Feedback
vergila
a intrebat pe 5 Oct 2010, 17:12 in categoria Volkswagen,

sistemul de racire vw

tot sistemul de racire a fost verificat nu este apa in ulei sau ulei in apa ,termocupla imi porneste ventilatorul cu intarziere si ventilatorul nu mergea decat in treapta unu.cat priveste pe celelalte service-uri sunt la fel am cautat o piesa de schimb la dezmembrari si indiferent ca mergeam la firme unde angajatii erau tineri sau mai in varsta,cand ma vedeau in carucior ca sa fiu bagat in seama trebuia sa il iau de mana sau sa fac alt gest pentru a fi ascultat.la fel mi sa intamplat si in service-urile in care am mers,mai rau nici nu ma lasau sa cobor din masina gasind fel de fel de motive.in ce priveste plecarea si repararea masinii in strainatate,cu o pensie de 550 ron nu imi permit.va multumesc.

Raspunsuri

a raspuns pe 5 Oct 2010, 18:11

mmddaaaa cum spuneam....e ROmmania....
cu multa placere atunci vedeti cum ii dati de cap... daca s-au exclus cauzele astea mai ramane sa fie vreo conducta infundata radiatorul pompa de apa mai veche(posibil sa fi avut o perioada de timp(sau chiar si acum partial) apa in loc de lichid de racire si apa fierbinte afecteaza enorm metalele si piesele pompei de apa pe cand lichidul nu..in plus atinge pragul de fierbere la o temperatura de 120 gr celsius pe and apa atinge fierberea la ~93-94grade aflandu-se sub presiune...de aceea e posibil sa iti fiarba mai rau si mai repede
bineinteles si vreun senzor defect care nu pune termocupla in functiune cand apa are temperatura prea mare (sau pune decat pe tr 1 si foarte tarziu....
asta ar mai fi singurul motiv pt care ar face asa neavand ulei in apa/viceversa inseamna ca garnitura de chiulasa este ok.....

o zi buna!

Prius
a raspuns pe 5 Oct 2010, 19:26

Bine .....tot nu ai spus ce motor ai pe masina.....Pornirea ventilatorului mai "tirziu"......se poate datora fie termostatului care incepe deschiderea mai sus ( dupa 85 grd C ) , fie talerul termostatului nu executa cursa completa de deschidere , ( se pot testa atat termostatul , cat si termocupla , intr-o oala cu apa si antigel pe aragaz , un termometru care sa controleze temperatura din oala , cu conditia sa fie gradat pana la minim 100 grd C , un ohmmetru sau o baterie de lanterna si un bec , ptr a vedea cand inchid contactele de la termocupla , valoare care de regula este stantata de producator pe carcasa termocuplei , in grd Celsius ) , fie asa zisa treapta a I a a ventilatorului nu exista (este doar cu o singura treapta - daca termocupla are doar doua cabluri pe ea / la doua trepte , termocupla are trei cabluri - un minus comun si cele doua contacte , fiecare ptr cate o treapta ) E posibil ( daca are doua trepte ) ca de fapt treapta a I a sa nu inchida contactul si inchide doar contactul ptr treapta a II a ( care de regula inchide spre 100 grd C !!) iar senzatia este ca de fapt , ar fi treapta a I a care porneste mai tarziu !. Asta , combinata cu ceea ce a spus colegul mai sus , o colmatare in timp , care inrautateste foarte mult transferul termic dintre fagurii radiatorului si atmosfera . In plus , e necesara si o curatare exterioara a radiatorului ! ( tinand cont de vechimea masinii !) poate duce destul de repede la atingerea zonei rosii a termometrului , mai ales la viteza mica de deplasare , cand curentul de racire naturala din fata masinii nu are debit suficient . Verifica astea , plus daca circuitul de racire este bine aerisit ( nu prinde aer fals pe undeva , datorita vreunui colier slab , etc . ) , lucrand depresurizat E greu sa repari masini de orice fel pe www ( alta e la fata locului , binenteles ) acest defect nefiind prea greu de remediat in practica . Deci , spor la treaba . Bafta . PS . Am avut odata un caz de acest gen la un Fiat Tipo , care avea montat de nu se stie un radiator ok , dar de motor diesel aspirat , pe un 1,9 turbo diesel ! De aceea trebuie verificat si dimensiunile radiatorului ptr a corespunde tipului de motor . Acest model de masina nu are nu stiu ce senzori de temperatura ca la cele noi , ci doar termocupla filetata in bazinul vertical din stg a radiatorului care comanda direct sau prin releu ventilatorul ( cu polaritate minus 12 V , plus 12 volti fiind conectat permanent printr-o fuzibila din panoul de fuzibile )

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru