Salonul Auto de la Geneva 2016

Volkswagen nu a găsit soluția pentru a replica modelul Dacia: "E o parte a industriei pe care încă trebuie s-o înțelegem"

Publicat Vineri, 04.03.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 22
Volkswagen nu a găsit soluția pentru a replica modelul Dacia: "E o parte a industriei pe care încă trebuie s-o înțelegem" - Poza 1
Dacia rămâne ecuația imposibilă al industriei auto: cele mai mari grupuri auto ale lumii nu reușesc încă să replice conceptul de business pe care Renault îl pune în practică prin Dacia de mai bine de 10 ani.

Deși au trecut peste 10 ani de la lansarea Daciei Logan, marile companii concurente pe piață cu Renault nu au reușit încă să găsească soluția pentru a combate pe piață un brand precum Dacia. De altfel, marca românească a reușit să profite la maxim de poziția avantajoasă în care se regăsește și a depășit în 2015 pentru prima dată pragul de 500.000 de mașini vândute la nivel mondial. Iar premisele arată că nici în viitorul apropiat nu va apărea un rival direct pentru mașinile produse de marca de la Mioveni, Volkswsagen Group - unul dintre cei mai mari constructori la nivel mondial - fiind încă departe de a ajunge la o soluție în acest sens.

E o parte a industriei pe care trebuie încă s-o deslușim. Dacă vom putea face asta, este clar că trebuie să continuăm analiza dezvoltării unui brand separat pentru piețele care cer asta.

Jurgen Stackmann
Membru în CA Volkswsagen Group
"Analizăm redefinirea standardelor care ar face fezabilă o astfel de marcă", spune Jurgen Stackmann, membru în Consiliul de Administrație VW Group într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar la Salonul Auto de la Geneva.
Conform oficialului german, soluția pentru a dezvolta un brand accesibil care se se lupte cu Dacia pe piețe precum Africa de Nord sau Indiaa ar putea veni din colaborarea pe care Grupul Volkswagen o are în China cu constructorul FAW. 

"Un astfel de brand trebuie dezvoltat corect până în cele mai mici detalii. În unele zone putem face compromisuri, în altele nu. De exemplu, siguranța nu poate fi un compromis. Dar alte zone, precum balamalele ușilor, se poate lucra mai mult. Compania noastră are standarde interne înalte care duc la mașini de calitate înaltă. Însă, în acest caz, unele standarde ale noastre nu sunt și cele pe care le caută anumiți clienți. Dacă vom dovedi că se întâmplă asta, poate că ne vom îndeplini obiectivele de a dezvolta un brand de buget", încheie Stackmann.


Comentarii (22)

  • Ori cei de la Dacia Renault sunt f destepti, ori au facut niste compromisuri in constructia masinii, la care cei de la VW nu se gandesc ca cineva le-ar face.
    28 10
  • @unu1 iți garantez ca orice mașină sub 50 000€ este plina de compromisuri, cu cat scade prețul cu atât sunt mai multe, dar nu acolo unde siguranța clientului este pusa in pericol
    31 8
  • _steli
    E cel putin ciudat ca, mai ales acum, Vw sa afirme ca nu vor sa faca unele .compromisuri in ideea dezvoltarii unui model low cost. Ma refer la 2 aspecte:
    a) "Dieselgate"
    b) Un concern cu atatea marci in grup (Skoda, Seat printre ele) nu reuseste sa intre in acest segment de piata nu poate decat sa fie prost manageriat. Chiar ei au recunoscut ca s-a "diluat" prea tare incadrarea marcilor in concern cand au afirmat ca Skoda a crescut prea mult calitativ.
    30 4
  • pai cum sa gasesti o solutie realista cand e mai usor sa faci apel la artificii??? De exemplu...software.

    Dar chiar, dece nu gasesc si o solutie hard? Nu exista platforme? nu exista banca de organe? nu exista modele vechi foarte usor de scos la iveala? Pai culmea, exact asta fac in China, EXACT asta VAND in China.

    Foarte ciudata aceasta lipsa de curaj in a aborda si alte piete emergente decat China cu un produs low. Nu cred ca e vorba de proasta menegeriala ci, poate, o lipsa de identificare a unui profit generos. Pentru ca exact acest aspect (chiar daca important in orice afacere), cand vorbim de acest concern, este un fel de Dumnezeu in numele caruia trisarea cu nesimitre este cat se poate de acceptabila.

    In fine, in ciuda unor optimisti de pe aici, scandalul Dieselgate va lasa urme adanci, chiar daca nu vizibile imediat chiar daca nu popularizate ori evidente si (pe langa o scadere in vanzari) sa influenteze o noua strategie de produs a concernului. Inclusiv reanimarea unui model low-cost in cadrul unei marci promovate ca low-cost
    23 6
  • Ar putea sa faca seat sau skoda un model gen rapid...dar se lacomesc si au pus pret mare..sau motor prost
    16 3
  • sapphire
    cred că vrut să zică altceva: cum dracu au rămas românii așa de săraci, și se mențin acolo la limita sărăciei de își permit doar dacia ?
    8 18
  • calitate,seriozitate?du-te ba
    pai va zic eu una simpla...plateste un neamt cu 300 euro pe luna su nu cu 2500 si gata frate...auzi standarde inalte!!hai bisti!!toate brand-urile din lume folosesc chinezarii pe masini intr-o proportie covirsitoare...apropo de seriozitate,ia vedeti cazul skoda cu ale lor motoare de 1.2 tsi cum au fost tratati de producator,gasiti cazul pe forum vw(parca),sa nu gresesc)...am schimbat recent la un bmw serie 5 din 2007 un bec..si am ramas prost de calitatea unor plasticarii ,care se rupeau la orice mica atingere...am mai remarcat pe unde am umblat la respectiva masina, 5 t de surubaraiie(puse si cu rost si fara rost...apropo de aia are manisa aia 2 t)...inteleg calitatea asta la un logan de 8k,da la un serie 5 care a costat la vremea lui 50-60 k aia nu pot s-o inteleg...noroc ca si-a lut prietenaru bmw ,ca am vazut si eu cu ce se maninca o masina scumpa...ramin la marcile de "sarantoci"(nu ca astea ar fi nu stiu ce,dar macar nu dau un vagon de bani doar ca scrie ...)hai spalatii pe creier cu minutele rosii
    31 4
  • Seat sau Skoda puteau deveni low-cost. Asa se calca pe bataturi. Skoda are avantajul ca se vinde foarte bine in Pactul de la Visegrad si in Europa de Est, plus ca a devenit un automobil de flote chiar si in UK. Seat a raportat vanzari mari, insa in vest, comparand cu alte marci e slabut. In est vanzarile sunt infime. Deci, da... probabil ca Seat putea sa fie transformat acum ceva ani in low-cost si ar fi avut un concurent pentru Dacia. Transformat e mult spus pentru ca in anii '70-80 chiar produceau FIAT-uri low-cost sub licenta. Aveau deci experienta. Acum e un pic prea tarziu, mai ales ca au si vor avea probleme financiare in urma dieselgate.

    De vazut insa ce va face Dacia in urmatorii ani. Vanzarile sunt si in curtea lor in scadere ceea ce e grav pentru o firma care se bazeaza pe preturi mici.
    18 4
  • E chestie de imagine la nemti . Toti stiu ce produc nemtii si unde . Nemtii gandesc asa , chiar daca producem un kakat hai sa-l vindem mai scump ca nu ne permitem sa stricam brendul ( indiferent de marca ) Ex Skoda Fabia care este similar Logan. Spui vw ,spui made in germany ,nu ? Produc sub sigla marcii.
    14 3
  • Iancu Jianu
    Nu e vorba de compromisuri, ci de faptul ca asa sunt germanii, mai lenti in gandire.
    Povestea cu inventivitatea germana este doar o legenda.
    19 7
  • mai scoate renault 2 generatii de logan si vw tot la rapid overpriced raman
    cand or dezansambla un logan full option s-or oripila si or fugi imediat la rapid-ul lor, neamto dracoli
    9 3
  • Are dreptate @serif, tine si de imaginea de tara a nemtilor care produc doar lucruri de calitate si nu vor sa se asocieze cu un produs slab.

    Dar tine si de faptul ca ar avea castiguri prea mici. Daca Dacia a vandut 500k, un VW low-cost cat ar putea sa vanda? 200k-300k-500k? Pai ar castiga prea putin in conditiile in care Seat vinde tot 500k si au marginea mai mare decat Dacia.
    8 1
  • avantajul daciei nu este doar pretul, nu doar datorita raportului bun pret-calitate este cautata, ci pentru ca are publicul ei pe care si-l pastreaza de aproape 50 de ani. renault stie asta si deaia nu vrea sa ridice dacia la alt nivel de calitate pt ca nu o ia nimeni......poate doar fanii.
    Dacia ramane a bogatului zgarcit pe care nu masina il reprezinta si caruia-i trebe sa isi faca treaba cu ia !!
    Ma indoiesc ca vw nu ar fi capabili sa introduca un model pe piata la fel ca si logan.................dar nu o sa fie capabili ca sa fabrice o intreaga gama ca si dacia ................DAR NICI INVERS !!!!
    Ideea e sa fabrici si sa se vinda ce faci,..............la asta ma refer.
    6 1
  • Abureala de marketing declaratia asta zic si io la fel ca alti comentatori, fiindca VW a gasit demult "solutia-miracol" a masinilor ieftine - in America de Sud.
    14 1
  • Ce declara cel din administratia VW Group nu se prea potriveste cu ce am citit pe un site auto in data de 08.02.2016:

    ''Germanii de la VW au prezentat in premiera o noua masina low-cost Volkswagen Ameo 2016.
    Aceasta se numeste Volkswagen Ameo si urmeaza sa fie produsa in uzinele VW din India, cea mai mare piata din Asia.

    Noul model Volkswagen Ameo reprezinta de fapt un model VW Polo care a primit o caroserie in trei volume si o gama de motorizare pe benzina din gama TSI.
    Aici putem sa amintim motorul 1.2 TSI de 74 Cp insa si un diesel noul 1.5 TDI de 88 CP care urmeaza sa vina si in Europa.
    Principalul concurent pentru acest noul Volkswagen Ameo este gama Renault Logan, Mahindra Logan masina care este 100% conceputa pe baza modelul romanesc Logan.''

    Din alta sursa se pare ca masina va costa cam 7.500 dolari si va fi disponibila in a doua jumatate a acestui an.
    Citind informatiile despre viitorul VW Ameo si declaratiile recente ale celui din administratia VW Group, nu mai este nevoie sa adaug nimic la acest comentariu.
    13 0
  • adnopel
    Sa va spun cum sta treaba,produsele low cost au solutii simple care sunt fff fiabile..vezi Toyota care foloseste solutii arhiverificate dar vinde scump pt ca are imagine,insa nemtii de la vw nu vor sa faca compromis in defavoarea calitatii dar nici sa creeze un mic monstru sacru in curtea lor care sa nu se strice ..sa fie simplu si folositor....va amintiti de broscuta ..masina simpla ..ieftina si durabila,,,deci este foarte greu sa faci o masina ieftina dar si mai greu este sa faci costuri mici fara scadere de calitate....Dacia nu are concurent serios pentru ca are formula ideala pt costuri..proiectare,testare,mana ieftina,si arta compromisului este dusa la extrem..nu sta pe curbe dar este ieftina,rugineste dar nu se face ciur decat in 6 ani ceea ce in vest not important,si cost scazut per km...pe scurt o masina relativ proasta lucrata bine..gen Kia sau alte petarde care cad la km calculati,asa ca felicitari Dacia.
    9 5
  • @adnopel
    Toyota sunt masini simple, banele cu electronica cat mai putine, performante modeste etc , deaceea sunt fiabile. Cand o sa ajunga sa puna multa electronica, sa traga de motoare ca altii nu va mai fii fiabila dar asta nu se va intampla pentru ca nu ar fi toyota.

    Toyota arhiverificate? Te inseli, daca ar fi asa nu ar fi campionii la recall-uri. Daca ar fi arhiverificate nu ar mai face atatea recalluri.
    Ar putea, ca la fiecare masina vanduta sa puna in planul de service si recallul acelei masini.
    4 1
  • @adnopel Kia si Hyundai sunt infinit mai fiabile decat orice brand european, asa ca las-o cu petardele. Plus ca ultimele modele de la Kia au finisari la nivel de VW, insa nu-si baga si numarul de la pantofi in pret asa cum o fac nemtii. E adevarat ca si costurile salariale sunt sensibil mai mari in Europa de Vest vs Coreea, insa nu-i obliga nimeni sa produca in Germania, mai ales ca eticheta Made in Germany nu mai reprezinta de ceva vreme ceva calitativ/fiabil/de folosinta indelungata.
    8 8
  • Hai sa nu exageram, kia a progresat dar cel mult poti zice ca a ajuns la nivel de skoda la calitate interior, mai au pana la vw.
    Aia cu made in germany nu comentez, dar la performante overall nemtii stau foarte bine, coreeni mai au de invatat cum sa aseze CP pe sosea.
    2 0
  • adnopel
    Andy cu respect spun,familia mea lucreaza in proiectare auto,anumite aspecte nu le cunosti si esti departe si profan,coreenii fac masini la nivel Renault..punti problematice mai ales spate,tehnologie luata pe licente de la firme mari nemtesti si din nou vw masina poporului halal comparatie..in 74 Opel ii salvau de la faliment..dar nu uita la tehnologie nemtii nu au rival..trendul este spre masini stricacioase...desfa o Toyota noua si una veche ..fiabilitate doar pe hartie rest China components,si apoi bogatii sincer nu cumpara Kia ma faci sa rad...desfa un opel sa vcezi ce sigurante au si este masina mult sub altele si desfa Kia o sa ai raspunsul singur,restul este marketing,NU UITA MASINILE GERMANE SUNT TEHNOLOGIE RESTUL IMITA INCLUSIV TOYOTA.
    3 1
  • adnopel
    Desi mesajul meu este sters,inca odata tehnologia germana este nr 1,nu cunosti Andy multe,masinile tale stralucite Kia si altele sunt f ieftine dupa 5 ani oare de ce???gandeste....cat crezi ca mai rezista ei cu fiabilitatea lui peste...industria traieste din piese de schimb si toate masinile sunt facute pt cadere controlata..conteaza raport si calitate..ori Kia si alte coreene nu sunt fff ok la acest raport.....si nu mai sterge d-nul admin.contul cand se spune adevarul,seara placuta.
    1 0
  • Trebuie sa facem o precizare: Dacia este low-cost numai in Europa.
    Pe alte continente, au sigla RENAULT si un pic mai multa echipare, acum nu știu cat de bine se vând.
    India este alta lume cu o alta perspectiva si civilizație, mașină la 7500€ cum vrea sa facă VW este un eșec asumat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru