Salonul Auto de la Paris 2016

Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei

Publicat Marti, 20.09.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 8
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 1
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 2
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 3
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 4
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 5
Alfa Romeo Giulia Veloce: benzină turbo de 280 CP și diesel de 210 CP pentru versiunea intermediară a italiencei - Poza 6
Alfa Romeo a anunțat astăzi în mod oficial versiunile Veloce ale lui Giulia. Acestea sunt împinse de două motoare cu patru cilindri care dezvoltă 210 CP (diesel) și 280 CP (benzină). Ambele au integrală și automată cu 8 trepte.

Alfa Romeo va folosi Salonul Auto de la Paris, care-și deschide porțile pentru jurnaliști în 29-30 septembrie și pentru public în perioada 1-16 octombrie, pentru a prezenta două noi versiuni ale lui Giulia, modelul de segment mediu pe care italienii l-au lansat oficial în acest an în Europa și care-și așteaptă lansarea românească în această toamnă.

Nu este vorba de versiuni de caroserie, ci de variante de motorizare care au rolul de a completa nivelurile putere disponibile pe modelul italian. 

Giulia Veloce, versiune de putere intermediară

Cea mai interesantă este Giulia Veloce, variantă intermediară de putere între motorizările de bază ale lui Giulia și vârful Giulia QV (Quadrifoglio Verde, 510 CP). Giulia Veloce este disponibilă pe benzină împreună cu un motor 2.0 Turbo pe benzină de 280 CP, în timp ce Giulia Veloce diesel se va baza pe un motor de 2.2 litri care dezvoltă 210 CP. În ambele variante, Giulia Veloce beneficiază de o cutie automată cu 8 trepte și de tracțiune integrală Q4 care în mod normal trimite întreg cuplul spre roțile spate, dar care la nevoie poate transfera până la 60% din forțe pe puntea față.

Ambele motoare disponibile pe versiunea Giulia Veloce sunt construite din aluminiu și au căte patru cilindri. Varianta pe benzină oferă 280 CP la 5250 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm la 2250 rpm, beneficiază de aportul tehnologiei MultiAir și de o turbină și un sistem de injecție directă la presiune înaltă (200 de bari) care oferă, spun italienii, prestații dinamice de vârf și un echilibru la nivel de consum.

De cealaltă parte, motorul diesel este primul de acest tip construit integral din aluminiu în cadrul Grupului Fiat-Chrysler și oferă 210 CP la 3500 rpm și 470 Nm la 1750 rpm.

Sistemul de injecție Multijet de generație secundă stă la baza funcționării acestui motor, iar turbina cu geometrie variabilă și injecția Rate Shaping sunt și ele incluse în pachet. Contraarborele de echilibru promite că vibrațiile clasice ale unui motor diesel vor fi eliminate.

Noile versiuni Alfa Romeo Giulia Veloce vor putea fi recunoscute pe șosea prin câteva inserții estetice individualizante. Spoilerele față și spate sunt specifice acestei variante, montanții sunt colorați în negru glossy, iar evacuarea posterioară are terminație dublă. Jantele de 19 inch sunt opționale. În interior, scaunele Sport acoperite cu piele sunt cel mai important element suplimentar față de versiunile "normale" ale lui Giulia, iar volanul inspirat din motorsport și inserțiile din aluminiu fac și ele parte din ofertă.

Giulia Advanced Efficiency (AE), varianta cu emisii mici a diesel-ului de 2.2 litri

Alfa Romeo va arunca pe piață la începutul anului 2017 o versiune Advanced Efficiency care va fi recunoscută prin acronimul AE prezent pe caroserie. Dacă fanii sportivității absolute vor avea la dispoziție versiunea Quadrifoglio Verde, care a reușit să devină recent cel mai rapid sedan din istoria Nurburgring-ului, varianta AE stă în cealaltă parte a ringului, oferind un consum mic prin câteva modificări tehnice și aerodinamice care afectează motorul de 2.2 litri în versiunea sa de 180 de cai putere cu transmisie automată cu opt trepte.

Conform oficialilor italieni, Giulia AE va oferi o medie de consum de 4.2 litri/100 km în regim mixt, emisiile coborând astfel la 99 de grame CO2/km.

Interesant este că în fișa tehnică nu apar modificări la nivelul cifrei de consum față de versiunea "normală" a motorului de 180 de cai putere, însă emisiile scad cu 10 grame CO2/km.

Modificările vizează implementarea unei valve EGR de presiune scăzută, apariția unui intercooler aer-apă, montarea unui circuit secundar de răcire a motorului și schimbări la nivelul rapoartelor cutiei de viteze, care este optimizată acum pentru a economisi cât mai mult combustibil. La nivel estetic, Giulia AE va putea fi recunoscută prin garda la sol coborâtă cu 0.5 centimetri, prin jantele desenate special pentru a oferi o rezistență cât mai scăzută la înaintare și prin anvelopele 205/60 R16 care au același scop în viață: limitarea prin orice mijloace a consumului.


Comentarii (8)

  • Delicioasă mașina asta!
    24 0
  • ztele, toba cum e??? :))
    3 1
  • schumi
    In albastrul ala arata fenomenal!
    12 0
  • silimarina
    Pacat ca vine echipata doar cu intregrala si cutie automata.As fi preferat cutie manuala si propulsie.
    1 12
  • ce MISTO ca vine cu awd si automata, fiindca prea putini producatori au un oferta asa ceva
    2 1
  • arogantul
    @@sili
    Volvo S60 cu Noul motor T6 de 306 cai, AWD si cutie auto cu 8 trepte
    iar in versiune polestar scoate 367 cai din acelasi motor de 4 cilindri 2 litri si 470Nm
    1 6
  • "Ambele au integrală și automată cu 8 trepte." - Ce exprimare superba. Jurnalism de prima mana.
    0 0
  • silimarina
    Cate manute rosii am primit.Madalescu ti-ai instalat iar VPN?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru