Bateriile solid-state, o promisiune prea optimistă? Nissan: "Tehnologia este zero în acest moment"

de Mircea Meşter
Sambata, 31.03.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bateriile solid-state reprezintă una dintre speranțele tehnologice ale viitorului. Dacă unii specialiști consideră că acestea vor aduce multe avantaje pe mașinile electrice din următorii ani, unul dintre inginerii de vârf ai celor de la Nissan nu e atât de optimist: "Ar trebui să ne concentrăm pe dezvoltarea continuă a actualelor baterii Litiu-Ion"

Bateriile solid-state, în care electrolitul lichid este înlocuit de o substanță solidă care crește densitatea energetică și îmbunătățește siguranța și timpii de încărcare, sunt departe a fi gata să elimine bateriile clasice ale mașinilor electrice. Aceasta este opinia lui Takao Asami, vicepreședinte al biroului de cercetare și inginerie avansată Nissan, care contrazice astfel optimismul pe care mulți constructori concurenți îl exprimă în ceea ce privește noile tehnologii.

"Deocamdată vorbim de o tehnologie care se află la nivel de laborator. Nu avem încă niciun scenariu real, nu știm ce se întâmplă dacă producem un set de baterii solid-state, îl montăm pe o mașină, asigurăm un nivel bun de siguranță și conducem câțiva kilometri", spune oficialul Nissan.

"Toate bateriile solid-state se află, în mare, în faza inițială de cercetare. Deci, după părerea mea, vorbim despre o tehnologie aflată la nivelul zero în acest moment. În schimb, există mult potențial de îmbunătățire a actualei tehnologii Litiu-Ion.

Nu am ajuns încă la generația de vârf a acestui tip de baterii, acest lucru se va întâmpla peste circa două generații auto", continuă Takao Asami.

Toyota și Volkswagen sunt producătorii care s-au arătat interesați de tehnologia bateriilor solid-state, cei de la Toyota susținând recent, prin vocea vicepreședintelui executiv al companiei, că "acestea au potențialul de a schimba complet regulile jocului și de a îmbunătăți radical autonomia mașinilor electrice".

În scenariul Toyota, acumulatorii de tip solid-state vor putea fi scoși pe piață la începutul deceniului următor.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (4)

  • Nissan eu as zice sa investiti si in aceasta tehnologie, lafel si in fuel cell (propulsie pe hidrogen) pentru ca nu stii nicidata ce ne rezerca viitorul
    4 12
  • Costel
    Bateriile Li-Ion si-au demonstrat limitele - densitate mica de energie, timp de incarare mare. Si sunt foarte periculoase, se aprind usor. Orice accident in care sunt atinse bateriile poate degenera intr-un incendiu. In plus, sunt scumpe. Litiu e un element rar si scump.
    Trebuie gasite alte tehnologii, care sa inlature dezavantajele acestor baterii. Cata vreme autonomia reala e pana in 300 km si timpul de incarcare e de cel putin o ora, masinile electrice nu au nici o sansa sa devina majoritare.
    5 9
  • din pacate, in ciuda numelui pe care il poarta, Dynamo nu se ocupa cu asa ceva.

    va trebui sa ne mumtumim cu ingineri si cu ani de teste si experimentari :(
    0 7
  • Ca de obicei d-l de la Nissan bate campii.Anul acesta Audi a prezentat la Monterey de Pabble Beach prototipul de suv,ce va intra in fabricatie,numit PB18 E-tron ce va avea o baterie solid state de 95kw cu o mai mare capacitate de stocare si incarcare mult mai rapida pluc ca are o garantie mult mao extinsa.Asa ca sa fie mai atent japonezul ca si la ei se lucreaza la astfel de baterii,chiar daca la rivalii lor de pe piata locala.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru