Opel Astra OPC - imagini şi informaţii noi

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 08.02.2012
Opel aduce la Geneva noua generaţie a modelului de performanţă Astra OPC. Hot-hatch-ul vine cu 280 de cai putere, scaune cu 45% mai uşoare şi peste 10.000 de kilometri parcurşi pe Nurburgring.

Esential

280 de cai putere oferă noul Astra OPC.
10.000 de kilometri a parcurs noul Astra OPC pe Nurburgring.

Pe măsură ce ne apropiem de Salonul Auto de la Geneva, Opel publică noi informaţii despre vedeta standului său: noua generaţie Astra OPC. Modelul compact de performanţă va marca reintrarea constructorului german în segmentul hot-hatch-urilor, dominat în ultimii ani de Renault şi Ford.

Aşa cum vă anunţam şi anul trecut, încă de la începutul lunii noiembrie, sub capota noii generaţii Astra OPC se află un motor cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să dezvolte 280 de cai putere şi 400 de Nm. Toate resursele sunt canalizate pe puntea faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte.

Pentru a pune pe asfalt cât mai bine resursele generoase, Opel foloseşte pe puntea faţă o suspensie HiPerStrut şi nu renunţă la şasiul FlexRide. Acesta din urmă oferă trei moduri de rulare, Normal, Sport şi OPC, ultimul fiind dedicat unei ţinute de drum orientate către sportivitate şi către rularea pe circuit.

O noutate absolută introdusă pe Astra OPC sunt scaunele de tip scoică, realizate cu o tehnologie de vârf şi un material compozit, extrem de uşor, turnat prin injecţie.

Dezvoltarea inovativă a scaunelor a permis obţinerea unei susţineri laterale mai bune, unei poziţii de condus mai joase şi unei mase totale cu 45% mai mică decât a unora convenţionale. În comunicatul oficial, Opel susţine că nici un alt constructor nu a folosit acest tip de material pentru scaune.

Tot în documentul oferit presei se arată că noul Astra OPC a fost supus unor teste draconice pe celebrul circuit de la Nurburgring. Aici, compactul a parcurs peste 10.000 de kilometri, în condiţii dure, echivalentul a 180.000 de kilometri parcurşi pe şosea.

via | Opel

Comentarii (18)

  • gabi_o
    ...peste 10kkm, în condiţii dure, echiv. a 180kkm parcurşi pe şosea....
    ... echivalentul a 5.000 km parcursi in Romania!
    72 2
  • astra
    FWD + 280cp = torque steering ==> perfect recipy for an accident
    17 35
  • ****
    "compactul a parcurs peste 10.000 de kilometri, în condiţii dure, echivalentul a 180.000 de kilometri parcurşi pe şosea."ce abureala si masina arata ca o masina de showroom nu ???
    2 32
  • i
    altul care se uita la top gear si conduce o masina de 10-20 de ani cu 200.000 mii de km

    Sa nu uitam ca romanii in esenta stiu tot, si poti sa te joci cu mintile lor cum vrei, si o reclama daca le-o arati de 3 ori gata i-ai prostit, pentru ca majoritatea nu au capacitatea de a decide pe cont propiu si nu au caracter. Si uite asa ajung unii la 30-40 de ani sa spuna ca Diaconescu o sa le dea 20.000 euro, ca masina nemteasca e masina nemteasca, ca fwd+280cp=ce a vazut el la top gear la plasma aia in rate pe 2 ani si tot asa....

    asta e tara, numai pareri avizate de la oameni avizati.
    44 13
  • sunt absolut de acord. nu o puteam spune mai bune. sunt mare fan opc desi nu imi permit inca asa ceva ,dar am avut ocazia sa conduc un vectra ope care are fix 280cp+fwd = ...? o masina foarte stabila care nu aluneca in curbe nici pe jumate din cat atarau baietii in acel filmulet in speta dl Clarkson. Cu ESP -ul activat nu ai mari probleme in a mentine o traiectorie insa orice masina cu tractiune fata si putere mare are intr-un fel sau altul asemenea efecte . In concluzie 280 +fwd = o combinatie buna cu setarile si tehnologia potrivita...Oricum masina arata excelent si sper ca timpul 0-100 (care ia ochiimajoritatii) sa fie sub 6 secunde.
    17 6
  • @gabi_o
    N-ar fi o idee buna ca statul roman, daca nu reuseste sa ne doteze cu drumuri decente, macar sa-si promoveze hartoapele intr-un mod inteligent? Ce ar fi ca mare parte din soselele Romaniei sa fie folosite ca poligoane de incercare pentru macar cativa mari constructori auto? In felul asta ne-am face un pic mai multa publicitate (fie ea si negativa) si am atrage turistii dornici de senzatii tari!

    on topic: Probabil cel mai frumos Opel. Acele scaune vor deveni, in scurt timp, una din cele mai strong caracteristici ale brandului.
    27 0
  • Se ascute lupta
    ... in clasa compacta... abia astept primele comparative :)
    13 1
  • Augustin
    Tot Opel ramane. Nu poti sa faci din r...at racheta.
    8 32
  • nice curves
    15 3
  • @OPC - ai mers cu masina pe circuit, la maximul ei? ai mers cu masina cinci minute sau 2 luni ? ai mers cu masina stand pe locul din dreapta..spate? ai mai condus si alta masina de 300cp ? ... cum anume ai devenit mare "fan" si poti spune cu siguranta ca dobitocii aia cu zeci de mii de kilometri la activ in masini ultraperformante habar n-au ce spun ??

    @Augustin - este Opel, dar Opel se straduie sa puna in piata produse bune si au progresat enorm in ultimii ani ... si preturile au progresat.. dar in directia dezavantajoasa pentru client :)
    14 8
  • GSI
    Cât de gay sună "opc"... îl mai și scriu cu litere mici, parcă de rușine.
    "GSI" era mult mai turbat.
    5 18
  • @unckle
    ca fapt divers . am devenit fac opc poate din dorinta de ceva original si nu banalitati ca gti pe care orice cioban respectabil il viseaza sau il detine (ei nu pot nici macar visa la o masina mai potenta pentru ei vw e Dumnezeul auto) asa ca m-au atras mai mult masini ca astra opc sau mazda 3 mps pe care nu le vezi la fiecare colt de strada si design-ul celor de la opel m-a cucerit definitiv .
    ca si masini puternici am condus cateva sute de km macar am condus un cayenne turbo , un x3 3.0sd ,un rx-8,in momentul de fata detin un vectra gts si un bmw seria 5 e 60 2.5 d dus la peste 200 cp asa ca nusunt cazut din locul spate dreapta cum vrei tu sa ma cataloghezi. cat despre dobitocii aia poate ar trebuie sa stii ce inseamna media si cum unele marci beneficiaza de favoruri chiar si la cel mai inalt nivel cum este cazul lor. in orice caz acel opc are esp-ul decuplat si se incearca o accelerare maxima in curba cea mai stransa dupa circuit. cat despre mersul pe circuit la maximul ei -nu cred ca cineva isi cumpara opc sau m sau amg strict pentru circuit ,astea sunt masini cu performante bune dar masini de oras cu accente sportive . tu daca iti iei maine un gt3 rs te inteleg ca vrei curse ca in nfs insa un m5 se cumpara si din alte considerente cum ar fi in cazul romanilor imagine,prestanta ,fite liniute la semafor .circuitul lasa-l mai la urma asa .
    16 4
  • @@unkle
    Ce mentalitate de cocalar. Nu cumperi o anumita marca pentru ca se vinde si nu-ti place mentalitatea de turma. Give me a break! Cumpara-ti atunci un avion si s-a terminat balciul! Nu stiam ca imaginea esecului a devin un motiv de mandrie pentru unii.
    6 9
  • sa inteleg ca ...
    ...cine nu e vagonist e cocalar ?
    din moment ce am 30 de mii de euro de ce sa ii irosesc pe o masina care pe langa banalitatea crancena mai e si la orice colt de strada . daca pentru unii golf inseamna viata pentru mine inseamna prosteala pe fata .au aceleasi tehnologfii si interioare si design si multe altele de 3 generatii jumate. bineinteles ca un cioban cu taraba in piata nu ar putea niciodata sa aleaga honda sau mazda pentru ca "nu ie nemtesti" . poate vreau o masina mai speciala . si golf inseamna orice numai special nu .nici o masina din clasa nu e miezul din dodoasca insa unele sunt ceva mai rafinate ..eu de exemplu prefer oricand un subaru decat un batranesc passat ...vw din poacate a devenit o marca de pensionari simpatici .imaginea esecului nu este echivalenta cu imagineaza vanzarilor .poate au prostit milioane de adepti dar au esuat lamentabil pentru mine si alte milioane cu design-ul de exemplu . e ok ? sau trebuie toti sa facem parte din efectul de turma cu masini argintii full fara piele si capace marca vw ? imi pare rau pentru taranusul din tine .
    13 4
  • Bogdanel
    Bravo Opel!
    O masina care ISI MERITA FIECARE BANUT! Am condus un Opel Astra GTC din 2011 si sincer sa fiu, ii dau nota 10! Nu sunt adeptul cutiei manuale in 6 trepte, dar cutie mai precisa ca la asta n-am vazut nici macar la Subaru Impreza! Plus de asta, sa iei curbe pe transfagarasan cu noul Opel e o adevarata joaca, e o placere!Designul la OPC e demential, iar ideea aia cu scaunele tip scoica e nemaipomenita.
    9 4
  • @Bogdanel
    Nu mai merg vanzarile la reprezenanta? Trebuie sa lauzi masina asta care nu a fost niciodata referinta clasei? E o masina puternica pe linie dreapta si atat dar Renault sterge pe jos cu ea.
    2 4
  • @ofuscatul de mai sus
    daca tu ai megane e ok sa fii atat de orb si subiectiv dar si eu pot spune ca astra isi sterge pantofii cu design-ul exterior si interior al megane-ului plus ca in linie dreapta nu are mari sanse in fata opc-ului h. despre astra j opc nu cred ca poti trage o concluzie cum ar fi ca e o masina puternica doar in linie dreapta pentru ca nu mirosit macar deocamdata benzina uneia . mai e pana apare . si asa poate veni si cineva cu un gol r care ne spune ca r-ul bate tot dupa care vine un focus rs care are 300 de cai si tot asa. bogdanel doar ne spunea ca e foarte incantat de noua achizitie sau ma rog de ceea ce a condus,nu a adus vorba de vreun concurent si e vb de varianta gtc nu opc. mai ofuscatule cu greierasii tai !
    5 0
  • pfff cate contre...
    in acest segment vor fi intotdeauna contre puternice, poate si datorita publicului caruia ii este destinat (tineri). Ce rost are sa vii sa te certi cu unul si altul despre "care e mai tare".Daca ne referim strict la performante mergem si cautam, ca nu e asa greu, timpii de circuit al modelelor si timpul 0-100 km/h.Restul tine de gusturile fiecaruia si nu are rost sa il injuri pe unul care prefera OPC sau altul cu MPS sau GTI, fiecare dupa bunul plac...peace
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru