de multi kilometri condusi, inclusiv prin Germania, Spania, Franta, Belgia, Olanda, Italia, Austria etc... adica pe autostrazi. Oricum, complexul tau de superioritate e de apreciat atata timp cat habar n-ai cu cine vorbesti, e bine sa fii asa, iti foloseste in viata. Pe de alta parte, eu ma refeream strict la momentul in care hamilton s-a lansat in depasire si rosberg a adoptat o strategie defensiva foarte agresiva, asa cum spune si Anthony Davidson la SkySports.
    Era sa uit, superiorule: cate curse de F1 ai vazut live? Sunt sigur ca multe...
    6 3
  • Bogdan
    Nu pun link ca mai mult ca sigur va fi sters, dar intrati la Sky pe site si cautati articolul "Lewis Hamilton-Nico Rosberg's Spanish GP crash: Toto Wolff Q&A"
    E spus acolo, dupa parerea mea, tot ce ar trebui spus. Restul impunsaturilor de aici chiar nu isi au rostul.
    Hamilton este asa cum este si sper sa nu faca nimic care sa ma faca sa il plac mai mult decat il plac acum :). Cu toate astea, la faza despre care vorbim, el este victima. Nu chiar inocenta, dar este victima. Actorul principal a fost Rosberg. As fi curios sa stiu cum trebuie jonglat cu selectorul ala si de ce a ales el sa pun in pozitia in care l-a pus. A gresit din neatentie sau a judecat prost, mergand pe un rationament gresit?

    Oricum ar fi ... pacat. Cred ca sunt multi nervi acolo. O sa ii trebuiasca multa maturitate lui Hamilton ca sa treaca peste asta. Si sper ca Rosberg nu o sa ramana traumatizat. Orice au declarat cei din conducere, omului ii va fi frecata ridichea, pentru ca a dat-o prost cu butonul ala. Nu vom afla ce se intampla acolo, dar as fi tare curios sa aflu daca as stii ca sunt ceva sanse sa se intample o scurgere de informatii adevarate :))
    11 3
  • Fara sa minimalizez meritul lui Max la aceasta fantastica victorie trebuie sa observam si contextul in care a fost obtinuta. Abandonurile favoritilor si o strategie aleasa pentru Ricciardo de catre echipa care nu l-a prea favorizat. Ricciardo poate considera ca avea dreptul la o strategie care sa-i avantajeze pozitia de pe grila si startul foarte bun. Se pare ca RedBull l-a preferat la victorie pe tanarul Max, insa acesta are de demonstrat ca merita sa castige nu doar pe strategia echipei.
    6 1
  • Comentati ce vreti,insa fara mercedes f1 e mult mai interesanta :)
    4 1
  • Bogdan
    @mikahakkinen - Multumimi pentru link-ul ala. Este super sa avem informatia asta.
    :)) pana la urma nu a fost degeaba sa intru aici
    5 0
  • F1_Fan
    @Vali: Scuze dar ai pierdut argumentul de unul singur. Tu te referi la multe lucruri pe care nu le intelegi sau nu le stapanesti. La inceput ai zis ca a maturat pista si ca este un lucru interzis de regulament, eu am spus ca-i gresit. Nu exista "s-a aparat agresiv", s-a aparat cum a putut, Hamilton putea sa vada toata pista, inclusiv mutarea lui Rosberg si sa ia decizia corecta, pentru ca la asta sunt foarte buni pilotii de F1. Plus putea sa franeze si sa stea un pic in spatele lui Rosberg, si sa-l depaseasca un pic mai tarziu. Nu s-a intamplat asa ceva, dar asta nu inseamna ca este vina mea. Nu, Hamilton a gresit, a evaluat incorect situatia, Rosberg a gresit cu setarea, dar s-a sfarsit prost pentru amandoi. Greseala tot a lui Hamilton este, pentru ca era in spatele lui Rosberg si vedea tot ce facea Rosberg + stia unde este spatiu liber si putea sa atace.

    Cat despre carnet de conducere, scuze tu ai fost un imbecil si ai comparat F1 cu condusul in oras, iti dai seama cat de stupid suna nu? In F1 nu au... lumini de semnalizare, nu au distanta regulamentara, ci au o pista... fara trecere de pietoni si alte reguli care se aplica cand sofezi pe soselele din orice tara. Nu stiu cat ai sofat tu dar.... sper sa nu te intalnesc niciodata ca n-as vrea sa imi busesti masina, crezandu-te ca esti in F1. Cat despre curse live, am fost la cateva curse, nu cred ca conteaza cate, tu nu cred ca ai fost decat la Hungaroring in cel mai bun caz. Desi nu cred ca conteaza, daca poti sa mergi la o cursa si s-o vezi live, super tare. Oricum nu vad legatura cu incidentul din cursa de ieri.

    P.S. Vrei sa pari inteligent nu-i bai dar ai dat-o prea repede cu jignirile, asta nu arata nici ca esti inteligent nici ca poti sa porti o discutie cu cineva care este mai inteligent ca tine sau care are un argument mai bun ca al tau. Sper sa ai curajul sa-ti ceri scuze, ar arata ca te respecti macar pe tine insuti.
    4 12
  • Eu sunt curios daca Hamilton are curaj sa-i ceara scuze lui Rosberg, sau cel putin sper s-o faca. Cred ca lui Toto i-a cerut scuze deja. Sau asa ce sper eu.
    7 16
  • @F1_Fan: deja am pierdut prea mult timp cu tine si mai am si altceva mai bun de facut. Tu ma faci pe mine imbecil si apoi zici ca eu jignesc?! Esti dus rau cu pluta... A fost prima data cand am comentat aici, n-am atacat pe nimeni si aparusi tu sa imi spui ca trebuie sa-mi traduca parintii un regulament din engleza.
    Legat de incident, majoritatea comentatorilor neutri spun ca rosberg a fost agresiv, poate peste limita si in orice caz, nu prea se face unui coechipier ce i-a facut el lui hamilton. Si nu, n-am fost la Hungaroring desi mi-ar placea sa ajung si acolo.
    Gata, de-acum vorbesti singur ca vad ca iti place.

    PS: nici macar nu sunt fan hamilton sau rosberg, am fost odata, demult, fan Senna si McLaren
    12 5
  • http://www.bbc.com/sport/formula1/36297948
    The stewards' verdict said Hamilton "had a portion of his front wing inside [Rosberg] small fractions of a second prior to [Hamilton] having to leave the right side of the track to avoid an initial collision, which may have led him to believe he had the right to space on the right".
    it added Rosberg "had the right to make the manoeuvre that he did and [Hamilton's] attempt to overtake was reasonable, and that the convergence of events led neither driver to be wholly or predominantly at fault".
    Asked whether Rosberg had also apologised on that basis, Mercedes F1 boss Toto Wolff said: "I think he said he understood it was difficult for the team."

    He added: "It is clearly not that each of them feels he is entirely faultless."

    Wolff said it was "an incident that could have been avoided from both sides" and added that the two drivers would still be allowed to race.

    He said: "I am going away angry and upset but isn't that what racing should be all about?"
    Deci sa fie clar accident de cursa cum este si normal sa se mai intample.
    4 2
  • @F1_Fan
    Lewis sa-si ceara scuze ? Am crezut ca nu am citit bine...pentru ce sa-si ceara scuze? Asta e ca atunci cand te calca cineva pe picior si tu-i spui:" Va rog sa ma scuzati ca m-ati calcat"
    18 7
  • F1_Fan
    @@F1_Fan: Atunci te rog sa mai citesti odata ce am scris, pentru ca i-a cerut deja scuze lui Wolff pentru incident. Sunt curios daca ii va cere scuze si lui Rosberg acuma.

    P.S. N-ai cont sau ID, nimic?
    5 14
  • sunt fan FERRARI...si chiar daca sunt maniac cu FERRARI...ieri am tinut cu MAX...superMAX...si ma rugam sa nu-l depaseasca KIMI-bravo copile-
    5 3
  • @F1_Fan
    L.H.:
    "The apology is on my behalf that I didn't score those points for the team. These things happen in racing.
    "But it's the right thing to apologise to all these guys, just like when the engine fails they apologise to me.
    "What has happened doesn't change anything [in terms of team dynamic]. We just push to keep racing."

    Asta este doar o chestie de P.R., in rest, nu are motive sa-si ceara scuze.Oricare alt pilot de pe grila ar fi procedat la fel daca vedea ca Rosberg e in dificultate.
    15 2
  • jul1974
    Asa comantarii nu am crezut ca sunt posibile: sa vii si sa afirmi ca in virtutea sportivitatii si cu punctele avans ar fii putut Rosberg sa il lase sa treaca pe Ham asta nu o inteleg atat timp cat anul trecut cand Rosberg a fortat la Spa a fost tot vina lui Rosberg, oare Ham nu greseste niciodata doar el are prooritate la orice. in ceea ce proveste setarea lui rosberg poate asta l-a adus de la start in fata lui Ham dar cine poate stii exact, oare daca era un sauber in fata lui Ham la start ala nu avea voie sa ii inchida trasa in nas lui Ham ca are masina mult mai lenta decat el?
    eu as zice ca ar fii inchis trasa orice pilot de pe grila, sa nu mai zic daca ar fii fost verstapen sa ii inchida usa atunci nici nu vreau sa ma gandesc cate laude ar fii cules, eu as spune doar ca rosberg are un start mult mai bun decat Ham in rest cred ca daca Lauda care a pilotat masini de curse si a fost campion mondial si care l-a si sustinut pe Ham pana acum a recunoscut ca a gresit Ham nu stiu ce ar mai putea comenta sau adauga o alta persoana
    in schimb nu as vrea sa imi imaginez ce scandal monstru ar fii iesit daca ar fi Ham in fata si Rosberg in spate, atinci pot anticipa ca ar fii fost clar sabotaj si nemernicie din partea lui Rosberg
    In rest cele bune speram la curse animate si pe viitor
    12 14
  • F1_Fan
    @F1_Fan: Declaratie de P.R. zici tu? Pai atunci este pacat, arata ca nu are caracter. Daca era sigur ca nu a gresit el, isi cerea scuze, dar din pacate, stie foarte bine ca a gresit acolo. Cu cat tace mai mult cu atat il ajuta pe Rosberg mai mult, si o face gratis. Noroc ca nu-s fanul lui ca mi-ar fi rusine.
    3 15
  • @F1_Fan
    Ce gandire intortocheata ai, deci cel nevinovat trebuie sa-si ceara scuze.....atunci si ei imi cer scuze ca mi-am pierdut timpul sa-ti raspund.
    P.S. Nu mi-e rusine.
    14 4
  • F1_Fan
    @F1_Fan: Scuze, nu-i nici o smecherie sa minti. Daca nu crezi ca Hamilton este vinovat este cu totul altceva, dar stim amandoi la fel de bine ca Hamilton este vinovat pentru acest incident. Si daca esti fanul lui, nu-i nici o rusine sa spui adevarul. Inteleg ca vrei sa te conving singur ca altcineva este de vina, treaba ta, nu stiu de ce iti place sa te auto-victimizezi. Hamilton putea sa fie corect si sa spuna: "bai imi pare rau, am fost neatent acolo" Asa facea un pilot care se respecta pe el insusi macar, si totul era ok. Poate fanii lui nu mai incepeau cu jignirile sau injurile... cine stie.

    Scuze ca am raspuns greu dar ma jucam Doom.
    4 12
  • @F1_Fan
    Nu-ti asuma afirmatii fara acoperire, nu "stiu" si nu cred ca este vina lui Hamilton, 100% a fost marsavia lui Rosberg, asa cum Lewis l-a lasat sa treaca fara probleme, putea sa fie si el fair-play.
    Uite aici un poll top gear:
    http://www.topgear.com/car-news/crash/poll-who-was-blame-mercedes-spanish-gp-crash
    Se pare ca tu faci parte dintr-o minoritate care digera mai greu...
    14 2
  • Schumy
    Incident de cursa clar. Cu o mentiune, Rosberg chiar daca a avut acea problema cu setarea trebuia sa-si apere pozitia ceea ce a si facut, in spiritul regulamentului. In rest povesti inutile. Hamilton a fost prea optimist acolo. Ca Ham are fani mai multi nu-i o noutate. Insa adevarul se judeca dupa regulament. Apropo, unul din fanii lui Hamilton, Lauda, are alta parere. Ham a avut chiar noroc. Noroc ca l-a acrosat pe Rosberg. Altfel diferenta acum era mult mai mare in clasament.
    6 10
  • mirciozauru
    Super cursa!!!
    Raman totusi cu regretul ca cei 2 piloti MBR nu si-au disputat suprematia pe marginea circuitului (pumni, picioare, capete-n gura :) ) Hamilton, dupa cum a aruncat volanul (cu simbolul Mercedes) parea apt de lupta. Totusi, timpul nu este pierdut. Urmeaza Monaco si este destul de stramt pe acolo :)
    Cert este ca Ros realizeaza ca nu se va mai intalni curand cu o astfel de sansa. Sunt convins ca va face orice pentru a pastra cat mai mare diferenta de puncte dintre ei cu atat mai mult cu cat (inca) celelalte echipe nu reprezinta o amenintare. Imi place sa cred ca update-ul de motor al celor de la Renault le vor permite celor 2 lupi foarte tineri sa lupte la varf. Despre Ferrari m-am lamurit: ei sunt cu zisul.
    6 1
  • mirciozauru
    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Mercedes_mayhem__analysing_Hamilton_and_Rosberg%27s_Turn_4_clash.html

    Ros a gresit setarile, a realizat greseala si a incercat sa-si apere pozitia cu orice risc. Parerea mea este ca ar fi fost depasit de toti ceilalti piloti din varf pana cand motorul (electric) reintra in parametrii.
    Ham a vazut becul rosu aprins (diferenta mare de viteza) in spatele monopostului lui Ros, a stiut motivul aprinderii becului si a vrut sa profite atunci nu dupa ce eroarea era inlaturata.
    Pana la urma e greu sa te decizi care a fost mai infantil: Ros gresind setarea sau Ham ca a incercat sa profite de o ocazie care putea banui ca nu-i va fii acordata. Putea sa-l forteze sa schimbe directia spre dreapta si sa-l depaseasca ulterior pe stanga. Eu asa am vazut ca se face. Fiecare dintre ei a gresit impardonabil pentru pozitia pe care o ocupa si titlul pentru care se dueleaza. Imi place Mercedes ca echipa, apreciez munca lor foarte mult, dar pilotii sunt (de cele mai multe ori) ridicoli. Sper sa schimbe ceva in sensul asta.
    4 0
  • Tot respectul pentru tine, dar orice pilot ar fi fost in locul lui hamilton si observa ca mașina din fata e low power încerca sa o depășească pe stânga sau dreapta, problema este ca o data ce esti sigur ca succesul depășirii este garantat si esti cu gas-ul la maxim numai ai timp decât sa frânezi când cel din fata este pus practic in situația minții sale diabolice sa îți pună chiar viața in pericol. Englezului nu ia mai rămas decât sa i-l evite pe Rosberg in extremis. Părerea mea este ca, Rosberg este in continuare protejat de fia poate si datorită faptului ca hamilton este nu tocmai pe placul federatiei. Cred ca dacă era invers britanicul era suspendat o etapa si nu numai, numai vorbim când anul trecut același Rosberg ia tăiat un provocat un steag galben intr-o alta etapa de calificări, deci??? ...nu a luat nici măcar un avertisment. Acum te întreb eu, știi ca ai mașina mai lenta si i-l bagi pe ăla in zid???? Si fia ce spune? Ca si-a aparat poziția??? Pai ...cu ce si-a aparat poziția??? Pe bune, e chiar cusuta cu ața albă. De-abia acum a început campionatul, doar ca cele doua mașini Mercedes trebuie sa fie odată egale.
    6 3
  • @mirci
    Teoria conspiratiei e boala grea, mai ales la romani. Rosberg era mai lent dar asta nu inseamna sa se dea la o parte. Unde ai vazut tu asta la marii piloti de F1 din istorie! I-ai vazut pe unul cedand de buna voie vreo pozitie? Se putea foarte bine ca lui Rosberg, daca n-ar fi fost agatat de Hamilton sa-i fi revenit masina si atunci totul are sens. Se numeste pilotaj defensiv. Mai ales facut dupa regulamentul actual. Comentariile, altele, sunt gratuite si inutile. Ca vin extraterestii si il protejeaza pe Rosberg, tine de noaptea mintii, de parca Rosberg ar fi luat pana acum 2 titluri cu Mercedes. Sau memoria ta e scurta si nu mai stii anul trecut Rosberg cate probleme tehnice a avut. Da, masinile sunt identice. Insa nu sunt perfecte. Daca si navetele spatiale explodeaza si masinile de F1 se pot strica. Inteleg ca esti fan Hamilton, dar fi decent si rational. Daca tu te-ai bate pentru un campionat mondial i-ai ceda pozitia colegului tau pentru ca timp cateva sec masina ta a avut o setare gresita? Daca spui ca da atunci nu ai stofa de invingator.
    4 3
  • Bogdan
    Mai intereseaza pe cineva subiectul?
    http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/f1-spain-hamilton-rosberg-drivers-go-for-gaps.html

    http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/mercedes-drivers-split-over-racing-incident.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru