Alfa Romeo MiTo primeşte un diesel ultra-economic: 3.5 litri/100 km

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 30.08.2011
Alfa Romeo MiTo va primi în această toamnă două motoare care îi vor scădea preţul. 0.9 Twinair şi 1.3 JTDM promit prestaţii interesante, dieselul coborând consumul până la 3.5 litri/100 km în regim mediu mixt.

Motorul cu doi cilindri TwinAir începe să-şi facă loc treptat în întreaga gamă a Grupului Fiat-Chrysler. După ce şi-a început cariera pe Fiat 500, a trecut apoi pe Lancia Ypsilon şi noul Fiat Panda, iar acum ajunge pe Alfa Romeo MiTo, cel mai mic model din portofoliul constructorului italian.

Motoul cu doi cilindri care beneficiază de tehnologia Multiair şi care dezvoltă 85 de cai cu ajutorul unui turbocompresor va fi disponibil pe MiTo imediat după Salonul Auto de la Frankfurt, acolo unde va fi expusă o maşină care va avea sub capotă acest motor. Va reamintim că motorul TwinAir are o cilindree de 900 de centimetri cubi şi dezvoltă 85 de cai putere la 5500 de rotaţii pe minut. Cuplul maxim este de 145 Nm şi este pus la dispoziţie constant între 2000 şi 3500 rpm. Fiind un motor foarte mic, consumul şi emisiile sunt la fel de mici. Astfel, MiTo emite doar 98 de grame CO2/km, în timp ce consumul promite să fie stabil în jurul valorii de 4 litri/100 km.

0.9 Twinair nu este singurul motor care va debuta pe MiTo în această toamnă.

Modelul italian din curtea celor de la Alfa Romeo va avea în oferta comercială un diesel JTDM de 1.3 litri capabil să dezvolte 85 de cai putere. Acesta va beneficia de Start-Stop, de o turbină cu geometrie variabilă, de o nouă pompă de ulei şi de un alternator "inteligent", aceste elemente ducând emisiile până la doar 90 de grame CO2/km. Consumul este unul infim, 3.5 litri/100 km în regim mediu mixt, rularea extraurbană coborând chiar până la 2.9 litri/100 km. Marea surpriză promisă de Alfa Romeo în italia este faptul că reviziile vor fi realizate la fiecare 35.000 de kilometri, un interval de revizie foarte bun în comparaţie cu media pieţei în acest moment. Rămâne de văzut dacă promisiunile din Italia se vor oglindi şi în oferta din România.

via | Alfa Romeo

Comentarii (7)

  • si marmota ...
    1 17
  • cuplul ramane tot la 200Nm la diesel?
    1 2
  • @
    Interesant.
    4 0
  • george
    REVIZII LA 35.000 KM SI IN RO
    Doar daca te saturi de masina respectiva. Mai ales la motoarele alea de motocositoare de care tragi ca de cai morti...

    Iar consumul de pe hartie chiar are sanse minime spre nule sa fie atins in circulatia de zi cu zi...

    Mi-ar placea sa vad ce mai spun baietii care flegmau pe Golf-urile cu motoare TSI de 1.2...
    2 12
  • Costin
    pt george
    la G Punto(de ex.) reviziile sunt la 30.000 in Romania.Apoi referitor la Golf cu 1.2 TSi sunt in 4 cilindri,Twin Air de la Fiat e in 2 cilindri deci nu se compara.Cu un Panda diesel de 1.3 mjet am mers cu consum de 3.5%,deci e foarte probabil sa scoti acest consum.Si daca motorul ala e de motocositoare poate ne impartasesti si noua cand si cu ce model ai facut drivetest,poate ne luminezi si pe noi.
    P.S. nu ma pot abtine.Baietii care flegmau pe Golf-uri inainte nu vor spune nimic,doar vor continua sa faca ce faceau(in perceptia ta).

    Multa sanatate.
    8 1
  • george
    FACI CUM VREI DAR SA NU PLANGI
    @ Costin

    Multi au modele cu revizii la 30.000. Dar daca iti dai seama ce inseamna traficu` din Rumanica si mai ales Bucuresti, faci revizia mai devreme, macar cu 5000 de km. Si asta in mod special pentru filtrele de aer si motorina. La sfarsit o sa te coste mai putin...

    Faptul ca motorul de 0.9 e in 2 cilindri e si mai rau.

    Consumul masurat de calculator sau cu sonda? Hai sa-l vedem si pe Mito fiindca Panda e mai usor.

    Am mers cu un Punto Classic cu motor pe benzina de 1.2. A fost tare distractiv...

    Baietii aia normal ca nu vor mai spune nimic acum si normal ca vor continua sa faca ceea ce faceau fiindca asta faceau, nu fiindca mi s-a parut mie.
    1 5
  • italianu'
    :)
    pt george: ma faci sa rad cu motocositoarele tale...:)nu stiu cu ce punto de 1.2 aspirat benzina 60 de cai ai mers, cu nr de bulgaria din 1998, da' pot spune ca motorul ala nu are treaba cu ce se discuta aici...mergi cu un diesel de la fiat si vei vedea ca nu trebuie sa tragi de el..:) despre twinair nu ma pronunt nu l-am testat...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru