Atac prin învăluire: Kia Sportage pleacă de la 17.300 de euro în România și e unul dintre cele mai ieftine SUV-uri din segment

de Mircea Meşter
Joi, 11.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cea de-a patra generație Kia Sportage poate fi comandată oficial în România. Prețurile noului model sunt extrem de atrăgătoare în comparație cu cele ale concurenților direcți, iar listele de opțiuni sunt bogate și deloc costisitoare: niciun element opțional nu costă peste 1000 de euro.

Kia a anunțat oficial prețurile noului Sportage pentru piața din România. SUV-ul compact al mărcii coreene are un preț de pornire de 17.308 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.6 benzină de 132 de cai putere cu transmisie manuală și tracțiune 4x2 în echiparea de bază Plus. 

Vor exista patru echipări din care clienții vor putea să aleagă: Plus, Classic, Style și GT Line. Aceasta din urmă nu vine doar cu echipamente suplimentare, ci și cu un design diferit, Sportage oferind un pachet estetic agresiv care poate fi recunoscut ușor prin prezența a patru LED-uri care înlocuiesc proiectoarele clasice de ceață.

SUV-ul celor de la Kia este disponibil în România în două versiuni pe benzină (1.6 aspirat de 132 CP și 1.6 Turbo de 177 CP) și în trei variante diesel (1.7 de 115 CP, 2.0 de 136 CP și 2.0 de 185 CP). Cele mai puternice motorizări diesel și pe benzină pot fi comandate și în versiune cu tracțiune integrală.

Noul Sportage se află la a patra generație și a devenit în timp unul dintre modelele cel mai bine vândute din gama constructorului coreean. SUV-ul compact care se află pe locul al treilea la vânzări în segmentul său în Europa după Nissan Qashqai și Volkswagen Tiguan reușește să se relanseze într-o versiune care-i modifică adânc aspectul exterior și adaugă elemente tehnologice aduse la nivelul anului 2016.

Kia Sportage, dotări standard (echipare Plus): Discuri de frână față-spate; Închidere centralizată cu telecomandă; Jante din aliaj de 16 inch, anvelope Hankook; Mânere exterioare uși în culoarea caroseriei; Ornamente cromate exterioare pentru portiere; Eleron spate și stop central LED; Apărătoare de noroi; Suspensii față-spate cu amortizoare pneumatice; Aer condiționat manual; Direcție cu asistare electrică; Geamuri electrice față-spate; Mufe AUX și USB; Tapițerie din stofă Saturn Black; Buzunare pe spatele scaunelor frontale; Oglinzi laterale reglabile electric; Volan ajustabil pe adâncime și înălțime; Mânere interioare metalizate pentru portiere; Kit de pană; Banchetă spate fracționabilă 60:40; Supert de ochelari; Airbag-uri față, laterale și cortină; Parasolare reglabile cu oglindă și iluminare, Ștergătoare Aero Blade.

Echiparea de top GT Line este evidențiată prin luminile de ceață LED pe care Kia le numește "ice cube".

Toate opționalele costă sub 1000 de euro

Sportage nu-și pierde nici pe noua generație unul dintre marile sale avantaje în raport cu rivalii: poziționarea de preț în segment. Element care nu e valabil doar pentru mașină în general, ci și pentru lista de opționale.

Astfel, niciunul dintre elementele opționale nu costă peste 1000 de euro, iar cele mai scumpe sunt Navigația cu display de 7 inch (718 euro) și sistemul de frânare automată (780 de euro).

Între celelalte elemente opționale care pot fi comandate pe noul Sportage se numără sistemul de climatizare automată (234 de euro), camera de marșarier (156 de euro), senzorii de parcare spate (156 de euro), sistemul de atenționare la părăsirea benzii (359 de euro), cruise control (31 de euro), volanul încălzit (109 euro), scaune încălzite față și spate (203 euro), bare pentru plafon (125 de euro), luminile de zi LED (140 de euro) sau spălătorul de faruri (156 de euro).

KIA SPORTAGE și concurenții din segment

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
KIA Sportage
1.6 benzină 4x2 Man6 Plus
132 6.7 11.5 17.308
KIA Sportage
1.6 benzină Turbo 4x4 Man6 GT Line
177 7.6 9.5 25.068
FORD Kuga
1.5 EcoBoost 4x2 Man
150 6.3 9.7 24.200
HONDA CR-V
2.0 i-VTEC 4x2 Man
155 7.2 10.0 25.188
HYUNDAI Tucson
1.6 benzină 4x2 Man6 Style
132 6.3 11.5 23.716
MAZDA CX-5
2.0 Skyactiv-G 4x2 Man6 Emotion
165 6.0 9.2 21.790
MITSUBISHI ASX
1.6 benzină 4x2 Man6 Inform
117 6.0 11.4 16.572
NISSAN Qashqai
1.6 benzină Turbo 4x2 Man6 Tekna
163 5.8 9.1 21.960
OPEL Antara
2.4 benzină 4x2 Man6 Selection
167 8.8 10.5 21.982
RENAULT Kadjar
1.2 benzină Turbo 4x2 Man6 Life
130 5.6 10.1 17.600
SUZUKI S-Cross
1.6 4x2 Man6 Start
120 5.5 11.0 15.800
SSANGYONG Korando
2.0 benzină 4x2 STD
149 7.5 n/a 19.290
VOLKSWAGEN Tiguan
1.4 TSI 4.2 Man6
125 6.4 10.6 23.708
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (15)

  • RAV 4 lipseste din lista si putea fi pus in locul Antarei care deja e antica...

    Sportage-ul nou e intr-adevar un model reusit. L-am vazut la SAB, m-am urcat in el. E confortabil, are materiale bune (fanii materialelor moi pot sta linistiti - Kia le-a ascultat doleantele). Kia a progresat constant si asta e un lucru bun.

    Preturile sunt bune, insa conteaza mult cam la ce dotari te limitezi. Cu niste dotari normale pentru 2016, GT line-ul 4x4 sare de 29.000 de euro, la fel ca o Mazda 5 in echiparea Revolution cu 4x4 si motorul benzinar de top. Am vazut cateva review-uri straine pe net care ziceau ca Mazda 5 e mai confortabila si ofera mai mult spatiu, inclusiv o gura de incarcare mai mare in cazul portbagajului. Personal as merge pe mana Mazdei daca as avea de facut alegerea vreodata.
    17 4
  • mie interiorul mi se pare anost, inteleg ca formele angulare din exterior trebuie regasite si in interior ca o continuare fireasca dar pur si simplu mi se pare batrancios pentru un exterior iesit din tipare
    5 7
  • @vianu Interiorul crem nu e anost si crede-ma ca per total e foarte ergonomic, consola centrala fiind indreptata inspre sofer. Rar asa ceva...

    E bine ca frana clasica poate fi inlocuita cu una electronica, care e optionala.
    4 4
  • eh...exact interiorul crem mi s-a parut rezonabil ca si atmosfera dar linia generala si toate "patratelele" alea nu ma incanta. Ca bordul e catre sofer asta e un mare + si te cred pe cuvant
    2 2
  • Marian
    Mi se pare de bun simt consumul declarat ... o fi testat dupa noile metode?
    4 2
  • @Marian Din 2017 e obligatorie declararea consumului dupa noile norme. Pana acum doar Opel a anuntat ca vor folosi normele din 2016.
    6 1
  • Florin
    @vianu, total de acord . Tin sa cred ca interiorul vechiului Sportage ( sau cel anterior cum vreti sa-i spunem ) avea un interior mai spectaculos . Din fericire noul Sportage a progresat in ceea ce priveste designul exterior fata de generatia precedebta, dar din pacate la interior l-au facut sa arate mult prea putin notabil fata de gen. anterioara. Posibil in realitate te vei obisnui cu el, si ii vei gasii mai multe avantaje de ergonomie, prima dintre ele fiind : bordul este orientat catre sofer spre deosebire de gen. anterioara.

    Per total, este un model foarte reusit raportat la pret. Pretul de 17.308, cu siguranta va scade, avand in vedere ca grupul Corean Kia -Hyundai au mere ''promo'' la lista de preturi. Daca mai scadem si un tichet rabla pretul va fi mult mai mic. Ar ajunge undeva la 14.000......... Un Best Buy.
    4 5
  • Florin
    PS Ce cauta Suzuki Vitara in tabel ? Nu de putine ori domnul Mircea , spunea ca nu este facut sa atace segmentul SUV compact .
    5 8
  • @Florin E Suzuki S-Cross, nu Vitara...
    5 0
  • Florin
    @Andy, multumesc. Da S-Cross ( o greseala de-a mea ) . Chiar si S-Cross nu e de segmentul acesta.

    S-Cross un crossover subcompact destinat mai mult pt oras si foarte putin pt offroad

    Vitara un crossover subcompact destinant mai mult pt off-road dar in acelasi timp si pt oras. Ele concureaza cu Juke, Capture, Renegade ,500X , etc
    4 1
  • - faruri un pic prea mari: da senzatia de dinozaur/desene animate
    - interior: in mare okay, la limita intre anost si minimalist(modern oarecum)
    - restul masinii imi place
    3 0
  • @Florin Confunzi crossover cu suv. S-Cross si Vitara sunt crossovere compacte (mai pe romaneste suv-uri de clasa mica - B). Sportage e suv compact, la fel ca CX-5, RAV 4 etc.

    Marketingul e devina pentru confuzie. Producatorii prefera sa numeasca un suv de clasa mica crossover compact pentru a da impresia de marime mai mare...

    De acord cu tine ca S-Cross si Vitara nu au ce cauta in lista respectiva. E diferenta de o clasa intre ele si celelalte.
    5 1
  • Florin
    @Andy ; Corect spus. De fapt in acceptiunea industriei auto , "crossover" este tot un SUV doar ca mai apropiat de modelele de strada, cum ar fii : Se ia o Skoda Octavia estate , se pune cateva ornamente pt "off road" , garda la sol ridicata, tractiune, si este denumita crossover .Alte exemple ar amai fi Volvo S60 Cross, Polo cross.Da, se pare ca am gresit mai sus cand am clasificat modele Suzuki ca fiind crossovere, fiindca la general crossoverele sunt derivate din modele "on road" . Pana una alta mult mai bn ar fi daca am folosi notiunea se SUV, fara sa ne mai lasam indusi in eroare. Cu respect !


    PS
    Comparand in mod competitiv am putea spune ca S Cross si Vitara sunt mai de Crossover (sau CUV: crossover utility vehicle) este un automobil cu design de SUV dar care este mai apropiat de mașinile de stradă. graba concurente cu Kia Soul decat cu Sportage. Cu toate ca un Soul nu are abilitati 4x4 precum un Suzuki. Sau am putea pune in lista "crossovere" si modele doar cu tractiune fata, dar ar fii mult prea deplasat fiindca sunt chiar si SUV-uri de clasa mare care nu au 4x4 , ceea ce nu putem spune despre ele ca sunt crossovere.
    2 0
  • Silviu
    Exteriorul nu-mi place. Partea frontala pare prea aglomerata si da, pare o masina din desene animate. Comparativ cu spatele simplu si sters, fata e exact opusul (3 fante de aerisire, 4 beculete pt un proiector, 2x2 bucatele minuscule de crom etc). Interior tern. Niste insertii serioase din aluminiu n-ar fi stricat.
    4 1
  • Confuzi grav amice. Mazda CX 5 costa 34.500 euro fara vopsea (e si aia 500 euro) vs 25.068 euro la Kia. E o diferenta de 10.000 euro care din punctul meu de vedere nu justifica achizitia Mazdei (care mai are si motorul ala antic de 2.5 litri, scump la taxare).
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru