Analiştii din industrie: "Segmentul compact va suferi o scădere a vânzărilor în 2015 în Europa"

de Sebastian Toma
Miercuri, 14.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Analiştii de la IHS Automotive afirmă că modelele din segmentul compact, cum este Volkswagen Golf, au atins un maxim de popularitate în 2014 şi vor avea o scădere a vânzărilor în decursul anului curent pe piaţa din Europa.

Esential 3 milioane de compacte au fost vândute în Europa în decursul anului 2014.
Vânzările de automobile noi aparţinând segmentului compact, cel mai popular din Europa ultimilor ani, ar putea înregistra o scădere, consideră analiştii de la IHS Automotive. În 2014 au fost vândute aproape trei milioane de modele compacte pe piaţa din Europa,dar vânzările sunt aşteptate să scadă la 2.9 milioane de unităţi în 2015 potrivit estimărilor specialiştilor de la IHS. Motivaţia din spatele acestor previziuni este legată de faptul că niciun producător nu are planificată lansarea vreunei compacte de volume mari în 2015, lucru care s-a întâmplat în decursul anului 2014. Fără ”forţe proaspete”, segmentul compactelor nu va mai fi cel mai popular în anul în curs la nivel european şi ar putea fi depăşit de fratele său mai mic, segmentul B, motivat atât de hatchback-uri, cât şi de crossoverele din această clasă.

IHS Automotive: "SUV-urile mici vor deveni cea mai populară clasă de automobile în Europa"

Urmareste Automarket
Lansările de modele noi au motivat creşterea vânzărilor compactelor în 2014, fiind implicate modele precum Seat Leon, Skoda Octavia şi Peugeot 308. Aceste lansări au adus creşteri importante ale vânzărilor care au compensat scăderile altor modele din segment care aşteptau un înlocuitor şi au avut o scădere subtilă a vânzărilor în decursul anului curent, cum a fost cazul lui Opel Astra, Renault Megane şi Hyundai i30, potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics şi analizate de cei de la IHS Automotive pentru întocmirea raportului care a devenit subiectul acestui material.

Top 10 vânzări modele compacte în Europa

Poziţie Marcă şi model Unităţi vândute în 2014 Evoluţie faţă de 2013 în %
1 Volkswagen Golf 440.838 +14
2 Ford Focus 192.214 -1
3 Skoda Octavia 170.176 +27
4 Opel/Vauxhall Astra 153.933 -9
5 Peugeot 308 131.035 +59
6 Seat Leon 113.537 +60
7 Renault Megane 112.858 -10
8 Toyota Auris 108.665 +15
9 Hyundai i30 70.945 -15
10 Skoda Rapid 66.013 +114

Concernul Volkswagen a fost cel mai câştigat grup auto în 2014 datorită sezonului compact, având un total cumulat de 51% din modelele aflate în top 10 la vânzări în această clasă în 2014. Rezultatul bun al celor de la Volkswagen Group a fost motivat de modelele Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Seat Leon şi Skoda Rapid. În timp ce Golf este cel mai bine vândut model din segmentul compact, Skoda Octavia a reuşit să urce pe locul trei al clasamentului în primele zece luni ale anului 2014. Evoluţia lui Octavia este impresionantă, din moment ce în urmă cu patru ani ocupa locul şase, iar modelul ceh a reuşit să depăşească în 2014 modele precum Astra şi 308.

O altă reuşită pentru Skoda şi concernul Volkswagen a fost modelul Rapid, care a ajuns pe locul zece în clasamentul vânzărilor modelelor compacte în Europa.

Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive

Comentarii (4)

  • Cat traiesc eu segmentul compact e in siguranta, macar o masina la 10 ani tot va fi cumparata! :))
    14 2
  • Suleyman Cunoscatoru
    Segmentul compact este cel mai disputat, vor scadea vanzarile doar daca vor scadea vanzarile per ansamblu la toate cateoriile si puterea de cumparare va scadea.

    Totusi segmentele astea s-au schimbat foarte mult incat ma intreb pana unde au voie sa mearga cu dimensiunile.
    O parte din cei care vor o masina cu spatiul unei compacte vor trece la clasa mica, deoarece Noua fabia de exemplu va fi la fel de spatioasa ca un Golf 3.
    Cu fiecare generatie tot cresc in dimensiuni, cred ca viitorul Golf 69 va avea dimensiunile unui Touareg. :))
    19 6
  • Nu acest segment este cel mai popular in ultimii ani in Europa , ci clasa B ( subcompact ) .
    2 4
  • mishazaitev
    Da, Ztele are dreptate. clasa B vine tare din urma si mai sunt si crossoverel mici care vin tare din urma. Asta explica si eforturile facute de majoritatea producatorilor de a acoperi absolut toate segmentele.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru