BMW Vision Luxury, conceptul care prefigurează viitorul Seria 7

de Sebastian Toma
Duminica, 20.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW ne prezintă Vision Luxury Concept, un model care vrea să ne redefinească ideea de premium şi să dicteze direcţia stilistică pe care o vor urma berlinele mari ale constructorului din Munchen.

BMW a prezentat conceptul Vision Future Luxury la Salonul Auto de la Beijing. Modelul ne arată viziunea bavarezilor pentru modul în care va fi perceput luxul la un model BMW în viitor şi prefigurează aspectul următoarei generaţii a lui Seria 7, cel puţin în cazul unor elemente estetice.

Întregul model a fost desenat de o echipă care se află sub conducerea lui Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte senior al BMW Group Design, care spune că acest exponat este una dintre direcţiile în care marca BMW ar putea să meargă, din punct de vedere estetic, în anii ce vor urma. Conceptul este un adevărat banc de probe pentru tehnologiile actuale şi viitoare ale mărcii, caroseria fiind construită cu numeroase elemente din fibră de carbon şi aliaje uşoare, toate aranjate pentru a crea o formă cu un coeficient aerodinamic cât mai bun.

DESIGN

Designerii BMW spun că acest concept expune ”profilul perfect” al unei maşini în viziunea lor. Sunteţi de acord?

Prin acest concept, BMW încearcă să ne arate o parte din gândurile designerilor săi pe subiectul luxului modern, dus mai departe cu logică, o adevărată filozofie de marcă pentru constructorul bavarez. Pentru că nu sunt nevoiţi să facă un model de serie care să-i fie aşchia care nu sare departe de trunchi, designerii BMW au avut mână liberă pentru numeroase elemente, lăsând deoparte convenţiile şi regulile pe care le folosesc în mod normal.

Spre exemplu, la profilul noului lor concept, cei de la BMW au desenat ceea ce ei consideră că sunt "proporţiile perfecte" ale unui automobil din acest segment. Ampatamentul este mare, roţile sunt amplasate la extremităţile vehiculului, iar garda la sol şi înălţimea sunt reduse, pentru a asigura o siluetă impunătoare, greu de realizat pe un automobil de serie, menită să sublinieze dinamismul în cea mai rafinată formă a sa. Profilul prezintă o linie fin sculptată de la un capăt la altul al vehiculului, aceasta din urmă fiind una dintre trăsăturile de design care ar putea să ajungă pe viitoarele modele de serie ale mărcii bavareze.

TEHNOLOGIE SPECIALĂ – FARURI CU LASER ŞI STOPURI OLED

Cam aşa ar putea să arate viitoarele faruri ale modelelor BMW. Cu laser, bineînţeles.

Urmareste Automarket
Din moment ce BMW are primul model de serie din lume echipat cu faruri cu laser în standard, acestea nu puteau să lipsească de pe noul concept al mărcii, nu-i aşa? Aşa s-au gândit şi designerii, care au integrat aceste elemente într-o altă formă, care ar putea să devină, peste ani, ceea ce sunt "angel eyes-urile" astăzi. Ştiţi despre ce vorbim: discutăm despre "semnătura luminoasă" a modelelor BMW, care constă în cele două cercuri luminoase integrate în blocurile optice ale modelelor din Munchen de mai bine de două decenii, rafinate de la un model la altul şi studiate mai mult decât îşi imaginează observatorul obişnuit.

Stopurile OLED, la fel ca şi cele standard, sunt studiate luni sau chiar ani de zile de specialiştii mărcii, pentru a se asigura că prezintă aspectul dorit din toate punctele de vedere.

Ei bine, noul concept de la BMW beneficiază de ceva cu adevărat special, anume tehnologia OLED.

Aceasta este integrată în stopuri, care prezintă mai multe "L"-uri, de dimensiuni variate, amplasate una deasupra celeilalte, precum scările, pentru a arăta semnătură luminoasă spate a modelelor BMW de la distanţe şi mai mari şi cu o intensitate diferită. OLED-urile, sau ELD-urile organice, sunt semiconductori foarte subţiri poziţionaţi între doi electrozi. Polimerul rezultat emite lumină şi are o grosime de 400 de nanometri, ceea ce înseamnă că este de 400 de ori mai subţire decât un fir de păr uman. Pe deasupra, OLED-urile sunt flexibile, oferă iluminare uniformă pe întreaga suprafaţă, furnizează o dispersie largă a luminii şi deschid o portiţă nouă în materie de iluminare pentru toate vehiculele viitoare ale mărcii BMW.

TEHNOLOGIE NOUĂ LA INTERIOR

Pe lângă design-ul interior nou, pe care-l puteţi remarca în imaginile din galeria foto, BMW Vision Luxury prezintă noile idei ale inginerilor BMW în materie de tehnologie. Sistemul Head-Up Display, anume afişajul pe care-l găsim pe anumite modele de serie ale mărcii germane capabil să proiecteze imagini clare pe parbriz, asigură o imagine cu realitate augmentată în cazul şoferului lui BMW Vision Luxury Concept.

Sistemul este capabil să "sublinieze" semne de circulaţţie importante, pericole de pe drum şi multe alte informaţii specifice în vederea redirecţionării atenţiei şoferului înspre lucrurile care contează pentru acesta. Printre lucrurile pe care le monitorizează sistemul şi le afişează în câmpul vizual al şoferului se află limitele de viteză din zonă şi informaţii în timp real privind fazele semafoarelor din faţă, promiţând posibilitatea reducerii duratei unei călătorii în funcţie de ritmul impus între semafoare.

Ni se promite un Head-Up Display mai avansat ca niciodată, cu păstrarea unor trăsături BMW tradiţionale.

Soferul are la dispoziţie un panou special cu suprafaţă tactilă, prin care ei sau pasagerul din faţă pot să schimbe informaţii, rezervări şi setări cu ajutorul respectivului sistem, fără ca ochii şoferului să plece de la drum. Spre exemplu, prin integrarea sistemelor BMW Connected Drive, şoferul şi pasagerul din faţă se pot pune de acord în timp real, doar prin comenzile pe care fiecare dintre ei le face pe suprafaţa tactilă, dar fără să fie nevoie să o urmărească cu privirea, pe subiecte precum comandarea biletelor la Operă, totul prin intermediul serviciului de "Concierge" al mărcii, disponibil doar pe anumite pieţe la momentul actual şi doar pentru anumite modele.

Aceasta este interfaţa tactilă a ”tabletei” detaşabile dedicate pasagerilor din spate.

Pasagerii locurilor din spate au două afişaje montate în suport de fibră de carbon, precum şi o tabletă detaşabilă în spate, care duce interfaţa de comandă la un nou nivel. Toate dispozitivele din spate sunt şi ele integrate în filozofia BMW Connected Drive, fiind posibilă asigurarea unei multitudini de servicii pentru clienţii care aleg un model echipat cu respectivul sistem, încă nedisponibil în versiune de producţie, dar care promite să joace rolul unui asistent virtual pentru ocupanţii locurilor din spate, care vor putea să-şi rezerve şi comande servicii şi obiecte în viaţa reală prin intermediul interfeţei din automobil.

Comentarii (16)

  • E oribil.Nu are atatea muchii taioase ca un veritabil samurai.Predomina lemnul de buruiana(bambus) si pielea de la balenele ucise in numele stiintei.Mai nou,mamiferele trebuiesc omorate pentru a fi studiate in mediul lor natural.
    23 29
  • @Lache - esti cam incordat... :)

    Cat despre concept... parca este prea "concept" ca sa putem intui prea mult noul seria 7... Inca astept conceptul ala, in stilul deja consacrat BMW, in care e de fapt modelul prefigurat doar ca-i zice "concept"... :)
    11 8
  • daca exteriorul nu ma extaziaza....supradimensionarea calandrului mi se pare de un kitch extrem (curentul prostului gust a fost initiat de audi), interiorul este de-a dreptul spectaculos prin... simplitate.

    Da, interiorul imi place iar pielea, lemnul, fibra de carbon ori suprafetele metalice lucioase sunt asezate acolo si in proportiile optime

    O demostratie de forta a designerilor de interior
    14 14
  • Nu stiu daca va fi cel mai bun in clasa sa,dar cu siguranta va fi poate cel mai adecvat 7 ! Se pare ca au invatat lectiile trecutului si au iesit din anonimat,intr-o clasa in care opulenta si toate"defectele" enumerate de ante-vorbitori fac legea! Bravo echipei de designeri!
    10 6
  • @Lache
    De cand te stiu numele te reprezinta ...
    Referitor la concept creed ca e foarte reusit , poate nu perfect dar arata foarte bine sa vedem cum vor arata modelele de serie .
    4 8
  • Narile au scapat de sub control.
    7 1
  • faruri,'narii' de fapt toata partea frontala e hidoasa...in schimb lateralu si spatele sunt demne de un 'viitor' seria 7...........
    9 5
  • @Andi,de unde stii tu,ca sunt cam incordat? :))
    @Vianu,calandrul ala supradimensionat nu este mai hidos decat calandrul ala subdimensionat de la Lexus.Punem pariu ca vor scoate si galbejitii un rival pentru asa ceva? Si il vor scoate cat ai zice "peste".
    8 4
  • Din fata seamana cu mult blamatul design al noului Jeep Cherokee :-)
    5 5
  • @Lache...perfect de acord...

    http://www.automarket.ro/stiri/lexus-va-avea-o-motorizare-turbo-20-litri-si-patru-cilindri-54066.html

    al 9-lea comentariu, imediat dupa elucrubatiile fanaticului arian
    3 2
  • @bmw-ule,ce minte scurta poti sa ai! Si tu esti un mare botanist! Ai pus botul imediat.Crezi ca eu admir ciudateniile Pokémon?Nu mai scriu nimic pentru ca or sa ma stearga.Chiar nu te poate duce mintea mai mult?
    7 3
  • Voi realizati ca va certati pentru un concept nu?
    Adica daca v-ati certa pe batmobil-ul din ultimul episod ar fi mai realist...
    7 0
  • Marian123
    Nu este foarte serios cum ma asteptam la aceasta clasa( S,7 si A8),si mai copiaza si rolls-ul....
    1 1
  • @DanG
    Am vazut asta inca de la generatia actuala care are niste nari exagerat de mari. Seria 6 aratata prea bine si e greu sa vina cu ceva frumos....dar o sa fie un 7...adica tehnologie noua cu multe noutati si linii moderne dar nu neaparat frumoase. 7 nu se cumpara pt. frumusete ci pt. ce face ! Cine tine la design, exista 6 Series....
    3 2
  • johnny
    conceptul e urat la exterior in schimb cu multa tehnologie. Sper sa nu apara asa ceva pe strazi!!!
    1 1
  • principala sursa de crestere a pietii auto este china, ghici pentru cine au facut bmw conceptul asta? daca va uitati prin poze o sa vedeti la un moment dat o chinezoaica blonda care simbolizeaza uniunea dintre poporul german si chinez..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru