Autobuzele fără șofer devin realitate în Helsinki: prima linie pentru călători se va lansa în acestă toamnă

de Bogdan Mirică
Luni, 19.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Helsinki a testat cu succes două autobuze autonome într-una din provinciile sale. Începând cu această toamnă, autobuzele fără șofer vor funcționa pe o rută deja stabilită.

Deși poate părea greu de crezut, și în orașe nordice precum Helsinki traficul este o problemă. Capitala Finlandei, pe care am vizitat-o recent cu ocazia testului internațional al noului Renault Koleos, poate să le ofere șoferilor ambuteiaje enervante, mai ales în centrul orașului. Motiv pentru care, autoritățile au în plan eficientizarea mijoacelor de transport în comun.

Helsinki va deveni astfel unul dintre primele orașe din lume în care vor rula autobuze autonome, adică fără șofer. Finlandezii au anunțat deja că serviciul de transport va demara în toamna acestui an, marcând trecerea de la stadiul experimental în care s-au aflat până acum autobuzele.

Testele s-au făcut cu două autobuze autonome denumite EasyMile EZ10. Acestea aveau dimensiuni mici, erau electrice și au fost testate pe o rută de numai 400 de metri într-unul dintre districtele capitalei Helsinki. Mini autobuzele parcurgeau în fiecare zi o distanță de 11 kilometri și aveau la bord un șofer, gata să intervină în caz de urgență.

Autobuzele au început testarea și în alte două orașe finlandeze, Espoo și Tampere.

Din toamna acestui an însă, ele se vor întoarce în Helsinki și vor asigura transportul pasagerilor între grădina zoologică și insula Mustikkamaa.

Pentru început poate părea o distanță mică, însă proiectul ar urma să crească în următorii ani. Autoritățile din Helsinki nu își doresc să elimine complet transportul convențional actual, ci să îl completeze cu acesta autonom, util pe ultima porțiune de drum până acasă. În acest fel, locuitorii își vor lăsa mașinile în garaj și nu le vor mai lua nici măcar pentru a ajunge în apropierea unui nod de transport în comun, așa cum se întâmplă acum.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru