Carlos Ghosn ar putea pierde toate funcțiile deținute la Renault: "Nu este în măsură să mai conducă"

de Daniel Popescu
Marti, 20.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul de Administrație al Renault se va reuni marți pentru a stabili o nouă conducere interimară prin care să-l înlocuiască din toate funcțiile pe Carlos Ghosn, ca urmare a arestării sale în Japonia.

Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat luni în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.

Cei de la Nissan au reacționat rapid și au anunțat îndepărtarea sa din postul de președinte al consiliului de admnistratie, după ce anterior acesta renunțase la postul de CEO în 2017.

Renault este acum pe punctul de a lua măsuri similare împotriva lui Ghosn. Consiliului de administrație al constructorului francez se va reuni marți pentru a stabili o conducere interimară prin care Ghosn va fi înlăturat din funcțiile de președinte și CEO.

Statul francez deține 15% dintre acțiunile Renault, iar ministrul de finanțe Bruno Le Maire a anunțat deja că Ghosn nu poate rămâne la conducerea companiei. "Carlos Ghosn nu mai este în măsură să conducă Renault. Cu toate acestea, nu am cerut îndepărtarea formală din consiliul de conducere dintr-un motiv foarte simplu: nu avem nicio dovadă și urmăm procedura legală", a declarat el cu referire la întrunirea consiliului de administrație.

Oficialii Renault insistă că parteneriatul cu Nissan nu va fi afectat de arestarea lui Ghosn, însă Le Maire a admis că francezii trebuie să reacționeze rapid.

"Renault a fost slăbită, ceea ce înseamnă cu atât mai mult că trebuie să acționăm rapid", a adăugat el.

Acțiunile Renault au scăzut cu până la 12% în cursul zilei de luni, după anunțul referitor la arestarea lui Ghosn. În schimb, acțiunile Nissan au scăzut cu circa 5%, ca urmare a faptului că anunțul a venit după închiderea cursei de la Tokyo.

În cursul acestui an, Ghosn a propus o fuziune între Renault și Nissan, însă negocierile au eșuat din cauza faptului că nici statul francez, nici cel japonez nu vor să cedeze acțiunile pe care le dețin la proprii constructori.

Via Investing, Reuters, Caradisiac

Comentarii (9)

  • cum spuneam...kaput kariera...

    pacat, indiferent daca va fi gasit inovat sau nu, iese de pe firmament pe usa din dos.

    niste scuze japonezilor s-ar impune, in stilul arhicunoscut: ochii in pamant si 12 plecaciuni. Apoi acasa la pensioara.
    12 1
  • Edikkk
    Repet, cred că este o reglare de conturi între Japonia şi Franţa!!

    Ghosn era principalul arhitect și își dorea foarte mult fuzionarea completă între Renault şi Nissan (Mitsi a apărut după, în grup)

    Doar că francezii ar fi avut majoritatea şi multe joburi din head quartes ar fi fost distruse în Japonia în avantajul Franţei.


    Şi uite că Japonia mută puternic să înlăture pericolul lor.
    16 6
  • Ce le mai știi măi Edikk, dar Dieselgate de ce n-ar fi o reglare de conturi ? Desigur, au umblat cu prostii, dar și Carlos a umblat, deci ? Brusc nu mai sunt doar nemții lacomi și fără scrupule ? Iar japonezii cei perfecți să se preteze la așa ceva ?
    13 3
  • Fara alehas
    Nu e vreunu din astia care sa nu aiba ceva scheleti prin dulap. Insa cand lucrurile merg bine multi se inghesuie sa conduca.
    5 0
  • @vianu, nu stiu daca e vinovat sau nu (cel mai probabil ca da), dar am un sentiment ca cineva din Tara soarelui rasare l-a sapat pe Ghosn
    9 0
  • @Cyrus

    am preferat sa ma feresc de teoria conspiratiei, cu toate ca stelele asta ar cam spune

    cert este ca Ghosn devenise incomod pentru ambele parti iar punerea sub acuzare la japonezi le da acestora apa la moara si inflameaza spiritele asiaticilor niciodata prea multumiti de mariajul cu francezii
    6 0
  • Este posibil ca cineva, care stie pe cineva de la Renault sa imi fi spus ca si ei ar fi furat la emisii, cam ca VW.

    Deci nu era oricum usa de biserica Renault. Pe de alta parte nu imi vine sa cred cum multi CEO sunt manjiti. Unii fura bani din companie, altii fura actionarii, altii clientii. Oare asta e pretul pe care il platesti cand vrei sa ajungi sus?

    Nu cred ca arestarea este o conspiratie. Daca era mana japonezilor, faceau dezvaluiri frantujii. Iar daca voiau ambele tari sa scape de el, nu gaseau clasica formula de intimidare? bagau apoi anuntul ca Renaul-Nissan ii multumesc si ca el a ales sa plece catre alte oportunitati.
    5 1
  • Edikkk
    Dle Dan Grc, aşa este şi Dieselgate este o reglare d conturi, undeva acolo

    Între SUA şi Germania
    2 0
  • arhiva
    Dupa pateticul de Winterkorn, a aparut si pateticul de Ghosn. Prietenii stiu la ce ma refer. ;)
    In alta ordine de idei, cel mai rau imi pare de angajatii companiei. Nu au nici o vina ca sunt prinsi in jocul facut de niste lideri murdari si sunt vazuti sau vor fi vazuti cu aceiasi ochi cum este vazut in acest moment Carlos Ghosn.
    Dar ma gandesc ca, din moment ce Nissan a fost scos din faliment datorita lui Ghosn, dupa ce Nissan a ajuns leader de piata in unele cazuri, dar si dupa ce Nissan a folosit si foloseste tehnologie Renault (motoare, trasmisii, sasiuri etc.), Ghosn s-a gandit ca Nissan ii datoreaza mai mult. Nu in hartii, ci in principiu. Na, uite ca tocmai Nissan i-a "copt-o". Cred ca era o chestiune de timp pana isi baga mainile si in banii de la Dacia.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru