Ambiţii nerealiste? Tesla vrea să producă 200.000 de unităţi Model 3 în 2017, dar admite că ţinta ar putea fi imposibil de atins

de Daniel Popescu
Joi, 05.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Motors intenţionează să producă până la 200.000 de unităţi Model 3 în 2017, însă recunoaşte că acest obiectiv ar putea fi imposibil de atins.

Tesla Motors a primit aproximativ 400.000 de precomenzi pentru viitorul Model 3, care urmează să fie produs de la sfârşitul anului 2017 pentru piaţa americană.

Pentru a satisface această cerere, constructorul american a anunţat şi primele planuri cu privire la programarea producţiei, iar acestea par foarte ambiţioase comparativ cu realitatea din prezent.

Astfel, în cadrul raportului financiar pentru primele trei luni ale anului, Tesla a anunţat că intenţionează să producă între 100.000 şi 200.000 de unităţi de Model 3 în 2017, însă admite că obiectivul s-ar putea dovedi imposibil de atins. De altfel, cererea impresionantă pentru noua maşină determina Tesla să-şi avanseze cu doi ani, adică pentru 2018, ţinta de a ajunge la 500.000 de unităţi produse în total pentru Model S, Model X şi Model 3.

Urmareste Automarket
"Creşterea producţiei de cinci ori pe parcursul următorilor doi ani va fi provocatoare şi probabil va necesita capital suplimentar, dar acesta este obiectivul nostru şi vom munci din greu pentru a-l atinge", precizează constructorul în comunicat.

Cifrele par optimiste în contextul în care Tesla a produs 15.510 unităţi în primele trei luni ale anului şi îşi propune o producţie totală de 80.000-90.000 de unităţi pentru 2016.

Pe de altă parte, Tesla a raportat pentru primele trei luni ale anului venituri de 1.1 miliarde dolari, în creştere cu 22% faţă de perioada similară din 2015, dar şi pierderi de 282 de milioane de dolari. În schimb, rezervele de cash au crescut de 1.2 la 1.4 miliarde de dolari, parţial datorită depozitelor de câte 1.000 de dolari plasate de potenţialii clienţi care au precomandat Model 3.

Via Tesla Motors

Comentarii (10)

  • Chiar daca strategia nu este una tocmai ortodoxa, este de apreciat campania Tesla de a strange fonduri de sute de milioane de dolari fara dobanda. :)
    16 12
  • greenrider
    Tesla Motors va continua sa creasca,va deveni o companie mare,pt ca Elon este un tip dat naibii. Clientii sunt foarte multumiti de produsele lor,de aici si cererea foarte mare.Se pare ca producatorii auto consacrati inca mai cauta reteta succesului,sau incearca s-o copieze de la Tesla.
    15 29
  • @QAR7 @greenrider
    Nu-i de apreciat deloc. Mi se pare o teapa data consumatorului.
    Daca-i o tinta ambitioasa sa nu satisfaca presupusa cerere decat pe jumatate, si asta improbabila, atunci nu-i putem acuza de manipulare / inselatorie ? Asta cu toate ca-l au pe Unchiul Sam in spate, care pompeaza dolari la greu. Degeaba: managementul e prost (da, ma refer la "eroul" vostru Elon Musk).
    Dupa cum au spus alte nume grele din industria auto: promisiunile sunt una, DAR a produce efectiv, a avea cash flow& fiabilitate, e altceva!
    Cu sau fara balbaielile Tesla, trendul electric avanseaza in acelasi ritm, constant si sigur, Clientul are de castigat, atat timp cat nu cade prada sistemelor de tip Caritas: "investeste acum pentru viitoare valoare adaugata". Lipsa de viziune actuala, ar trebuie sa fie un semnal de alarma inca de pe acum,
    34 13
  • Este unul pe aici care o tot da cu marketing-ul american,ca Musk tepuieste clientii...etc. Prietene,mai schimba placa,nu te-ai plictisit??
    Nu crede nimeni aberatiile tale,te fortezi degeaba.
    14 25
  • @Enron mesajul meu initial a fost usor ironic, insa acel smileyface ":)" nu a fost indeajuns. De apreciat ca o companie relativ mica, comparativ cu marii constructori, a reusit sa creeze un asa val. Daca vor reusi sau nu, ramane de vazut si vom vedea daca vor fi penalizati comercial de viitorii clienti.
    16 1
  • @M5
    Te amagesti. Opinia este una generala. La fel cum este neincrederea in crestere reflectata de actiunile companiei in scadere.
    Am rIdicat niste probleme bazandu-ma pe informatii si date factuale.
    Scuza-ma, nu stiam ca trebuie sa apalud ca o marioneta si sa IGNOR articolul de fata, numeroasele scandaluri de fiabilitate si declaratiile insultatoare ale lui Elon Musk.
    27 6
  • @Enron
    Ce scandal de fiabilitate visezi? Din ce am citit toate problemele sunt rezolvate pe garantie fara discutii si fara bani. Pentru un simplu zgomot in transmisie, Tesla schimba tot ansamblul format din transmisie diferential motor si modul de control fara "stati sa investigam; nu ati utilizat masina cum trebuie etc etc...."
    Sistemele de tip caritas nu au chiar nici o legatura cu Tesla. Sau poate crezi ca a infiintat o companie de la zero acum vreo 13 ani, a vandut vreo 200.000 masini electrice la nivel global, toate astea ca sa tepuiasca 400.000 de oameni cu cate $1000 care sunt oricum returnabili. Aberezi la greu.
    10 21
  • Elon Musk are o avere personala de 8 miliarde de doalri.....si se plange ca nu poate livra comenzile de 400.000 de modele......
    Poi ba praduitorule:)))))))) construieste 3-4 fabrici deodata ca doar iti permiti si fi la 'zi' cu clienti tai daca chiar zici si creezi ca produsele tale vor fi viitoru indistriei auto.....
    Cu 1 miliard de dolari construiesti intr-un an 2 fabrici de ultima generatie si teai scos........poti construi cele 400.000 de comenzi si sa le livrezi clientilor fara scuze si alte chesti....
    Degeaba are Musk companie aerospatiala(SpaceX)........99% din populatia lumi nu vor beneficia deloc de avansurile tehnologice din zona aia........care de altfel risipeste miliarde de dolari anual pt nimik....absolut nimik....
    14 10
  • Din momentul in care omul se plange PRESEI ca la Model x a trebuit sa stea cu mana pe usa 20 km pana acasa, pt ca nu se inchidea, care-i de fapt un Model S resapat, din momentul in care lumea reclama sofware-uri neterminate, display-uri care ingheata, masini care te scot de pe drum, scurtcircuite neprevazute rezultate cu incendii, etc etc. eu zic ca se numeste SCANDAL cauzat de fiabilitatea proasta.
    Pana si Tesla recunoaste ca banii platiti pe defectele aparute mult prea devreme in garantie, ar putea fi folositi pentru a creste cash-flow, adica plati banale precum angajati, furnizori etc. Ne mai miram de ce n-au capacitatea de a produce? Mai e cazul sa mentionam pierderea de peste 280 mil. $ in din ultimele luni pentru a sublinia managementul prost? Ce-ti mai trebuie?

    Apropo de masinile care te scot de pe drum si Autopilot defectuos. Ce zice presa:
    "Now, it is worth questioning why Tesla would release unfinished software to its customers, who are driving real cars in the real world?
    Of course ! " Sursa: The Verge

    http://techcrunch.com/2016/04/20/tesla-model-x-owners-finding-car-doors-wont-shut-windows-wont-close/

    http://www.wired.com/2016/04/teslas-model-x-bigger-problems-faulty-falcon-doors/

    http://www.consumerreports.org/cars/tesla-reliability-doesnt-match-its-high-performance/

    http://www.autonews.com/article/20160504/OEM/160509936/tesla-posts-282-million-1st-quarter-loss

    http://fortune.com/2016/02/05/heres-whats-behind-teslas-long-slow-stock-slide/

    http://www.automarket.ro/stiri/in-sfarsit-avem-o-explicatie-incendiul-suferit-de-un-tesla-model-s-in-70059.html

    http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-s-o-mai-ia-si-razna-unii-posesori-acuza-electrica-americana-ca-66919.html

    Other problem areas include:
    Inoperable wipers
    Leaking battery cooling pumps
    Out-of-alignment trunk and hatchback latches
    Persistent wheel-alignment issues
    15 6
  • Fabulaţii precum "producatorii auto consacrati inca mai cauta reteta succesului" trebuie să înceteze. Hai să nu ne ascundem după deget.
    Nissan LEAF a fost prima maşină electrică de masă, pe vremea când Tesla Roadster era un eşec. LEAF a adunat numeroase premii şi distincţii, devenind cea mai vândută maşină de acest tip din lume, înainte să intre în scenă Model S. LEAF are cele mai multe exemplare la nivel global care circulă efectiv pe străzi, deci Nissan nu trebuie să caute nicio "reţetă'" la Tesla.
    Nissan deţine deja reţeta şi o perfecţionează. Tesla încă se mai chinuie să scoată o maşină "abordabilă", daca 35.000 se pot chema astfel.

    http://roulezelectrique.com/la-future-nissan-leaf-aura-t-elle-540-km-dautonomie/
    20 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru