Bulgaria, Polonia și Slovacia solicită măsuri pentru reducerea importurilor de mașini în Estul Europei: "Ar trebui recondiționate"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 12.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bulgaria, Polonia și Slovacia au semnat o declarație comună prin care solicită Uniunii Europene măsuri pentru reducerea importurilor de mașini second-hand din țările vest-europene sau montarea unor filtre suplimentare.

Statele din Uniunea Europeană au decis în această săptămână să reducă emisiile de dioxid de carbon generate de mașinile noi cu 35% până în 2030, la capătul unor negocieri dure.

Pe de altă parte, mai multe state din jumătatea estică a Europei și-au exprimat îngrijorarea cu privire la pericolul ca numărul de mașini second-hand importate din jumătatea vestică a continentului să crească.

Una dintre cauze este legată de decizia constructorilor germani de a oferi clienților o serie de reduceri prin care vor răscumpăra mașinile diesel vechi, iar alta este reprezentată de faptul că numeroase orașe din Germania și Franța au anunțat deja că intenționează să interzică circulația mașinilor vechi cu motoare diesel.

În acest context, Bulgaria, Polonia și Slovacia au semnat o declarație comună prin care solicită măsuri concrete pentru limitarea importurilor de mașini second-hand din Vestul Europei în Estul Europei.

"Numărul în creștere al mașinilor second-hand importate din statele bogate ale UE în care s-au adoptat restricții de circulație către statele UE cu venituri mai mici rămâne o problemă urgentă.

Numărul orașelor din Vestul Europei care adoptă restricții sau amenzi legate de circulația mașinilor vechi crește constant", menționează cele 3 state în nota informativă.

Una dintre soluții ar fi ca pe mașinile second-hand să fie implementate filtre suplimentare pentru reducerea emisiilor înainte ca acestea să fie exportate.

"Țările care impun astfel de restricții nu ar trebui să poată exporta mașinii care nu sunt recondiționate. Totuși, pentru a fi operațională, o astfel de responsabilitate trebuie definită la nivel european", menționează documentul oficial al celor trei țări.

De altfel, propunerea este agreată inclusiv de comisarul Uniunii Europene pentru piața internă, Elzbieta Bienkovska.

Deși este afectată în mod direct de această problemă, România nu a semnat declarația comună a Bulgariei, Poloniei și Slovaciei.

Țările europene nu au posibilitatea de a interzice în mod unilateral importurile de mașini second-hand, astfel că unica speranță este legată de o legislație la nivelul întregii Uniunii Europene.

O variantă alternativă ar fi ca țările din Europa de Est să interzică la rândul lor circulația mașinilor diesel vechi, însă acest lucru este văzut de statele respective drept o "sinucidere politică" din cauza ponderii ridicate a acestor mașini în parcul auto.

Via Autoactu

Comentarii (12)

  • niste fraieri vecinii...reconditionarea insemna costuri mai mari, castiguri mai putine pentru samasari si lipsirea de auto pentru boborul insetat de masini. Ar trebui ca romania sa le ceara chiar fara centuri, fara air-bag, fara DPF, fara filtre etc, toate fiind viitoare costuri sau probleme de mentenanta.

    am zis corect?
    15 4
  • inexorabil
    Daaaaa!

    Nu țin neapărat să mă pronunț pe marginea oricărui subiect, dar…știți de ce lupului i se spune “sanitarul pădurilor” ? Fiindcă le curăță de mortăciuni (consumându-le). Prin analogie, lupii dacici vor să curețe pădurea UE de muribunzi tuberculoși, care tușesc mai ales cu stropi de motorină. Iar colegii noștri de (fostă) suferință sovietică, ȋn loc să gândească și ei ca noi, adică ȋn manieră “eco”, se revoltă, pun condiții, invocă filtre, legi etc. Cu adevărat niște Fraieri!

    Acum ȋnmulțiți un milion de doritori (presupun și eu, nu dau cu parul) cu “suta” ;) – ar rezulta cam 100 de milioane de lei cash, care s-ar putea scurge, ȋn mod neimpozabil, ȋn buzunare incontrolabile, care poartă cusături de autoritate legală.

    Ce-mi place fraza asta: “reglementarea la nivel european”. Ȋn primul rând, fix “pădurarii” (și ocolul lor silvic) plus trimișii “lupilor” se vor ocupa de problemă. Cum anume? Precum mai jos: intervalul dintre 23:20 și 24:18.

    https://www.youtube.com/watch?v=5qvuo9xN71E
    4 3
  • someone
    daca tarile " occidentale" vor ca tarile din "estul " europei sa importe diesel-urile lor sa faca in felul urmator;
    - diesel sub euro4 inclusiv sa fie distruse, casate etc si sa nu mai circule decat in tara in care a fost initial inmatriculata
    -diesel-urile de la euro5 in sus sa aiba filtru suplimentar etc etc etc pentru a ridica norma de poluare
    prin urmare nu cred ca se vor implementa prea multe prin urmare viva la revolution de fum
    12 2
  • Adrian
    Uite ca mai sunt si altii care s-au saturat sa fie galeata de gunoi a vest-europenilor, pentru ca apoi sa fie mustrati si amendati pentru, vezi-doamne, legislatie defectuoasa, obiceiuri innapoiate. Dar stai ca avem solutii: avem firme specializate, avem legi pe care trebuie sa le implementati dar care ne avantajeaza pe noi iar pe voi va tin saraci.
    Sa ne amintim si de produsele cu calitate inverioara vandute deliberat in Europa de Est, sau la proiectul Europei in 2 viteze
    3 0
  • Edikkk
    Germania nu o să accepte. Pentru că o maşină casată nu îi aduce NIMIC bun, başca că trebuie să o şi depoziteze ca deşeu.

    O maşină SH vândută intră mii de euro în buzunarul cetăţeanului GERMAN deci la 6.000.000 maşini SH diesel estimate, dar hai să zicem 1.000.000 sh înmulţit cu o medie de 5000 euro (deşi clar o să fie mai mare media )

    GERMANIEI ÎI INTRĂ ÎN ŢARĂ 5 MILIARDE DE EURO.

    Eh... acum chiar credeţi că o să le caseze în detrimentul interesului german uber alles ???


    Decât SH Germania prefer Duster sau Ecosport nou de România sau măcar o hibridă japoneză dacă tot e să fie străină.
    7 1
  • inexorabil
    Mafikkk, un “big like” din partea mea – ce raritate, nu? :D

    Ca să rezumăm, multă lume are de câștigat din “revalorificarea dinozaurilor auto”: ȋn primul rând ex-proprietarii, apoi “intermediarii” și, la urmă, noii “beneficiari”.Prin urmare, ce-or vrea ăștia loviți ȋn cerebel de comandamente “eco” ? Ah, da, o viață “curată și uscată”. Precum ȋn mall: numai mâncare pentru vegani. De fapt, lacto-vegani. Să recunoaștem, totuși: ovo-lacto-vegani. Eh, și pește, că cică “nu-i tocmai carne”. Dar aripioarele crocante? Puiul este “ușor digerabil”.
    0 0
  • Am un A4 B7 1.9tdi din 2006, model din fabrica fara DPF , ultimul motor bun si fiabil. Am 290.000km reali, noxele ies ok, totul e in parametrii, schimbat piese numai OE, discuri si placute cele mai scumpe (ate power disc + ate ceramic), schimbat amortizoare sachs, brate lemforder, anvelope noi DOT 2018 , schimbat furtune frana noi, schimbat absolut tot ce mi se parea mie ca e vechi, insa este euro 4. Am bagat multi bani in ea, vreau sa fie ca una noua, am avut inainte logan euro 5 benzina insa nu eram multumit de el. Am codus mai multe masini, insa niciuna nu se compara cu a4 b7.
    Masina momentan nu are nevoie de reparatii si daca o ingrijesc ca paan acum ma mai duce lejer 5 ani.
    Sa o vand ? Sa o mai tin ? Ce ati face in locul meu ?
    Ideea e ca preturile sunt stricate de samsari, care aduc toate cazaturile, le lustruiesc, iar romanul prefera una adusa din afara cu km "mai putini" la 3-4000euro chiar daca mai cere 4000e de bagat in ele , insa eu sub nici o forma nu as vrea sa o vand la pretul practicat de samsari, cand masina este in stare excelenta.
    Momentan am decis sa o pastrez, apoi cand nu o sa mai fac fata de taxe, probabil o vand (daca am cui) si o sa trec la un logan nou euro 6 din nou (desi nu prea ma incanta ideea).
    2 0
  • Edikkk
    Dacă nu o vinzi anul ăsta, nu stiu dacă vei putea vinde anul viitor

    1. Cum ai spus şi tu, samsarii dau preţuri mult mai bune, dar cu maşini proaste
    2. Vin dieselurile din Germania, piaţa e cam deja plină
    3. Se introduce taxa de poluare anuală

    O să fie greu să vinzi maşina şi cea mai bună soluţie e să o folosesti până o duci la rabla să iei o maşină nouă peste acei 5 ani
    5 0
  • Adrian
    Eu nu stiu ce vorbiti voi aici. De vina pentru SH-urile nenorocite care ne sufoca tara e doar PSD si legile lor aberante !
    1 4
  • @adrian...esti exponentul victimei care a gasit PUNCTUAL vinovatul din interior si inca unul din afara, adica Europa.

    totul e in alb si negru pentru tine.
    5 0
  • Mai, ce-mi plac fitosi astia. Nene, nu va plac masinile SH, cumprati voi noi. Nu toata lumea are bani vostri.
    Ce credeti, ca noua nu ne-ar conveni sa luam masini noi? Nu face nimic. Nu le luati voi, sa ramina pentu noi. Ce-oti fi vrind? n-avem bani nici sa luam cazane de daci, luam ce putem.
    0 0
  • in schimb, educatia e gratis

    pentru toti
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru