Audi A6 L primeşte o versiune hibridă care consumă doar 2.2 litri în primii 100 de kilometri

de Bogdan Mirică
Vineri, 17.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a dezvăluit o versiune e-tron a actualului A6 L. Modelul cu ampatament mărit beneficiază de un motor pe benzină şi unul electric, care îşi unesc forţele pentru o putere totală de 245 de cai.

Audi caută să se adreseze publicului din China, mare amator de produse premium de mari dimensiuni, cu o versiune nouă a lui A6. Ea se numeşte A6 L e-tron şi, după cum o sugerează şi numele, este declinarea hibridă a modelului german, bineînţeles în varianta cu ampatament mărit.

Ansamblul de propulsie este compus dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI, dispus să ofere 211 cai putere şi 350 de Nm. Unitatea pe benzină este asistată de un motor electric, capabil să livreze 124 de cai şi un cuplu motor de 220 Nm. Împreună, cele două soluţii de propulsie vor garanta o putere totală de 245 de cai şi un cuplu de 500 Nm.

Deşi resursele sunt generoase, adăugarea unui pachet de baterii litiu-ion va urca masa totală a sedanului la 2000 de kilograme şi va compromite spaţiul din portbagaj, acesta reducându-şi capacitatea de încărcare la numai 340 de litri. Ca o comparaţie, Skoda Fabia, cel mai încăpător model din segmentul mic, oferă un portbagaj de 330 de litri.

Portbagajul modelului s-a micşorat considerabil

Esential 245 de cai putere dezvoltă Audi A6 L e-tron.
2000 de kilograme cântăreşte Audi A6 L e-tron.
50 de kilometri poate rula Audi A6 L e-tron doar în mod electric.
Mulţumită resurselor de sub capotă, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 8.2 secunde, iar viteza maximă ajunge până la 210 km/h, respectiv 135 de km/h atunci când maşina rulează doar cu energia electrică înmagazinată în baterii. Şi pentru că tot a venit vorba de baterii, trebuie să precisăm că ele vor putea servi pentru o autonomie pur electrică pe o distanţă de 50 de kilometri.

Dacă luăm în calcul şi cantitatea de benzină care intră în rezervor, Audi A6 L e-tron poate parcurge o distanţă totală de până la 880 de kilometri.

În primii 100 de kilometri însă, graţie autonomiei oferite de baterie, consumul garantat de sedanul german este de 2.2 litri/100 de kilometri.

Modelul hibrid, recunoscut după vopseaua specială Explore Blue şi logo-urile speciale, va intra în producţie pe piaţa din China începând cu anul viitor, imediat ce Audi va finaliza un joint-venture cu un producător auto local.

Comentarii (8)

  • hazard
    Consumul de TIMP de interezeaza in acest caz :) Cat timp stai langa priza, la incarcat bateria, pentru a parcurge prima suta de km cu consumul de 2,2l?
    13 7
  • nu cred ca ai nevoie de priza
    1 6
  • ei da!
    Vrajeala !

    Asta-i masina de cursa lunga. Degeaba imi ia 2.2% (teoretic) in primii 100km, daca dupa 100 km am consum minim 10 % pentru motor de 2000cmc si 200 CP. Undei eficienta? Trebuia s-o asocieze macar unui diesel.

    Iar 340 litri volum portbagaj... e ridicol pentru un A6.
    Ar trebui sa cumpere tehnologie de la Nissan / Infiniti:

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-creat-un-sistem-hibrid-care-nu-taie-din-portbagaj-41127.html
    16 5
  • cineva
    Deci, pentru un consum de 2,2 doar pe prima suta de km, marim greutatea masinii pana la 2 tone. Greutate suplimentara cu rol de balast, pentru urmatorii 780 km.

    Deci, avem consum redus pe prima suta si consum ridicat pe urmatorii 780 km. Grozav.

    Vreau si eu 2, de pofta.
    19 4
  • Daca asta au cerut chinezii.VAG din 10 milioane de masini cat a vandut anul trecut,aproximativ 35% au fodt vandute in China.Asta e piata care ii tine in viata.Plus ca o mare parte din astia 35% sunt dieseluri,iar chinezii stau foarte prost cu poluarea si iincurand o sa le cam interzica de tot.Sa vezi atunci ce se duce Audi in cap.Orocum,daca chinezii vor audi a6 care sa mearga pe untedelemn de la bunica,pai astia se apuca si il fac,stiu ca depindr prea mult de ei,uitati-va la RangeRover ce model au facut acum pentru china.
    4 8
  • Si dupa aceea 12 % si 2 de ulei....
    11 4
  • Ivanoff
    Hai sa facem pt fiecare clasa o varianta ''long'' , ca sa intre intr-o clasa superioara ........ patetic. Eu as propune si Logan Long, ca sa intre in segmentul D ( mediu ) sau poate chiar ( executive ) :)))))))
    4 12
  • @Ivanoff
    Iar comentezi total eronat ...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru