ANALIZA: Cum e vazut Dacia Duster de presa internationala

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 06.03.2009
Presa europeana si americana s-a intrecut in laude la adresa primului concept Dacia, exceptiile de la aceasta linie fiind foarte putine.

Presa internationala auto a primit in general cu bratele deschise primul concept realizat de Dacia, reactia publicatiilor europene fiind in asentimentul utilizatorilor acestora, care lauda curajul constructorului roman de a prezenta un concept in conditiile in care specificul marcii este unul low-cost. Din Marea Britanie pana in SUA, trecand prin Franta si Italia, cele mai cunoscute portaluri web auto au ridicat in slavi Duster, multe voci sustinand ca Dacia ar trebui sa produca in serie un model derivat din acesta.

Britanicii de la iMotor Mag sustin ca filosofia low-cost demonstreaza ca se impaca foarte bine si cu forme agresive: "Dacia a demonstrat ca este marca est-europeana de buget a celor de la Renault. iar din cate se poate observa in cazul conceptului Duster, Dacia demonstreaza faptul ca designul nu are nevoie de foarte multi bani". Publicatia din Albion incearca sa desluseasca apoi misterul productiei in serie a conceptului romanesc: "Va intra in productie? La fel ca in cazul multor alte concepte, amestecati putina nebunie si un viitor SUV compact, care ar putea imparti aceeasi platforma cu Nissan Qazana, si probabil veti gasi raspunsul".

Autoweek se multumeste sa comenteze informatiile oficiale din comunicatul Dacia, sustinand ca "Duster are rolul de a imbunatati imaginea Dacia, constructor care face modelul low-cost Logan".

Trecem in Franta, acolo unde publicatiile auto nu s-au sfiit sa laude Duster in contextul in care conceptul a fost creat in colaborare de o echipa romaneasca si una franceza, angajata de Renault: "Dacia a adus la Geneva conceptul Duster, un crossover compact care e gata sa atace toate tipurile de drumuri care se desfasoara in fata sa. Sub aspectul angular si masiv, acesta primeste blocuri optice integrate si aripi foarte impunatoare", spun jurnalistii de la Leblogauto.fr.

Automobile Magazine are"imprudenta" de a ne lamuri foarte repede care va fi viitorul conceptului Duster: "Credeti ca modele Dacia sunt mult prea rezonabile pentru nivelul dumneavoastra? Putina rabdare: marca isi va imbogati in scurt timp gama cu un SUV, care va fi denumit Duster. Insa daca acest concept va lasa gura apa prin liniile sale futuriste, nu va agitati prea tare: modelul de serie va fi mult mai putin sportiv". Dupa ce etaleaza in fata tuturor secretele care erau pazite pana acum foarte bine de Dacia si Renault, jurnalistii francezi analizeaza motiorizarea lui Duster: "Sub capota, acest studiu de design revine cu picioarele pe pamant, primind cunoscutul dCi de 105 CP, cuplat la o cutie cu sase trepte. Acest lucru ii permite sa afiseze un consum si o cifra a emisiilor foarte bune, de 5.3 litri/100 km si de 139 grame CO2/km, valori atinse cu ajutorul coeficientului aerodinamic foarte bun.

Acest motor va ajuta la mentinerea unor tarife reduse, care vor asigura legatura dintre viitorul SUV Duster si fratii Logan si Sandero".

Unul dintre cele mai citite site-uri auto din Franta, Caradisiac, a avut o surpriza luni, in preziua lansarii lui Duster, cand incercarea de a fotografia conceptul a fost sortita partial esecului din cauza stewarzilor care pazeau "obiectivul". O decizie ciudata a organizatorului standului, in conditiile in care vorbim de un salon auto international, cu jurnalisti veniti din toata colturile lumii. In aceste conditii, reactia jurnalistilor acestei publicatii nu a fost atat de pozitiva precum s-a intamplat in celelalte cazuri: "Acest tip de abordare, mostenit probabil din epoca Ceausescu, s-a dezvaluit in fata noastra intr-un mod aproape de neinteles. "E privat" - ni s-a spus. Adevarul e ca ai nevoie de o mare doza de incredere in sine pentru a afirma ca un obiect pus acolo pentru a fi vazut de toata lumea la un salon in care exista invitati din toate colturile Globului este "privat".Mai ales in conditiile in care comunicatul oficial aparuse deja pe internet. E vorba de paranoia", scriu jurnalistii de la Caradisiac.

Impulsul negativ continua si a doua zi, dupa ce Dacia a lansat oficial conceptul Duster la Geneva: "In spatele fiecarui concept se ascund in mod normal anumite mesaje, cateva trimiteri la istoria marcii, indicii legate de directiile stilistice ale viitoarelor modele. In acest caz, forma e frumoasa, insa care e pana la urma fondul? Multumim de efort, Dacia, dar "forma frumoasa" nu se potriveste deloc cu "sobrietate si low-cost", adevaratii piloni ai marcii."

Aceeasi idee este reluata si de italienii de la Autoblog.it: "Nu e cel mai emotionant concept al salonului, insa Dacia Duster se arata un prototip musculos si brutal. Probabil putin prea musculos si prea brutal, elemente care nu pot fi subordonate aspectului practic si economiei, elemente care caracterizeaza restul gamei".

Restul publicatiilor italiene isi afirma respectul pentru Dacia si conceptul sau, sustinand ideea romanilor: "Dacia vine la Geneva cu Duster, un concept crossover care vorbeste deja de viitor si care preia liniile robuste si functionalitatea tipica marcii Renault. Un caracter puternic, decis si sigur. Iar logotipul Dacia scris mare pe luneta certifica ADN-ul soliditatii marcii", scriu jurnalistii de la Motorionline. Acestia sunt completati de Quattroruote, intr-un articol intitulat "Conceptul la care nu se astepta nimeni": "Dacia ne-a surprins pe toti la Salonul de la Geneva. Marca low-cost care ne-a obisnuit cu masini simple si cu design interesant prezinta in Elvetia un concept despre care cu siguranta nu poti sa spui ca este unul anonim. Daca va fi dezvoltat in viitor, Duster va insemna un adevarat punct de cotitura in istoria marcii controlate de Renault".

Trecem peste Ocean, acolo unde cel mai vizitat site auto din lume, Autoblog.com, scrie un material neutru despre Duster Concept.

Comentariile utilizatorilor acestui site sunt insa pozitive: "Bagati-l in productie si, data viitoare cand imi voi vizita rudele din Romania, promit ca voi inchiria unul. Sunt socat de faptul ca Dacia a lansat un concept. Este o veste incredibila, avand in vedere faptul ca, in ultimii 30 de ani, Dacia a facut masini care au evoluat de la rau la mai rau". Opinia userului autoblog.com este impartasita si de un utilizator al portalului Globalmotors.com: "Arata foarte bine. Sper ca Dacia sa il produca. In acest caz, imi voi cumpara cu siguranta un exemplar".

Portalul american Leftlane sustine si el conceptul Dacia: "Dacia, marca low-cost detinuta de Renault, nu e cunoscuta neaparat pentru conceptele sale, insa acest lucru s-a schimbat radical odata cu lansarea lui Duster. Este un prototip despre care Dacia spune ca "reinventeaza" genul. Designul futurist al lui Duster este conceput pe baza unor linii care ar putea sa intre in productie si sa isi faca loc in lista ofertelor mai degraba umile ale constructorului roman". Una dintre cele mai interesante caracterizari ale lui Duster vine de asemenea de peste Ocean, acolo unde jurnalistii de la Jalopnik spun ca Duster este unul dintre singurele concepte de la Geneva care prezinta stilul clasic al prototipurilor adevarate: "Ni se pare ca oficialii Dacia au tinut acest concept intr-un depozit plin de praf si s-au gandit 'Hei, nu am utilizat niciodata conceptul asta. Ce ziceti daca o facem acum?'. Si asta pentru ca Duster e foarte diferit de trendul actual al conceptelor verzi eco-gasmice actuale car vor arata urat la standurile producatorilor".

Incheiem calatoria de recunoastere in Finlanda, acolo unde Worldcarfans, unul dintre cele mai cunoscute site-uri auto din Europa, comenteaza pe larg lansarea primului concept Dacia si compara strategia marcii romanesti cu cea a francezilor de la Citroen: "In caz de recesiune, muta-te deasupra segmentului in care te-ai afirmat. Acesta pare sa fie mesajul pe care il arata la Geneva constructori ca Citroen si Dacia. Daca francezii introduc noua gama DS, Dacia dezvaluie un concept care semnaleaza intentiile marcii de a deveni un constructor luat in serios de toti pentru ca produce modele de calitate"

"Acest prototip e fenomenal! Cel mai frumos concept lansat de ceva vreme incoace, dupa Saab Aero X si Renault Megane Concept. Multumesc lui Dumnezeu ca cineva mai si gandeste in industria auto" - un cititor al WCF (Finlanda).

Comentarii (37)

  • Sa fie clar
    deci...astia toti sunt platiti de Renault. Sa fie clar!
    0 4
  • Stinky007
    Ma bucur
    Ma bucur sa vad ca oamenii a caror parere conteaza: jurnalistii auto, apreciaza conceptul Dacia.
    Ii inteleg si pe francezi ca sunt suparati ca nu au fost lasati sa fotografieze masina din prima zi, dar cred ca aluziile la Ceausescu din prima zi si comentariile negative si lipsite de fundament logic din cea de a doua sunt dovada unei lipse de profesionalism. Cum adica "forma frumoasa" nu se potriveste deloc cu "sobrietate si low-cost'" !? Cine spune ca o masina low-cost nu poate arata bine? Miroase a invidie frantuzeasca..
    0 0
  • @ ioio
    carcotasule
    0 0
  • iulian
    @ioio
    ...esti cu vaca...!
    0 0
  • Tariceanu
    E o chesti de reclama
    Nu mai stiu astia de la dacia cum sa isi faca reclama. Oricum sunt 100% sigur ca nu o sa iasa niciodata modelul din poze pe piata iar daca prin ABSURD, o minune dumnezeiasca iese aceasta masina pe piata tot dacie o sa ramana. La 100.000km trebuie schimbata toata...daca ajunge pana acolo. Gunoaiele europene RULLZ pe langa orice dacie de kkt.
    0 5
  • @iulian
    imi pare rau ca nu ai "vazut" ghilimelele de rigoare :) Dar i-as dori lui Tariceanu un: "sa-i moara la intrare"
    0 0
  • Patriotilor
    @Tariceanu -- Omule esti cu capu'? habar nu ai sa definesti ideea de concept si te dai cunascator ? In primul rand trebuie apreciati ca in 10-15 ani au reusit sa te treaca de la vechea dacie,de care radeau si curcile de noi,la concepte ce au ziare din lumea toata fara cuvinte.APRECIAZA ASTA ! dak va fi ,sau nu,de serie vom vedea,INSA cert e ca va iesi un SUV low-cost....Asadar nu te astepta sa fie cel din poze care dupa cum PRESUPUN ca iti dai seama este unul destul de costisitor. Tot respectul pentru Renault .... IAR TU TARICEANU,DUPA CUM CHIAR TU ZICI....RAMAI LA GUNOAIELE TALE EUROPENE :)) CINE SEAMANA SE ADUNA !!!
    0 0
  • Anonim
    anon@im.ul
    Toti astia care critica Dacia sunt fie putzoi de 12-14 ani care au cunoscut masinile doar din reviste, fie frustrati care si-au vandut terenurile in pipera, au dat cu nasul de bani si, fiind frustrati, si-au luat cea mai scumpa masina posibila, iar acum se dau rotunzi.
    0 0
  • duster
    Nu este nimeni platit de Renault, dupa parerea mea, si este si normal ca lumea sa aiba reactii pozitive in legatura cu acest concept, problema este ca realitatea (adica ce va iesi pe portile uzinei) este cu totul alta si mult prea departe fata de filozofia adoptata de Dacia la Geneva, conceptul este reusit, dar ne-ar bucura si un mai bun management la uzina Dacia, cel putin dpdv al calitatii asamblarii, si poate si design-erii de la Dacia mai schimba si aspectul masinilor de serie..........
    0 0
  • cenzura cu masura......
    Duster este pt Dacia ceea ce Armstrong si Apollo a insemnat pentru NASA.
    0 0
  • asa
    Felicitari Renault ! Ca intotdeauna , masini frumoase si de succes ! Allez Renault !
    0 0
  • marfa
    Am o solenza are 165000 km , motorul nu consuma gram de ulei si sunt foarte multumit .Fata de vechea dacie e un pas inainte. Odata ce nemtii ne apreciaza masinile inseamna ca nu sunt atat de proaste. Stau cel mai bine la raport pret , spatiu interior si calitate.
    1 0
  • Bubblegum
    habarul din hambar '
    Miscarea se face prin pasi , ma bucur ca cei de la Dacia incearca sa alerge intr-un viitor fie el si indepartat , mie masinuta asta imi aduce aminte de Infinity FX , un pic asa 35% ... voi ce ziceti ?
    0 0
  • proiect de succes
    DUSTER daca ar avea macar 90% din design fata de concept cand va iesi pe piata va fi un succes imediat . E un proiect indraznet si cred ca am fi bucurosi sa-l avem in proprietatea noastra. Daca ar avea un pret intre 6000-8500 euro va avea un succes imediat .
    0 0
  • raduku
    Concept de succes
    Ce sa mai spunem, sa ne amintim de faptul ca tot asa Henri Coanda si-a prezentat avionul la Paris in 1910 ca fiind o curiozitate a salonulului de aeronautica si Duster conceput de DACIA vine si rupe sirul monoton de la Geneva.
    Fain .. si sa-i dorim succes.
    0 0
  • exagerare
    Dati Cezarului ce-i al Cezarului !!!
    Simpla grafica ar spune carcotasii , nu ? Da. E o simpla grafica , un concept facut in laborator. Facut bine , trebuie sa recunoastem.
    Dar de la aceasta constatare pana la : "Multumesc lui Dumnezeu ca cineva mai si gandeste in industria auto" sa fim seriosi , e o exagerare iesita din comun..............
    Sa revenim cu picioarele pe pamant !!!
    0 0
  • Ufff...
    Cata vorbarie goala...!?!!!

    Cand te numesti Renault sau Grup Renault si ai bugetele si echipele de PR cat o firma normala reusesti sa cumperi o gramada de cerneala, tiraje si jurnalisti care stiu sa fie exuberanti fara a transmite in mod real nimic.

    Chiar sper ca Dacia va face vreun crossover, dar nu ma pot entuziasma la corul asta de cantarete mute.
    0 0
  • Dacia
    arata bine forma. Dar , DACIA tot DACIA ramane. Calitatea o sa fie varza, peste 30 000 km, incepe sa ai senzatia ca se dezmembreaza.
    0 0
  • traditii
    Conform traditiei carpatine, pentru ca realizarea unui român sa fie recunoscuta de conationali, trebuie sa fie apreciata întâi „afara“. Si asta pentru ca românul „majoritar“, Stiind ca munceste mizerabil, nu este capabil sa creada ca altul chiar poate si chiar vrea sa munceasca bine. Si, culmea, astfel de aprecieri le fac si cei care nici n-au început înca sa munceasca... Este bine ca se antreneaza de mici în desfiintarea propriei natii...
    1 0
  • dovada primara
    O dovada la ce am scris mai sus este lipsa de respect fata de propria limba pe care o cultiva informaticienii care au realizat acest site: nu se pot folosi diacriticele. Francezii si nemtii fac oare la fel cu limba lor??
    0 0
  • marius
    dacia duster
    mda ce sa zic o incercare cat de cat reusita.Nu am nimic cu dacia dar totusi sunt cam piperate preturile pt ce pot oferii masinile lor daca te gandesti ca un 1.6 16v se apropie de 11000 de euro cred ca daca fac suv ul o sa sara pretul de 15 000 si motorul ala pe un suv 1.5 dci ?? plus ca treapta a sasea e un vis pt dacia >>>>>>>
    0 0
  • marius
    dacia duster
    fara critici pt treapta a sasea am gresit :P:P:P:P nu am citit bn :P:P:P
    0 0
  • Razvan
    Dacia - nu are capacitate de productie?
    Uitati aici, alta stire de gen despre cum vor cei din UK Dacia Sandero si Renault nu lanseaza marca din cauza crizei si capacitatii reduse de productie, eventual de productie a masinilor cu volanul pe partea dreapta !

    http://www.worldcarfans.com/9090307.003/dacia-dusts-down-an-old-name--but-uk-will-have-to-wait-for-the-brand
    0 0
  • Jenant
    Salutare tuturor!
    Niciodata nu am dorit sa ma implic in forumurile unor site-uri de genul acesta, dar cantitatea de marlanism din cele cateva commenturi lasate la un articol laudabil al redactorilor m-a aruncat de pe scaun.
    In primul rand, o versiune concept a unei masini este invers proportionala cu un beta al unui soft. Asa cum cel din urma va avea sute de bug-uri, asa concept car-ul va fi apropiat de perfectiune.
    Daca ne gandim si la conceptul X90 (parca asa se numea) de la care a pornit Logan-ul, si acela putea fi comparat cu un design german de valoare medie. Evident ca din motive economice, la trecerea spre productie s-a renuntat la multe linii ale caroseriei; motiv pentru care Logan-ul costa 10k, spre deoebire de un VW Jetta echivalent care sare de 20k (cifre estimative).
    Asa ca dragi romani ipocriti, renuntati la replicile jegoase si absolut mizerabile si incercati sa apreciati acest demers al companiei Dacia impreuna cu Renault. Nenorocitii aia de muncitori care tot ies in strada vor avea si ei o tabla pe care sa o bata cu un ciocan, o paine de mancat, chiar daca conationalii lor vor merge cu TDI-uri uzate de la germani.
    Tin sa mentionez ca scriu acest articol dintr-o camera de universitate nemteasca, alungat fiind de jegul nemaipomenit din tara.
    Va urez spor in toate si va doresc ca TDI-ul vostru tocit sa fie tractat intr-o zi de un Logan cu numar de Germania!
    3 0
  • abc_e?
    pt ioio
    nu au fost platiti de Renault, in conditiile in care astazi la ProMotor, Giugiaro isi manifesta admiratia fata de conceptul Duster
    0 0
  • Wankel
    mda...
    Voi nu cumva ne-ati informat prost?...mai demult cand era vorba de acest proiect de la dacia?(asta e intrebare pentru automarket)...voi parca ne-ati zis ca o sa apara un COUPE...daca spune gresit...corectati-ma ...oricum...dacia tot dacia e...fac pariu ca o sa aiba aceleasi motorizari...1.4,1.6.1.5dci ...si probabil un motor dupa koleos...probabil...
    0 0
  • Cool
    Sincer sa fiu, mie chiar nu imi placea Dacia de nici un fel desi am copilarit impreuna :), despre Dacia Duster eu zic ca e un concept care sa fiu sincer a iesit bine, poate si mai repede decat ma asteptam, sincer sa fiu daca ar intra in productia de serie asa cum arata acum as fii printre primele persoane care as comanda una pentru mine, si as fii si dispus sa dau si pana in 15000 - 2000 Euro, sincer, dar sa aiba si un motor diesel turbo de macar 131 cp.
    0 0
  • George-Marius
    SUPER
    Aceasta este o masina adevarata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 0
  • @abc_e
    citeste si mesajul 6 ;) mesajul 1 era O PROVOCARE.
    0 0
  • Dacia... pe drumul cel bun??
    In sfarsit vad si eu niste comentarii mai civilizate. Sunt posesor de Sandero (alta noua nu mi-am permis) si sunt multumit de ea pana acum. Creca masina asta o sa fie noua broscuta a germanilor loviti de criza. Io zic sa ne vedem de treaba,sa nu mai improscam in dreapta si stanga cu gunoaie si sa lasam pe tatucu Renault sa ne calauzeasca.
    1 0
  • Stefan
    ok
    Dacia anuntase de ceva timp lansarea unui suv in 2009. Dar conceptul Duster este intr-adevar peste asteptari. Simpla lui prezenta cred ca ar trebui apreciata. Vom vedea cum se va materializa intr-o varianta de serie specifica Dacia - adica robusta, fiabila si ieftina ca achizitie si intretinere, pentru cei ce nu cunosc valorile recente (adica dovedite in ultimii ani de prezenta in piata mondiala) ale marcii. Numai bine celor ce fac bine!
    0 0
  • Mircea
    In timp ce voi aruncati cu noroi in Dacia, nemtii o cumpara en-gros si se mai si bucura de ea. Pentru o masina low-cost este foarte buna. Mie imi place MCV-ul la nebunie, cu cele 7 locuri ale lui. Si mai merge si frumos. Si te poti si urca cu el pe unde vrei. Si este si cel mai ieftin monovolum de pe piata. Si strainii o adora. Asa ca puteti voi sa spuneti ce vreti, eu personal vad un viitor frumos pentru Dacia. Daca ar fi si ei mai intelepti un pic, ar duce-o mai bine. Succese
    1 0
  • ha ha ha
    Deci...
    ...Chiar nu va mai inteleg.ba ca dacia nu mai e simbol national si e a francezilor si nu e buna(loganul,sandero,inclusiv viitorul duster),ba ca dacia e simbol mioritc si nu e buna deloc.bine ca sunt bune la noi sh-urile pe care altii le arunca la gunoi(inclusiv nemtii care cumpara logan de la noi).o masina noua e o masina noua si nu se compara cu una la mana a doua.si chiar daca e noua si nu e asa buna,tot noua e si ai placerea ca mergi tu primul cu ea si esti mai in siguranta decat intr-o masina second si tine mai mult decat o masina second.si mai stiu pe cineva care are logan pe motorina de vreo 4 ani si cam 48000 in bord si se plingea ca are niste zgomote in habitaclu.e normal din moment ce pe strada merge cu 100-130,nu mai zic;cam ia gropile la rand si la tara o baga pe drumuri pe unde abia intra carutele.cat drac sa tina si masina aia?ce credeti ca daca avea bmw sau vw sh mai intra cu ea pe acolo sau il tinea atata timp masina?hai sa fim seriosi.eu unul am avut si masina sh si masina noua.si am ajuns la concluzia ca e mai durabila o masina noua decat una sh.,indiferent de marca dai un ban in plus dar stii ca ani buni economisesti cat ai fi dat poate lunar pentru un sh la service.nu zic,sunt si oameni care au sh-ri care le-au nimerit bune si tin si au grija de ele,sau sunt oameni care au masini cu vechime de 1-3 ani si n-au treaba cu ele.dar sa fim seriosi;nu poti compara o masina din 1990-1998 de 1000de euro,indiferent ce dotari ar avea,cu o masina de 6500-8000 de euro noua.insasi diferenta de pret spune totul.ala de o vinde la pretul asta nu o vinde ca e buna si stim cam toti lucrul asta.vecinul meu de etaj are vreo 3 masini luate la 1000 de euro si doua deja ocupa degeaba locul din parcare si nu mai functioneaza.ca sa le repare,l-ar costa probabil cam cat a dat pe ele.si mai bine isi ia alta tot asa la mana a doua,merge cat merge cu ea si apoi o trage pe dreapta cand se strica.duster e un pas inainte.nu suntem prosti,dar consideram ca ce e romanesc e de proasta calitate...sa nu uitam totuside cine sunt facute lucrurile noastre...poate ar trebui sa mincam serpi sau broaste ca sa fim la fel de inteligenti ca strainii...ca poate mincarea lor nu e asa proasta ca a noastra...NU-I ASA?va salut,cu respect.
    1 0
  • analiza
    ca un film sf bunicel,care cand iti place mai mult se termina si nu merge mai departe
    0 0
  • beton masina!
    BETON MASINA! DAR AM INTELES CA E PROTOTIP.....DE CE NU SE FABRICA, VREAU SI EU UNA!
    0 0
  • Stefan
    Duster in sus Duster in jos
    Mai lasati-ma cu aspiratoru' ala ca prea mult tam tam se face pe seama unor nimicuri....azi duster, maine becali...atata stim?
    vai de neamu nostru
    0 2
  • florin
    duster
    ceva frumos,nu am stat s citesc si performante,dak or fi fost....
    INSA,K MULTI ALTI ROMANI(BANUIESC)ASTEPT UN MODEL 100%
    RROOMMAANNEESSCC!!!!!!!!!!!100%GANDIRE ROMANEASK,100%DESIGN ROMANESC,100%INGINERIE ROMANEASK!!!!!!!!!!

    NU VEDETZI K SI NUMELE"duster"NU E ROMANESC?
    M-AM SATURAT,K MULTI ALTII,DE PRODUSE "MANJITE" DE IMAGINEA ALTORA
    AM AJUNS SCLAVII EUROPEI SI SUNTEM MILOGII ALTORA
    NE-AM PIERDUT TOATA ORIGINALITATEA SI TRAIM DUPA CONCEPTE SI CONCEPTII STRAINE
    ROMANUL ADEVARAT MAI E DOAR ALA NEKJIT DE PE CAMP CU SAPA(PE VIITOR DE LEMN)IN SPATE
    SPER K NU AM DERANJAT PE NIMENI CU PAREREA MEA DESPRE REALIZAREA ROMANEASK CERSHITA DE LA ALTII!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru