Bugatti va mai fabrica doar opt unități Veyron

de Sebastian Toma
Luni, 29.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Bugatti a anunțat că mai pot fi comandate doar opt unități Veyron, după care va începe producția succesorului său.

Esential 442 de unități Bugatti Veyron au fost fabricate până acum.
Bugatti Veyron, un supercar lansat în 2005, se apropie de sfârșitul ciclului de producție. Reprezentanții mărcii deținute de concernul Volkswagen au anunțat că mai sunt disponibile doar opt unități pentru comandă, după ce în luna august a anului curent anunțau că lista de comenzi mai avea 15 locuri libere. Producția lui Veyron este așteptată să ia sfârșit la jumătatea anului 2015, când cei de la Bugatti se vor pregăti să introducă în fabricație varianta de pre-serie a succesorului său, un model numit Chiron. Desigur, schimbarea de generație nu va avea loc până când nu va fi vândut și fabricat ultimul Veyron disponibil, exemplarul cu numărul 450. Acesta din urmă ar putea să fie și unul dintre cele mai valoroase variante vândute datorită faptului că va fi capăt de serie și va purta plăcuța inscripționată 450/450.

Viitorul Chiron va avea o versiune mai performantă și mai eficientă a motorizării lui Veyron, așteptată să dezvolte peste 1.200 CP. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h va fi redus față de cel al lui Veyron, iar viteza maximă este așteptată să depășească și ea plafonul maxim de care era capabil predecesorul lui Chiron în cea mai performantă variantă a sa.

Wolfgang Dürheimer, CEO-ul Bugatti, promite că inginerii să își vor ”face temele” și vor veni pregătiți cu un model care să-i calce pe urmele lui Veyron și să păstreze titlurile obținute de acesta în materie de recorduri de viteză.

Într-un interviu acordat publicației britanice Car, șeful Bugatti a anunțat și obiectivele de viitor ale mărcii din Molsheim. Pe lângă un succesor mai rapid și mai puternic al lui Veyron, compania pregătește deschiderea unor magazine de lux în care să vândă produse de lifestyle. Primul a fost deschis luna trecută în Londra, iar următoarele orașe alese sunt Doha, Paris, Milano și Tokyo. Anul 2016 va aduce inaugurarea unui magazin Bugatti și în Statele Unite ale Americii, dar reprezentanții mărcii nu au specificat în ce oraș îl vor deschide pe acesta, dar Los Angeles și New York sunt cele mai probabile alegeri. Rețeaua de magazine Bugatti va avea puțin peste 30 de reprezentanțe și va avea produse premium care vor miza pe fascinația mărcii și calitatea lor pentru a atrage clienții.

Via Car

Comentarii (24)

  • inca 8 bucati...ca un serial tv de mana a II a ce nu se mai termina:
    interesant la inceput, de urmarit pe parcurs, apoi plictisitor de previzibil si cu un sfarsit atat de lung incat ideea originara e data uitarii.
    21 18
  • @vianu
    Sunt intru totul de acord.

    Veyron, tehnic vorbind, si-a atins scopul. Misiune indeplinita? Da, dar nu prea. Parerea mea este ca promovarea exagerata a unui proiect al celei mai rapide masini din lume (desi a fost depasita rapid de SSC Ultimate, record neomologat insa) i-a facut mult rau. Pana la urma, tot ce vom tine minte despre Veyron va fi ca este o masina urata, fandosita si extrem de scumpa.
    Va depasi vreodata prestigiul McLaren F1? Ferrari F50? Nu!
    13 20
  • someone
    daca e sa ne luam dupa vianu, urmarim varianta auto a lui " tanar si nelinistit "
    cred ca veyron a avut mai multe exemplare in editii speciale decat exemplare normale
    14 9
  • Suleyman Cunoscatoru
    Parca si-au mai luat adio de enspe mii de ori anul acesta cu editii limitate... deja devin penibili.
    10 10
  • @loretino
    McLaren F1 e o super masina, dar e la ani buni in spatele lui Veyron. Daca ati sti ce a insemnat Veyron pt industria auto (in primul rand renastera brandului Bugatti), cum se fabrica si ce tehnologie are sub ea aceasta masina, cum VW a avut pierderi dar a facut-o in continuare pt a arata ca se poate si ca tehnologiile de varf nu merita sa fie tinute in sertar ci puse pe strada si observate.....etc.....nu ati mai comenta ca veveritele in padure. Ok, asocierea cu cei plin de bani si fara gust i-a atras si o parte de reclama negativa, dar sa fii orb si sa compari McLaren cu Bugatti mi se pare chiar netezirea creierului.
    17 12
  • Victoras Micula
    Si eu am facut comanda de unul. Am zic ca daca tot nu am luat bac ul, macar sa i au ceva. Si am ales Bugatti.
    2 7
  • ALELUIA !

    ...totusi pe fundal parca aud melodia "plec, dar raman cu voi"/ tragico-comic
    2 8
  • Veyron ca si concept pentru industria auto a demonstrat un singur lucru: cand ai bani si o conducere buna poti face orice. Si cam atat.

    Alaturarea cu F1 e fireasca. Dealtfel nu inteleg de ce nu s-ar putea pune unul langa altul F1 cu Veyron, ce, Veyron are doua perechi de boase? am ajuns sa ridicam pe un piedestal o bucata de fier si 4 caucioace si sa ne inchinam ca unui zeu, iar pe nesimtitii care ar pune sub semnul intrebarii aceasta "singularitate" sa ii categorisim drept spalati pe creier?

    Hmmm....uite eu imi pot permite sa compar F1 cu Veyron tocmai pentru a vedea cat de diferite sunt cele doua realizari tehnice de exceptie: F1 avandu-si originile din zona motor-sport se diferentiaza clar de o masina realizata din orgoliul nemasurat al unui CEO. F1 a fost dezvoltata cu bani infinit mai putini decat bugetul urias al concernului VAG. F1 a fost baza financiara lui McLaren, Veyron este produs in pierdere. F1 a ajuns sa fie folosit in viata de zi cu zi ori pe traseu, Veyron e subiect de filmulete pe YouTube. F1 a "popularizat" folosirea materialelor nonconformiste (aur, fibra de cabon, kevlar) Veyron a iesit in evidenta prin...opulenta.

    Asa cum am scris mai sus, Veyron e incredibil tehnic dar nu exprima nimic. Nu exista nici o "istorie" in spatele acestui nume ,nici o poveste care sa-i dea valoare. Renasterea unui nume (Bugatti) a fost o manevra de marketing folosirea oricarui alt brand sau nume posibil sa nu fi avut un impact atat de puternic.

    Asa ca @noname ne scuzi ca iti disturbam viata cu ale noastre comentarii de veverite. Stiu ca unii dintre noi nu se ridica la nivelul cerut de maria ta, da' asa e viata.

    PS poate ca mie imi place F1 si pentru ca avea motor de BMW :)) iar acum daca as fi in situatia de a alege as merge tot pe F1
    15 13
  • someone
    @ vianu: al 2-lea comentariu a fost cel mai tare. punct ochit
    4 7
  • @vianu
    tocmai asta nu ai inteles si mai faci si spume degeaba....Veyron nu a vrut niciodata sa (-ti) exprime ceva, a vrut sa demonstreze ca se poate, ca poti face o masina cu tehnologie luata din aviatie. Si da, Veyron nu are istorie in spate pentru ca pur si simplu nu a mai existat masina cu atatea piese si tehnologii importate din industria aeronautica. Asa ca F1 al tau cu tot motorsportul sau de unde vine sa te speli pe cap cu ele, pune-te la intrecere cu F50, Koenigsegg, Pagani si alte de-astea. Imi cer scuze dar cred ca jignesc un pic si F50-ul cand il alatur lui F1. Poti sa pui alaturi cele 2 masini, doar asa de fun, ca nu ai cu ce compara, dar doar atat. Nu am zis ca esti spalat pe creier, ci doar incapabil sa intelegi situatia.

    Nu am admirat niciodata Veyronul pt viteza maxima pe care o poate atinge (asta poti sa faci si cu o motoreta cu reactie, ba chiar sa-l depasesti), ci stric pt ce se ascunde sub bucata aia de fier.
    6 10
  • @"netezirea creierului" guy

    Eu nu am comparat niciun moment performantele celor doua masini (Veyron vs. F1). Eu am spus ca Veyron nu va atinge niciodata prestigiul unui F1.
    Veyron si-a atins scopul, repet. Bravo lui! Si ce?! Dupa cum vezi se chinuie sa vanda ce mai are pe stoc. Are rost sa mentionez sumele cu care se vand exemplarele alea de F1 care sunt la "ani lumina distanta de Veyron"?
    Sper ca am tintit si am nimerit definitia prestigiului.
    Altfel, Veyron chiar este o masina urata, fara personalitate, fara suflet.
    4 7
  • @no-name

    tehnologii si PIESE importante din aviatie, sigur...e data dreaku masina asta...nu exista alta ca ea, o pui pe rana. Kid, eu cred ca tu ai impresia ca automobilismul a inceput odata cu aparitia Veyronului, asa-i?
    7 7
  • no-name
    @lorentino.....ce sa-ti zic mare prestigiu are F1, asa zisul prestigiu il are mai mult succesul echipei din competitiile de F1 acolo unde englezoii si-au alaturat numele de Mercedes-Benz.
    @vianu....baietzica, daca tu nu stii diferenta dintre a importa piese (ca doar nu au luat bucati de fuselaz sau eleroane de avion si le-au pus pe Veyron) si a fololsi materiale si principii de inginerie aero atunci nu te mai da mare expert. Cand am zis "piese" am vorbit general, mai mult ca principiu, nu am stiut ca un asa mare expert ca tine nu intelege un cuvant mai mult decat sensul lui de baza.
    Iar cand am vorbit de "netezirea creierului" recunosc ca am fost initial rautacios, dar acum vad ca am avut si dreptate.
    Automobilismul nu a aparut cu Veyron, dar bugetul VW (ca despre bani e vorba) a facut sa-l miste o treapta mai sus, la fel cum de exemplu s-a intamplat cu Tesla, care ce sa vezi, nu a inventat masina electrica.
    Cand a aparut E-type era la fel ce controversata, considerata de analistii vremii ca urata, nejustificata si f scumpa. Dar se pare ca timpul a demostrat altceva, la fel cum cred ca va demonstra si ci Veyron in ciuda tristilor care o comenteaza.
    Eu nu am nimic cu F1, are locul ei, pe alt buget si alta nisa. Oricum m-am plictisit de scris si nu o sa mai explic nimic unora care nici macar nu au dat un search pe net sa se documenteze despre model.
    13 6
  • @vianu
    te bucuri degeaba, dupa veyron urmeaza chiron, la vw aroganta n-are limite
    2 9
  • someone
    am uitat sa spun ca mie imi place "chip&dale"
    3 7
  • vorbiti si voi de bugatti ca nu are istorie... in primul rand mclaren nu se poate compara cu bugatti pt ca este cea mai titrata in motorsport. Bugatti detine peste 1000 de brevete in mecanica domnilor, compresorul mecanic este o inventie a monstrului bleu. ideea de a fi cel mai cel nu apartine vw ci este continuarea filosofiei marcii franceze: Nimic nu i mai scump nimic nu i mai frumos, asta era sloganul firmei. Firma a fost jefuita si distrusa de germani dupa razboi, iar francezii au acordat credite pentru refacere doar uzinelor renauly, peugeot , citroen deoarece sunt firme in general de volum.Ironia sortii e ca tot nemtii au puso pe picioare.
    5 1
  • Scorpionul.negru
    Nu mi-a placut niciodata Bugatti. Dar nici nu pot afirma ca este urat. Sper ca viitoarea generatie sa nu mai aiba faruri de Audi.
    3 8
  • gigi_frana
    faruri de Audi? mai degraba de Octavia 2 :)
    5 9
  • Pe langa ingineri Bugatti au fost adusi oameni valorosi de la renault sport si peugeot sport(asa cum se stie renault s a retras ca si echipa din F1 iar Pug din WEC), deci se lucreaza la cel mai inalt nivel. Pneurile de Michelin in Franta, Cutia de viteze in Anglia , iar caroseria integral din fibra de carbon in Italia. Succesul este garantat.
    Vag doar bani atat.....
    3 7
  • Guerilla Auto
    @Vianu
    Habar n-ai de industria și cultura automobilistică. Vorbești doar să te afli în treabă. Pleacă din Ghencea!
    10 4
  • Brembo
    Cumperi un Nissan GTR si ai performante comparabile, la o zecime de pret.
    0 10
  • no-name
    @Brembo
    E la fel cum ai cumpara un tablou de Grogorescu in locul unui Monet. Tot un tablou frumos impresionist (ma rog post....) ai pe perete la o zecime de pret :)......dar nu e Monet.
    10 1
  • no-name
    @ Lucian Grigorescu :))))
    9 0
  • @No-name, ai mare dreptate in ceea ce spui. Pana nu ajungi sa citesti macar un pic despre ce inseamna Veyron, nu realizezi cat de putine stii de fapt despre inginerie, despre efortul urias care leaga indrazneala unui vis de realizarea lui materiala. Sunt lucruri pe care altii nici macar prin sticla de la pahar nu pot sa le conceapa. Cum spunea @unkle intr-un comentariu, parca suntem in curtea scolii si comparam ambalajele de guma de mestecat. Cat baga la ora si cati cai putere are abtzibild-ul meu.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru