Alianţa Renault-Nissan a vândut 100.000 de vehicule electrice

de Bogdan Mirică
Miercuri, 24.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault şi Nissan au luat o opţiune serioasă în dominarea pieţei destinată automobilelor electrice. Cele două companii au vândut împreună 100.000 de vechiule cu zero emisii.

Alianţa Renault-Nissan sărbătoreşte comercializarea vehiculului electric cu numărul 100.000. O performanţă care confirmă avansul pe care încep să-l simtă cele două entităţi în domeniul propulsiei cu zero emisii.

Cele 100.000 de maşini electrice au parcurs aproximativ 841 de milioane de kilometri împreună, echivalentul înconjurării pământului de 20.000 de ori. De asemenea, vehiculele au economisit împreună 53 de milioane de litri de carburant şi 124 de milioane de kilograme CO2.

Performerul electric al Alianţei este, de departe, actualul Leaf, devenit totodată şi cel mai vândut model cu zero emisii din lume. Sunt 71.000 de proprietari care au cumpărat Leaf, 80% dintre ei provenind din curtea unui alt constructor. Din cele 71.000 de unităţi vândute, 30.000 au fost absorbite de piaţa din Statele Unite, 28.000 de cea din Japonia şi doar 12.000 de cea din Europa.

Celălalt membru al Alianţei, Renault, mizează pe o gamă de vehicule mult mai largă.

Aproape 30.000 de maşini s-au vândut de când electricul Kangoo ZE a intrat pe piaţă în 2011. În prezent, Renault conduce piaţa vehiculelor electrice din Europa, cu o cotă de piaţă de 61%, obţinută în ţări ca Germania, Franţa şi Italia.

Cel mai bine vândut model Renault este Twizy, care a totalizat 11.000 de comenzi din 2011 şi până în prezent. Un alt succes se anunţă a fi şi micul Zoe, care a adunat deja 5000 de clienţi, din luna martie şi până în prezent.

Primul vehicul electric vândut de Alianţă a fost un Nissan Leaf, cumpărat de inginerul Olivier Chalouhi din California chiar în decembrie 2010. Vehiculul electric cu numărul 100.000 este to un Leaf, achiziţionat de o studentă abia ieşită de pe băncile unei universităţi din Atlanta.

Comentarii (10)

  • Zoe e o masinuta interesanta,arata bine,ideala pentru oras.
    Leaf e o hidosenie de masina,chiar nu as da banii pe ea,chiar daca are autonomie asemanatoare cu Zoe.
    Cine sta bine cu banii cumpara Model S,e mai scumpa dar ofera cam tot ce vrei de la o masina electrica.
    10 7
  • @Automarket - De dragul vremurilor trecute, cand AM era o publicatie serioasa, cu articole bine gandite si argumentate, nu credeti ca poate reusim sa nu dam citire (sau traducere) literal la tot ce debiteaza niste fufe cretine de la departamentul PR al Renault-Nissan[-Dacia] ??
    Masinile electrice NU sunt masini cu zero emisii. Ar fi cazul sa acceptati si voi si actualii vostri cititori.
    10 18
  • de acord cu unckle
    5 10
  • @unckle

    In general, in industria auto cand vorbim de automobile, ne referim la emisiile produsului finit. Emisiile de CO2 pentru care unele popoare platesc impozite si taxe sunt calculate tot la produsul finit.

    http://www.youtube.com/watch?v=7kYb44yUTMw
    10 0
  • @VS -- este cazul ca legile sa fie schimbate, pentru ca COddoiu' tot in aer se duce, indiferent daca din produsul finit sau ddin termocentrala.
    0 3
  • @unckle

    Daca insinuiezi ceea ce cred eu ca insinuezi si pui in paralel emisiile uzinelor care produc energie electrica şi cele ale rafinariilor, balanta se inclina de asemenea inspre masinile electrice. Nu foloseste nimanui sa faci paralela asta. Oricum, victoria tot electricelor le revine.

    Sunt chestiuni de bun simt in primul rand, nu de lege.
    3 0
  • Ba foloseste sa facem aceasta paralela.
    Enel Muntenia mi-a trimis "scrisoarea" anuala cu modul de producere a energiei electrice. Si de acolo am aflat ca se emit 400gCO2 pentru fiecare kWh de electricitate.
    Daca o sa consumi 20kWh pentru a merge 100km inseamna ca masina ta electrica, in romania, incarcata de la priza lu ENEL, o sa emita in atmosfera 80gCO2/km, si asta nu este deloc putin. Este adevarat ca este mult mai putin poluanta decat una pe benzina, dar asta nu inseamna ca are emisii "zero".
    O sa vezi ca, atunci cand electricele vor avea intr-adevar un cuvant de spus in piata, o sa apara reglementari in sensul impozitarii lor pe baza acestor emisii.
    Aici "victoria" nu conteaza, ambele genuri de propulsie conduc la eliberarea de gaze cu efect de sera si "noi toti" pierdem.
    0 3
  • Bine ca esti tu aici sa rescrii regulile industriei auto...


    Ce ne-am face fara tine, unckle ben?
    3 0
  • Post Scriptum:

    Nu ma intereseaza de asa-zisele tale "calcule" facute la o termocentrala din Romania. Impactul asupra mediului si restul chestiunilor trebuie privite la NIVEL GLOBAL. Pentru asta iti dau mai multe motive: Romania este o piata marunta, masinile electrice nu sunt incetatenite aici, iar posibilitatile de producere a energiei sunt limitate si deabia acum iau avant... astea ar fi numai cateva motive.

    Adevarul e ca electricitatea are un potential imens, fiind o sursa regenerabila si poate veni dintr-o sumedenie de directii.
    Cu masinile electrice, nu exista poluare locala, iar poluarea generala este redusa cu mult. Si zic s-o lasi mai usor cu "o sa vezi ca..." si vizionarismul jucat ca o cacealma.
    3 0
  • In completare , as spune ca notiunea de "zero emisii" nu-i inventata de niste "fufe cretine de la departamentul PR al Renault-Nissan" (auzi exprimare!) , ci e o chestiune general acceptata de toti cei implicati in industria auto, iar aici aduc in atentie primul meu comentariu.

    Citeste aici si citeste bine! Comunicatul de mai jos e preluat de pe blogul Aliantei Renault-Nissan. S-a folosit google translate, deci eventualele greseli de exprimare sunt normale.

    "Un studiu de trei ani în Anglia a constatat că vehiculele electrice vor juca un rol esential în reducerea poluării urbane și îmbunătățirea calității vieții.

    Studiul EV Switch, susținut de Strategia de Tehnologie, cu cercetarari realizate de Universitatea din Newcastle a inclus cinci producători de autovehicule, inclusiv Nissan. Ea a investigat impactul pe care EV ar putea avea asupra mediului, sistemele de transport și comportamentul conducătorului auto. Datele au fost colectate de la aproape 200 de șoferi ce au facut peste 71600 excursii, și una dintre cele mai importante descoperiri a fost că EV sunt mult mai carbon-eficient decât vehiculele cu motor cu ardere interna (IC) - chiar și atunci când procesul de încărcare și a poluării în consecință de la centralele electrice sunt luate în considerare.

    În timp ce media IC produce CO2/kg aproximativ 140g, EV în studiu au fost responsabile de doar 85g CO2/kg, inclusiv procesul de încărcare. Această cifră ar putea fi redusa în continuare prin incarcarea in afara orelor de vârf (în cazul în care grila este alimentat a de surse mai puțin bazate pe carbon) și prin încurajarea utilizatorilor de a adopta un comportament eco-driving.

    În Marea Britanie, nivelurile de poluare a aerului pe timp de zi în orașe sunt adesea mai mari decât guvernul a recomandat 40μg m-3 (21 părți pe miliard), și se estimează că calitatea slabă a aerului reduce speranța de viață în Marea Britanie de aproximativ opt luni."

    Deci "cretinii" aia de la Renault-Nissan n-au spus niciodata ca masinile electrice sunt lipsite de orice implicatii in emiterea de co2.
    La fel cum au avut curajul sa recunoasca ca autonomia reala difera de cea din ciclul NEDC, cand altii s-au cotit...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru