Feedback
danoe
a intrebat pe 11 Feb 2012, 07:27 in categoria Diverse, Tuning

ajuta acoperirea grilei radiatorului la ger?

Raspunsuri

a raspuns pe 11 Feb 2012, 07:50

Profit de intrebarea ta:

Este recomandat sa pui carton in fata radiatorului pe timp de ger?

a raspuns pe 11 Feb 2012, 09:17

Pai cartonul ala se pune de obicei la masinile care au probleme cu termostatu sau la care termostatu deschide prea repede, asta pentru a mai ridica temperatura apei si implicit caldura in habitaclu! De exemplu eu la masina mea nu am avut nevoie nici o data de asa ceva!

a raspuns pe 11 Feb 2012, 09:30

Eu am schimbat pana in iarna termostatul, ori nu mi l-au pus 'mecanicii' bine, ori se intampla ceva. Imi creste temperatura la apa foarte greu, iar cand creste nu ramane fixa, fluctueaza.. De multe ori, cu toate ca imi arata temperatura sub 60 grade, in habitaclu este suficient de cald.. De aceea am intrebat, poate odata cu acoperirea radiatorului cu un carton, temperatura la apa creste mai repede..

a raspuns pe 11 Feb 2012, 10:50

Cartonul se pune pe jumatate de radiator si nu in dreptul electroventilatorului
Motorul se incalzeste mai repede si intra mai repede in parametri,plus ca la -10 grade,de exemplu,vei avea mai multa caldura in habitaclu si mai repede decat daca nu ai carton
Cartonul nu are treaba cu radiatorul,el trebuie sa diminueze fluxul de aer inghetat care ''loveste'' motorul

a raspuns pe 11 Feb 2012, 12:18

Este recomandat si chiar ajuta, dar in special la masinile cu motoare diesel.
Ele sunt recunoscute pt. incalzirea mai greoaie, iar pe temperaturile astea extreme, poti merge mult si bine fara ca acul sa treaca de 60 de grade.

Consecinta? Se stie foarte clar ca un motor care nu este ajuns la temperatura optima de functionare consuma mai mult, dar are parte si de o uzura mai mare.

Nu va mai mirati ca nu va trece acul de 60 de grade, la motoare diesel, pe asemenea vreme. Nu are termostatul absolut nimic.
Normal ca va baga caldura. 60 de grade inseamna totusi lichid destul de cald pt. om, iar caldura ajunge in habitaclu.

Puteti pune carton, dar daca mergeti destul de mult numai prin oras, monitorizati temperatura lichidului, ca nu creasca prea mult.
In afara orasului este si mai indicat, datorita vitezei mai mari de deplasare si automat, al fluxului de aer extrem de rece mult mai mare.

a raspuns pe 11 Feb 2012, 12:23

Ah, si ca dovada ca acest lucru este intr-adevar util, cred ca majoritatea stiti ca noile Focus au grila din fata activa. Adica se inchide pt. a permite motorului sa se incalzeasca.

Deci, intr-o formula mai moderna, au inceput si producatorii sa preia ideea cartonului :).

a raspuns pe 11 Feb 2012, 14:40

@coni_d reformulez si tin sa iti zic ca eu de exemplu nu am nevoie de cartoane si prostii in fata radiatorului atata timp cat termostatul functioneaza corect!!motorul meu este diesel de 3000 si se incalzeste destul de repede si pe ger iar acul imi sta la 90 de grade..

a raspuns pe 11 Feb 2012, 14:50

da ajuta acoperirea grilei cu un carton....numai fordul si chevrolet la captiva ,cruze care au grila mare producatorul a ales ca ,partea de sus a grilei sa mascheze cu un plastic gaurelele de aerisire

a raspuns pe 11 Feb 2012, 17:14

@john_range

Vorbesti in necunostinta de cauza. Sunt mai multe tipuri de solutii si multe tipuri de motoare.

Alte motoare au sisteme speciale care previn acest lucru, cum ar fi niste rezistente care mentin lichidul la temperatura optima, dar bineinteles, nu toate.

Asa ca lasa termostatul cu treaba lui, ca functioneaza perfect, chiar daca se ridica foarte greu pe vremea asta.

Deci fii calm ca daca un motor ajunge foarte greu la 90 pe vremea asta, iar al tau ajunge usor si se mentine, asta nu inseamna ca primul are termostatul stricat :))). Este vorba de niste sisteme ale diferitelor motoare.

a raspuns pe 11 Feb 2012, 19:12

@coni_d daca ai citit bine eu nu am zis ca toate motoarele diesel sunt la fel!!!ci m-am referit doar la tipul de motor care il am eu,si bine inteles si la alte tipuri de motoare diesel!!Tu ai generalizat in comentariul tau de mai sus ca este recomandat la toate motoarele diesel!!!

a raspuns pe 11 Feb 2012, 19:41

@john_range

Ok, imi cer scuze ca am inteles gresit!

a raspuns pe 11 Feb 2012, 19:51

@coni_d Stai linistit....!!!Numai bine..

Praf in ochi
a raspuns pe 11 Feb 2012, 20:17

Cei de la Ford nu au redescoperit roata sau focul.......La locomotivele feroviare care au ca sursa energetica motoare diesel , acest sistem se foloseste de zeci de ani . Mai exact , jaluzelele care obtureaza radiatoarele de racire ale motorului , sunt comandate de regula termohidraulic de catre temperatura lichidului de racire . Cu cat temperatura creste , cu atat se deschid jaluzelele ptr ca sa poata trece un volum mai mare de aer de racire La temperaturi reduse , ele sunt complet obturate . Problema cu cartonul este ca nu poate fi automatizat !! Daca acel carton va fi uitat peste fagurii de racire ai schimbatorului de caldura , cand temperatura exeterna combinata cu o sarcina crescuta a motorului si o lipsa a monitorizarii temperaturii lichidului de racire ( din neatentie sau o lipsa a termometrului de pe bord ) poate conduce la o supratemperatura a motorului cu efectele negative aferente . La auto cu motorizari diesel este normal sa creasca temperatura mai greu in gerul iernii.......randamentul termic fiind superior celui Otto , si pierderile termice vor fi mai reduse , implicit temperaturi de functionare mai reduse .....Chestie de fizica....

@coni_d
a raspuns pe 12 Feb 2012, 00:11

intereseaza-te inainte sa spui PROSTII !! active grill shutter aia de la ford exista pentru urmatorul caz: motorul primeste destul aer si grila se inchide ca sa creasca aerodinamica si rezistenta la inaintare implicit ajuta la consumul de combustibil .... nicidecum sa se incalzeasca motorul mai repede nepermitand aerului sa intre ...e o tampenie

CCP
a raspuns pe 12 Feb 2012, 03:26

eu la al meu 308 hdi i am cumparat de la dealer o masca de plastic care acopera mare parte din ventilatie.. a costat 175 si se monteaza si demonteaza in 3 min....fata de iarna trecuta mi se pare o imbunatatire a consumului(nu cu mult da exista)

stefan
a raspuns pe 13 Feb 2012, 11:30

@john_range...al tau se incalzeste pentru ca este si un motor mare..este normal sa nu fie probleme..dar intre un motor de 3 si unul de 1.6 sa zicem e diferenta mare...

Praf in ochi
a raspuns pe 13 Feb 2012, 21:01

@coni_d : La locomotive , inchiderea si deschiderea jaluzelelor de la schimbatoarele de caldura ( radiatoare , pe intelesul tau) se face gradual , functie de temperatura si nu are nici un rol aerodinamic ( oricum , la sarcina maxima , sunt complet deschise , SIC !) La Ford , au exact acelasi rol . Din cauza fluxului de aer rece care intra frontal printre fagurii radiatorului ( se stie ca pana pe la cca 80 grd C , functie de valoarea de lucru a termostatului , care are mici diferente de la model la model , lichidul de racire nu trece prin circuitul mare de racire deci , oricum nu raceste agentul de racire , adica antigelul !) ) si se creeaza o racire a blocului motor cu aer rece , proces similar motoarelor racite cu aer ( vezi cazul Oltcit) , astfel ca , procesul de incalzire a antigelului din motor se realizeaza mai lent . Asta in cazul unor temperaturi ambientale scazute . Obturand masca din partea frontala , motorul va functiona intr-o incinta relativ inchisa . Este ca si cum ai dori sa incalzesti o incapere de la o soba , dar ai fereastra deschisa si intra gerul de afara sau ai fereastra inchisa si temperatura din soba realizeaza mai repede incalzirea din incapere . Simplu , nu ?......Personal , am efectuat masuratori in situatii diverse , folosind termometru cu laser , iar diferentele timpilor de atingere a pragului de deschidere a termostatului sunt notabile . La Ford , de exemplu , daca mergem pe logica ta ( se inchid jaluzelele ptr a creste aerodinamica masinii !) ar insemna ca la viteze de top , pe temperaturi externe de 40 de grd C ( sa zicem ) jaluzelele ar obtura complet partea frontala , ptr a realiza un Cx cat mai redus , necesar la viteze mari , nu la sarcini mici pe motor ( deci si radiatoarele ) sunt curios cam cati km ai face cu o astfel de masina mentinand si temperatura de regim a lichidului de racire la 90 grd C. ? Cand ai alte pareri , nu cred ca e cazul sa afirmi ca cineva spune prostii sau tampenii . In acest caz , ar fi bine sa argumentezi solid ceea ce afirmi ......sau sa taci .

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru