Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Dacia: un model mai mare decât Logan nu are sens, pentru că publicul-ţintă al mărcii e în zona segmentelor mici

Publicat Joi, 17.09.2015
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 18
Dacia: un model mai mare decât Logan nu are sens, pentru că publicul-ţintă al mărcii e în zona segmentelor mici - Poza 1
Dacă soarta unui model mai mic decât Sandero nu este încă stabilită, este clar însă că Dacia nu va produce un automobil pentru segmentul D al pieței europene.

Extinderea gamei de modele Dacia este un subiect sensibil pentru oficialii mărcii. În mod normal orice declarație pe acest subiect este greu de obținut, dar la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia a organizat o masă rotundă la care a participat Marc Suss, director de program gama Dacia și Jan Ptacek, directorul general Renault Commercial Roumanie. 

Oficialii grupului Renault au fost întrebați dacă Dacia își va extinde gama de modele, atât în ceea ce privește un model mai mic față de actualul Sandero, dar și un eventual reprezentat în segmentul D al pieței europene. Marc Suss a declarat că o eventuală adaptare și introducere pe piața europeană a modelului Renault Kwid nu a fost încă hotărâtă. Renault Kwid este un model de clasă A lansat de marca franceză pe piața din India. Dacă Renault va decide să introducă acest model în Europa (și eventual să îl vândă sub marca Dacia) acest lucru implică adaptarea acestui automobil la standardele europene de poluare și siguranță, el fiind un model proiectat pentru piețele emergente.

Urmareste Automarket
Însă, Suss a fost categoric când a răspuns la întrebarea legată de un model Dacia de segment D.
"Nu, nu este un segment care să se potrivească cu caracterul mărcii Dacia. Dacia are 90% clienți privați care preferă automobile din clasa mică și compactă, în timp ce în segmentul D lupta se dă între clienții de flote, mașini de companie sau societăți rent a car", a declarat Marc Suss.

Suss a mai spus că Dacia are deja în gamă un model pentru cei care își doresc un automobil mai mare, acesta fiind monovolumul Lodgy, dar a recunoscut că piața pentru acest tip de automobile este în scădere în Europa. 


Comentarii (18)

  • Pai macar un hatchback si un sedan de segment C, bazar pe platforma vechiului Megane, eventual si cu 5 stele la siguranta, ar putea avea si ei. Segmentul D deja intra prea mult in zona premium pentru Dacia.
    9 7
  • Un Fluence mai ieftin ar fi interesant. La noi berlinele sunt mai practice decat hatchback-urile pentru ca in general o familie are doar o masina cu care pleaca si in concedii.

    Stie cineva cam cat de bine se vinde Lodgy in Europa? La noi din cate am vazut e un fiasco total.
    15 3
  • Sandu al-III-lea
    Un model mai mare decat Logan,nu are sens?Pai atunci cum se explica avalansa de Skoda Octavia si de VW Passat,care-s mai mari ca Dacia Logan?Le e frica ca nu s-ar vinde?Dacia incepe sa dezamageasca.Ei in loc sa progreseze,uite ce fac...
    4 8
  • antonny
    Nu pricep politica asta a celor de la Dacia. Pana si Daewoo care era low-cost au creat un sedan de clasa D ( Leganza si Evanda ), chiar si cutie automata.
    5 13
  • se laudau ca vor scoate noua SOLENZA, un fluence mai ieftin la 12.000 euro ..............

    fraieri.
    5 2
  • Voi vedeti ce postati ? Cica un fluence mai ieftin ar fi interesant.
    Fluencele actual este mai slab calitativ ca megane 2 sedan si toti arunca, cu pietre, va imaginati ce ve-ti zice de o "dacia fluence si mai slaba" ? Mai ales ca va fi si mai scumpa, ca oricum pentru majoritatea si loganul e prea scump.
    Cine nu e multumit de logan ca si spatiu, e nevoie sa treaca la lodgy in cel mai rau caz, nu fluence si nu o limuzina mai mare.

    Vreti si mai multa masina ? Eu nu vreau sa vad si mai multa rugina... :))))
    7 3
  • antonny
    Nu mai folosi numele meu....
    0 6
  • aici au dreptate, cacatul bici mai lipsea
    4 7
  • adnopel
    Cu toate avantajele Dacia, eu sper sa plece,in loc sa lucram pt firme nr 1 facem cotete pt saraci opulenti,ne caracterizeaza ca natie sa fim slugi nu competenti si sa decalaram ca dam de mancare la angajati....priviti la cehi stiu care este fesul castigator,o sa treaca criza si Daciuta o sa fie in faliment.....astept manaute rosii de la infami ,seara placuta.
    4 15
  • Nu iei mânuțe roșii, dar dacă analizezi puțin economia mondială vei vedea că această criză nu va trece prea curând. Ba din contră, se va prăbuși în curând. Doar urmărește ce se întâmplă în China. Ăsta e doar începutul prăbușirii.
    8 1
  • Păi cam astea ar fi opțiunile, ori clasa A, ori clasa C. Sandero și Logan sunt în clasa B. Lodgy cred că e monovolum pornit de la clasa C.
    Eu cred că vor merge pe clasa A, acolo e nevoie de un automobil mic și ieftin, pentru oameni săraci ca în România și în multe alte părți ale lumii.
    5 0
  • De acord cu Moldovean, am cumva aceeasi senzatie ... Nu prea cred ca va trece curand actuala criza economica ... Desi as vrea, normal ! Plus ca anuntul recent cu ce se intampla in China ... Dar poate este ceva trecator ...
    3 1
  • 1.Dacia a ratat un model de clasa A de mai mult timp si acum e greu de recuperat. 2.Nu vom vedea modele nici in clasa D, asa ca vom ramane blocati in Sandero, Logan si Duster inca vreo 10 ani 3. Lodgy este marele esec, nu se vinde nici la jumatate din asteptari 4.In ceea ce priveste Dacia vorbesc numai "oficiali francezi", cu toate ca participarea lor e putin peste 50%, restul de putin sub 50% e romanesc, dar nu se pune. TOTUL se hotaraste de francezi.
    3 2
  • @Mihai E normal...cine are 50%+ dintr-o companie hotaraste soarta ei. E simplu si nu trebuie sa ne atacam din cauza asta.
    2 0
  • Skoda cu Octavia joaca in alta liga, este greu sa-i dai jos in următorii 10ani. După mine vor scoate o mașină puțin mai mare, chiar cu varianta 4x4 cu prestații mai bune, pentru ca pericolul apropiat este Skoda Rapid, întrebarea va fi: sigla Dacia?
    Cei care vorbesc de o mașină mica bat câmpii!
    2 2
  • atunci cand imparti un model bine vandut (fostul logan mcv) in trei modele (actualul logan mcv, dokker si lodgy) logic ca nu te astepti ca fiecare sa aiba vanzari ca fostul.
    8 1
  • Mi-a facut placere sa inchiriez noul Logan MCV
    http://www.francrocar.ro/en/rent-a-car-more.php?car=logan
    Recomand noul MCV!
    1 1
  • Ce adaptare a Renault Kwid la Dacia, ea există deja, este chiar Dacia Spring, care e Renault Kwid electric adaptat la normele europene. Ar mai trebui doar fabricat în Europa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru