Feedback
Baby
a intrebat pe 30 Oct 2013, 09:03 in categoria Audi, BMW, Opel, Diverse, Intretinere, Probleme tehnice

Ce simptome da nefunctionarea supapei EGR ? Poate fi curatata cu forte proprii ? Opel Vectra B2 benzina

Raspunsuri

gaga
a raspuns pe 7 Mar 2014, 16:55

nu inteleg de ce va bagati in ce nu stiti...numai aiureli s-au spus in legatura cu EGR

Grigore
a raspuns pe 30 Oct 2013, 11:33

Uite ce zic mecanicii din service :
''Supapa egr este, constructiv, o jonctiune intre admisia si evacuarea aerului in (din) motor. Rolul principal este de a recircula o parte din gazele nearse (18% la Renault, Logan, si 40-70% la Opel, Vw, audi, skoda, Seat si altele) cu rol de a proteja catalizatorul si filtrul de particule, de noxele din motor, cu rol de a diminua consumul (5%), cu rol de a pastra temperatura motorului scazuta, in vederea prelungirii timpului de viata, evitarii deprecierii uleiului, anularii efectului autoaprinderii combustibilului si fenomenului adiacent detonarea. In plus are rol in a temporiza intrarea si iesirea din sarcina a turbinei, functionarea electrovalvulei supapei egr si electovalvulei turbo fiind complementare (una este alimentata cu curent, cealalta nu), astfel ca turbina nu intra si iese brusc din sarcina, fiind protejata. La masinile cu egr defect, se simte ca turbina "smuceste" si tot asa iese brusc sub 1500 rotatii. Un egr defect provoaca intrarea turbinei dupa 3000 ture, deci o masina "lenesa" la turatii pana la 2500, "anunta" ca supapa egr trebuie curatata. Da, supapa egr se curata, daca defectul este de tip " debit insuficient", mizeria din egr, formata din funinginea de pe retur evacuare, si vaporii de ulei de pe ventilatia pozitiva baie ulei, formeaza un amestec vascos care impiedica supapa egr sa se mai miste, cu efect deranjant pentru sofer. Simptome egr defect : pornire grea la rece, eventual nu porneste, zgomot sacadat, tremurat la acceleratie, automobilul de opreste la egr electric, motor fierbinte, ventilator racire in functiune mult timp, fum negru, detonatii ca urmare a amestecului sarac si al incalzirii motorului, si cele legate de turbina descrise mai sus. De retinut ca un catalizator defect sau un filtru de particule plin, forteaza supapa egr sa ramana deschisa deci apare ulterior un defect mecanic sau electric, de obicei electrovalvula egr ramane cu membrana sparta, sau angrenajul de plastic al egr electric isi pierde dintii.

La fiecare 30000 km va recomand o curatare de egr, beneficiile sunt imediate, preturi intre 50 si 80 lei, functie de complexitate automobil. ''

a raspuns pe 30 Oct 2013, 12:12

reclama penibila ...ma mir de ce nu ai pus si link catre site -ul tau sau al celui pt care lucrezi ...

Baby
a raspuns pe 30 Oct 2013, 13:41

Eu iti multumesc,Grig.A mea nu are turbina si singura simtoma (vizibila) este ca pornirea la cald o face mai greu.Trebuie sa tin usor acceleratia.

a raspuns pe 30 Oct 2013, 19:53

Ar fi fain ,sau poate nu ,sa gasim niste fetitze care au electrovalvule. S-ar putea sa ne electrocutam cam nasol .E posibil sa nu mai putem vorbi pt.o perioada.
In rest,sunt de accord.

Grigore
a raspuns pe 30 Oct 2013, 20:42

Reclama la ce @bum ?! Ia explica tu cu cuvintele tale !

a raspuns pe 31 Oct 2013, 00:17

ATENTIE! postul lui Grigore contine multe neadevaruri, ca sa nu le numesc minciuni. Sunt de acord insa cu o parte, da, un EGR poate fi curatat cu cunostinte minime-medii de mecanica si cateva scule si da, reduc emisiile de CO2.
Insa, atentie, un sistem EGR NU imbunatateste consumul de carburant, chiar din contra, NU prelungeste viata uleiului de motor si NU previne detonarile.
Daca va intrebati de ce spun toate astea, e simplu: care este logica ca un motor sa functioneze mai eficient si mai mult timp cu gaze arse in loc de oxigen intr-o anumita proportie?
Raspunsul este clar, nu are cum. Pentru ardere este nevoie de oxigen iar introducerea gazelor arse din nou in admisie si implicit in amestecul de combustibil are si efecte negative asupra motorului, inclusiv o expunere la detonatii insa acest efect este contracarat prin marirea avansului de aprindere si gratie injectiei performante, detonatiile nu au loc, insa daca apare o problema de aprindere, detonarea poate avea loc mai usor intr-un motor cu EGR pentru ca practic acesta devin innecat cu gaze.

Trecand de la dezavantaje "posibile" la unele certe, avem urmatoarele. Consumul de carburant creste, nu mult, insa acesta creste, motivul fiind din nou acelasi, eficient scazuta care atrage dupa sine si performante scazute, evident.
Insa de departe cele mai mari probleme sunt fiabilitatea scazuta (avem un nou sistem, o noua componenta fie electrica sau mecanica cu furtune de vacuum care poate ceda). O alta problema mare influenteaza durata de viata a componentelor motorului. Avand un sistem EGR care introduce gaze arse din evacuare in admisie, in urma exploziei si a combinarii cu alte gaze rezultate din arderea uleiului, se formeaza o mazga vascoasa care la presiuni si temperaturi inalte se intareste. Aceasta acopera diverse componente cum ar fi valva EGR dar si mai grav supapele. Aceste depuneri se produc constant si se acumuleaza pe perioada functionarii motorului, in special in regim de turatii medii (adica condus pe distante scurte in oras). Acest efect poate dauna in timp foarte mult motorului.
In plus, datorita acestor gaze, se formeaza si particule de carbon care trec de segmentii motorului si ajung in ulei, astfel, aciditatea uleiului creste si in timp proprietatile uleiului se pierd mai repede decat intr-un motor fara EGR.
Tot datorita acestor particule, care si ele sunt nocive pentru mediu, s-a introdus si filtrul de particule (acest filtru a fost introdus in mare parte pentru a contracara efectele nocive ale EGR-ului!) , demn de mentionat ca si acest filtru de particule din nou reduce eficienta motorului.

De regula o supapa EGR se blocheaza fie pe pozitia "inchis" fie pe "deschis" iar simptomele grave (ralanti variabil, pierderi de putere, cresteri de consum, fum in exces) apar cand supapa se blocheaza pe pozitia deschis deoarece nivelul de gaze introduse nu mai este controlat, acestea intrand in motor fara restrictia controlata de EGR.

Pentru cine are dubii cu privire la ce am scris, il rog sa caute pe net si sa se intrebe de ce foarte multi isi anuleaza EGR-urile blocand conducta de intrare? O simpla cautare pe net si veti gasi sute de astfel de cazuri in care oamenii si le-au "dezactivat" si au raportat performante mai bune si un cosnum scazut. Sau de ce nu se folosesc aceste sisteme in masini de inalta performanta sau in motorsport daca efectele EGR-ului ar fi cel sugerat de Grigore, care, dupa spusele lui, toate sunt pozitive.

Atentine insa, dezactivarea EGR-ului poate rezulta in emisii de noxe crescute si o picare a testului desfasurat la inmatriculare sau verificare tehnica.

Grigore
a raspuns pe 31 Oct 2013, 13:26

@mowgli,daca erai mai atent,vedeai ca e vorba de un motor pe benzina
Dezavantajele de care vorbesti tu,sunt pt motoarele diesel

a raspuns pe 31 Oct 2013, 14:00

Am fost foarte atent, insa tu vorbeai la general. Si oricum, vrei sa-mi spui ca un motor pe benzina nu intampina o buna parte din aceste probleme, ca introducand gaze arse in camera de combustie nu contribuie la aciditatea uleiului, la acumularea de reziduuri sau o ardere mai proasta? Cu alte cuvinte, imi spui ca un motor pe benzina ruleaza mai bine cu gaze de evacuare decat cu aer curat nu?

a raspuns pe 31 Oct 2013, 19:48

Unde sunt eu,nu sunt verificate noxele de la masini.De aceea multi anuleaza EGR-ul la diesel.

ovidiu
a raspuns pe 16 Feb 2014, 18:18

Daca mergi cu supapa EGR stricata risti sa strici catalizatorul. Mai bine cumperi una si rezolvi cu romanismele....gasesti la preturi reduse pe net in comparatie cu magazinele http://www.valve-egr.ro

state cristian
a raspuns pe 9 Sep 2014, 20:36

Salut am si eu o intrebare am un focus c-max din 2004 1.8 benzina si imi ramane cand stau la stop sau opresc turata in 2000 cateva secunde problema o fi la egr sau alta cauza care puteti si ati avut aceasta problema va rog frumos sa imi ziceti si mie cauza . Multumesc

titi
a raspuns pe 2 Oct 2014, 10:28

Du masina intr-un service autorizat si puneo pe calculator

iuly
a raspuns pe 18 Dec 2014, 21:55

daca stam sa ne gandim totul e introdus pe piata simultan ford mercedes bmw toate au egr uri care trebuie sa corespunda poluarii nu performantelor masinii.

iuly
a raspuns pe 18 Dec 2014, 22:00

eu am un bmw 320d SE 2003 am schimbat turbo si acum nu mai lucreaza nici egr ul nici vaccumul pe turbo.Nu am nici o idee de ce.Am pus si filtru breather nu mi vine in minte traducerea si l am dat jos ca sa vad daca e vreo diferenta,nimik .Trage 1 a,a 2 a, si gata dacie curata pana nu isi face turatia motorul degeaba dai pedala blana.are cineva idee de ce nu am vaccum pe furtunasul care duce la turbo?Al meu turbo e pe vaccum

alex
a raspuns pe 21 Ian, 19:46

nu mai stiu ce sa mai zic ,am tot asa prb cu egr,nu mai trage si nu se tureaza mai mult de 5000 de ture,ma ajuta cineva?

crysty
a raspuns pe 18 Feb, 09:11

Salut am un golf 4 1,9 tdi si nu porneste la cald.imi puteti spune si mie care ar putea fi cauza?

ilie
a raspuns pe 28 Feb, 16:24

Sal. am un opel astra 1.6 16v din 2004 ... si nu are supapa egr, in locul ei are un capac prins in cele doua suruburi... spuneti.mi si mie va rog din ce cauza? masina am cump acum doua luni!!

Doru
a raspuns pe 4 Mar, 17:23

La opeluri dupa 2003 e facut softul fata egr nu ai egr pe masina si e mult mai bine..consum scazut plus batai de cap minus pe langa faptul ca maaina trage mai bine fara egr

bmw320d
a raspuns pe 24 Mai, 12:25

Salut...Am un bmw320d de 3 ani, an fb 2000 si la o verificare mai amanuntita la componentele motorului am depistat k am supapa egr anulata, obturata... Masina nu mi-a facut niciun fel de probleme...porneste usor si la rece si la cald....insa am observat ca motorul e umpic mai zgomotos si nu trage atat de bine... Am um prieten are un bmw identic insa trage foarte bine iar motorul e silentios... Ma gandesc la turbina....sa nu am vreo problema...mentionez k am schimbat toate furtunasele de la toti vacumii...si degeaba acelasi lucru...nu trage motorul..decat in turatii mari... Astept un raspuns...

adrian
a raspuns pe 2 Iun, 22:00

frate lumea asteapta raspunsuri nu contraziceri . am un opel astra g 1.6 16 valve din 2003 si ami intrerupe la plecarile de pe loc si ami mai intrerupe in mers pana la 50km/h daca merg mai tare nu mai am nici o problema . poate fi de la EGR?

stanjenel
a raspuns pe 9 Iun, 18:34

Buna ziua, sunt si eu un sofer nou si prost/ nepriceput si am un Peugeot 206 din 2001 2 usi hatchback, benzina, cu motor de 1124 (1.1.) , sunt al 4-lea proprietar , al treilea pe Romania . Probleme : Cand o pornesc din cheie , stau putin , masina parca tremura ,cand plec parca pleaca prea incet , la un stop daca opresc , dau prioritate si apoi plec , intr-o zi mi s-a oprit motorul. Apoi mi-a aparut "check engine" , vana aia, pe bord . Am dus-o la un service , cu tester , zicea ceva gen ca ii da eroare pe cilindru 2 si 4. Mi-a schimbat bujiile ( 4) mi-a sters eroarea si m-a scuturat nitel de bani . Dupa o zi mi-a aparut iar eroarea( inca apare). De mers , se infige puternic masina ( mai bine imi luam o bicicleta ) , azi insa am mers ( merg rar, pe strazi mai necirculate , scurte in Medgidia) si cam pe la 40-50 km/h aproape de o intersectie ( eram pe drumul cu prioritate , celalalt avea stop , dar avea viteza si nici nu sa mai asigurat) eu l-am vazut dar am zis sa reduc /opresc , dar mi s-a oprit motorul ...m-a atins ala putin ... Tin sa mai zic ca scoate sunete ca un BMW ...mecanicul mi-a zis ca asa e normal , dar pe masinile de munca ( skoda, opel 2011 2012 ) nu tremura , nu am probleme , nu turuie .... Cineva mi-a zis azi ca asta cu tremuratul si eroarea aia " check engine" e de la egr ....e posibil ? si daca da , cu ce imi poate dauna , mai pe intelesul meu ? Va multumesc frumos

Fulgulet
a raspuns pe 4 Iul, 14:41

Salut, am un audi a4 / 2002 1.9 tdi . Turatia motorului la relati nu e constanta , trece de la 900 la 1100 ; ramane turat 1-2 minute apoi revine la 900. Poate fi supapa EGR ? masina am cumparat-o de 1 an si am facut 40.000 km ; nu am caratat niciodata supapa EGR.

Ovi
a raspuns pe 7 Iul, 14:29

Detin passat de 4 ani din italia l-am cumparat la mana a doua nu e adevarat ca inchiderea sau obturare egrului cu o tablita deterioreaza dotorul sant aberatii egr ilam anulat de 4 ani si masina merge mai bine mai am si un insignia si i-am anulat si egr si filtrul astea sant pentrupoluare si scurtarea vietii motorului altfel nu sar mai vinde masini va recomand anularea lui pentru a nu infuda in timp turbina si a avea probleme eu de 4 ani in italia nu am mai avut asfel de probleme si italienii recomanda asta deci anulati egr si filtru sant doar pentru poluare salutare

george
a raspuns pe 7 Iul, 20:37

Hotarati-va.Trebuie sau nu trebuieerg-ul?.

Saw
a raspuns pe 28 Iul, 21:16

Mai oameni buni. Ce zice "mowgli" mai sus e perfect valabil si logic. Nu are cum un motor cu gaze arse sa functioneze mai bine ca unul care primeste doar oxigen.
Detin un VW T5 2.5 TDI BNZ cu AGR. Am avut numai probleme din cauza AGR.ului. Am schimbat o gramada de senzori pana sa dau de problema reala a masinii. Zilele astea incerc sa-l dau jos si sa-l curat, iar in viitorul foarte apropiat il voi bloca. Am citit deja o gramada de informatii pe forumurile din UK, unde lumea si-a facut deja blocajul si e foarte multumita de cum ruleaza masina.

Marius
a raspuns pe 11 Aug, 17:52

Va salut,
Am un vw passat din 98 cu m otor 1.8 fara turbo.
Masina nu trage la capacitatea ei cu 20 valve zici ca merg cu trabantul...
Care ar fi cauza principala?
Un prieten mi-a spus ca are nu stiu ce senzor scos pentru consum si de aceea nu trage masina.
asa sa fie?

florin
a raspuns ieri, 12:23

Salut, vroiam doar sa-l intreb pe Baby daca a rezolvat problema cu dificultatile intampinate la pornirea la cald, si daca da, care a fost cauza si cum s-a remediat problema.
Multumesc.

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru