Feedback
mihai ms
a intrebat pe 3 Ian 2012, 15:12 in categoria Volkswagen, Cluburi / fani, Intretinere, Probleme tehnice

cum se procedeaza pentru o recarosare?

Raspunsuri

a raspuns pe 3 Ian 2012, 15:59

"Inlocuirea de caroserie se efectueaza numai in ateliere de reparatii autorizate, conform legislatiei in vigoare, pentru aceasta activitate.

In urma schimbarii de caroserie, vehiculul va trebui omologat la R.A.R. Omologarea se acorda tinand cont de prevederile Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005.

Lista atelierelor de reparatii autorizate de catre R.A.R. pentru a presta aceasta operatiune le gasiti la sediul oricarei reprezentante R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro - Unitati service autorizate pentru schimbari de caroserie/sasiu.

Mentionam ca in momentul omologarii se va solicita o adresa din partea atelierului autorizat care a efectuat schimbarea din care sa rezulte identitatea vehiculului initial si cea a caroseriei inlocuite.

Acte necesare pentru "Nota privind inlocuirea de caroserie":
- cartea de identitate a vehiculului vechi in original;
- copie dupa actul de provenienta a vehiculului nou;
- actul de identitate al solicitantului activitatii.

Informatii suplimentare se pot obtine la tel.: 021 318.17.30" , spun cei de la RAR.

Să te interesezi bine de tot la RAR înainte să dai banii pe orice maşină, să nu te trezeşti că ajungi să dai 80% din taxă pe recarosare şi te alegi cu o bătaie de cap de nota 10.

a raspuns pe 3 Ian 2012, 23:02

Se verifica prima data la RAR daca sunt compatibile caroseriile.

Alex
a raspuns pe 3 Nov, 11:18

Salut,

Sa va povestesc ceva legat de recarosare in 2016 , prin ce am trecut cu un audi a4 b5 1996/1.8 ADR/125 cp

Am tot cautat site-uri pana la epuizare in care sa gasesc concret ce e de facut (in cele enumerate de RAR e doar litera A a alfabetuiui recarosarii sa o zic asa),toata lumea are o gramada de opinii legi etc.jumate din ele degeaba si spuse in necunostinta de cauza.
Din punctul meu de vedere este o paguba si nu un plus daca esti o simpla persoana fizica(daca ai relatii normal atunci se merita sa faci recarosare sau daca lucrezi cu cei de la RAR esti autorizat pt inlocuri de caroserie si asa mai departe)

Am avut un accident in Iulie 2016 in care am dat dauna totala la audiul din 96 fara ai afecta motorul(bucurie pe mine) dar pasii ce i-am facut pentru recarosare o sa ii enumar mai jos si costurile aproximative ce m-au ajuns pe mine ca sa intelegeti de ce nu s-a meritat.

1.Dupa accident m-am interesat de recarosare toate bune si frumoase costul total estimat la vreo 1500 de lei,aberatie totala)
2.Am dus masina pe platforma la RAR (tinand cont ca eu stau la 1.5 km de RAROM in judetul covasna)pt autentificare caroserie conform cartii de identitate a acesteia.
Costul a fost de 60 ron platforma + taxa de autentificare 108ron)
3.Inainte sa cumpar un Audi identic (an,motorizare,cod motor)am cerut de la vechiul proprietar copii de pe Brieful mic si Brieful Mare pentru a face cerere de recarosare privind seria mea de caroserie cu cea pe care urma a fi montat motorul.
4.toate bune si frumoase am asteptat 1 saptamana pana mi-a venit acceptul pentru recarosare.
5.Am cumparat alt audi din 96’ acelasi cod motor,aceasi motorizare de 1.8 dar culoare diferita(culoarea chiar nu conteaza pentru ca oricum vei primi alt talon cu culoarea respectivei masini recarosate si a fost 2450 RON fiind neinmatriculat in RO.
6.Am fost cred ca in toate serviceurile autorizate RAR din judet si normal ca orice roman sa gasim cat mai ieftin si cat mai bun , teapa totala sub 1200 ron doar schimbul motorului de pe cea lovita pe cea noua fara alte interventii la partea mecanica etc nu am gasit si a durat cam 1 saptamana si asta pana a fost buna si la cheie + 2 platforme pentru ambele masini dus 100 ron/masina si intors 100 ron/masina total 1400 de ron+ toate lichidele(servo,frana,antigel etc) ~ 250 Ron,1650 Ron doar aici.
7.Am mai lucrat si eu cu un prieten la partea mecaninca cam 1 luna de zile pana am reusit sa o pun la punct(cost 0) altfel ar fi fost undeva la 500 de ron “reabilitarea” masinii din punct de vedere mecanic.
9.Am programat masina pentru OMOLOGARE INDIVIDUALA si SCHIMBARE CIV.
-Prima zi am platit 773 RON
-A 2-a zi diferenta de certificat 150 RON
-A 3-a zi revenire pentru testul de noxe inca 50 RON
10.Am asteptat 4 zile pana a sosit omologarea masinii "noi"
11.A trebuit sa platesc iar o platforma pentru a duce caroseria veche la Remat deoarece nu scrie nicaieri dar pentru innmatricularea masinii noi aveam nevoie de Certificatul de Distrugere a caroseriei vechi + borderou(dupa ce am dezmembrat masina lovita pusa pe cantar mai avea 620 kg din 1295 kg ce era trecut in talon am primit pe ea un rahat de ban de 124 RON/0.20bani kg fier.
12.A trebuit sa fac asigurare pe caroseria noua 281 RON
13.Taxa innmatriculare 60 ron,taxa talon 37 ron.
14.Radierea caroseriei vechi fiscal si inscrierea caroseriei noi la fisc(Copii de pe cartea masinii ce urmeaza a fi radiata,certificat distrugere de la Remat,Borderou Remat,cartea in original dupa omologare de la RAR a masinii noi si evident proprietarul masinii daca nu sunteti voi , ori imputernicire de la notar persoanei care depune actele-50ron valabil pentru tot,primarie,rar,politie.etc)
15.Dupa toate drumurile si zilele pierdute peste tot si evidentierea la primarie,cerere de la finante precum ca nu a fost recuperata taxa de mediu(in cazul meu nu a fost a masinii innmatriculate in Romania).
16.Cu toate actele in original si copii se merge la innmatriculari si se va depune dosarul cu mentiunea pastrarii numerelor de innmatriculare vechi daca nu se doresc schimbarea acestora,pentru numere simple care ies la voia intamplarii 40 ron pentru personalizate 80 ron.
17.Si in sfarsit dupa cheltuirea sacului de bani si a nervilor mancati pe la cozile interminabile de la ghiseurile acestei minunate tari puteti folosi masina pentru ca odata cu predarea dosarului si primirea dovezii inlocuitoare a talonului masinii se pot pune numerele de innmatriculare pe masina si la drum cu ea.
18.Dupa rezumarea povestii mele eu am depasit mult innmatricuarea acelui audi adus din afara cu tot cu taxa de mediu.
Costul total pentru recarosare a fost de 5935 RON + piesele schimbate la masina noua(disc ambreiaj,placute,filtre,distributie la motorul vechi etc inca 2765 RON dar asta nu am pus la socoteala ca fiecare isi are norocul lui)8700 RON echivalent in euro 1955 euro(si as fi putut sa cumpar una gata innmatriculata cu 1700 euro)sau sa innmatriculez masina asa cum era cu 900 de euro.

Toate cele bune si spor la GANDIT PRIMA DATA !

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru