BMW și Mercedes vor să renunțe la modelele de nișă: "Coupe-urile și mașinile decapotabile nu mai au justificare pentru noi"

de Daniel Popescu
Miercuri, 22.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW și Mercedes consideră că dezvoltarea unor modele de nișă precum coupe-urile sau decapotabilele nu mai este justificată, motiv pentru care intenționează să reducă gama de modele în viitor.

În ultimii ani, aproape toți constructorii au încercat să acopere o gamă cât mai diversificată de modele, însă această strategie a ajuns la saturație pentru producătorii premium.

De exemplu, oficialii BMW și Mercedes anunță că în prezent văd o justificare din ce în ce mai scăzută pentru modele coupe și cabrio.

"Mașinile specifice, cum ar fi coupe-urile și cele cabrio, au fost întotdeauna mașini de nișă. Expansiunea în China și pe alte piețe emergente ne-a oferit oportunități uriașe pentru sedanuri, dar nu au apreciat aceste mașini de nișă. Ceea ce înseamnă că dezvoltarea acestor vehicule este mai puțin justificată pentru afacere", spune Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.

Urmareste Automarket
La rândul său, Ian Robertson, șeful de vânzări și de marketing al BMW, a explicat că unele modele actuale nu vor fi dezvoltate în continuare.
Chiar dacă nu a oferit exemple concrete, el a menționat mașinile decapotabile și coupe-urile cu două uși.

"Tabla de stiluri și segmente este mai degrabă plină. Urmează X2 și X7 și mai sunt și altele, dar am luat deja decizia ca unele modele să fie eliminate în viitor. Din cauza noilor modele, există unele lucruri pe care trebuie să le eliminăm", explică el.

Printre modelele luate în vizor se numără și roadsterele, astfel că BMW va dezvolta Z5, înlocuitorul lui Z4, împreună cu cei de la Toyota.

Via Leftlane

Comentarii (10)

  • Urmașul lui Z4 este posibil să fie ultimul roadster, nu va mai exista un viitor seria 2 coupe, pentru că viitorul seria1 va avea tracțiune față, cred că doar la clasa medie să mai existe coupe și cabrio pe viitor, poate și la clasa mare.

    Adevărul este că astfel de caroserii nu mai au căutare, sunt într-un continuu declin, mărcile premium încă le oferă pentru imagine.
    11 1
  • someone
    daca dieselul moare, daca coupe-ul si cabrio mor, va dati seama cat de repede va muri coupe-ul diesel?
    6 11
  • culmea...aceste coupe-uri si cabrio/roadstere se apropie cel mai mult de ideea de "driver mode" si senzatia de libertate. Cu niste motoare clasice acompaniate de o cutie manuala devin reminescente ale automobilismului, sa zic, adevarat.

    Dar atat timp cat greii industiei renunta la astfel de modele inseamna ca potentatul client prefera sa-si cumpere badge-ul expus in mod ostentativ in defavoarea unei "egoiste" relaxari la volanul propriei masini.

    Bine, se poate contraargumenta cu vanzarile crescande ale lui Lamborgini, Ferrari, etc. Dar, cu siguranta, proprietarii de astfel de masini nu le detin pentru propria distractie cat pentru invidia celorlalti.
    16 1
  • Astea sunt dotintele constructorilor de a nu mai oferi coupeuri si modele cabrio clientiilor
    BMW a recunoscut ca de ceva vreme incoace urmaresc doar profitul...si deja chestia asta devine enervanta.....adica mie ca fan si posibil client in viitorul apropiat(daca as avea cu ce$) mie scarba de cei care conduc soarta companiei BMW pt. ca sunt lacomi si vad doar bai in fata ochiilor.
    Ma intreb asa ca fan BMW(45%)ce se va alege de bavarezi in 10-15 ani?????
    Un supercar cu ce sa ne laudat nu au.....motoarele aspirate(legendare)au disparut.....mai nou produc si masini cu tractiune fata.....chiar si minivanuri.....
    Pt. fani inraiti BMW a greu de trait cu ideea ca BMW sa nu mai produca coupe-uri si sedanuri sportive
    5 9
  • Fan 45 %, din fericire pentru tine, deocamdată mai produc coupe-uri, deci n-ai de ce să te plângi, cu excepția faptului că 55% nu ești fan.
    16 3
  • @vianu
    masinile autonome vin peste noi bre, ce nu-ti place?, o sa umblam cu living-ul pe strada si voi vreti depacotabile, asta ar insemna sa umblam cu terasa......placerea de a conduce se va termina curand
    3 2
  • @dan_
    Spun 45% fan pt ca mai mult de 50% din ce produce BMW in zilele noastre urasc....si deci au ramas clasicele 3, 5 si 7(modele care imi plac cu adevarat, chiar daca din cand in cand le mai critic) care pot fi considerate adevarate BMW-uri....
    SUV-urile de la BMW mie personal nu imi plac(recunosc ca X5 ca 'masina' e foarte buna)
    5GT nu are rost sa-l povestim....4GC pt. ce??pt. geamuri fara rame??
    seria 2 si seria 4?? sunt asa de apropiate si ca dimensiuni si ca performante si va spatiu interior si ca obtiuni de nu le diferenteaza mai nimik......si mai nasol e ca acum cativa ani exista compromisul perfect intre aceste 2 modele......se numea 3 coupe(a car with history & legacy)
    Z4(actualul) e o masina de 1,5 tone cu multiple obtiuni indreptate spre confort si deci mai mult un cruiser decat un roadster sportiv....
    I3 si I8....experimente destul de reusite...
    8 4
  • @tzenu_bmw
    Nu stiu de ce iti place 3 si nu iti place 4....sau de ce iti place 7 su nu 6 7 series (care fie vorba intre noi de la e38 fiind si ultimul seria 7 adevarat nu a mai facut nimic special....numai autobuze obeze ) ...
    5 2
  • Alo fratii mei!Renuntati la turbo si lumea va vedea un mare semn de respect !Cea mai proasta decizie dupa cea cu 3 cilindri.
    5 9
  • ...si clopoţeii...ţinghi linghi!
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru