Feedback

Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV

Publicat Miercuri, 13.03.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 11
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 1
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 2
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 3
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 4
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 5
Avancronica sezonului 2019 al Formulei 1: previziuni după teste, schimbări de regulament, calendar și transmisiuni TV - Poza 6
Sezonul 2019 al Formulei 1 propune o nouă confruntare între Ferrari și Mercedes, însă Red Bull promite să obțină victorii după trecerea la motoare Honda. Cele 21 de curse pot fi urmărite în direct și pe serviciul de streaming F1 TV Pro.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o pauză de aproximativ patru luni, Formula 1 se pregătește să revină la viață cu sezonul 2019, care va începe la sfârșitul acestei săptămâni cu tradiționalul Mare Premiu al Australiei.

Noua ediție a celei mai populare competiții de monoposturi din lume propune în esență o nouă confruntare între Mercedes, echipa care a câștigat toate titlurile mondiale începând din 2014, și Ferrari, echipa care încearcă să regăsească calea spre succes la peste 10 ani de la obținerea ultimelor trofee.

Cele două sesiuni de teste desfășurate pe circuitul de la Barcelona înaintea noului sezon au scos în evidență un ușor avantaj competitiv al Scuderiei Ferrari din punct de vedere al timpilor, estimat la circa 0.4 secunde pe baza datelor analizate.

Totuși, merită menționat că italienii s-au confruntat cu o serie de defecțiuni tehnice care ar putea indica o serie de probleme de fiabilitate pe parcursul anului. Pentru Ferrari, un punct de atracție va fi reprezentat și de sosirea lui Charles Leclerc în locul lui KImi Raikkonen, însă rămâne de văzut dacă monegascul va avea libertatea să concureze împotriva lui Sebastian Vettel, așa cum anunță oficialii echipei.

Pe de altă parte, Mercedes obișnuiește să nu-și arate adevărata formă în teste, iar germanii au ieșit în evidență în special la capitolul fiabilitate, fiind echipa cu cele mai multe tururi parcurse. Prin urmare, Lewis Hamilton are motive să fie optimist pentru un nou titlu mondial, mai ales că există șanse mici ca Valtteri Bottas să opună o rezistență mai puternică decât în sezoanele anterioare.

Marele mister este însă reprezentat de Red Bull Racing, echipă care din acest sezon utilizează motoare Honda după ce a pus capăt unei colaborări de lungă durată cu Renault. În ciuda faptului că Honda s-a remarcat mai degrabă prin defecțiuni tehnice de la revenirea în competiție în 2014, Red Bull nu a avut probleme majore de fiabilitate în timpul testelor, iar timpii prefațează de asemenea performanțe decente, chiar dacă echipa nu a ieșit cu adevărat în evidență.

Cu Max Verstappen în rol de pilot numărul 1 și prin aducerea lui Pierre Gasly de la sora mai mică Toro Rosso, oficialii Red Bull promit să obțină nu mai puțin de cinci victorii în acest sezon.

Foștii rivali de la Renault ar putea avea însă ceva de comentat pe acest subiect. "Scapată" de presiunea exercitată de Red Bull, Renault se poate concentra acum pe propria echipă, iar unele date din teste indică faptul că echipa ar putea fi a treia forță a campionatului. Fără îndoială, sosirea unui personaj precum Daniel Ricciardo, obișnuit cu obținerea victoriilor, va avea rolul de a motiva și mai mult echipa tehnică.

Haas și Toro Rosso ar putea concura în plutonul de mijloc al grilei de start, însă concurența se anunță deja una foarte puternică. Sauber, care între timp și-a schimbat numele în Alfa Romeo Racing, mizează pe vasta experiență a lui Kimi Raikkonen pentru a obține performanțe cât mai bune, în timp ce Force India, care și-a schimbat de asemenea numele în Racing Point, speră să repete performanțele din sezoanele anterioare. Tot în plutonul de mijloc va încerca să se intercaleze și McLaren, echipa care l-a pierdut pe Fernando Alonso, dar care mizează pe pofta debutantului Lando Norris.

Într-o ligă aparte, una deloc fericită, pare să fie Williams. După ce anul trecut a ocupat ultima poziție în clasamentul constructorilor, echipa britanică a ratat primele două zile de teste, a ocupat ultima poziție în clasament în funcție de timpi și tururi parcurse, iar linia de piloți este formată din debutantul George Russell și Robert Kubica. Polonezul va reveni în Formula 1 pentru prima oară după accidentul suferit în raliuri în 2011 și a admis că nu este încrezător înaintea startului noului sezon.

Echipa Piloți
Mercedes Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull Racing Max Verstappen, Pierre Gasly
Renault Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg
Haas Romain Grosjean, Kevin Magnussen
McLaren Carlos Sainz, Lando Norris
Racing Point Sergio Perez, Lance Strol
Alfa Romeo Racing Kimi Raikkonen, Antonio Giovinazzi
Toro Rosso Daniil Kvyat, Alexander Albon
Williams Robert Kubica, George Russell

Schimbări de regulament

Principala noutate a regulamentului sportiv al Formulei 1 este că pilotul care va obține cel mai bun timp în cursă va primi un punct bonus în clasamentul general, cu condiția de a termina cursa pe unul dintre primele locuri. De asemenea, punctul va fi acordat și pentru echipa pilotului în clasamentul constructorilor.

O altă schimbare majoră care va ușura înțelegerea curselor de către fanii ocazionali se referă la pneuri.

Începând din acest sezon, în fiecare cursă se vor utiliza oficial pneuri hard cu marcaj alb, pneuri medium cu marcaj galben și pneuri soft cu marcaj roșu. În realitate, compozițiile folosite pentru cele trei tipuri de pneuri vor varia de la cursă la cursă în funcție de specificațiile circuitului, însă culorile au fost standardizate pentru ca fanii din fața micilor ecrane să intuiască mai ușor dacă un pilot folosește pneuri mai moi sau mai dure decât rivalii săi. Prin urmare, din acest sezon dispar termeni precum ultrasoft, supersoft sau hypersoft.

Schimbările din regulamentul tehnic sunt semnificativ mai vârste. Astfel, aripa față este cu 200 mm mai lată și cu 20 mm mai înaltă și a devenit mai simplă din punct de vedere aerodinamic. De asemenea, aripa spate este cu 100 mm mai lată și cu 20 mm mai înaltă, iar deschiderea flapsului pentru sistemul DRS a crescut cu 20 mm. În plus, pe aripa spate au fost montate două lumini suplimentare pentru o mai bună vizibilitate în condiții de ploaie.

Schimbările pentru cele două aripi au fost adoptate cu scopul ca turbulențele aerodinamice să fie mai mici atunci când un pilot își urmărește rivalii, ceea ce ar trebui să conducă la o creștere a șanselor de depășire.

O altă schimbare vizează creșterea cantității de carburant de la 105 kg la 110 kg pe cursă, în timp ce masa minimă a monopostului a crescut de la 733 kg la 740 kg. În plus, pilotul și scaunul trebuie să cântărească minim 80 kg, diferența în cazul piloților mai slabi urmând să fie acoperită prin balast.

Nu în ultimul rând, piloții vor utiliza din acest sezon mănuși biometrice cu senzori care monitorizează pulsul și nivelul oxigenului din sânge, în timp ce căștile respectă acum standarde de siguranță mai dure.

Calendarul și transmisii TV și pe internet

Sezonul 2019 al Formulei 1 va avea un număr record de 21 de curse, la fel ca în 2016 și 2018. Calendarul este în mare parte același ca anul trecut, însă durata sezonului a fost extinsă: prima cursă va avea loc în Australia în 17 martie, în timp ce sezonul se va încheia abia în 1 decembrie cu cursa planificată pe circuitul din Abu Dhabi.

Printre puținele schimbări se numără comasarea curselor din Singapore și Rusia la interval de numai o săptămână, în timp ce cursa din Mexic va avea loc cu o săptămână înainte de cea programată în Statele Unite. În total, 11 dintre cele 21 de curse vor avea loc în Europa, în timp ce cinci se vor desfășura în Asia, patru în cele două Americi și una în Australia.

Data Tara
17 martie Australia
31 martie Bahrain
14 aprilie China
28 aprilie Azerbaidjan
12 mai Spania
26 mai Monaco
9 iunie Canada
23 iunie Franta
30 iunie Austria
14 iulie Marea Britanie
28 iulie Germania
4 august Ungaria
1 septembrie Belgia
8 septembrie Italia
22 septembrie Singapore
29 septembrie Rusia
13 octombrie Japonia
27 octombrie Mexic
3 noiembrie Statele Unite
17 noiembrie Brazilia
1 decembrie Abu Dhabi

Sezonul 2019 al Formulei 1 va fi transmis în direct de posturile de televiziune Digi Sport (în rețeaua operatorului RCS-RDS) și Telekom Sport (în rețeaua operatorului Telekom TV). În plus, antrenamentele, calificările și cursele pot fi urmărite în direct și pe internet prin intermediul serviciului de streaming F1 TV Pro, care costă 8 euro pe lună (echivalentul a 38 lei pe lună) sau 65 de euro pe an (circa 310 lei pe an). 

Noul sezon a fost prefațat de un eveniment special la Melbourne la care au participat toți piloții și șefii de echipe. Mark Webber, fostul pilot al celor de la Red Bull Racing, a reușit să facă un selfie cu 18 dintre cei 20 de piloți care vor lua startul în Australia. 


Comentarii (11)

  • Apuca-te sa schimbi calendarul de pe site ca vad ca tot din 2018 este.
    24 3
  • Adrian24
    Si cursa de duminica la ce ora va fi?
    0 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • observatie
    O mostra de comentariu "obiectiv": Leclerc nu se stie daca va fi lasat sa castige, iar Bottas nu are sanse sa opuna o rezistenta mai mare!
    Cu alte cuvinte, anul trecut Kimi nu a fost lasat sa castige curse desi a fost rapid, iar Botas nu a fost in stare, desi echipa I-a dat mana libera!:)))
    15 4
  • RIP Charlie Whiting
    8 0
  • Daca Leclerc se califica inaintea lui Vettel, nu vor fi ordine de echipa. Sunt curios de valoarea masinii lui Kimi - ar merita o masina buna.
    9 2
  • Nu îmi vine să cred că a murit Charlie Whiting , chiar pot spune că vestea m-a șocat , însă moartea nu întreabă pe nimeni. Pe de altă parte , sper sa fie un sezon mai strans în lupta la vârf decât anii trecuți si sper ca Leclerc să îi dea o replică pe măsură lui Vettel.
    7 4
  • ZeroTime
    RIP Charlie Whiting, odihneasca-se in pace!
    10 0
  • Salut! Stiti cumva, antrenamentele mai sunt transmise de Digi? Ca nu apare nimic in grila lor de programe! Doar calificarile, sambata la 8 si cursa duminica la 7! Multumesc!
    3 0
  • ZeroTime
    Cei de la Mercedes nu au crezut niciodata ca cei de la Ferrari le vor pune probleme de aia Bottas era liber sa lupte pentru victorii. Cand acest lucru s-a schimbat... Bottas a pus la locul lui, din care nu o sa mai iasa niciodata. De fapt cred ca dupa 2019, cariera lui in F1 s-a cam terminat, singura echipa interesata sa-l primeasca cred ca este doar Williams.. care sunt intr-o prapastie in acest moment.

    L-am intalnit pe Leclerc la teste, si cumva ma indoiesc ca-l cunoasteti dar pot sa pariez ca singura prioriate a lui este sa se integreze in echipa si nu sa-i arate lui Vettel cine-i seful. Cei de la Sky Sports tot il intrebau daca vine sa-i faca probleme lui Vettel si singurul lui raspuns a fost foarte simplu: "I drive for Ferrari". Daca Leclerc va reusi sa stea langa Vettel, o sa faca ceea ce Raikkonen n-a reusit in vreo patru sezoane, ceea ce din start este un lucru foarte foarte bun pentru Ferrari.

    Mai comic este ca n-a inceput nici macar prima cursa, si diferiti se intreaba daca Leclerc o sa fie lasat sa castige... de parca acesta are vreo 50 de victorii si cineva incearca sa-l opreasca din a castiga mai multe... tipic romaneste.
    10 3
  • @XYZ
    https://www.digisport.ro/program-tv
    4 1
  • Kimi mergea pe alta strategie ca sa ii incurce pe adversarii lui Vettel. Insa la Monza a facut pole (si nu orice pole ci cel mai rapid tur din istoria F1) si l-a piscat iarasi dorinta de afirmare. Dupa incidentul cu Vettel de la start echipa a decis sa renunte la el si sa il incerce si pe Leclerc. Evident ca speranta este ca Leclerc sa fie mai bun decat Vettel, e ceva gen 'mananci calule ovaz?'. Dar daca nu e ii va reveni sarcina de pilot secund. E urat pentru sport dar se practica.
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru