ANALIZA: Cele mai sigure masini testate in 2009 de EuroNCAP

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 18.12.2009
Automarket iti prezinta o analiza a celor mai sigure modele pe care organizatia EuroNCAP le-a testat in cursul anului. Vezi masinile de top pe categorii!

In 2009, organizatia europeana EuroNCAP a testat 39 de modele nou-lansate pe piata. Chiar daca mai mult de trei sferturi dintre acestea au primit cinci stele pentru protectia generala pe care masina o ofera, o analiza mai adanca a punctajelor pe care fiecare model l-a strans la fiecare categorie de punctare (Protectia Pasagerilor Adulti - PPA, Protectia Pasagerilor Copii - PPC, Protectia Pietonilor - PP si Eficienta Sistemelor de Siguranta - ESS) dezvaluie diferente notabile intre un model si altul in acelasi segment. Pentru a simplifica analiza comparativa la maximum, am comparat doar categoriile de testare PPA si PPC.

Avand in vedere ca EuroNCAP puncteaza modelele luand ca punct de reper valorile fiecarui segment in parte (punctele obtinut de un SUV mare nu pot fi comparate cu cele adunate de un model de segment mic, de exemplu), am analizat comparativ rezultatele modelelor din aceleasi segmente testate de EuroNCAP in 2009, subliniind castigatorul fiecarei categorii in parte.

Modele mini - TOYOTA IQ

Modelul Toyota a profitat la maximum de faptul ca doar Chevrolet Spark a mai fost testat in 2009 in aceasta categorie, adjudecandu-si prima pozitie a clasamentului. Cu 91 de puncte din 100 la protectia pasagerilor adulti, iQ a dovedit ca marimea nu este cea mai importanta caracteristica a unui model atunci cand vine vorba de siguranta.

Alternativa - Chevrolet Spark. Modelul Chevrolet a primit doar patru stele EuroNCAP (cu 81 de puncte PPA si 78 de puncte PPC), fiind insa la un singur punct de granita pe care organizatia europeana a trasat-o intre cinci si patru stele.

Modele mici - VOLKSWAGEN POLO

Juriul care a ales Masina Anului in Europa in 2010 a avut un punct de plecare foarte bun atunci cand a avut in fata finalistii concursului. Polo a reusit un scor foarte bun la toate capitolele de testare, fiind singurul model din acest segment care a reusit sa treaca de granita psihologica a celor 90 de puncte la protectia pasagerilor adulti. Polo si-a surclasat adversarii si la capitolul protectia copiilor, adunand 86 de puncte, cu trei mai multe decat urmatorul clasat.

Alternativa - Hyundai i20. Desi in 2009 au fost testate modele cu nume grele pe piata in aceasta categorie, printre acestea numarandu-se Citroen C3, DS3 si Honda Jazz, al doilea punctaj la capitolul siguranta in segmentul mic ii apartine surprinzatorului Hyundai i20. Modelul coreean s-a apropiat cel mai mult de Polo, adunand 88 de puncte PPA si 83 de puncte PPC, suflandu-i a doua pozitie a podiumului lui Citroen DS3.

Dezamagirea - Citroen C3. A primit doar patru stele din cinci, desi toate celelalte modele testate au trecut la cinci stele fara probleme. Rezultatul modelului Citroen este cu atat mai trist cu cat fratele aproape geaman DS3 a fost cotat cu cinci stele, in fata lui Honda Jazz.

Modele compacte - VOLKSWAGEN GOLF

 

 

 

Volkswagen Golf a reusit sa impresioneze inginerii EuroNCAP, adunand cel mai mare punctaj primit in 2009 de o masina testata de organizatia independenta europeana. Cu 97 de puncte din 100 la capitolul protectia pasagerilor adulti, Golf a castigat in cel mai disputat segment din anul 2009. Nu mai putin de 12 modele compacte au fost lovite de barierele deformabile ale testelor EuroNCAP.

Alternativa - Chevrolet Cruze. Ultima sesiune de teste EuroNCAP ne-a prilejuit intalnirea cu una dintre cele mai mari surprize ale acestui an la capitolul siguranta. Pentru a constientiza valoarea rezultatului obtinut de Chevrolet Cruze la testele de siguranta (96 de puncte PPA si 84 de puncte PPC), va prezentam o simpla lista a celorlalte modele care au calcat pragul EuroNCAP in 2009 in acest segment: Opel Astra, Volvo C30, VW Scirocco, Mazda 3, Subaru Impreza, Peugeot 308, Mitsubishi Lancer, Honda Civic. Daca punem la calcul si reprezentantii hibrizi ai segmentului, Honda Insight si Toyota Prius, tabloul este complet iar succesul lui Chevrolet Cruze este cu atat mai meritoriu.

Dezamagirea - Honda Civic. Honda nu a impresionat la capitolul siguranta in acest an. Desi toate modelele sale au primit cinci stele, segmentele in care acestea se incadreaza ne arata ca Honda dispune de modele mai degraba mediocre in comparatie directa cu ceilalti reprezentanti ai segmentului.

In segmentul compact, de exemplu, Civic a primit cele mai putine puncte in 2009: 79 la capitolul PPA si 76 la capitolul PPC.

Modele medii - AUDI A4

EuroNCAP si barierele deformabile din aluminiu pe care inginerii le utilizeaza nu tin cont de imaginea premium sau nu a unui model sau a altuia. In aceste conditii, anul 2009 a adus in segmentul mediu 9 modele - premium sau nu - testate la capitolul siguranta. Chiar daca toate au primit cinci stele, o diferentiere pe puncte a acestora scoate in fata un element interesant: Audi A4 si Opel Insignia se bat pentru suprematia in siguranta, diferentele dintre cele doua modele fiind minore. Astfel, chiar daca A4 a primit cu un punct mai putin decat Insignia la capitolul PPA, modelul Audi a recuperat la capitolul PPC, unde cele 84 de puncte fata de cele doar 79 ale lui Insignia i-au asigurat prima pozitie.

Alternativa - Opel Insignia. A ratat la mustata locul intai in segment, insa a facut-o in fata unui model pe care industria auto il priveste altfel datorita faptului ca face parte din alta galaxie. Marele merit al lui Insignia este insa altul: a batut fara drept de apel in testul de siguranta modele clasice ale segmentului, cum sunt Toyota Avensis sau Honda Accord.

Dezamagirea - Mercedes C-Klasse. Cea mai noua generatie a lui C-Klasse are doar al saselea rezultat in segment, clasandu-se in spatele lui Skoda Superb, de exemplu. Chiar daca in spatele modelului german se afla alti trei reprezentanti ai segmentului (Citroen C5, Subaru legacy si Mazda6), spiritul premium Mercedes ar fi trebuit sa ridice stacheta.

Modele mari - SAAB 9-5

Desi se afla in pragul falimentului, suedezii de la Saab au reusit sa scoata pe piata in acest an un model care, pe langa faptul ca si-a atras laudele designerilor si ale publicului pentru aspectul exterior si interior impecabil, reuseste sa se evidentieze in segmentul sau si la capitolul siguranta. Rezultatul modelului suedez este cu atat mai meritoriu cu cat invinsul este un Volvo, deci un rival intern care se lauda tocmai prin siguranta de inalt nivel pe care o ofera clientilor.

Alternativa - Volvo V70. Fiind singurul model cu aspect break pe care EuroNCAP l-a testat in 2009, V70 a fost inclus de organizatia independenta europeana in cel mai apropiat segment ca dimensiuni. Modelul suedez a primit 88 de puncte la capitolul PPA si 84 de puncte la capitolul PPC.

Dezamagirea - Mercedes E-Klasse. Segmentul masinilor mari de familie a venit cu trei reprezentanti la EuroNCAP in 2009, iar E-Klasse a fost cel mai slab dintre acestia. Desi ar putea sa aiba alibi-ul faptului ca in fata sa s-au clasat doua modele ale unor marci suedeze recunoscute pentru avansul tehnologic la capitolul siguranta, E-Klasse ramane cu rusinea de a avea cel mai mic punctaj adunat de un model din acest segment in anul care sta sa se incheie: 86 de puncte la PPA si 77 la PPC. Mercedes E-Klasse se consoleaza insa cu faptul ca punctajul sau i-a permis, totusi, sa atinga o cotatie de cinci stele.

Monovolume mici - KIA SOUL

Dupa Hyundai i20 cu al sau loc secund in segmentul mic, o alta marca din Coreea reuseste sa se impuna pe un segment de piata in 2009. Este vorba de Kia, cu al sau Soul. Kia Soul castiga segmentul modelelor de oras ceva mai spatioase, invingand fara probleme doua masini care au avut probleme la EuroNCAP in acest an. De altfel, acest segment a fost cel mai sangeros in 2009, doua din cele trei modele testate oprindu-se sub cele cinci stele care fac legea la capitolul siguranta.

Alternativa - Citroen C3 Picasso. Desi a adunat 81 de puncte la capitolul PPA si 76 la PPC, cel mai funky model din gama recenta Citroen a primit doar patru stele EuroNCAP. Nu a fost suficient pentru prima pozitie, iar modelul francez a avut norocul ca Toyota Urban Cruiser sa aiba probleme majore in timpul testelor.

Dezamagirea - Toyota Urban Cruiser. Testul EuroNCAP contra Urban Cruiser a dezvaluit probleme majore ale modelului Toyota, cele doar trei stele primite de monovolumul nipon iscand un scandal monstru intre inginerii EuroNCAP si cei de la Toyota, care sustin ca rezultatul slab se datoreaza unor neintelegeri si vicii de procedura.

Pana la rezolvarea problemelor dintre cele doua parti, Urban Cruiser ramane cu cel mai slab rezultat al unui model testat de EuroNCAP in 2009: 58 de puncte PPA si 71 de puncte PPC.

Monovolume mari - RENAULT GRAND SCENIC

Singurul model Renault testat in acest an si-a adjudecat prima pozitie in segmentul sau, confirmand imaginea de marca sigura a francezilor. Grand Scenic este singurul model din acest segment care a adunat peste 90 de puncte la protectia pasagerilor adulti, desi s-a clasat cel mai slab, cu 76 de puncte, (dar la diferenta minima de celelalte doua modele testate) la capitolul protectia copiilor.

Alternativa - Peugeot 5008. Cea mai mare si voluminoasa creatie a studiourilor din Sochaux a primit 89 de puncte la protectia pasagerilor adulti, fiind un concurent demn de luat in considerare in acest segment. Mai mult, 5008 a reusit cel mai mare punctaj la capitolul protectia copiilor (79) intr-un segment destinat familiilor cu mai multi membri.

Dezamagirea - C4 Picasso. Modelul Citroen primeste zmeura in acest segment doar pentru ca nu s-a ridicat la nivelul celorlalte modele tetsate de EuoNCAP in 2009. Asta pentru ca, din punctul de vedere al performantelor, Picasso-ul cel mare al francezilor nu s-a facut deloc de rusine, avand rezultate extrem de apropiate de cele ale concurentilor directi: 87 de puncte PPA si 78 de puncte PPC.

SUV-uri mici si compacte - VOLVO XC60

Daca in segmentul mare a pierdut locul intai in favoarea unui Saab, Volvo recupereaza cu varf si indesat in segmentul SUV-urilor de oras. Noul XC60 pare un pretendent la prima pozitie inca de la enumerarea sistemelor de siguranta de care dispune, deja celebrul City Safety - care franeaza in locul tau daca tu nu o faci in cazul unei urgente -  fiind instalat in premiera pe acest model. Cu 94 de puncte la PPA si 79 la PPC, XC60 castiga batalia intr-un segment in care modelele au aparut in ultima perioada ca ciupercile dupa ploaie. Si intr-un segment in care EuroNCAP a testat toate noutatile notabile in cursul anului 2009.

Alternativa - Audi Q5. Modelul Audi s-a aflat la egalitate cu surpriza Skoda Yeti la capitolul PPA, dar protectia oferita copiilor l-a impins pe fratele mai mic al lui Q7 in fata concurentului ceh. Q5 s-a mai remarcat si prin al doilea punctaj la capitolul protectia copiilor, dupa BMW X1.

Dezamagirea - VW Tiguan. Tiguan a primit cel mai mic punctaj dintre toate modelele segmentului la capitolul protectia pasagerilor adulti (79), alaturi de BMW X1. Avand in vedere imaginea sa premium, modelul bavarez ar fi primit fara probleme locul rusinii, insa a fost salvat de punctajul excelent adunat la capitolul protectia copiilor, unde a fost primul in aceasta categorie de modele.

SUV-uri mari - KIA SORENTO

Daca mai aveati nevoie de o proba a faptului ca la EuroNCAP nu conteaza faptul ca un model este sau nu premium, de lux sau low-cost, categoria SUV-urilor mari este aceasta dovada. Desi EuroNCAP a avut in vedere doar doua SUV-uri mari in acest an, ordinea lor logica a fost rasturnata de realitatea din teren. Astfel, Kia Sorento a reusit sa primeasca sensibil mai multe puncte decat Infiniti FX, un model ale carui pretentii sunt mult superioare SUV-ului Kia. Recent lansat pe piata, Sorento a adunat cu un punct mai mult decat Infiniti FX la capitolul PPA, dar s-a distantat clar la capitolul protectia copiilor, cu 84 de puncte fata de cele doar 77 ale concurentului direct de ocazie.

Alternativa/dezamagirea - Infiniti FX. Cinci stele nu inseamna intotdeauna si cel mai bun punctaj, iar modelului japonez premium ne-a demonstrat cu brio acest lucru, fiind batut la toate capitolele de un model cu pretentii mult mai modeste. Punctajele lui FX: 86 la PPA si 77 la PPC.

Comentarii (13)

  • Observ ca cea mai sigura masina este VW Golf VI
    16 18
  • @olteanul: observi gresit. VW Golf VI este cea mai sigura masina compacta.
    17 10
  • Cea mai sigura masina din clasa compacta este Megane 3. Cea mai sigura masina compacta testata in 2009 este Golf 6.
    4 19
  • Crysty
    Test
    Daca iti e scris sa mori o sa se intample si in 10 Golf 6!
    14 11
  • golf 6
    ce va tot trebuie la astia cu golf 6 div si RS ?voi nu stiti citi?scrie clar ca :"Volkswagen Golf a reusit sa impresioneze inginerii EuroNCAP, adunand cel mai mare punctaj primit in 2009 de o masina testata de organizatia independenta europeana. Cu 97 de puncte din 100 la capitolul protectia pasagerilor adulti, Golf a castigat in cel mai disputat segment din anul 2009."
    punct.
    16 3
  • Mda
    Si totusi VW nu face reclame cu masini busindu-se in prostie ca sa artate ce rezultate marete au avut ei la testele astea a caror relevanta in viata reala e sub 50%, cum fac "unii". Poate ca au si alte lucruri cu care sa se laude.
    9 2
  • Opinie
    @luci
    Golf-ul a fost cel mai tare din cele testate in 2009. Megane3 a fost testat anul trecut si daca nu ma-nsel a luat note mai bune decat Golf.
    8 11
  • Date
    Date EuroNCAP:
    - Megane3: pasageri - 37 pct; copii - 39 pct; pietoni - 11 pct.
    - Golf6: pasageri - 36 pct; copii - 41; pietoni - 22 pct.
    12 3
  • Ce ironie...
    Sa obtii un astfel de rezultat cu 9-5 si apoi sa ti se puna lacatul pe usa...
    10 2
  • cressty
    hahaha
    fanii BMW si Mercedes s-au pitit:)) unu nu zice nimic;)
    13 4
  • nu dati banii pe prostii luati vw la copii!
    7 8
  • hai la busit
    "Comparable cars:
    Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable."
    Au m-as pocni un pic cu masina mea de aproape 2 tone cu un GOLF VI... sa vedem care si cum... hihihihi
    3 4
  • hmm
    ROMANU SI WOLKSWAGENUL...CA TIGANU SI MANEAUA
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru