Avancronica Marelui Premiu al Ungariei: Hamilton și Vettel, luptă echilibrată pe canicula maghiară

de Daniel Popescu
Joi, 27.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton și Sebastian Vettel vor înfrunta temperaturi de 34 de grade în lupta pentru victorie în cursa de la Hungaroring, în care pilotul echipei Mercedes are un ascendent moral în fața rivalului său.

Marele Premiu al Ungariei marchează ultima etapă înainte de pauza de vară de 4 săptămâni care a devenit tradițională în ultimii ani, într-un moment în care lupta pentru titlul mondial este mai tensionată ca niciodată.

După un debut excelent de sezon în care și-a construit un avans consistent, Sebastian Vettel și-a văzut avantajul năruit după ce Mercedes a obținut 3 victorii în ultimele 4 curse. Înainte de etapa maghiară, Vettel păstrează un avans fragil de un singur punct și a admis că principalul avantaj al rivalilor săi direcți este legat de performanțele mai bune obținute în calificări.

Rezultatele pe un singur tur de circuit sunt cu atât mai importante în Ungaria cu cât circuitul este unul lent și strâmt și oferă oportunități limitate de depășire, astfel că pilotul care va pleca din pole position are șanse majore să-și adjudece victoria în cursa de duminică.

Pe de altă parte, nu poate fi subestimat nici revirimentul celor de la Red Bull Racing, care au început să progreseze constant în ultima perioadă și au potențialul de a încurca cele două echipe de top pe anumite circuite pe care puterea motorului nu este esențială, așa cum este cazul celui de la Hungaroring. De altfel, pe configurația pistei mizează și cei de la McLaren, întrucât Fernando Alonso consideră că aceasta este cea mai bună cursă pentru ca echipa britanică să obțină puncte prețioase în clasamentul constructorilor.

Date generale circuit

Circuitul maghiar este unul dintre cele mai lente din calendarul competiţional: viteza medie este de numai 196 km/h, întrucât linia de start-sosire este relativ scurtă, iar cele 14 viraje sunt în mare parte lente. Combinaţia de viraje dese şi lente este foarte solicitantă din punct de vedere fizic, întrucât piloţii nu au timp să se odihnească decât pe linia dreaptă de start-sosire.

Echipele care pot genera o forţă de apăsare aerodinamică ridicată vor fi avantajate, însă depăşirile sunt dificile pe acest circuit, mai ales că pista este îngustă.

Prin urmare, calificările şi startul vor juca un rol important, mai ales că nici sistemul DRS nu va avea efecte majore.

De altfel, la fel ca şi anul trecut, FIA încearcă să impulsioneze depăşirile prin stabilirea a două zone de depăşire DRS: prima este cea clasică, de pe linia de start-sosire, în timp ce a doua a fost amenajată chiar după ieşirea din primul viraj. Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS.

Pneurile Pirelli

Pirelli va furniza echipelor pneuri de compoziţie medium, soft și supersoft cu ocazia cursei de la Hungaroring, în primul rând ca urmare a faptului că acestea nu au timp să se răcească din cauza naturii solicitante a circuitului. Strategiile opririlor la standuri vor avea un rol semnificativ aici, întrucât depăşirile sunt dificile la Hungaroring.

Vremea la Hungaroring

În mod obişnuit, Marele Premiu al Ungariei are loc la temperaturi ridicate, iar ediția din acest an nu va face excepție. Dacă vineri temperatura maximă va fi de 27 de grade, aceasta va urca până la 30 de grade în ziua calificărilor, în timp ce duminică piloții vor înfrunta temperaturi de 34 de grade. 

Marele Premiu al Ungariei la TV

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 28 iulie 11:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 2 vineri, 28 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 3 sambata, 29 iulie 12:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Calificari sambata, 29 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Cursa duminica, 30 iulie 15:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV

Comentarii (26)

  • ham ham poc
    9 13
  • Am văzut pe Autosport ca Alonso a declarat ca a schimbat intenționat mai multe componente în Anglia tocmai pentru a avea o masina bine pregătită în Ungaria. Sa vedem daca a fost inspirat sau nu.
    11 1
  • Mircea 84 iarasi se uita la:Romanii au talent :)))
    5 13
  • @Mclaren_Mircea_1985. Cred ca esti un geniu sau mama omida,de stii tu toate despre toti si toate cele lumesti.Astept ineptiile tale.
    10 5
  • iceman
    posibilul parteneriat din Sauber si Honda a cazut

    https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/7/sauber_s-2018-deal-with-honda-cancelled.html
    6 0
  • Anonim
    Cei de la Sauber au luat decizia perfecta de a renuntat la motoarele Honda... care sunt si cele mai slabe din competitie.
    4 1
  • Sa nu credeti ca exagerez, dar totusi nu inteleg cum Ferrari aduc cursa de cursa update-uri aerodinamice noi, iar Mercedes in afara de Spania nu vedem nimic nou, decat versiuni aero mai vechi. Nu auzim decat de modificari mecanice, suspensii, intelegerea pneurilor si benzina noua. Acuma pe F1 analisi tecnica din nou Ferrari cu modificari la aripa fatza, Mercedes, sula, nimic tot chestiuni vechi. Si aici in Ungaria pe un circuit pt masina scurta Ferrari era nevoie de un update major ca sa anuleze din avantaj. Ce fac aerodinamicienii din luna mai? Nu am vazut nimic WOW si nimic NOU.
    8 9
  • Stiu ca multe updateuri sunt under the skin, dar nu se poate ca din a doua jumatatea a lunii mai masina sa nu evoleze si pe partea aerodinamica vizibila, lupta intre echipe fiind atat de stransa.
    5 6
  • Daca nici aici Ferrari nu sunt pe primul loc desi ma astept sa fie asa e clar.Se pot concentra pe anul viitor.Adica sa pastreze traditia.Totusi imi e greu sa cred ca Mercedes sta degeaba cu dezvoltarea monopostului fie ele mici chichite secrete ce inseamna destul de mult si care sunt mai mult sau mai putin in limita regulamentului.Asta inseamna creativitate si inteligenta.
    9 6
  • GrosJan
    ba chiar sunt multe posibilitati de depasire pe Hungaroring, chiar daca e lent si ingust, nu-i ca la Monaco
    6 1
  • chul mai rontaie niste XANAX...am un prieten la Balaceanca vrei sa te ajut?
    4 9
  • off topic: "Refusing Halo would be "ignorant and stupid" - Vettel.....ca tot ne intrebam care a fost singura echipa care a votat pentru introducerea holo
    6 4
  • *halo
    2 1
  • Ha,ha,ha...
    Scurt citat din surse documentate:

    "Ferrari va avea ocazia să demonstreze că încă se poate lupta cu Mercedes – care în ultimele patru curse a făcut progrese masive – în ciuda unor „bețe în roate” puse de FIA prin două directive tehnice care au afectat vizibil comportamentul monopostului Ferrari SF70H"

    FIA, cu "intervenia tehnica" de modificare a unor parti componente esentiale (podeaua) la monoposturile Ferrari, au reusit sa strice socotelile si performanta acestora. Au lovit bine, greu de crezut ca mai pot recupera sutimile/zecimile pe tur pierdute fata de Mercedes...si mai sunt si cei de la RBR, care de obicei reveneau spectaculos dupa pauza de vara...
    6 4
  • Ferrari sa se incadreze in regulament si atunci nimeni nu le va pune niciun bat. Si asa iau prea multi bani de la FIA. Nemeritat de multi fata de performantele din ultimii 10 ani. E ciudat de vocal Vetel care apara suspect de tare acel halo, dupa ce a fost "ametit" saracul de parbriz.....Banuiesc ca va conta si parerea celorlalti piloti ca nu e Vetel buricul targului. O fi buric la Ferrari dar nu in F1.
    8 8
  • Anonim
    @dubfire: Tu te intrebi multe dar nu pricepi nimic. Felipe Massa a spus ca cei de la Williams sustin Halo-ul, si a fost cel mai mare sustinator al acestei piese... Te cam pune pe ganduri nu-i asa?
    6 2
  • @lol: Si cam cati bani primeste Ferrari de la FIA? Nu de alta dar FIA nu face decat sa reglementeze Formula 1, nu are la dispoztie fonduri... Te referi cumva la FOM?
    5 1
  • @Anonim
    Nu mă așteptam ca Williams , o echipă care a făcut istorie sa decada in asemenea hal. După ce Jacques Villeneuve a primit interdicția , de a se mai apropia de garajurile echipei pe motiv că la criticat pe Stroll , acum sunt de acord cu introducerea Halo-ului. Eu mă gândeam la Force India la Sauber sau la Haas dar nici nu îmi închipuiam că Williams a fost de acord.
    3 1
  • Anonim
    @AyrtonSenna1991: Villeneuve a fost destul de critic in legatura cu Stroll nu? Stroll aduce ceva banuti la echipa, echipa il sustine. Mai multe... doar ei stiu. Am vazut un interviu cu Massa si a fost singurul care a fost pentru Halo cu adevarat. Vettel cred ca trebuia sa raspunda "Yes, sir" la orice zice Todt... dupa prostia din Baku...

    Oricum cred ca sunt niste tampiti cei care zic ca Halo este ok si ca ar salva vieti, pentru ca unul dintre cei care a murit concura parca in Indy si nu-mi aduc aminte ca cei din Indy sa fi testat... vreun Halo? Oricum totul a plecat de la procesul intentat de fanilia lui Bianchi, care realmente nu pot accepta ca Jules a gresit acolo. Evident mai mor piloti dar putini prosteste ca Bianchi si ca tipa aia cu ochiul... care a intrat intr-o masina... parcata pe marginea pistei unde testa...
    6 1
  • @Anonim
    Ai perfecta dreptate în tot ceea ce ai spus , totuși nu Stroll aduce banii , tăticul lui plătește nota de plată la Williams. În IndyCar nu cred că vom vedea asta vreodată. Deși sunt salarii mult mai mici pilotii si proprietarii de echipe au parcă mai multa demnitate în F1. Îl apreciez pe brazilian a fost un pilot bun , dar vremea lui a trecut de mult si daca Nici Rosberg nu avea retragerea aia precipitată , Massa era probabil în studio la Globo Tv si comenta cursele , nemaivand timp să vorbească lucruri stupide.
    3 1
  • Lui Alonso ii place pe Hungaroring - daca chiar s-a imbunatatit masina, poate prinde Q3-ul.
    0 0
  • Sauber a incheiat un nou deal pentru motoare cu Ferari
    2 3
  • https://youtu.be/Efbdxk1utSg
    https://youtu.be/qXKQezyl2Oo
    0 0
  • Cei mai smecheri sunt comentatorii Digi, care au "inventat" testarea aripii fata cu... "presiunea"... Sper sa le explice cineva ca se foloseste o greutate (masa) de 102 kg, care aplicata pe aripa fata, exercita o forta de 1kN, asa ca fapt divers, nu de alta dar le explica celor care se uita... diferite tampenii...
    2 0
  • Merge cineva la Hungaroring?
    0 0
  • 1kgf=1daN ... restul e aritmetica.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru