Feedback
Teo
a intrebat pe 25 Apr 2011, 10:38 in categoria

Golf 4 1.6i vs 1.9tdi ?

Hristos a inviat in primul rand. Problema mea este urmatoarea.
Am de gand sa achizitionez un Golf 4 , din Romania 60%, sau poate din Germania 40%, inclin mai mult spre Romania deoarece este mult mai aproape. Insa nu stiu ce motorizare sa aleg, iar km nu mai mult de 150.000km.

Raspunsuri

a raspuns pe 25 Apr 2011, 11:26

In primul rand trebuie sa constientizezi ca ai 90 % sanse sa nu stii km reali la viitoarea masina. Cu 80 de lei faci orice masina de 500 000, sa aiba 100 000 !

1,6i este un motor reusit pentru categoria lui, fiind destul de fiabil si silentios. Tebuie sa te astepti la un consum urban de 10%, asta daca masina este in regula.

1,9tdi este de asemnenea foarte reusit in mai toate variantele de putere si ar trebui ca niciuna sa nu depaseasca 7% in oras.
Apoi este vorba de feeling si anume ce vrei tu sa conduci pentru ca cele doua motoare se simt complet diferit.
Primul, un benzinar aspirat si silentios, dar care nu-ti lasa impresia de putere. Al doilea, un diesel zgmotos, dar cu mult cuplu pe care-l vei simti foarte repede.

Teo
a raspuns pe 25 Apr 2011, 11:33

Am uitat sa precizez:
-s-ar putea sa merg in Germania dupa el, deci nu imi fac griji in privinta numarului de kilometrii.
-nu prea circul in oras, mai mult mediu, dar drumuri scurte.
-ma gandesc la norma de poluare, deoarece golful va fi pana in anul 2002, deoarece nu dispun de mai multi bani.
-am condus un 316i e46 ieri, si am fost multumit de el, am obtinut un consum mediu de 8%, ceea ce nu mi se pare cam mult.
-intretinerea este mai scupa la diesel din cate am auzit, taxele mai mari, se duc suspensiile mai repede deoarece la mine este drumul foarte rau, iar motorul este greu, turbina o sa se duca, caci dupa 150.000km , este imposibil sa nu se duca.
-Deci se merita toate acestea pentru defavoarea lui 1.6i ?

a raspuns pe 25 Apr 2011, 12:14

Ai impresia ca in Germania nu se fac asemenea "corectii" la kilometraj ? Ce te face sa crezi asta ?! Se fac si carti-service false, fara probleme ! Si ei sunt "afaceristi" si nu se dau in laturi de la nimic ca sa fac profit cat mai mare.
Chiar mai degraba daca il iei din Germania, aproape ca iti pot garanta ca nu vei gasi cu 150 000 km reali o masina din anii aia. Acolo se circula foarte mult, iar km astia ii face aproape oricine in 2 ani, maxim 3.

Partea buna e ca poti afla daca s-a umblat sau nu la kilometraj, dar e oarecum dificil sa fii in Germania, sa te duci cu masina la tester inainte de a o cumpara, sa te mai si zbati cu limba lor.

Faptul ca o masina e mai grea nu inseamna ca se vor duce amortizoarele mai repede. Asta de pe la ce specialist ai mai auzit-o ? Ce crezi, ca sunt aceleasi amortizoare la ambele motorizari ? Sunt amortizoare diferite pentru fiecare motorizare in parte , special facute pentru greutatea fiecarei masini si asta la toate marcile.

-"turbina o sa se duca, caci dupa 150.000km , este imposibil sa nu se duca." Asta este o alta legenda. Nu este nimic batut in cuie si tine de felul in care a fost exploatata masina, care difera de la sofer la sofer.

Intr-adevar, intretinerea unui diesel este un pic mai costisitoare si de asemenea, norma de poluare mult mai mare, daca o sa ti-l iei din Germania.

Eu personal cred ca ti-ar fi mai potrivit un 1,6.

a raspuns pe 25 Apr 2011, 12:47

hmmmm...... :)) legendele astea...









on-topic : eu zic mai bine un vw golf 4 break 1.9 tdi 2003+ poate si 4motion din Romania....

a raspuns pe 25 Apr 2011, 13:03

pentru ce iti trebuie tie, merita mai mult un 1.6 benzina, si poate il iei si mai ieftin.
daca te duci in germania, nu fii sigur ca au km reali. si acolo se modifica la fel ca in romania. cu tot cu carte service. daca o iei din romania, mai ai posibilitatea sa o duci la un service autorizat si sa o bagi pe un tester, + ca numai platesti taxa de prima inmatriculare, + drumul pana acolo.
Bafta!

Teo
a raspuns pe 25 Apr 2011, 13:17

In Germania este interzis sa dai km, inapoi.
Pe mobile.ro sun multe Golfuri 4 care au sub 100.000km, dar sunt si multe care trec de 200.000km ,deci nu as fi sigur ca se dau si acolo km.
Si eu cred ca 1.6 ar fi mai bun.
Urmatoarea intrebare ?
Golful 4 1.6, l-as lua cu 8v, deoarece am auzit ca cele cu 16v de 105cp, au multe probleme, dar nu prea gasesc pe mobile.ro golf 4 dupa 2001, 1.6 8v ? Stiti alte adrese unde as putea gasi ?

a raspuns pe 25 Apr 2011, 13:43

Teo ce vad eu pe tine te intereseaza sa fie w golf .....nu conteaza anul ,nu conteaza sutele de km ....la cati banii dai pe un golf cumperi masina din 2006 pana in 100 mii km ex hyundai sau de ex masina noua un grande punto 3300 euro +3 vouchere (1000 EURO ) si restul din 2013 ....scuzama dar e peste golful taun 2002 cu peste 150 mii km garantat

a raspuns pe 25 Apr 2011, 13:53

O fi interzis si in Germania, dar, majoritatea parcurilor de auto 2nd sunt detinute de turci, ukrainieni, samd. sunt o gramada de masini cu km dati inapoi si in Germania. Probabilitatea de a gasi un Golf mk IV pana in 150k km e ff mica.

Ti-as recomanda totusi motorul de 1.6. castigi si la taxa, rca, impozit si la intretinere. In plus e mai silentios, si e destul de fiabil.

a raspuns pe 25 Apr 2011, 14:18

antonny, i-ati tu fiat si apoi vedem daca e mai fiabila ca un golf4. crezi ca sunt puse la misto ofertele alea? conteaza sa te si interesezi de masina

Teo
a raspuns pe 25 Apr 2011, 14:30

antony: nici sa nu aud de Fiat.
Imi place Golful 4, si aleg motorizarea 1.6 benzina. Am cautat si pe autoscout, uitati-va si voi va rog, sa imi ziceti, daca sa am incredere in km aia, cele mai ieftine sunt in Italia. Iar pretul cam 4000euro.

a raspuns pe 25 Apr 2011, 14:50

1,6 8 valve, nici n-ai sa gasesti din anii aia, pentru ca a fost inlocuit in 2000 am impresia. Si cum sa fie mai bun decat 16 valve ??? Exclus ! In plus nu vei mai beneficia nici de euro 4 la 8 valve si iti inchipui cu cat va creste taxa de inmatriculare !

Cheltuielile pentru drumul in afara si inapoi, posibilitatea sa nu gasesti masina buna in prima zi, cazare, le-ai luat in calcul ?

Personal iti recomand sa cauti o masina din Romania, si vei avea mai mult sanse sa aiba putini km, o pui si pe tester inainte de cumparare. Sunt service-uri specializate care-ti zic absolut tot: daca a avut accident sau nu, care-i starea motorului, a cutiei de viteze, a amortizoarelor, daca s-a umblat la kilometraj si it garantez ca vei iesi si mai ieftin.

Mi-e greu sa cred ca vei reusi sa faci astfel de verificari intr-o tara straina si nu pentru ca nu au dotari :)) !

a raspuns pe 25 Apr 2011, 14:58

masinile din italia nu sunt intretinute ......italieni nu pre pun pret pe masinii ....eu nu am credere km in afara facuti cu 100 de mii km .... cu 50 euro dau km cat vreau in germania ,iar in romania masina figureaza cu istoric frumos service k la carte stampile si schimburi

a raspuns pe 25 Apr 2011, 15:48

sadman daca as avea nevoie as cumpara un grade punto si lasati vrajeala cu fiabilitate.....acum ori ce masina e fiabila 2-3 ani si o medie de 150 mii km ....si cum spune teo k o sa mearga putin de ce sa cumperi un golf vechi de 9 ani care are peste 150 mii km garantat plus k nu sti ce problema are sau daca a fost implicata in accident ....in loc sa cumperi un fiat nou care il cumperi cu 3300 euro +3 vouchere (1000 euro )deci un total de 6000 euro ....iar daca in 2013 scoate masina la vanzare el isi recupereaza cei 3300 euro fara problema ,deci nu pierde nici un ban ......dar mai bine romanul cumpar jafuri de 9 ani pentru marca ....mai avem de invatat

a raspuns pe 25 Apr 2011, 16:00

Daca se doreste Golf,golf sa fie si nu altceva,altfel e off-topic.
Diesel de 9 ani sub 150k km e mit.Cum aduci masina pe roti din Italia?Ei nu dau numere provizorii si nu poti face asigurare.
Ar trebui sa va scoateti din cap cu aceste cumparaturi externe de masini vechi.Habar nu aveti ce cumparati si cat va va costa nenorocita de taxa de poluare.
Cu golfuletul asta poti avea surpriza ca ai o taxa de 2000 euro.De unde mai scoti bani?Sau o dai la dezmembrat?
Luata din Ro poti sa-i faci o testare laborioasa ce costa 200-300 ron.Asa e cel mai sigur.

Teo
a raspuns pe 25 Apr 2011, 18:47

Nu are cum sa fie taxa 2000euro la 1.6benzina.
Dragos: m-am uitat pe wikipedia, iar motorul 1.6 cu 8 valve, sa tot fabricat, si pe golf 5 a fost pus, chiar si pe golf 6.

Scrieti pe google: golf mk4 wiki , si o sa vedeti acolo tabelul cu motorizari, si sunt interesat de motorizarile : AVU/BFQ 1.600cm3.

Numai bine, si va multumesc pentru raspunsuri.

a raspuns pe 25 Apr 2011, 19:15

Chiar daca Wiki nu este cea mai sigura sursa de informare, pentru ca acolo poate scrie oricine, uite un citat de acolo:

"A 1.8 L turbocharged gas engine was introduced in 2000, along with the 12-valve 2.8 L VR6. At the same time, the 1.6 L 8-valve unit was replaced with the 16-valve unit from the Polo GTI, but detuned to 77 kW (105 PS).

Deci scrie clar ca in 2000, 8 valve a fost inlocuit cu 16 valve.

Tousi mai jos, in tabel, 1,6 de 8 valve apare si in 2003, deci exact cum spuneam, nu e cea mai sigura sursa, de vreme ce textul contrazice tabelul.

Iar la Golf 5 nici vorba de motor 1,6 8 valve, iar la Golf 6, nici nu mai exista motor de 1,6 benzina, deloc, iar asta poti vedea simplu daca te uiti pe site-ul oficial VW.

Doru V.
a raspuns pe 25 Apr 2011, 20:31

Turbojack,ai fi avand tu dreptate in multe privinte,insa,in ceea ce priveste "Cum aduci tu masina pe roti din italia?Ei nu dau numere provizorii si nu fac asigurare."te inseli.E o informatie falsa.Italienii dau numere provizorii,e adevarat unul singur din carton,care se pune numai in spate,pret circa 140Euro cu tot cu practicile de radiere si valabilitate minima 4 zile si fac si asigurare care costa, pentru cetatenii europeni fara rezidenta in italia,undeva la 250-350Euro,depinde de societatea de asigurari.Cunosc din proprie experienta,achizitionand o masina a grupului VAG benzina 1,4 60cai acum 2,5ani.Preturile nu s-au modificat de atunci,nu semnificativ.Ca pot diferii in functie de cilindree sau putere asta ar putea fi posibil.In ceea ce priveste fiabilitatea si controlul motorului,pot spune ca am 35000Km cu masina fara probleme,schimbandu-i bujii,fise,filtre,ulei la timp.Controlul motorului m-a costat 12 Euro(control noxe,care este cel mai relevant dealtfel)la oricare autoservice

Teo
a raspuns pe 25 Apr 2011, 20:36

La golf 5 motorul 1.6 are 8v 100%, iar cel FSI are 16v.
La Golf 4 motorul 1.6 de 8v avea 101cp inainte de 2000, iar dupa 2000, motorizarea a avut inbunatatiri si producea 102 cp.
Si in paralel se fabrica si cel cu 16v.

Sa zicem ca gresesc, dar am o revista auto motor si sport din 1999/2000, cand au aparut informatii despre Passat B5.5 , si articolul zicea: ,,pastreaza motorizarea 1.6, care ii punea probleme vechiului Passat in deplasare, dar la care sa mai adaugat 1CP , si putin cuplu, iar acuma de la 101, are 102CP"
Iar 1.6 16v, are 105CP , deci nu gresesc.

Ma tot gandesc , ca nu este bine, cu un Golf 1.6i, caci nu stiu ce probleme poate sa aibe.
Atunci ce ziceti de Fabia 1.2 64 CP, sau 1.4 de 75,101Cp ?
Nu ma intereseaza performantele ei, stiu ca merg destul de bine, ma intereseaza consumul, sa nu treaca de 7,5%, si costurile de intretinere.
Nu mai postez alta intrebare fiindca nu isi are rostul, asa ca o sa continui aici.
Sper ca nu va suparati pe mine.

Doru V.
a raspuns pe 25 Apr 2011, 20:39

....Motorul cum am spus este 1,4 8v 60cai,masina e din "97 avea 75000Km nu bag mana in foc ca reali dar am luat-o de la particular,si noxele au iesit ca la un motor nou.Ce vreau sa spun este ca se poate gasi ceva bun cu un pic de atentie nu risti sa iei teapa.Hristos a inviat si bafta la cautat Teo.

Doru V.
a raspuns pe 25 Apr 2011, 20:47

in loc de" valabilitate minima" a se citi valabilitate maxima.Scuzati gresala.

alex
a raspuns pe 26 Apr 2011, 09:10

ca fost posesor de ambele iti recomand cu mare mare caldura 1.9 tdi . la 175000 km la 1.6 l-am dat.deja era intr-o stare deplorabila.ca performante 1.6 cu limitator scos este net superior dar si consuma.1.9 tdi intruneste dupa mine cele mai multe avantaje:anduranta,consum,calitate,forta.GOLF 4 a fost este si va fi o masina adevarata.akm detin mai multe masini printre care un golf 5 1.9 tdi si sincer fiabilitatea lasa de dorit din f multe pct de vedere.Eu iti spun parerea de sofer cu f multi km si de mecanic in acelasi timp.decizia iti apartine.sfatul meu e sa fi f atent cu km reali ai masinii mai ales la diesel pt ca poate sa aiba si 250 000 si sa nu iti dai seama pt ca in strainatate sunt destul de bine intretinute.
La golfuri in general o sa ai probleme cu : bucse la bascule , tampoane motor , ulei , capete de bara.cam astea.nu sunt un fan diesel dar obiectiv vorbind ti-l recomand. o zi placuta.daca ai vreo intrebare sau vrei ceva astept msg tau.

a raspuns pe 26 Apr 2011, 10:50

Ce zici de 1.9TDI 131 CP 4MOTION ?
Sau 1.9TDI ALH 90CP (fiabil, dar depinde de cum a fost intretinut).
Sau 1.9SDI (super fiabil) :)

Eu am avut 1.6i , si consuma 8%, + ca mai avea unele problme :D

a raspuns pe 24 Sep 2012, 14:46

Recomand cu incredere pentru drumurile medii golf4 1.6 16v, consumul nu sare de 7% , recomand motor diesel pentru parcurgerea a foarte multi km pe an.

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru