Audi RS4 Avant - nemţii reînvie break-ul de performanţă

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 15.02.2012
Audi a dezvăluit astăzi un set complet de informaţii şi fotografii ale celui mai nou model de performanţă produs la Ingolstadt: Audi RS4 Avant.

Esential

450 de cai putere oferă noul Audi RS4 Avant.
11 litri/100 de km este consumul mediu al noului Audi RS4 Avant.

Audi îşi manifestă încă o dată apetitul pentru break-urile de performanţă. Constructorul german a dezvăluit astăzi cea mai nouă propunere a sa pentru segmentul mediu, versiunea RS a actualului Audi A4 Avant. După o îndelungă aşteptare, fanii mărcii din Ingolstadt au din nou în faţă un produs RS, gata să se lupte cu rivalii de la Mercedes AMG şi BMW M.

Ecuaţia RS4 Avant: 450 CP, 430 Nm, 4.7 secunde până la 100 km/h

Noul Audi RS4 Avant vine propulsat, aşa cum era de aşteptat, de V8-ul existent deja pe fratele RS5. Unitatea cu opt cilindri, normal aspirată, este capabilă să ofere 450 de cai putere la 8250 rpm şi un cuplu motor de 430 Nm, disponibil între 4000 şi 6000 de rotaţii. Pus pe lângă vechiul RS4 Avant, noul model are cu 30 de cai putere în plus.

Resursele V8-ului sunt administrate de o cutie automată cu dublu-ambreiaj S-tronic, care transmite resursele ambelor axe (un raport 40:60) prin intermediul deja celebrului sistem quattro.

Break-ul de performanţă poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde.

Viteza maximă este limitată la 250 km/h, însă, la cerere, ea se poate opri la 280 km/h. Alături de performanţele dinamice, Audi a publicat şi performanţele în materie de eficienţă: un consum mediu de 11 litri/100 de kilometri.

Aportul de putere este însoţit de un şasiu intens modificat, care suportă acum o direcţie reglabilă electromagnetic în funcţie de viteză, o suspensie mult mai rigidă şi cu 20 de mm mai coborâtă şi un set nou de frâne, cu discuri de 365 mm pe faţă, echivalentul a 14.37 inch. La cerere, Audi poate oferi şi un set de discuri din carbon ceramic, de 380 mm (14.9 inch), alături de etriere cu şase pistoane.

Design agresiv cu portbagaj de 1430 de litri

La nivel exterior, versiunea RS aduce cu sine un aspect uşor mai agresiv, subliniat de spoilerele noi, de pragurile laterale, de difuzorul posterior, de bosajele mai largi, de eleronul discret al hayonului, de carcasele din aluminiu ale oglinzilor şi de grila frontală supradimensionată cu finisaj din aluminiu şi formă de fagure.

Cu 20 de mm mai lung şi 24 de mm mai lat, noul Audi RS5 Avant beneficiază de jante de 19 inch cu pneuri de 265/35 în echiparea standard şi de 20 de inch cu pneuri de 265/30 în lista de opţionale.

La interior, Audi oferă un set de scaune sport, un volan cu partea inferioară plată, inserţii din fibră de carbon şi aluminiu la nivelul planşei de bord şi al portierelor.

Ca şi în cazul versiunii standard, Audi RS4 Avant oferă un portbagaj de până la 1430 de litri, atunci când bancheta este rabatată.

Preţ de pornire: 76.600 de euro

Debutul mondial al noului Audi RS4 Avant va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva. După ce va putea fi apreciat live de public, break-ul de performanţă va ajunge şi în showroom-uri, în toamna lui 2012, cu un preţ de pornire de 76.600 de euro, valabil pe piaţa din Germania.

Comentarii (14)

  • RS4 revine
    n-am timp sa ma uit dupa defecte :) masina e tare costa mult dar nu degeaba
    14 1
  • foarte tari brecurile astea de performanta.... si audi arata tot timpu mai bine in varianta brec
    19 1
  • Arata bine, seamana din fata prea mult cu RS3, performante foarte bune. La 450 CP se putea mai mult, BMW cu noul motor diesel de 3 litri , 381 CP, 740 Nm are performante asemanatoare 4,9 pana la suta la seria 5 Touring care este si mai greu. In rest o masina buna.
    5 9
  • Capacitate cilindrica
    Si totusi, ce capacitate cilindrica are motorul?? Nu scrie pe nicaieri si chiar nu stiu.
    5 2
  • @ Fra
    4163 cmc - capacitate cilindrica
    16 0
  • RS4
    Masina arata perfect din toate punctele de vedere.
    Mai ales In Germania unde Breaku e la putere cu siguranta Audi RS4 Break va fi o alternativa ptr multi nemti.
    17 0
  • @Tudor2.0
    Multam fain.
    9 0
  • August H.
    Ultimul mohican
    Probabil o sa fie ultimul model de performanta din segment, comercializat cu motor aspirat. Viitorul M3 si C AMG sigur vor fi turbo. Ce trist...
    2 2
  • ma pregateam sa spun ca nu e mare diferenta ca si performante de la s 4 la rs 4 si nu se justifica diferenta de pret. dupa ce am vazut pozele si pretul rs-ului ma gandesc ce merita mai mult sa mai pui ceva pentru rs sau sa alegi s 4 cu gandul ca e aproape ca si performante desi are mai mult de 100 de cai in minus ?
    2 0
  • Tuning marlanesc in spatele blocului!
    Audi isi confirma lipsa de experienta in constructia motoarelor si dinamica la nivelul sasiurilor, de aceea nu si-au dorit sa riste cu un sedan si vin in completare cu o basculanta inutila, cand un 2.7 TDI break se descurca de minune la acest capitol. Doar respect pentru Mercedes-Benz pentru lansarea unui model coupe al C-ului AMG!
    Audi A4 si-a concretizat pozitia de outsider si va ramane intotdeauna o alternativa la seria 3 si Mercedes C chiar si Lexus IF, care...curios destul, toate ruleaza pe tractiune spate, iar noi inca vorbim de motor-sport. Pfff!
    3 14
  • meserie masina.......
    superba din toate pct. de vedere......
    sa nu uitam ca viitoru M3 va dispune de un L6 de 3 litri(deocamdata asa se crede)care nu cred k va avea mai mult de 450hp......
    tin sa cred ca diferenta dintre viitoru M3 si actualu M3 va fi exact ca si diferenta de putere intre generatia E36 si E46....... adica vreo 30 de cai maxim insa ne putem astepta la o greutate mai mica a modelului viitor de M3.....
    6 0
  • @Esan
    Masina e foarte reusita din toate punctele de vedere. Exista RS5 coupe daca nu ai nevoie de break!
    5 0
  • "break-ul"
    Denumirea de ''break'' nu este potrivita pentru o asemenea masina!
    Dealtfel,"break" este o inventie romaneasca pentru automobilele in doua volume fabricate la Mioveni. Parca "Avant" suna mai .... Audi, nu?
    7 1
  • August H.
    Au fost cam neinspirati cu alegerea motorului. Puteau pune noul 4.0 TFSI de pe varianta S6/S7. Nici prea puternic ca pe S8 dar nici asa "light" ca pe RS5. Unii chiar nu se gandesc...
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru