BMW Seria 4 Concept - imagini şi detalii cu urmaşul lui Seria 3 Coupe

de Bogdan Mirică
Miercuri, 05.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Seria 4 Concept. Modelul este urmaşul vechiului Seria 3 Coupe.

După o aşteptare chinuitoare pentru fanii mărcii, presărată cu o serie de imagini spion, BMW a decis să dezvăluie în premieră mondială noul Seria 4, varianta coupe a actualului Seria 3. Derivatul cu trei uşi vine momentan sub formă de concept, urmând ca abia apoi să îşi facă apariţia şi în versiunea finală, de producţie, cel mai probabil în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

BMW caută să creeze o logică a numerotării şi, după coupe-uri cu tradiţie, ca Seria 6 şi Seria 8, propune publicului un coupe de segment mediu, etichetat cu număr par, în speranţa că va lămuri şi mai bine intenţiile sale de delimitare a gamei.

Noul Seria 4 preia moştenirea vechiului Seria 3 Coupe şi promite să o ducă mai departe, mizând pe o personalitate proprie şi un design complet diferit de cel al berlinei Seria 3.

Esential 2810 mm măsoară ampatamentul lui Seria 4 Concept.
1362 mm este înălţimea lui Seria 4.
Dimensiuni mai mari decât Seria 3

Pe lângă trăsăturile estetice notabile, Seria 4 vine şi cu dimensiuni exterioare noi. Citând comunicatul de presă al constructorului bavarez, conceptul noului coupe propune un ampatament de 2810 mm (cu 30 de mm mai mare decât cel al actualului Seria 3).

Ecartamentul faţă a crescut şi el cu 35 mm (1245 mm) alături de cel spate, care are acum cu 80 de mm în plus (1593 mm). Lăţimea modelului este şi ea mai mare decât a berlinei, cu 44 de mm mai exact (1826 mm).

Nu în ultimul rând, Seria 4 Concept este mai lung (4641 mm) şi are o linie a plafonului mai coborâtă cu 16 mm (1362 mm).

Design exterior

La nivel exterior conceptul se individualizează prin aspectul futurist al spoilerelor faţă şi spate, cu prize de aserisire foarte mari, conturate cu ajutorul unor baghete din aluminiu sau crom. Grila frontală, închisă din raţiuni aerodinamice, este conectată la blocurile optice faţă, păstrând astfel o oarecare similitudine cu Seria 3.

La nivel frontal, Seria 4 Coupe păstrează similarităţi cu actualul Seria 3

Pentru a individualiza cât mai bine coupe-ul, BMW a pregătit un set de LED-uri hexagonale, aceeaşi formă regăsită şi la nivelul ornamentelor spoilerului frontal, dar şi o vopsea unică, botezată Liquid Metal Silver.

Urmareste Automarket
Profilul este dominat de linii puternice. de bosaje largi şi de fante de aerisire discrete, înglobate în aripile laterale frontale.
Nu în ultimul rând, profilul marchează apartenenţa modelului la segmentul coupe-urilor, cu un stâlp C înclinat mult către partea posterioară.
Posteriorul a fost şi el puternic individualizat cu lumini LED puternice, sub forma literei L, specific celorlalte modele BMW. Pachetul exterior este completat de un set de jante de 20 de inch, din aliaj, cu un design complet nou în gamă.

Design interior

Pentru interiorul conceptului, designerii BMW au ales să apeleze la ajutorul diviziei de personalizare Individual. Cu ajutorul acestora, Seria 4 reuşeşte să ofere o planşă de bord orientată către şofer, cu linii puternice, simple şi funcţii ergonomice.

Interiorul noului Seria 4 Coupe Concept abundă în piele, aluminiu şi inserţii de castan

Liniile bordului continuă şi la nivelul portierei alături de inserţii din aluminiu şi lemn nobil. Pe bancheta din spate, oamenii de creaţie au născocit un contur aparte al scaunelor, un contur ce împarte în spaţiul în doar două locuri.

Pentru a sublinia şi mai mult caracterul exclusivist, Seria 4 vine cu legături din piele, împletite manual şi aplicate la nivelul portierelor şi al consolei centrale, lemn de castan şi praguri embosate şi iluminate cu logo-ul Individual.

Despre gama de motorizări nu există în prezent informaţii oficiale, însă aceasta ar urma să împrumute aceleaşi unităţi regăsite pe fratele cu patru uşi, BMW Seria 3.

Comentarii (28)

  • Soferu'
    Avion cu motor....
    46 4
  • pacpac
    orgasm de masina geniala pur si simplu liniile sunt imbinate perfect
    44 3
  • Dildo on wheels...
    Interioru e porno :X
    29 6
  • Se cheama concept ca sa nu se cheme inca de serie, dar in proportie de cel putin 90% asa va arata varianta de serie, cel putin la exterior, ca la interior e un seria 3 sedan imbracat in multa piele maronie, oricum exteriorul este de vis si ma gandesc cum va arata varianta M:)
    30 3
  • un oarecare
    Frumosssssssssssssss!
    30 2
  • cel mai agresiv bmw din toate timpurile.......probabil si cel mai frumos...
    pacat ca spoilerele (sigur) nu vor ajunge in productie.......probabil nici manerele portierelor.......
    exercitiu de design superb pe o masina gata de productie......
    32 0
  • zarnesteanu
    BMW face masini tot mai frumoase cu fiecare generatie. Pana si interioarele au inceput sa arate bine. Exteriorul mi se pare foarte reusit de oriunde l-ai privi. Probabil ca in realitate o sa arate mult mai bine.

    Sper sa nu pastreze impletitura aia de piele din jurul locului pentru pahare. Daca ai varsat putin cafeaua nu mai ai cum sa cureti 100%.

    Ca si pozitionare in portofoliul BMW, ii vad rostul doar daca seria 3 scapa de coupe. Altfel or sa se canibalizeze una pe cealalta. Oricum, la sfarsitul zilei, tragi linie si vezi ca BMW a mai primit un 10.
    18 4
  • @zarnesteanu
    Nu se canibalizeaza pt ca oricum va fi mai scump, de fapt tot timpul un coupe a fost mai scump decat o berlina, iar acum si cu schimbarea denumirii din seria 3 in seria 4 este cu atat mai bine pozitionata.
    14 1
  • zarnesteanu
    @dan
    Fara indoiala ca stiu ei cel mai bine cum sa-si vanda marfa :) Sunt curios daca or s-o scoata si cabrio. Abia astept sa vad cum arata.
    10 1
  • La cum arata masina asta,,superba,,mi e teama pt seria 3,sincer daca as fi dorit achizitionarea unui seria 3 cu siguranta mi as fi schimbat planul chiar daca o sa fie mai scumpa ,cred ca o sa devoreze un procent bun din clientii seriei 3,
    6 0
  • Daa...nu se compara A5 (mai ales facelift-ul) cu aceasta bijuterie. Felicitari pentru designerii BMW!!
    20 5
  • BaditzaEx
    ieri criticam < noul limbaj de design > al europenilor ( vav de Benz CLA ), care tinde sa scoata masini fade si unde rar mai gasim sa vedem coupe-uri frumoase care sa nu coste o caruta de bani ( cum costa seria 6 si CL ) dar acest serie 4 imi da sperante de mai bine - cu siguranta este cel mai frumos coupe la ora actuala din masinile ale caror pret nu depaseste 100k sau are un pret mai pamantean, DAR ma indoiesc ca va avea un pret Mediu mai mic de 50,000 eur :-(, poate, chiar si la seria asta , pretul va porni de la 50,000 :))
    deci, pt noi...muritorii ( care eventual, chiar si inainte de criza abia ne puteam permite un GTI sau o Laguna Coupe ( singurul coupe european, aratos la ora actuala la un pret rezonabil ), ma indoiesc ca o vom putea lua de noua :-(
    P.S. sunt curios dk vor oferi pe acest coupe acel motor diesel tri-turbo
    13 1
  • ADRIAN FLORARU
    E CEL MAI BESTIAL COUPE LA ORA ASTA VRAVO....BRAVO CELOR DE LA BMW CRED CA DATI LOVITURA PE 2013 INCODATA BRAVOOOOOOO
    9 2
  • @ zarnesteanu

    nu se va canibaliza cu seria 3 coupe pur si simplu datorita faptului ca nu va mai exista un seria 3 coupe/ cabrio! este vb de o redenumire a modelelor: limuzinele si break-urile vir avea cifre impare iar coupe/ cabrioletele vor avea cifre pare!
    pe baza seriei 1 se va construi cel mai probabil un coupe/ cabrio seria 2
    pe baza seriei 3 un coupe/ cabrio denumit seria 4
    pe baza seriei 5 exista copeul/ cabrioletul seria 6
    din cauza cifrelor scazute de vanzari ale vechiului seria 8 probabil nu va mai fi oferit un derivat din seria 7 dar nu se stie niciodata!
    sa speram ddoar ca acst seria 4 va avea 4 locuri veritabile (continuand traditia predecesorului seria 3 coupe/ cabrio) si nu se va intampla ca la seria 6 caree este un 2+2
    8 0
  • Da arata exceptional ce sa zic.Bucurie mare pt sefii care lucreaza la casari autovehicule,caci acest seria 4 v-a fi urmatorul client in parcarea rematului dupa 5 ani.....fiabilitate-ai devina.
    5 28
  • Design extraordinar, dupa ce ca eram fan BMW ,placandu-mi toate modelele de dupa 2000, acum vine acest coupe sa ma innebuneasca de tot.
    Oricat de performanta sau potenta ar fi o masina,daca nu arata bine, parca nu te multumeste pe deplin ..iar acest seria 4 le are pe amandoua. Nu pot sa inchei decat cu un mare "uaaau" .
    13 2
  • Super! Bravo Bmw!
    A5 nu se mai simte singur.. :)
    13 1
  • AndreiRN
    Artistic facuta intradevar dar eu lucrat ceva si la fiabilitate?
    Au curaj sa ofere macar garantie cat Hyundai?
    4 22
  • abc_e?
    @AndreiRN
    Clientul occidental nu se gandește ca românul să țină mașina 10 ani, deci i se rupe lui de garanție, 2-3 ani sunt indeajuns, la care se mai adaugă si post-garanție pt. eventualele probleme la cutie/motor.
    6 3
  • Hai sa-l vedem in realitate, ca si Seria 3 in foto parea frumos si in realitate e mai urat decat modelul inlocuit.
    5 10
  • Nu era invers? Seria 3 la inceput parea ciudat si nu prea reusit si-n realitate arata superb? E mai urat decat modelul inlocuit? Nici macar anti bmw-istii nu spun asta:)
    10 3
  • GENIAL! BRAVO!
    7 1
  • adept hyundai
    Un comentariu foarte stupid, acela cu garantie 7 ani, pai daca stai sa te gandesti un pic in 7 ani mai apar 2 modele de seria 4, incluzand aici si faceliftul respectivului. Al doilea rand, ca posesor iti garantez ca in fiecare zi este o placere sa pleci la drum la volanul unui BMW, cateodata ma trezesc ca am intrat aiurea pe nu stiu ce strada, ocolind de doua ori locul de destinatie, dar ma simt super bine, pur si simplu e plictisitor sa stai la semafor intr-o astfel de masina, evit sa astept la semafor chiar daca ma plimb aiurea consumand inutil combustibil, nu cunosti monotonia, oboseala intr-o astfel de masina. Acum sa vorbim de acei 7 ani de garantie pe un Hyundai. Eu detin si un hyndai alb cu afisaj digital, control touch, interior luminat, merge impecabil dupa mai mult de 7 ani de utilizare, consuma de rupe ca e de tehnologie veche, tin sa mentionez ca becul de interior s-a ars dupa un an de utilizare, fara sa am acces la el, nu am apucat sa-l mai schimb. Acum hai sa-ti spun si de placerea de a utiliza un Hyundai. Stii cum e, pe cand BMW-ul desi il detii de 2 ani, tot te face sa-l admiri in parcare, te face sa ai grija de ea ca de propriul copil, intradevar se mai strica ceva, se mai uzeaza o piesa, mai scartaie chederele la frig, zornaie rulmentii la alternator, o gasesti zgariata, scuipata, manjita, oglinzile furate, te streseaza intradevar, devine o obsesie de nu poti sa dormi linistit, ca poate mai pateste ceva in parcare. Apoi la Hyundai, n-ai nicio treaba, isi face treaba oricand apelezi la ea, e foarte fiabila intradevar, dar dupa fiecare utilizare, pastreaza cate un miros deranjant de la fiecare aliment, fel de mancare, lapte, pui congelat, de-ti vine sa versi doar cand il vezi stand acolo intr-un colt ferit, aruncat de scarba, pui mileul pe el, poate poate nu-ti mai sare in ochi, dar intradevar in fiecare dimineata, tot la hyundai te intorci.
    Cam lunga vrajeala dar cam asta e diferenta intre un BMW si un hyundai.
    12 11
  • Intr-adevar, la Bmw aceasta era regula, dar la noul treiar nu se mai aplica. Din fata zici ca e vechiul treiar cu cearcane.
    1 17
  • ADRIAN FLORARU
    DA NU SANT FAN BMW DAR SERIA ASTA MA FERMECAT........................O SA STRANG BANI SA-MI IAU SI EU un BMW SERIA logan SH........
    3 2
  • un oarecare
    De unde ati scos voi ca BMW are probleme de fiabilitate?puteti comenta strict pe masinile care le-ati avut?asa din reviste toti putem fi experti!Eu am avut doua seria 5 si nu am patit nimik grav cu ele!
    10 4
  • Congolezu
    iel merge doar la viteza sau merge in orice caz?
    3 0
  • Este un concept, pana la varianta de serie mai este timp ca sa arate diferit ;).
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru