Banul la ban trage: BMW acordă prime record pentru angajaţi după ce a obţinut venituri cât jumătate din PIB-ul României

de Daniel Popescu
Joi, 10.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a decis să ofere cea mai mare primă pentru angajaţi din industria auto premium din Germania după ce anul trecut a realizat venituri de 92 de miliarde de euro, cât jumătate din PIB-ul României.

La numai câteva zile după ce a aniversat 100 de ani de existenţă, BMW a făcut publice rezultatele financiare pentru 2015, care marchează recorduri după recorduri.

Constructorul de la Munchen a avut anul trecut venituri record de 92.175 miliarde de euro, adică echivalentul a jumătate din PIB-ul anual al României. În plus, nemţii au înregistrat alte două recorduri: profitul brut a ajuns la 9.224 miliarde de euro, în timp ce profitul net rezultat după plată taxelor a fost de 6 miliarde de euro, cu 10% mai mult decât în anul anterior. Practic, este al şaselea an consecutiv în care BMW înregistrează recorduri de vânzări, venituri şi profituri.

În urma acestor rezultate, BMW a decis să acorde angajaţilor permanenţi cea mai mare primă din industria auto premium din Germania, însă din păcate grupul nu a menţionat care este valoarea acesteia. În total, constructorul are 122.244 de angajaţi în întreaga lume.

Urmareste Automarket
"Pentru a marca centenarul companiei, creştem încă o dată bonusul asociat pentru angajaţii noştri permanenţi din Germania, cea mai mare sumă plătită în industria auto premium din Germania.
Plata dividendelor către acţionarii noştri va depăşi, în premieră, două miliarde de euro, ceea ce reflectă performanţele bune obţinute de BMW Group în 2015"
, spune Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW.

Toate aceste performanţe vin ca urmare a vânzărilor record obţinute de BMW pe parcursul anului trecut, când şi-a păstrat prima poziţie în topul constructorilor premium după ce a vândut 2.247.485 de unităţi. Marca bavareză îşi propune şi în 2016 să doboare recordurile de vânzări, venituri şi profit. "Obiectivul nostru prevede obţinerea unui nou record al vânzărilor în 2016, nivelul fiind de aşteptat să îl depăşească uşor pe cel al anului anterior", a adăugat Kruger.

Via BMW

Comentarii (33)

  • si cate masini a vandut?
    ca sa vedem cat castiga pe masina, asta dupa ce cheltuie pe publicitate samd... sa vedem si noi cat costa masina si cat e diferenta pt nume.

    merci
    12 14
  • mda.... calcul tipic de roman, si mie ce imi iese....
    12 6
  • HAi ca se poate, hai in F1.
    5 0
  • @ @@aM
    PAI NU E VORBA DE "MIE CE IMI IESE", DESTEPTULE; VREAU SA VEDEM CAT COSTA FABRICATIA MASINII SI CAT E PRETUL UMFLAT; ERA GREU SA INTELEGI.
    SI APOI EU SUNT ROMAN, TU DACA ESTI SCANDINAV, DU-TE IN ... SCANDINAVIA
    10 8
  • Deci, castigul mediu pe masina e in jur de 40000 euro
    1 9
  • conform listei de preturi AM, pret mediu ar fi de 81000 euro al unui bmw (presupunand ca se vand tot atatea seria 1 cate m6-uri);
    deci cam jumatate din pret e costul de productie si jumatate e castigul firmei
    3 8
  • Mici rectificari necesare: PIB-ul Romaniei estimat pt. 2015 e de cca. 157 miliarde euro - desi cifra de afaceri BMW nu-i "aproape jumatate", ci mult mai mare decit respectiva jumatate mioritica (78,5 miliarde.)

    Desi observ o confuzie totala, nu mai intru-n analize detaliate ale profitului (brut / net - dupa impozitare) pe fiecare masina produsa, dar nu trebuie uitat ca:
    - profitul unei companii de anvergura BMW nu-i rezultat doar din vinzari de masini, ci si din service, piese etc.
    - in general, producerea unei masini costa "ab Werk" doar 50-60% din pretul de showroom, da-i normal asta, adaugind nu doar transport / asigurari / TVA etc, ci si costurile cu publicitatea, promovarea in motorsport (unde se cheltuie enorm) s.a.m.d.

    BMW, ca si ceilalti producatori germani "premium" (urasc atributul asta, dar e inevitabil) se mentin la un procent de 7-9% profit NET, distribuit preponderent ACTIONARILOR (printre cei majoritari aflindu-se si sefii firmelor) si nu la angajatii "de rind". Asta-i capitalismul, deh.

    P.S. Porsche ramine campion la "aburirea" cumparatorilor snobi (sa nu se-nteleaga d-aici ca n-ar fi si masini f. bune, nu doar sportive), cu un profit net de cca. 18%.
    Daca le merge, sa fie sanatosi. :-)
    15 1
  • era o analiza exhaustiva, nu de detaliu; tocmai asteptam sa vina niste economisti sa ne lumineze
    2 4
  • si cu atat mai mult cu cat castiga si din PIESE DE SCHIMB si stim ca masinile noi se DEFECTEAZA DES, inseamna ca pretul masinii e CHIAR MAI MARE, doar ca nu-l PLATESTI INSTANT CI "IN RATE" VIITOARE.

    deci tocmai, PRETUL MASINII E MAI PUTIN DE JUMATATE DIN PRETUL CU CARE O CUMPERI, NU DOAR "JUMATE"
    4 8
  • @AM

    Cum ai ajuns la 40 000 euro câștig pe mașină? Bmw a vândut aproximativ 2 milioane unități în 2015, inclusiv Mini, dacă profitul net a fost de 6 miliarde euro, înseamnă că sunt cam 3000 euro pe unitate, ca medie. La acest câștig mai pune și adaosul vânzătorului, adică dealerul, care foarte probabil să fie tot de câteva mii, nu mai visați că o mașină de 50-60 mii costă în mod real 10 mii, că așa cele de 10 mii ar trebui să fie gratis de fapt.
    10 2
  • lasa subiectivismul, ca nu-s impotriva bmw-ului;
    la inceput era scris 92.157 miliarde, nu 6 miliarde cum zici tu
    0 6
  • si profitul net de 6 miliarde e dupa ce si-au platit publicitatea si testele organizate cu jurnalistii si revistele gratuite samd.
    ca asa si la firma poti baga tot felul de cheltuielio si ai n-ai profit deloc, dar salarii babane poti sa iei.
    cate firme nu-s in romania ca patronii au masini scumpe luate pe firma si tot felul de cheltuieli fictive si firma are profit negativ. despre ce vorbim aici?
    5 2
  • si daca vrei sa stii chiar luca di montezemollo zicea mai demult ca jumate din pretul masinii e doar numele. (ferrari)
    deci daca oficial se recunoaste asa ceva, iti dai seama in realitate cum e
    3 6
  • Alea sunt venituri, adică încasări, după ce plătesc tot, salarii, furnizori, taxe, rămân cu 6 miliarde " în mână ", ăsta e profitul, așa este peste tot în lume, nu doar în industria auto. De acord că dacă vrei să fii cârcotaș, te poți uita doar la Bmw că este foarte scump și de fapt valorează de 2 ori mai puțin, dar asta se poate spune despre orice marcă premium, prețurile sunt aliniate oarecum, deci este corect să folosești acest raționament pt toate.
    7 1
  • @...@Kiro - Nu uita ca-n pretul masinilor noi (fiindca despre ele zici ca "se defecteaza des") e inclus si COSTUL GARANTIEI acordate de producator, care evident include si costul pieselor inlocuite.

    Clar deci ca nici garantia nu-i "gratis" fiind de fapt ante-platita de cumparator, dar calculul profitului ramine mai complicat decit crezi / scrii tu.

    Hai pa, ca mi-am tocit azi destul tastele p-acilea.
    10 1
  • macar citeste ce scriu, nu veni cu idei preconcepute; n-am atacat bme, ba mai mult am scris si despre ferrari
    3 6
  • eu am mai spus si mai sus ca e un calcul exhaustiv.
    poate daca nu ai fi asa ingamfat ai si citi ce scriu, nu ai veni sa te umfli in pene cu prostia ta,.
    explica tu daca esti asa destept; eu nu am pretins ca am calculat corect.

    si cate ti se schimba in garantie? ia zi
    garantia e doar o vrajeala
    0 4
  • erata; ca nu e exhaustiv
    0 2
  • bine ca NU-TI TOCEZSTI TASTATURA cand ITI DAI SINGUR +
    2 4
  • @kiro si dan
    vad ca nu va pricepeti sa dati explicatii, dar minus ca maimutele stiti sa dati
    2 5
  • conform listei de preturi AM, pret mediu ar fi de 81000 euro al unui bmw (presupunand ca se vand tot atatea seria 1 cate m6-uri);
    deci cam jumatate din pret e costul de productie si jumatate e castigul firmei

    Deci, castigul mediu pe masina e in jur de 40000 euro
    2 5
  • @@@Kiro: Mai nene, da' pornit mai esti... Daca tu crezi c-as fi dator sa te culturalizez eu (sau altii) MOCA pe AM, n-ai decit. Ce am postat aici te asigur ca-i valabil din pdv economic, destul de clar circumscris temei si basta.

    Zic oricum c-ar fi mai bine sa citesti si altceva decit Can-Can si sa faci macar efortul minim de-a scrie cu majuscule la-nceput de fraza - asta ca respect de sine-n primul rind.

    Si mai afla ca nu ma deranjeaza deloc cind un semidoct ma considera prost. :-)
    8 1
  • Domnule @AM, te rog să faci media prețului tuturor mărcilor premium și să presupui la fel, că un model compact se vinde la fel ca o supersportiva.
    4 1
  • asa fan cu capul gol ca tine, incat sa nu inteleaga ca nu m-am legat de bmw, mai rar.
    3 7
  • pai tu oricum nu ma poti "culturaliza"... poate doar cu "cultura agricola";
    sau vrei bani, sa-ti poti cumpara si tu o masina cu pret umflat :-DDDD
    2 5
  • si normal ca daca nu poti sa ma ataci cu ceva concret, te legi de rahaturi; auzi la el ca nu ma respect ca nu scriu cu majuscula... tu de ce nu scrii cu majuscule; na...

    oi fi eu semidoct... dar tu esti un ingamfat... ceea ce e mai rau...

    p.s. ai auzit si tu un cuvant mai de dictionar
    2 5
  • ti-am scris de 4 ori ca nu ma leg de bmw, ba mai mult am zis si de ferrari si tu vii acuma sa ma ataci
    2 5
  • si daca tot e sa facem pe produn de gramatica, se scrie "dpdv", nu "din pdv" si "moca" nu apare in dictionar. asa ca ciocu' mic
    2 5
  • erata "profu'", nu "produn" (greseala de tipar)
    1 4
  • Vasile
    E corect ce s-a scris mai sus, cum ca se castiga in MEDIE 41k euro pe model.
    Profitul net e intr-adevar 3k euro/ masina, dar PROFITUL inseamna "Maruntisul" care-ti ramane dupa ce ti-ai platit toate cheltuielile, cu taxe, salarii, publicitate, motorspoer samd.
    Daca s-ar castiga doar 3k euro/masina si din aia sa se scada cheltuielile, nu le-ar ajunge banii.
    Trebuie facuta diferenta intre VENIT care e de 92 miliarde si PROFIT care e de 6 miliarde.
    Deci castiga 41 k euro, din care se scad cheltuieli + INVESTITII /PROIECTARE (dar sunt tot bani care intra in firma) si mai raman si cu 3k euro.

    E foarte simplu, fara sa fie nevoie de jigniri, ca unele de mai sus.
    7 0
  • Comentati aiure si va certati ca nu castigati nimic. Nici primele date de BMW angajatilor nici profitul BMW....
    5 0
  • nu va certati degeaba, mai bine explicati fiecare ce stiti pt binele comun...

    mai e un aspect (nu doar unul) si anume costurile de productie... de ex daca Jaguar si-a propus sa produca 50 000 intr-o locatie ei vor avea si un profit (mai mic) pe care l-au luat in calcul... daca insa BMW are intr-un sit capacitatea de 200 000 unitati (acolo au fost niste costuri de dezvoltare a locatiei) dar vanzarile nu merg si reusesc sa comercializeze doar 100 000 cu sigurantra vor avea pierderi
    1 0
  • scamel
    bateti campii. nu castiga ci incaseaza 41k in medie. castigul brut este 4k pe masina si acesta se impoziteaza . pretul unei masini este relativ, cheltuielile cu cercetare, proiectare, testare, incep cu cinci ani inainte de lansarea masinii pe piata.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru