250 de cai pe un Ford Model A din 1929!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 24.01.2008
O casa finlandeza de tuning a creat cel mai rapid Ford Model A construit vreodata: 5 secunde pentru 0-100 si maxim 200 km/h!

Esential

5 secunde este timpul in care Ford Model A Cosworth sprinteaza de la 0 la 100 km/h
200 km/h este viteza maxima a modelului tunat de finlandezii de la Makela Auto Tuning.

Una dintre ciudateniile ultimelor zile vine din Finlanda, o tara care este o ilustra necunoscuta in industria auto din punctul de vedere al productiei, insa care reprezinta in acelasi timp o pepiniera perfecta pentru cei mai buni piloti din motorsportului mondial.

Astfel, o natiune care a dat sporturilor cu motor nume ca Makkinen, Hakkinen sau Raikkonen - ca sa citam doar cativa dintre reprezentantii asilor de la volan din tara celor 1000 de lacuri - nu putea scoate la iveala decat o nebunie pe roti care sa iasa in evidenta prin ceva foarte special. Ei bine, acel element special este creat de Makela Auto Tuning, o casa de design finlandeza care a reusit o performanta demna de cartile de istorie auto: montarea unui motor de 250 de cai pe un Ford Model A din 1929.

Ideea i-a aprtinut posesorului modelului de epoca, care si-a dorit ceva mai mult decat o simpla restaurare a masinii sale. Tunerii finalndezi au luat un motor Cosworth cu patru cilindri de 2.0 litri cunoscut mai ales din lumea raliurilor, l-au asezat cuminte sub capota modificand toate sistemele care au legatura cu propulsorul si i-au dat o cheie.

Astfel s-a nascut primul Ford A Cosworth de 250 de cai din lume, o nebunie pe roti care scoate 5 secunde pentru 0-100 km/h si poate ajunge la 200 de kilometri pe ora viteza maxima. Banuim ca finlandezii nu au garantat in contract si siguranta fizica a soferului la viteza de top.

Sursa | Carscoop  

Taguri: Cosworth, Ford, Model A

Comentarii (25)

  • ALX CT
    :D:D:D:D:D C:):):)
    Tare as vrea sa ii provoc la o liniuta pe "smecherii" aia cu Bmw M si Mercedes-Benz SL :))))),glumeam.Oricum supertare dar daca nu are mp3,AC si geamuri electrice nu o cumpar,fratilor e CEA MAI TARE stire din ultima luna,nebuni oamenii aia,auzi 250km/h,pai eu ma chinui cu Dacia mea din '94 sa prinda 100 si asta din '29 prinde suta in 5 sec.Va salut
    0 0
  • citit in diagonala
    asta din 29 are numai "cutia" din 29 si nici aia toata... ca se desfacea...
    0 0
  • da
    Excelenta realizare !!! Da` daca n-are hard disk cu manele , degeaba........
    0 0
  • pt alex
    ma manele bagamasi, vezi daca pui asa cv in masina nu mai porneste:P
    0 0
  • manele
    Urata muzica, si rotile s-ar bloca de manele :))
    0 0
  • Gogu Steriade
    Salut pentru toti cititorii forumului!
    Ma baieti,lasati comentariile cu manele,cu hard-disk si mai bine UITATI-VA cu atentie la cum se concepea ,se gandea atunci la o masina,caruia nu-i trebuiesc air-bag-uri ca acum;uitati-va din ce tabla sanatoasa se faceau atunci masinile,nu ca acum din plastic si air-bag-uri si multe alte fite!!!Daca studiati bine si veti observa ce sasiu au ,ca de camion,va spun eu,ca nici nu v-ati mai sui in multe HARBURI ale zilelor noastre,cu tot cu mofturi de nu stiu ce Euro are!!!O zi buna va doresc !
    0 0
  • dotari
    .....STAN si BRAN...
    0 0
  • Interesant...
    insa poti sa iei orice (de la skateboard pana la avion - au facut si asa ceva) si sa ii pui un motor tare sa te plimbi cu el pana la talcioc...ce e asa o smecherie ?
    0 0
  • Ah, masina !
    Da,mi-ar place o masina asa nebuna.Ce m-as mai pune cu ea: care pe care?
    0 0
  • wrctheo
    ntz
    Re allDin pacate cei de la Carsoop, au furat-o. Ala nu e motor nou.. Poate fi de Cosworth dar nu este de generatie noua. Ce e mai tare, e insa direct intake-ul manufacturat in-house.Am un prieten care avea un Escort cu motor Cosworth, preparat de N, o bijuterie inginereasca, rupea capetele in masina :D cunoscatorii stiu
    0 0
  • primus
    exercitiu de vointa
    iaca au reusit. nu mare lucru, dar ar putea intra in cartea recordurilor cumva :DBai Gogule, ma lasa rece sasiul extrem de greoi si tablaria 'sanatoasa' cum ii zici tu. prefer 'harbul' meu, Honda Accord; cu al meu pot sa ma rastorn, cu ala la 40 km/h te pliezi pe motor. n-ai tu habar de ce se pun pungile alea cu aer in 'harburile' noi :))
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    MAT
    Va sugerez sa intrati pe site-ul lui Makela Auto Tuning si sa admirati munca oamenilor alora.La http://www.mat.fi/project1929fordmodel-a.htm trebuie neaparat vazute cele 195 de poze, schite, diagrame care prezinta realizarea Fordului 1929 pornind de la “scrap” si pana la bijuteria finala.La http://www.mat.fi/n_index.php pot fi vazute poze cu masinile de curse si de epoca reconditionate de MAT (o multime de Ferrari), iar la http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery&gallery=12&p=1 puteti vedea modelele de vanzare (o parte au fost deja adjudecate). Cele mai interesante mi se par un Maserati Chibli 1968 care a apartinut sahului Iranului, Mohamed Reza Pahlavi, si, mai ales, masina de parada a lui Stalin, ZIL-ul 110 model 1949...
    0 0
  • nemtalau
    cai 'putoare'
    si? la ce sint folositi atitia CP? sa fuga de politie? unde se grabeste?ba tata, bagati motoare de racheta mai bine, sa vedeti atunci cai putoare si timpi meseriasi "3 nanosecunde pentru 0-100Km/h". apropo, cit haleste magaoaia asta?
    0 0
  • dar...
    Si de frane? cum ramane.Nu s-a specificat nimic de frane, decat motor puternic viteza buna, dar franele alea ? in cate sute de metri te opresti de la 200 - 0 ? sau probabil au pus parasute ca la avioane :)
    0 0
  • insane
    au pus motor degeaba
    ceea ce au facut aia e lipsa de ocupatie.. masina aia nu suporta un motor de 250cp ..ganditi-va la sasiu.. la frane.. si in primul rand la transmisie.. ce cutie de viteze ii trebuie.. in poza e skimbatorul original de la model A.. asa ca orice au facut au facut degeaba.. masina aia nu ajunge NICIODATA!!! la 200km/h.. nici macar trasa k atunci o sa ii sara rotile!! CINE STIE DESPRE CE VORBESC POATE SA IMI DEA DREPTATE.. cat despre cel care a scris articolul.. vai de el.. a luat o stire si a inflorit-o si mai tare!! Fi-ti realisti!! SI NU IMI STERGE-TI MESAJUL DE OFTICA K VA CRITICA LUMEA!!
    0 0
  • @insane
    Stati linistit! nimeni nu va sterge nimic atata timp cat sunteti decent...daca studiati box-ul de STIRi - cred ca o sa gasiti ceva interesant, in cele din urma! (vizavi de comentul dvs. de la stirea lui Alpine Renault)
    0 0
  • carcotasu' de serviciu
    @insane
    > Fi-ti realisti!! SI NU IMI STERGE-TI MESAJUL...Ar trebui sa li se interzica analfabetilor sa mai posteze, iar daca totusi continua sa-si bata joc de limba romana, ar trebui sa se prevada niste pedepse usturatoare... de exemplu niste ani de scoala obligatorii.Si, ca sa priceapa si insane: "M-ai, nene, inva-ta s-a scri-i inain-te s-a te apuc-i sa postezi comentar-ii..."
    0 0
  • E super tare dar numai numele il mai poarta de la MODEL A 1929.
    0 0
  • @Paulo
    misto
    Este tare masina si mai ales ca au avut curaj sa puna un astfel de motor. Sunt convins ca s-au gandit si la sistemu de frinare , nu cum cred altii !!!!!!!!
    0 0
  • florin_cars
    NOT REALLY...DAR INTERESANT
    Daca este firma de tuning/restaurari..si la cate au lucrat pana acuma(vedeti pe siteul lor) sa fiti siguri toti "bagatorii de seama" k s-au gandit la directie, suspensie, frana, transmisie, cauciucuri/jante spitate, tot ce trebuie, nu va mai bateti voi capul, k nu aveti motiv..tot va doare oricum :)) Ce mi se pare interesant..si nu stiu cum pot afla..e faptul ca, COSWORTHul 2.0 DOHC, e supraalimentat(iar in poze este clar aspirat), oricum avea cel de sierra si escort 5/6 doar 224CP, aici zice 250CP. Viteza maxima precizata in articol e de 200km/h, iar pe ecranul din masina apare 216km/h..deci..difera niste date...ideea de baza ramane..si e foarte interesanta. Alt aspect...pt cine a vazut acel Escort Cosworth :)), de unde poti stii k acesta nu e motor de generatie noua? pt k s-au chinuit f mult..si au reusit sa-l "imbatraneasca" foarte frumos? Vaaaiii de expertii nostri cititori..
    0 0
  • cristi
    pt "au pus motorul degeaba"
    draga domnule "insane". daca ati fi avut macar ideee despre ce vorbiti as mai fi inteles sau macar daca v-ati fi uitat la toate cele 195 de poze care sunt pe siteul firmei care s-a ocupat de restaurarea masinii. dvs. criticati in necunostinta de cauza. in acele poze vi se arata cum sasiul a fost intarit, cum i s-au adaugat bare de torsiune atat pe puntea fata cat si pe spate, in acest fel sasiul rigidizandu-se. dar se pare ca dvs sunteti in necunostinta de cauza si habar n-aveti de mecanica auto. cutia de viteze este tot de fabricatie ford insa nu din 1929 ci mult mai recent si este o cutie pentru motorul cosworth. dupa cum se poate vedea si-n poze s-a pastrat ideea fordului A de a detine pe ambele punti frane pe baza de ferodouri insa cu updateul de rigoare ca sa nu-ti rupi gatul. dar dvs faceti pe desteptul fara nici macar sa aveti bunul simt sa vedeti pozele de pe site-ul firmei de tunnig si pe deasupra fara a detine cat de cat notiuni de mecanica auto. de obicei unde nu stii mai bine taci.
    0 0
  • ursus2
    pt.ala care crede ca harburile de azi sunt bune
    Crezi ca daca ai o masina frumoasa,noua si cu plastice in loc de bari de protectie,dar in schimb plina de prezervative care se umfla o sa fie mai sigura decat o masina de pana in 1990 care are tabla si ranfortari peste tot?Te amagesti!Am avut de 20 ani incoace 2 buc.Moskvici,2buc Granada,2 buc Taurus,1 buc Pontiac6000 si ultima un VW Caddy nou si vai mama lui.Cu toate am fost inplicat in diverse evenimente rutiere care m-au facut sa constat ca masinile vechi erau mult mai sanatos facute decat panaramele "sexi"din zilele noastre.Se umfla balonasul,dar masina e impachetata pe tine.Caddy cica a luat punctaj maxim la protectie pasageri!Zau?Cu teste pe manechine?Irelevant dupa mine;se cereceteze urmarile accidentelor in care au fost implicate respectivele masini si apoi face punctajul.
    0 0
  • primus
    harburi noi, harburi vechi
    dupa cum am spus, nene ursus... prefer harbul asta nou, ca nu se deformeaza ea degeaba, ci ca sa amortizeze socurile. asta noua se cam infasoara in jurul meu, dar e de preferat, decat sa ma infasor eu pe un copac (dupa ce in prealabil am traversat parbrizul) tocmai fiindca harbul vechi are sasiu de camion si nu amortizeaza absolut nimic.apropos, nici caddy nici accord nu sunt 'best of breed' la capitolul siguranta; daca iei de ex ultimul test facut cu... BMW seria 3 de ex... super ;)
    0 0
  • mori nevinovat...
    asta e crima curata... n-are nici un pic de aerodinamica daca ajungi la 200 cu asta intreg fara sa nu iti sara parbrizu pe fata sa te umple de sange...atunci eu sunt zorro
    0 0
  • marius
    cai
    caii murani sunt cei mai tari si ai ador atat de mult vreau si eu unul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru