50.000 de precomenzi pentru noul Chevrolet Volt

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 29.09.2009
Chevrolet Volt se anunta un real succes pentru General Motors. Compania americana a inregistrat deja 50.000 de doritori ai modelului care va fi lansat in 2010.

Desi mai sunt 12 luni pana la intrarea in comercializare a noului Chevrolet Volt, viitorul model electric al celor de la GM face ravagii pe piata. In ciuda perioadei dificile din punct de vedere economic pe care o traversam, 50.000 de clienti au depus deja precomenzi pentru Volt, cifra ridicandu-se la un nivel mult superior celui asteptat initial de General Motors.

Informatia a fost dezvaluita de Bob Lutz, fostul vicepresedinte al companiei si actual "vice" al biroului de Dezvoltare Produs in General Motors, care nu a dezvaluit inca pretul final al masinii. Conform Automotive News, viitorii posesori ai modelului isi vor usura conturile cu 40.000 de dolari, acestia urmand sa primeasca insa inapoi 7.500 de dolari sub forma unui bonus ecologic guvernamental.

Daca numarul de clienti interesati va ramane acelasi sau va creste in urmatoarea perioada, General Motors ar putea avea reale dificultati in a-si onora comenzile. Conform planului initial, compania americana va produce 10.000 de unitati Volt in 2010 si 50.000 in 2011.

via | Automotive News (inreg)

Comentarii (21)

  • Stelian_Opincariu
    Americanii sunt americani, adica cu 100 ani inaintea europenilor. Pace voua!

    Astept si parerile altora!
    5 19
  • george
    AMERICANII SUNT NISTE CRETINI
    Fara sa generalizez, bun inteles. Vorbesc de astia care si-au comandat Volt-uri.

    @ Stelian_Opincariu

    Trebuie sa ai un IQ subunitar sa comanzi o masina cu tehnologie (relativ) noua fara sa o testezi in prealabil si fara sa vezi niste teste de anduranta realizate de niste specialisti independenti. Mai ales in conditiile in care sunt inca multe semne de intrebare in ceea ce priveste masina...Eu n-as lua asa ceva fara macar un drive test de cateva ore si cateva sute de kilometri...

    O sa pateasca si astia ce au patit clientii Insight-ului, dar mai rau...
    9 6
  • stiti voi bine
    asa scurt pana nu il stergeti
    Stelian Opincaru e de fapt unul din realizatorii sitului, ce cauta galceava ca sa atraga lumea pe site. Cel mai bine ar fi sa il ignorati.
    7 3
  • BogdanD
    @stelian
    Acest stig al automarket (ai vrea tu), in loc sa faci comentarii numai de dragul comentariului, mai bine ai gandi putin. La faza cu americani vs europeni cred ca si un copil de 10 ani ar da un raspuns mai inteligent ca al tau. Mutarea este logica, americanii sunt innebuniti de cresterea pretului petrolului. Daca un europa un litru de benzina e 1.33 dolari, iar majoritatea masinilor au cilindree in jur de 1.6L, in SUA un litru de benzina este undeva la 0.33 dolari, iar capacitatea cilindrica medie e undeva pe la 3L. O crestere a pretului petrolului ii determina pe tot mai multi sa nu isi mai permita sa pleca cu masina nici macar la munca, fiindca, spre deosebire de europa, ei parcurg si 60km pana la locul de munca. Una e sa conduci o masina europeana diesel de 1.8l sau benizna de 1.6l care iti consuma 8% (diesel) sau 12% (benzina) in oras si alta e sa conduci o herghelie ce consuma 25l benzina in oras, si in mare parte sunt folosite in acelasi scop. Cam atat.
    13 1
  • @BogdanD
    Ai condus in SUA ca sa vezi despre ce este vorba? 90% din kilometrii parcursi sunt pe autostrada, in "comute" (naveta). In medie, cam 50-60 Km zilnic. O masina ca Volt este ideala pentru acest lucru. Americanii nu mai sunt ce au fost fata de restul economiilor lumii, dar nu faceti greseala sa credeti ca sunt prosti.
    10 0
  • george
    PE AUTOSTRADA, DA` BUMPER TO BUMPER
    @ enoeht

    ceea ce-i cam la fel de rau ca in oras...Nu se intampla peste tot asa dar se intampla cu siguranta in multe orase. Daca nu crezi, intereseaza-te de HOV lane...

    Nu fac nici o greseala cand spun ca UNII americani sunt prosti de se calca singuri pe picioare. Eu pot sa argumentez cand afirm asa ceva. Argumenteaza si tu ceea ce spui.
    0 2
  • @george
    Stiu cum e uneori, am condus pe acolo. In general e bine. Te uiti inainte sa pleci de acasa la TV, vezi ce traseu e mai liber, te descurci. Raman la parerea mea ca Volt-ul e o masina bine gandita pentru US. Cam scumpa, insa isi va gasi cumparatori.
    4 0
  • george
    DACA PICI IN RUSH HOUR,
    @ enoeht

    poti sa te uiti si la radio. Tot degeaba...Si cand pleci de la job, la ce TV te uiti?

    N-ar strica sa spui in ce oras ai mers, pe ce traseu si intre ce ore. Ca sa nu vorbim limbi diferite...

    Volt e o masina extrem de prost gandita pentru orice piata, inclusiv cea americana. Daca iti mai aduci aminte, pe la inceputuri se vroia o masina sportiva. Ce gluma...In final nu a fost decat o lacrimogena cu rol de a stoarce bani de la guvernul bolsevic. Oricum, pana vad masina pe strada, raman la parerea ca e o simpla flatulatie. Lucru care ar putea chiar sa nu se intample...
    3 2
  • BogdanD
    @george
    Masinile cu autonomie de cca 150km putem spune ca acopera nevoia de baza pentru transport a americanilor. Daca folosesc energie regenerabila, din punct de vedere economic, ies mult mai bine decat sa foloseasca benzina care este produsa dintr-un petrol cumparat la un pret tot mai mare. Defapt eu consider ca aici se reduce tot, la factorii economici si nu la ideea de environment friendly. (Atatia ani i-a durut undeva de natura si de poluare si dintr-o data vai... sunt cei mai eco, sa fim seriosi). Nu vreau sa ma gandesc la evolutia preturilor pentru masinile electrice, datorata monopolului detinut de China asupra metalelor rare. Acum e criza mare in SUA si cu banii la care iei Volt iei masina de lux cu motor de 3.5l-5l benzina, dar cine isi mai permite sa arunce dolarii pe galoane de benzina.
    0 0
  • AndreiRN
    Volt
    Multa frustrare si multe aberatie din partea rauvoitorilor sau oameni care au putine cunoastinte reale. 50.000 de comenzi in US este o picatura intr-un lac dar un inceput promitator. Piata din US va revolutiona industria auto deoarece marile firme auto DEPIND de aceasta piata si se vor conforma cerintelor ei. Restul lumi se bucura de frimiturile cazute. Cat despre pret ........ Care din voi dati 50% din salariul anual pe o masina?
    0 2
  • Volt
    @george:
    Am mers prin Phoenix, Arizona si in Boca Raton, Florida. 9 to 5, la si de la birou. Te uiti pe net ca sa iti alegi ruta cand te intorci la birou. Se poate intampla sa nu ai multe alternative, e adevarat. Se mai intampla si accidente, chiar daca ai zice ca pe o autostrada cu 4, 5 sau 6 benzi (plus benzile de ungenta) nu se intampla asa ceva foarte des.
    @AndreiRN:
    Ai dreptate, e o picatura dar poate face valuri mari. Si probabil cand vor trece pe hidrogen ca si sursa de energie vor avea solutia ideala. Cat despre oameni care isi dau 50% din venit pe o masina...sa fim seriosi...suntem in Romania. Oamenii dadeau venitul pe 1-2 ani pe o masina (cost total, incluzand dobanzi, comisioane, etc) pana la mijlocul anului trecut.
    0 0
  • george
    DAR DE CE NEAPARAT BENZINA????
    @ BogdanD

    Reiau ce spuneam in primul comentariu: multi americani sunt prosti de mananca banana cu tot cu coaja si cartoful nefiert.

    Ei nu sunt in situatia Europei, unde consumul specific e deja foarte mic si unde trecerea la o electrica sau o hibrida ar avea un oarecare sens. Ei au un consum specific aproape cvadruplu din cauza ca benzina e ieftina. Prin alegerea unei masini traditionale mai mici si cu motor mai mic, ar rezolva in mare masura problema importului de combustibil.
    In loc sa mearga pe diesel-uri precum Jetta Clean TDI care e GREEN CAR OF THE YEAR 2009 si scoate aproape de 50 mpg, se reped ca chiorii spre hibride si aberatii precum Volt. BTW, din cate stiu eu, nici o autoritate nu a certificat consumul de 1 virgula nu stiu cat la suta al Volt-ului.

    @ AndreiRN

    Ca de obicei, spui numai prostii si aiureli. Piata din America este o mostra de ipocrizie si ineficienta. Revolutia adevarata va veni poate cand benzina va fi la voi $7/gal. Pana atunci, numai fanfaronada si showbiz la care se adauga cativa ametiti fermecati de atitudinea eco sau speriati de cresterea pretului benzinei.

    @ enoeht

    Phoenix, Arizona? Boca Raton, Florida?!? Thank you very much indeed sir! Povesteste-mi cand ajungi pe la Boston, Dallas, Chicago, Riverside-San Bernardino. Sau pe la New York, Houston, San Francisco, L.A., Atlanta, Washington. Sau, sau sau...

    In alta ordine de idei, incerc sa-ti traduc ceea ce spunea AndreiRN, care e un american reprezentativ, prin intrebarea "Care din voi dati 50% din salariul anual pe o masina?": "Eu castig 14 catralioane de dolari intr-o nanosecunda si-mi permit sa-mi schimb parcul de masini saptamanal..."
    1 2
  • ^_^
    @BogdanD

    masina costa 40000 dolari si nu euro, in euro ar veni vreo 27000...daca ar fi adevarat ce zic astia de la chevrolet eu zic ca merita banii...afirmatia ta privind faptul ca in banii astia poti lua "o de lux de 3.5-5 l" nu-si are rostul...daca piata ar fi fost alcatuita din "clienti" ca tine nici nu s-ar mai sinchisi sa produca masini electrice.
    0 0
  • ESTE OK
    stau si ma gandesc ce masina de lux cu motor de 3.5 - 5 l va cumparati voi de 30000 euro?:|| cred ca oamenii prosti sunt in Romanica nu in USA! pararea mea. Noi nu am fost in stare decat sa facem un logan si ala cu AJUTORUL FRANCEZILOR ca sa nu zic ca si celelalte dacii au fost facute la fel in afara de DACIA 1100 care e penibila la fel ca noi!
    1 1
  • PE SPATE
    MAI BINE SSSSS
    asa ca nu mai faceti comentarii aiurea (dar ma rog asa se poarta in tara asta sa se vb despre curtea vecinului) cand noi suntem o tara de INCULTI unde meseria de baza este barfa si prostia.
    0 0
  • george
    de acord in america e multa prostie, dar ca procent la total populatie suntem mult peste ei la acest capitol.
    problema noastra e ca noi traim din vise, suntem cei mai ..... cei oare la ce?
    inainte de a judeca alte popoare cred ca ar trebuii sa ne uitam in curte la noi pentru ca pute rau de tot.
    in rest ii usor sa vorbesti din vise:)
    4 0
  • departamentu' de marketing si-a facut treaba se pare ....

    .... acu' sa le vedem pe drum , sa le vedem implinind 100.000km , sa le vedem cat le tin bateriile ..etc. - orice pas in fata este bine venit ... doar sa fie facut de ingineri nu de departamentu' de marketing si niste actionari lacomi
    0 0
  • george
    AI UITAT SUBIECTUL STIRII
    @ cris

    In stire era vorba de o chestie care se intampla pe piata americana si ii implica automat pe americani. Nu era vorba de piata romaneasca si/sau romani.

    Daca tot ai pomenit, fie, vorbim si despre rumani. Cu foarte mare usurinta afirm ca printre rumani sunt foarte multi cretini, inculti, ghertoi, toparlani si natarai. Nu trebuie sa uitam totusi care sunt diferentele intre cele 2 societati....vreo 50 de ani ni s-a bagat pumnul in gura (si la propriu, si la figurat) iar mentalitatile au fost aproape ireversibil alterate si alti 20 s-au facut tot felul de "experimente" pe carca noastra. Americanii traiesc intr-o societate libera si democratica (asa scrie pe eticheta) de vreo doua sute si ceva de ani...
    0 2
  • BogdanD
    mai bine v-ati documenta inainte ...
    de a scoate ineptii pe gura.
    @danieluu01
    Un Nissan Murano cu motor V6 de 250cp si motor de 3.5l e cca 30.000$... poate nu poti spune ca e de lux dar premium cu siguranta e. Nu mai vorbiti de Euro ca eu nu am pomenit nicaieri de euro. Asa ca nu mai comentati aiurea cand nici macar nu cititi cum trebuie comentariul la care faceti comentariu. Si da, eu as opta pentru o masina cu combustibil traditional, sau una electrica atata timp cat nu ajunge la costuri extraordinare de intretinere.
    Masinile electrice sunt masini de oras la ora actuala si asa vor ramane o perioada destul de lunga.
    De asta au aparut hibridele, sa nu faci 10 ore pe un drum de 300km. Nu intamplator din 2009 intra pe piata americana diesel-urile.
    0 0
  • ...
    Baieti, orice schimbare tehnologica produce entuziasm celor mai deschisi la minte, si spaime ancestrale celor care vad pentru prima oara girafa si nu le vina sa creada ca poate exista si asa ceva.

    Motorizarea electrica e clar mai fiabila, mai performanta, decat motorizarea clasica. Ganditi-va numai la cuplul motor disponibil integral inca de la turatie 0.
    N-ai nevoie de cutie de viteze, nu pierzi secunde pretioase schimband viteza, sprintul e clar mai rapid si cine a condus destul stie cat de important e acest sprint, mai important chiar decat puterea motorului sau viteza maxima posibila.
    Foarte usor se pot scoate de pe aceleasi linii tehnologice aceleasi masini, dar cu motorizari suplimentare pe toate rotile, eventual, si ai deja o masina de putere si de ultraperformante dinamice.
    Intretinerea unei astfel de masini e si mai usoara, nu-i trebuie ulei, etc, etc, o gramada de avantaje.

    O singura problema ramane: acumulatorii. Cand acestia vor oferi o autonomie de cel putin 400 km si o reincarcare de cel mult 30 minute, cat sa bei o cafea si sa fumezi o tigara pana s-o iei din nou la drum, atunci batalia va fi definitiv incheiata si numai bizonii vor mai dori sa calareasca dinozauri duduitori.
    Iar pana atunci nu mai sunt decat vreo cativa ani, unii producatori au anuntat deja acumulatori cu performantele mentionate. Pretul acestora se va micsora cu siguranta, odata cu producerea la scara mare, iar amortizarea costurilor ridicate ale acestor acumulatori se produce destul de repede chiar si la diferenta actuala dintre pretul petrolului si pretul energiei electrice.
    De asta spun ca si cumparatorii actuali de Chevrolet Volt nu sunt prosti, vor iesi in castig dupa cativa ani de folosire, fata de cumparatorii unor masini mai ieftine dar cu pret per kilometru parcurs mai mare.
    Iar de poluare nici n-am mai pomenit...
    0 0
  • Bacteriile
    mi se pare tare ideea de a inchiria bateriile!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru