Audi ar putea implementa transmisii cu opt trepte in toata gama

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 17.02.2010
O sursa din cadrul marcii Audi a declarat ca producatorul din Ingolstadt ia in considerare implementarea transmisiilor cu opt trepte in toata gama sa.

Cei de la Audi iau in considerare implementarea transmisiilor cu opt trepte in toata gama de modele. Cutiile de viteze automate cu sase trepte vor fi inlocuite cu unitati cu opt trepte, care ofera un plus de agilitate si o economie de carburant suplimentara. Pentru moment, cei de la Audi nu au anuntat in ce masura vor elimina sau inlocui transmisiile manuale cu unitati cu opt trepte. Mercedes-Benz este singurul producator de automobile care a reusit sa echipeze aproape toate modelele din gama sa cu transmisii automate cu sapte trepte.

Clientii Audi care vor sa isi cumpere un A1 isi pot lua gandul de la o transmisie cu opt trepte, cel putin in urmatorii ani, deoarece constructorul din Ingolstadt a anuntat ca A3 este cel mai mic model din gama sa care va primi noua cutie de viteze cu opt trepte. Cel mai mic motor din gama Audi care va fi cuplat unei transmisie automate cu opt trepte este unitatea TFSI de 2.0 litri care echipeaza A3. Cifrele de performanta ale acestor modele nu au fost inca anuntate, dar ne putem astepta ca modelele echipate cu o transmisie automata cu opt trepte sa realizeze o economie de carburant importanta.

Noile transmisii automate cu opt trepte vor folosi, cel mai probabil, tehnologia DSG.

Cei de la Audi trebuie sa se concentreze pe reducerea dimensiunilor si greutatii acestor transmisii, care vor echipa atat modele precum A8 si Q7, dar si modele mai mici precum A3 si A4. O transmisie DSG cu sapte trepte are o masa de aproximativ 77 kilograme, in timp ce prima generatie de DSG - cea cu sase trepte - are o masa de 93 kilograme. Masa ridicata a transmisiei DSG 100 este cauzata de faptul ca ambreiajul este umed si fluidele utilizate maresc considerabil greutatea acesteia. O transmisie echivalenta cu convertor de cuplu cantareste circa 85 kilograme, pe cand o cutie de viteze manuala cu cinci sau sase trepte are o masa in jurul valorii de 40 kilograme.

Via | Insideline

Comentarii (6)

  • Ivanoff
    Cat de pe langa sunteti...
    Doamne,cat sunteti de pe langa...
    Domnule redactor,Lexus e producatorul ce a inclus pt prima oara transmisia cu 8 (opt) rapoarte si tot el a implementat-o pe majoritatea modelelor,insa din pacate unii inca nu stiu ca pamantul e rotund si ca exista tehnologie avansata si de cealalta parte a globului,nu numai la nemti.
    PS: Pe bune ca pamantul e rotund! :)
    12 11
  • NeoGalaxy
    Prostii Pamantul sta pe spatele unei testoate. Cum sa fie rotund... am cadea daca ar fi rotund... Aoleo...

    P.S Glumesc si eu :)
    11 2
  • ma .. da unde va este problema frate ... ne bucura nespus ca lexus a bagat cutii cu 8 trepte pe "aproape" totat modelele si ca mercedes a facut asta cu cutiile de 7 trepte .... dar de la asta pana la comentariul domnului Ivanoff ... este o oarecare distanta, parerea mea :)

    La fel cum am spus si cand ford si renault isi anuntau intentia de a baga cutii DSG pe modelele lor , o sa spun si aici : Singurul motiv pentru care se face aceast IMENS pas in fata in ceea ce priveste mega-tehnologia sunt banii pe care ii vor lua in plus. Or sa apara pe piata cu 2 cutii automate, una varza la 2000E si una DSG la 4000 ... si ? , ne incalzeste cu ceva ca baga mana in buzunarul clientului ?
    Evident ca , personal, sunt un adept al progresului tehnologic - dar tot personal sunt un mare adversar al progresului tehnologic dictat de departamentul de marketing :)
    2 4
  • daaaa... lexus au fost primii, iti dai seama ce greu le-a fost sa puna pe toata gama LS de exemplu cutie cu 8 rapoarte, tinand cont de nenumaratele... aaaa... 2 motorizari disponibile (din care una hibrid cu acelasi motor v8 ca cealalta), extraordinar ce tari sunt astia de la lexus... NOT
    12 4
  • @SDI, pardon tds
    "Coca",nu am asteptari prea mari de la tine ca m-am prins ca si tu esti de pe zona plata a globului,insa in articol de vb despre "singurul producator",iar in acest caz este gresit,fiindca cum am scris si mai sus,primul a fost Lexus-ul (care aprops,nu e Lada,dar ai sa afli si tu cand cresti mai mare) si nu numai cu LS-ul ci si cu GS,ISF si alte cateva modele ce nu se comercializeaza pe partea de glob pe care tu o cunosti,asa ca vezi tu de pisicutza ta ca am auzit ca au primit chinezii in Europa ploape pt faruri :)))))))))
    4 6
  • danutz
    hmmz ... prea multe trepte !!!
    am io asa impresia ... ca 8 sunt prea multe trepte ... mai ales ca akm cateva zile m-am uitat pe la rapoartele de trasmisie ... de la cutiile de 8 trepte la BMW ... siii ... treapta a IV-a la o cutie cu 6 ... era echivalenta ... cu treapta a VI-a la o cutie de 8 ... deci ... cele cu 8 o sa fie ca la autobuz ... primele 3 le schimbi sa pleci de pe loc !!! :)))))))))) ... sau poate nu !!!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru