Feedback
Volkswagen Passat (2014-prezent)
Votează Volkswagen Passat (2014-prezent):
107 voturi | 14 comentarii

Ai intrebari despre Volkswagen Passat (2014-prezent)?

Pune o intrebare si utilizatorii Automarket vor incerca sa te ajute!
Nota Automarket 4.5
După ce ai spart geamul vecinei de la parter când ai căutat poarta, te aștepți la o urecheală zdravănă. Fie că o primești, fie că rămâi fără banii de alocație pentru că trebuie să plătești fereastra, data viitoare știi ce ai de făcut. Fie o să șutezi pe jos, fie cauți un coleg pentru pasa decisivă. După ce au călcat pe cel mai mare bec din istoria automobilului și toate oalele s-au spart în capul lor, cei de la Volkswagen promit să nu mai repete schema Dieselgate. Și fie că vor fi urecheați de organismele de protecție a mediului, fie că vor cheltui toate rezervele pentru a-și despăgubi clienții, germanii vor avea mai multă grijă cu... Mai mult

Preţuri Volkswagen Passat (2014-prezent) (23)

  • Filtreaza dupa:
Masini Carburant / Transmisie Putere / cuplu Pret DDP
Volkswagen Passat (2014-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 120CP Man6 Advance
Diesel / Manuală 120 CP / 250 Nm 23.150
Volkswagen Passat (2014-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 120CP Man6 Trendline
Diesel / Manuală 120 CP / 250 Nm 24.142 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Trendline
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 25.191 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 120CP Man6 R Executive
Diesel / Manuală 120 CP / 250 Nm 25.423 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 120CP Man6 Comfortline
Diesel / Manuală 120 CP / 250 Nm 26.035 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 R Executive
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 26.392 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Comfortline
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 27.084 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Man6 R Executive
Diesel / Manuală 190 CP / 400 Nm 27.896 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Man6 R Executive
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 28.011 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 R Executive
Diesel / Automată 150 CP / 340 Nm 28.406 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Man6 Comfortline
Diesel / Manuală 190 CP / 400 Nm 28.710 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Man6 Comfortline
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 28.836 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline
Diesel / Automată 150 CP / 340 Nm 29.463 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Aut7 R Executive
Diesel / Automată 190 CP / 400 Nm 30.097 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 30.151 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Aut6 Comfortline
Diesel / Automată 190 CP / 400 Nm 31.092 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Man6 Highline
Diesel / Manuală 190 CP / 400 Nm 31.778 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Man6 Highline
Diesel / Manuală 150 CP / 340 Nm 31.903 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Highline
Diesel / Automată 150 CP / 340 Nm 32.531 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP Aut6 Highline
Diesel / Automată 190 CP / 400 Nm 34.160 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 190CP 4x4 Aut6 Highline
Diesel / Automată 190 CP / 400 Nm 35.912 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
Hibrid Plug-In 218CP Aut7 GTE
Benzina + electric / Automată 156 CP / 250 Nm 38.378 €
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 Highline
Diesel / Automată 240 CP / 500 Nm 40.583

Comentarii Volkswagen Passat (2014-prezent) (14)

  • 1.4 150 hp, serios, si consum de 5%, nu prea cred
    22 30
  • ovidiu
    O bijuterie de masina! Cu 240 CP, acceleratie 6,1 sec si cuplu de 500 Nm nu va discuta cu nici-un competitor. I-a marit si ampatamentul cu vreo 6 cm. Bravo "fau-ve"!. Cred ca renunt la Touareg pentru ea cand va aparea.
    40 35
  • Andu: Golf 6 GTD 2.0 DSG ce cod de motor are? Raspunde
  • scamel
    este mai lunga cu 30 cm si mai grea cu 160 kg dar are aceleasi performante si acelas consum ca audi a3 2.0 d 11o kw,
    nu se compara dar are si acelas pret
    13 18
  • maryan85_maryan85
    După schiţele oficiale şi pozele spion ale unui Passat chinezesc, iată şi momentul adevărului: acesta este noul VW Passat, generaţia Passat cu nume de cod B8, pe care germanii o prezintă sub titulatura de ”business class”.
    Ca stil, Passat-ul evoluează pe direcţia lui VW CC (adică Passat CC facelift), dar cu o modificare subtilă a designului farurilor şi o alură mai dinamică decât a precedentului Passat (generaţia cu nume de cod B7).

    Nu-i aşa că pare un facelift al actualului Passat? Pare, însă de fapt e un Passat total nou

    Dacă sedanul mizează foarte mult pe o eleganţă sobră, dar şi suficient de sportivă (oare riscă să fure clienţii luiAudi A4?!), breakul Passat Variant pune un accent extrem de mare pe pragmatism, forma pătrăţoasă a spatelui promiţând un portbagaj foarte generos: între 650 şi 1.780 de litri (sedanul se laudă cu ”numai” 586 de litri).
    Dimensional, lungimea noului VW Passat e cu doi milimetri mai redusă decât a precedentului Passat, însăampatamentul a crescut mult, cu 7,9 cm, ajungând la 2,79 metri. Prin urmare, se promite mult spaţiu pentru cei 5 pasageri, într-un habitaclu foarte bine finisat şi dotat.
    Şi care aminteşte destul de mult de VW Golf. De ce această senzaţie de deja-vu? Pentru că noul Passat utilizează aceeaşi platformă tehnică MQB a fratelui compact, precum şi foarte multe elemente de interior, dar amenajate într-un stil puţin mai clasic, ba chiar aristocratic. Însă şi mult mai high-tech: de exemplu, opţional e disonibil tabloul de bord digital, cu ecran de 12,3 inci, la fel ca pe Audi TT.

    Multe elemente cunoscute deja de pe VW Golf (şi unele de pe noul Audi TT...), dar aranjate într-un format mai business

    Motorizările oferite la început sunt în număr de zece, toate cu injecţie directă şi tehnologie turbo, puterile variind de la 120 CP la 280 CP. Cel mai puternic diesel este 2.0 TDI Biturbo de 240 CP, iar cel mai puternic benzinar este un TSI de 2,0 litri. Evident, toate motorizările sunt compatibile Euro 6, iar din meniu fac parte opţional cutia automată DSG cu 7 trepte, precum şi tracţiunea integrală 4Motion.
    În premieră, noul Passat va propune şi o versiune hibridă plug-in, cu o putere maximă de 211 CP, care promite o autonomie în regim strict electric de maximum 50 km, în timp ce autonomia totală va fi de 960 km.
    Prin rabatarea scaunelor, Passat Variant ajunge la 1.780 de litri. Atentat la Skoda Superb Combi?!
    Noul Volkswagen Passat urmează să fie una dintre vedetele Salonului Auto Paris 2014, din toamna acestui an, până atunci urmând să fie lansat în vânzare pe principalele pieţe europene.
    10 9
  • catalin
    nu exceleaza la capitolul design dar motorul diesel biturbo ma face sa ma gandesc serios la o viitoare achizitie. apropo ... vrea cineva un passat alltrack 2013? ca eu ma dau pe passat biturbo :) nasu_bz@yahoo.com
    5 12
  • maryan85_maryan85
    Aventuri în No Man's Land
    "Noul Passat este 100% pregătit să concureze cu modelele din segmentul premium", spune unul dintre oficialii Volkswagen într-un restaurant aflat la malul Mării Mediterane, undeva în Sardinia, acolo unde temperatura e apropiată de cea din verile româneşti chiar şi în octombrie. În sală nu se aude niciun murmur, nu se vede niciun zâmbet ironic, nicio furculiţă care cade pe caldarâm pierdută de vreun jurnalist uimit. Altă dată, dacă vreun om din cadrul Volkswagen îndrăznea să spună asta, ziarele şi revistele auto vuiau instantaneu. Azi nu se mai întâmplă asta.

    E o declaraţie care vine după câteva zeci de kilometri de test cu noua generaţie Passat în compania celui mai nou motor diesel din gamă, una dintre mândriile Grupului Volkswagen în ceea ce priveşte motorizările disponibile pe această maşină: 2.0 BiTDI de 240 CP. Am descoperit o maşină care se încadrează perfect în "No Man's Land"-ul care se întinde între modelele de volum ale segmentului D - Mondeo, Insignia, i40, 408, C5 - şi modelele premium ale acestei zone din piaţă, cum sunt Seria 3, A4, Mercedes-Benz C-Klasse, Lexus IS. Noul Passat are talentul, oportunitatea şi curajul de a se poziţiona din toate punctele de vedere între două lumi care de acum au un element de legătură. Nu e vreo noutate, Touareg fiind fix în aceeaşi postură în zona SUV-urilor mari.

    Passat e un model atât de comun în România, încât generaţiile sale succedate în ultimii 15 ani pe şoselele româneşti au fost înghiţite fără apă de clienţii care-şi doreau un sedan complet. Acum, odată cu lansarea celei de-a 8-a generaţii a lui Passat, în construcţia eului liric al modelului german intră un nou element: eleganţa maturităţii. Conducând noua mândrie a celor din Wolfsburg, am avut impresia că vorbesc cu stau din nou faţă în faţă cu înţeleptul satului într-o seară caldă şi perfectă de vară pe prispa unei case de ţară aflate sub cerul senin prin care se văd toate stelele lumii. "Ştii, noi vedem stelele astea aşa cum erau ele acum câteva mii de ani, pentru că astăzi s-ar putea ca ele să nu mai existe", spune el, făcându-mă să deschid a doua zi prima carte de geografie şi să-nvăţ despre viteza luminii înainte să existe Discovery şi manualele şcolare în viaţa mea.

    Passat te învaţă că unele lucruri care vor apărea în segment peste câteva luni sau câţiva ani sunt deja disponibile într-un pachet căruia nu prea poţi să-i reproşezi nimic. E un avantaj pe care-l primeşte unul dintre simbolurile celui mai mare constructor auto al lumii. Pentru că Volkswagen nu-şi permite să construiască altceva decât repere în lumea auto a anului 2014.

    Volkswagen Passat (2014)
    2.0TDI BlueMotion 240CP DSG7 4MOTION Highline

    Pret de pornire
    22.398 €
    Pret model testat
    41.175 €
    Taxa auto
    0 €
    CUI SE ADRESEAZĂ?


    FĂCUTĂ PENTRU

    IZOLARE FONICA

    COOLNESS EFFECT

    Motor / Transmisie

    Pentru a celebra în stil mare apariţia noului Passat, cei de la Volkswagen au decis să inventeze două versiuni construite pentru ca portofoliul modelului lor să sune a plin. Una dintre acestea se numeşte Passat GTE şi este un hibrid care poate fi încărcat la priză. Asta înseamnă că, după ce-l încarci, consumă vreo 1.5 litri de benzină în prima sută de kilometri, deşi sub capotă ai la dispoziţie 218 cai împinşi în faţă de un 1.4 TSI şi de un motor electric adiţional. Cum deocamdată această versiune ne este promisă undeva prin toamna lui 2015, am ales să testăm în Sardinia The next best thing, adică un TDI Biturbo de 240 de cai putere şi 500 Nm.

    Noul motor este un soi de Mecca a iubitorilor TDI, o apariţie aşteptată încâ de când Volkswagen a inventat acest acronim. Probabil că va genera munţi de orgasme printre cei care consideră că diesel-urile Volkswagen sunt printre cele mai bune de pe piaţă, pentru că este, fără îndoială, cel mai reuşit TDI pe care l-am testat vreodată. Ştiu, există 4.2 şi 3.0 în gama grupului, însă nu am întâlnit până acum un motor diesel la Volkswagen care să amestece atât de bine puterea şi rafinamentul.

    Despre putere nu e de spus mare lucru. Când ai 500 Nm de la 1750 rpm, ştii că rezervele sunt întotdeauna mari şi nu-ţi faci probleme de adaptare. Notaţi însă faptul că Passat 2.0 BiTDI nu este o maşină sport, ba dimpotrivă. Livrarea puterii spre cele patru roţi (ai 4Motion în standard) se face mai degrabă liniar, însă linia asta este una îndeajuns de abruptă pentru a te mulţumi în orice situaţie întâlnită pe drumuri.

    Rafinamentul este, însă, elementul-cheie în cazul noului motor. Inginerii Volkswagen au construit o limuzină în care zgomotele ajung doar dacă vrei să ajungă, iar sunetul motorului diesel seamănă până la confuzie cu cel dezvoltat de unităţile diesel ale modelelor germane premium. Motorul se aude efectiv doar la peste 3000 de ture, dar şi atunci frecvenţele care-ţi lovesc creierii sunt cele mai plăcute din spectrul celor pe care le scot motoarele diesel moderne.

    La timonă se află versiunea cu şapte trepte a cutiei DSG, care pe Passat este setată pentru a împlini visul de aut al oricărui familist: consum bun la nevoie, putere la discreţie. Rapoartele nu sunt foarte scurte, însă pe modul Sport - acţionat printr-un buton aflat pe consola centrală - reuşeşti să te fii faţă în faţă cu o cutie ceva mai agresivă, fără ca aceasta să te arunce de pe scaun la schimbările de treaptă şi să să-ţ facă abonament involuntar la staţiile de alimentare.

    Consum

    Noul 2.0 BiTDI este cel mai puternic motor diesel cu patru cilindri din portofoliul Grupului Volkswagen şi probabil că va fi regăsit pe o gamă largă de modele odată ce acesta îşi va da greaţa pe Passat. Ce trebuie să reţineţi din fraza anterioară este "2.0" şi "4 cilindri". Motivul: este singurul model diesel din segment care ajunge la cifre de putere atât de ridicate fără a avea şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.

    De fapt, segmentul nu e foarte bine populat din acest punct de vedere, Singurii concurenţi direcţi care se califică vin din Franţa şi se numesc Citroen C5 3.0 V6 TDI şi Renault Latitude 3.0 V6 dCi, care scot acelaşi număr de cai, 240, din motoare deja învechite şi mult mai mari. La fel de învechit este şi TDI-uol V6 de 3.0 litri pe care-l regăsim sub capota lui Audi A4 facelift (245 CP), singurul motor modernizat care rămâne cumva dintr-o generaţie apropiată fiind cel cu şase cilindri în linie de pe BMW 330d (258 CP).

    În aceste condiţii, întrecerea consumurilor pare a fi echivalentă cu cea a emisiilor unei uzine ultramoderne aşezată lângă coloşi industriali din beton construiţi pe vremuri. Nu doar că se vede imediat că generaţiile de motoare sunt diferite atunci când deschizi capota, ci simţi în buzunar asta. În regim mediu mixt, Passat 2.0 BiTDI consumă în medie 4.6 litri/100 km, iar sub 5.0 mai vine doar BMW Seria 3. În rest, avem chiar şi consumuri medii de 7.3 litri, o diferenţă mai mare de 50%.

    În condiţii normale de rulare, pe şosea, testul nostru ne-a arătat că maşina poate consuma între 6.0 şi 8.0 litri, în funcţie de modul de rulare. Pe Eco, de exemplu, chiar dacă ajungi la cei 240 de cai promişi doar târâş, consumul poate coborî chiar şi sub 5.0 litri/100 km dacă ai grijă să apeşi pedala ca şi cum ţi-ai fi aşezat degetele între ea şi talpa piciorului.

    Performanţe

    Odată rezolvată problema consumului, trecem la zona performanţelor, acolo unde Passat 2.0 BiTDI se dovedeşte cel mai performant model din zona modelelor de volum ale segmentului D. Deşi au unităţi V6, Citroen C5 şi Latitude se văd învinse lejer de modelul Volkswagen, care apare cu un timp 0-100 km/h de 6.1 secunde în contextul în care concurenţii afişează abia 7.6, respectiv 7.9 secunde pentru timpul de acceleraţie. Pentru a găsi maşini diesel mai performante în acest segment trebuie să sărim gardul în zona premium, unde BMW 330d şi A4 3.0 TDI vin cu 5.6, respectiv 5.9 secunde pentru 0-100 km/h. În condiţii normale nu ar fi foarte relevant, însă noua poziţionare declarată a modelului german ne obligă să tragem cu ochii şi la modele care costă cu 8000 de euro mai mult.

    Subliniez din nou faptul că în cazul tuturor concurenţilor de mai sus vorbim de motoare cu şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.

    Interior

    Am aşteptat cu deosebit interes contactul cu Passat pentru că, sincer, din fotografii mi se părea o maşină rece, americanizată, dominată de linii tari care nu atrag de obicei clienţii europeni. Am aruncat un ochi asupra sa la Salonul Auto de la Paris, acolo unde am descoperit că realitatea contrazice întrucâtva fotografiile oficiale, iar testul oficial de presă - care a avut loc la o săptămână de la prezentarea oficială a modelului - mi-a reconfirmat această idee. Passat nu e americanizat, ci mult mai matur decât ceea ce regăseam pe generaţiile vechi. Nu mai există jocuri de forme inutile, nu mai avem nici "ochiul" suplimentar de pe Passat B6, nici blocurile optice supradimensionate de pe Passat B7. Există însă un soi de matematică a formelor din care a ieşit o maşină care la nivel emoţional nu spune multe, însă care te face s-o respecţi pentru alură şi postură.

    Interiorul joacă după aceleaşi reguli. Primul lucru pe care-l observi de pe scaunul şoferului este dispariţia (opţională) a ceasurilor clasice de bord în favoarea unui display înrudit îndeaproape cu Virtual Cockpit-ul pe care l-am văzut recent pe Audi TT. La Volkswagen se numeşte Active Info Display şi este la fel de spectaculos, fără a atinge însă calitatea grafică pentru care clienţii lui TT sunt gata să plătească sume ceva mai mari decât în cazul lui Passat. Partea bună este însă că simpla comparaţie cu TT îl pune pe Passat lejer în fruntea tuturor modelelor din segmentul său, niciunul dintre concurenţi nereuşind până acum să ofere un pachet tehnologic mai spectaculos.

    Dacă treci cu privirea peste bord, observi că gurile de ventilaţie sunt integrate într-o baghetă care se întinde de la stânga la dreapta deasupra comenzilor de pe consola centrală. Este o soluţie elegantă, executată fără cusur, care va fi observată imediat de cei pentru care soluţiile practice şi cele estetice contează într-o măsură la fel de mare atunci când îşi aleg maşina.

    Scaunele cu tapiţerie mixtă piele/Alcantara mi-au adus aminte din nou de segmentul premium, în timp ce locaşurile dedicate sticlelor şi paharelor sunt acoperite de un capac retractabil împrumutat de la Volvo care are rol de suport pentru telefoane, de exemplu. Dacă trecem peste aceste elemente, interiorul lui Passat este unul clasic Volkswagen, ceea ce înseamnă că vei găsi imediat ce cauţi la nivel de comenzi.

    Veşti bune pentru cei care caută spaţiu interior. Adică pentru toţi cei care-şi cumpără sedanuri în România. Deşi maşina e insesizabil mai scurtă decât generaţia precedentă (-2 milimetri), spaţiul interior creşte simţitor pentru pasagerii din spate cu ajutorul unui artificiu ingineresc interesant: ampatamentul a crescut, iar roţile au migrat spre extremele maşinii. Această schimbare nu are doar rol estetic - pentru că maşina pare mai lungă - ci şi practic. De exemplu, portbagajul creşte şi el şi ajunge acum la 586 de litri, o valoare pe care o regăseşti în segment doar dacă te apuci să rabatezi bancheta posterioară a concurenţilor.

    La minusuri aş trece apariţia câtorva elemente de calitate mediocră, cum sunt parasolarele frontale, şi grafica camerei posterioare, care transmite imagini pixelate şi deformate şi pare uitată în anii 2000.

    Una peste alta, trecând la impresiile personale, în Passat nu m-am simţit ca-n Passat, ci ca-ntr-un Audi. Ceea ce nu e deloc rău pentru modelul nemţilor, dar ar putea să le dăuneze fraţilor premium din Grupul Volkswagen în condiţiile în care A4 facelift are deja doi ani de carieră şi se pregăteşte de o generaţie nouă.

    Preţ de achiziţie

    No Man's Land. Porţiunea liberă dintre modelele de volum şi cele premium. Vreo 10.000 de euro în care nimeni nu a îndrăznit să se bage până acum din motive evidente: apropiindu-te prea mult de BMW Seria 3 rişti să îţi împingi potenţialii clienţi cu stare spre bavarezi, iar depărtându-te de rivalii tradiţionali ai şanse mari să le oferi acestora alternative mai ieftine care în perioade de contracţie economică ar putea să devină alegeri.

    Până la noul Passat. Modelul pe care îl aveţi la dispoziţie începând din această toamnă în orice dealership Volkswagen reuşeşte să ofere o alternativă care-şi merită banii din orice poziţie ai privi. Dacă eşti ai la dispoziţie undeva peste 20.000 de euro şi vrei o maşină din segmentul ăsta, îţi vei dori un Passat pentru felul în care te simţi în maşina asta. Pentru că preţul îţi indică valoarea, dar sentimentul pe care-l ai când te aşezi la volan îţi arată calitatea, iar acest aspect nu prea poate fi cuantificat. Pe de altă parte, dacă ai buget mai mare şi vrei un model premium de segmentul ăsta, vei dori un Passat echipat bine în defavoarea unui rival premium care stă ceva mai prost la capitolul dotări. Pentru că nimic din interiorul acestei maşini nu te lasă să crezi că faci un compromis.

    Până una-alta, versiunea testată de noi, Passat 2.0 BiTDI Highline DSG7 cu 4Motion - singura disponibilă pe această motorizare de top în gama modelului german - costă în România 41.200 de euro cu TVA. Rivalii francezi diesel de 240 de cai înoată în ape mai calde, undeva pe la 37.000 de euro, în timp ce un BMW Seria 3 echivalent are un preţ de pornire de 49.200 de euro, adică la vreo 8000 de euro în plus. Iar de 8000 de euro vei putea să-ţi comanzi pe noul tău Passat tot ce nu are deja echiparea de top Highline.

    Siguranţă
    Din 2005 încoace, VW Passat nu scade sub 5 stele EuroNCAP, indiferent de generaţie sau de câte probe mai introduce organizaţia independentă europeană între timp pentru a mai creşte dificultatea testelor. Evident, cei de la Volkswagen nu au absolut nicio emoţie la acest capitol, singurele necunoscute fiind legate de procentele pe care le va aduna modelul lor la diferitele teste de impact şi nu numai.

    Noul Passat vine în standard cu întreaga armată de airbag-uri şi centuri demne de un lider al segmentului, iar inginerii mărcii plusează pe listele suplimentare de dotări cu elemente tehnologice pe care un model de aceste dimensiuni nu are voie să le rateze. Avem deja popularele sisteme de semnalare a părăsirii benzii şi a maşinilor din unghiul mort, cititor pentru semnele de circulaţie şi mutle alte pachete pe care probabil că le vom regăsi peste câţiva ani chiar şi în dotarea lui Up!, cel mai mic membru al familiri Volkswagen. Apar însă şi o serie de sisteme foarte interesante, unele transfomând noul Passat într-o maşină semiautonomă. Traffic Jam Assist, de exemplu, te lasă să-ţi vezi de treabă atunci când stai în cozile infernale de dimineaţă din oraşele mari ale României, maşina accelerând, frânând şi continuând trasa pe bandă în funcţie de maşinilr din jurul ei. Mai există Emergency Assist, un sistem care detectează lipsa de reacţie a şoferului şi opreşte maşina dacă avertizarea sonoră nu are afect asupra acestuia. Sperăm să nu fie nevoie de acest sistem în cazul clienţilor români, chiar dacă maşina sună chiar şi la 112 dacă şoferul nu reacţionează. Paranteză: cum studiile Volkswagen (pe care le puteţi desfăşura fără probleme şi voi pe autostrăzile germane) arată că europenilor din ţările cu salarii mai mari le place să tragă după Passat trailere cu care merg în vacanţă, noua generaţie a modelului VW vine cu un sistem de asistenţă la parcarea rulotei cu spatele. Acesta foloseşte atât camere, cât şi senzori pentru a-ţi parca automat maşina cu tot cu barca pe care-o trag după ei primarii de la Marea Neagră atunci când merg la schi nautic.

    Ţinută de drum

    Volkswagen a înţeles că cea mai bună soluţie pentru a transforma Passat într-o maşină polivalentă este să implementeze un sistem prin care şoferul să-şi aleagă modul în care vrea să conducă maşina. L-au numit DCC, adică Dynamic Chassis Control. Vrei performanţe şi vrei să simţi cum cei 240 de cai îşi fac loc pe şosea? Pune pe Sport. Eşti în vacanţă prin munţi şi nu te interesează decât să-ţi faci familia fericită? Apasă pe Comfort. Eşti la 50 de kilometri distanţă de prima benzinărie şi mai ai doar foarte puţină motorină în rezervor? Mută pe Eco şi lasă acolo până când alimentezi, dar nu mai mult, pentru că vei constata că simţurile maşinii sunt anihilate complet. Peste acestea ai la dispoziţie şi modul Normal şi cel Individual, care fac ce le spune numele: primul te ajută în viaţa de zi cu zi, al doilea e pentru cei cei care vor să experimenteze suspensii sport cu direcţie moale. Sau invers.

    Una peste alta, suspensiile faţă de tip MacPherson, spatele multilink şi un diferenţial electronic numit XDS+ integrat în ESC (ESP pentru cei care nu cunosc nomenclatura Volkswagen) acoperă nevoile a 99% dintre utilizatorii acestui model. Passat este o maşină mai degrabă orientată spre confort, confirmându-şi astfel renumele de maşină de familie bine delimitată în segmentul său. Astfel, direcţia electromecanică nu îţi va oferi feedback-ul pe care-l ai într-un model cu pedigree dinamic nici în modul Sport, însă se va achita corect de sarcini în puţinele cazuri în care va fi nevoie de ea.

    Bonusul este sistemul 4Motion, tracţiune interaglă permanentă oferindu-le viitorilor clienţi ajutor în vremuri de restrişte, fie că vorbim de iernile româneşti sau de momentele în care maşina derapează la limită pe serpentine. Apropo, Volkswagen spune că sistemul trimite până la "aproape 100%" din cuplu către puntea spate. Cert e că în foarte puţine cazuri va fi nevoie de asta în rularea normală.

    Vizibilitate
    Cocoţat în scaunele din Alcantara şi cu mai mulţi senzori în jurul tău decât avea Robocop pe vremea în care se filmau primele episoade ale franşizei hollywoodiene, Passat pare o maşină mai mare şi mai voluminoasă decât era până acum. De fapt, sentimentul e cumva paradoxal, pentru că din faţă modelul pare mai lat şi mult mai puţin înalt. Ca să-i faci loc în parcări ai la dispoziţie o mulţime de sisteme de asistenţă, implicit unele de parcare automată, dacă vreodată vei avea chef să te lauzi în faţa prietenilor cum poate să parcheze singură noua ta maşină.

    În sfârşit, dacă ignorăm toate camerele şi toţi senzorii, Passat poate fi parcat fără probleme majore pentru cei care au mai condus sedanuri la viaţa lor. Apreciezi corect extremităţile maşinii şi nu vei zgâria aripile şi barele decât dacă vei participa cu maşina la concursuri de tip labirint pe întuneric. Deşi şi atunci vei fi ajutat de farurile LED standard pe versiunea testată de noi.

    Montantul din stânga parbrizului nu mi-a dat bătăi de cap, cum se întâmplă de obicei şi cred că acest lucru are de-a face cu înclinarea parbrizului şi cu modul în care au fost îmbinate suprafeţele vitrate.

    Tehnologie

    E greu să găseşti în segment un model care să aibă o listă mai lungă de elemente tehnologice disponibile - standard sau opţional - la bord. Cert e că "ceasuri" de bord mai spectaculoase decât cele regăsite digital în Active Info Display nu vei primi nicăieri, iar mai multe sisteme de asistenţă activă sau pasivă găseşti doar în zona premium a segmentului.

    Evident, poţi să-ţi integrezi imediat smartphone-ul în universul noului Passat, iar cel mai bun test în acest sens - cel de conectare a telefonului şi de accesare a fişierelor audio prin Bluwtooth - a fost trecut cu brio în doar câteva secunde. Sistemul de navigaţie pe care-l oferă Volkswagen poate fi îmbunătăţit prin prezenţa unui telefon conectat la internet, însă oferta de funcţii adiţionale este limitată în România, aşa cum se întâmplă în cazul oricărei alte maşini care forează în necunoscutul românesc. Bineînţeles că dacă eşti în Munchen vei putea afla imediat câte locuri libere găseşti în cea mai apropiată parcare, deci îţi urăm cât mai mult concedii în Germania şi-n ţările cu senzori de bun simţ.

    Apropo de concedii, dacă vrei copii liniştiţi pe drumuri vei putea să-ţi comanzi un pachet de entertainment pentru scaunele din spate. Nu ai ecrane built-in, însă tabletele de acasă pot să-şi găsească un loc sigur pe suportul special destinat.

    Pentru cei care se vor orienta către flote, aflaţi că Passat vine în standard cu pornire prin buton, stopuri LED şi volan multifuncţional. O listă completă a dotărilor tehnologice şi nu numai puteţi găsi AICI.

    Design

    Dacă vreţi să vedeţi maşina pe viu - şi vă recomand să faceţi asta, pentru că fotografiile nu scot în evidenţă deloc caracterul real al maşinii - o veţi găsi începând cu 21 octombrie, pentru o săptămână, în mall-ul de la Băneasa. Pentru cei care nu sunt din Bucureşti, apariţia noului Passat în showroom-uri va mai întârzia până în luna ianuarie.

    Sincer, am fost cumva dezamăgit de Passat când am văzut maşina în fotografii. Mi s-a părut că a făcut o excursie estetică peste Ocean şi a rămas acolo, gusturile europenilor fiind ignorate complet. În ajutorul acestei idei venea banda cromată frontală, care pe echipările superioare trece orizontal din stânga în dreapta maşinii deasupra farurilor şi a grilei şi aspectul masiv al spatelui.

    M-am înşelat, însă. Pentru că, odată aflat în faţa noului Passat, descoperi o maşină foarte elegantă, cu linii fluide şi curate şi cu un design care scapă de orice urmă de exagerare estetică inutilă. Vei recunoaşte imediat un Passat, chit că-l vezi din faţă sau din spate, iar blocurile optice frontale şi posterioare vin cu "ştampile" grafice verticale şi orizontale care ne dovedesc că designerii au avut totuşi loc de joacă pe maşina asta.

    Una peste alta, într-un segment în care adversarii vin cu propuneri care mai de care mai "emoţionale", cu linii curbe care se exprimă senzual şi provocator, Passat este ca un cuţit impecabil care taie foarte bine şi de care te bucuri chiar dacă formele sale nu-l recomandă pentru concursurile mondiale de cuţite senzuale.
    5 23
  • Bre daca veti folosi toti cei 240 de cai vreo luna cred ca nu mai ramane nimic din motorul ala. Pe asta mizeaza si fabricantul, ca totusi doar o sa va laudati cu ei, altfel ii bagati la necaz :))))))))))))
    13 11
  • Hai Passat, ca noul Mondeo pe care-l astept de doi ani nu vrea sa mai apara!! VW - AG este un producator serios care se tine de cuvant. Ford se "screme" -scuzati verbul- sa produca noul Mondeo dupa ce a dat acelasi design si la Fiesta si la Focus, poate ca o sa-l dea si la Ka (nu m-ar mira!) de cativa ani de zile, dupa amanari succesive. Cu acest model Ford ar fi dat lovitura. Nu toti iubesc hatch-urile si clasa compacta. Este un motiv in plus sa respect VW care se tine de cuvant. Chiar daca Passatul are ampatamentul mai mic decat Mondeo imi voi lua noul Passat. Un motiv in plus este ca Mondeo va fi hatchback adica o strutocamila. Urasc hatchbackurile si nu as da banii pe asa ceva!
    12 9
  • TDI ul de 190 CP cu DSG este o combinatie mortala!
    18 9
  • E fain! Numai ca: Volkswagen scade preturile, te rugam!
    30 8
  • adrian flloraru
    e bestiala masinuta as da x ce pt ia ,,,, bravo vw santeti pe val 2015.....
    5 5
  • Cacat pe bat naspa tare masina am vazut-o in trafic .
    3 13
  • Alec: Volkswagen Bora 1.6 fsi, oare problema vine din calculator? Raspunde
  • 1.8 tsi manuala are 320nm
    1 0
  • Pai 1.8 TSI e praf la demaraj si e ca o barca. Octavia il face cu 0.7s.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru