Feedback

Carlos Ghosn: "Vreau ca succesorul meu să fie japonez"

Publicat Vineri, 22.11.2013
de Sebastian Toma
Comenteaza 13
Carlos Ghosn: "Vreau ca succesorul meu să fie japonez" - Poza 1
Carlos Ghosn a declarat că se aşteaptă la un succesor de origine japoneză pentru funcţia pe care el o ocupă în prezent.

Esential 1999 este anul în care Carlos Ghosn a devenit CEO-ul Nissan.
Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan, a vorbit despre succesorul său la conducerea companiei nipone. Contrar aparenţelor acestui anunţ, Ghosn nu pregăteşte plecarea de la conducerea companiei al cărui destin îl de cide de 14 ani, ci vorbeşte despre cum vede viitorul CEO al Nissan. Practic, Ghosn spune că doreşte ca omul care îl va înlocui în funcţia de CEO al Nissan să fie japonez, din motive simbolice faţă de originea companiei. Carlos Ghosn consideră că acest lucru va face marca să fie văzută în continuare ca o marcă japoneză. În prezent, aproape jumătate din managerii cu funcţii importante în compania Nissan provin din alte ţări în afară de Japonia, reprezentând 17 naţionalităţi, aminteşte Carlos Ghosn.

Din cei opt vicepreşedinţi executivi ai Nissan, trei sunt britanici şi unul este american. La rândul său, Carlos Ghosn este un francez născut în Brazilia şi are origini libaneze. Frâiele companiei Nissan sunt în mâinile lui Ghosn din anul 1999, iar analiştii Automotive News notează faptul că numărul de străini din funcţiile de conducere al mărcii Nissan a crescut în decursul anilor petrecuţi de Ghosn la conducere. Spre exemplu, în anul 2001, doar cinci din 27 de directori aflaţi la nivelul de senior vicepreşedinte sau deasupra erau străini. În anul 2013, Nissan are şapte străini pe posturi de conducere egale sau superioare nivelului de senior vicepreşedinte din 21 asemenea funcţii.

Urmareste Automarket
„Trebuie să ne asigurăm că este încă o companie japoneză. Nu trebuie să-ţi uiţi rădăcinile. Din când în când, poţi să ai un străin la conducere. Dar nu poţi avea un străin la conducere tot timpul. Ai nevoie, din când în când, să le aminteşti tuturor că este o companie japoneză. Este un lucru simbolic şi noi avem destui japonezi talentaţi în echipă. Vreau ca Nissan să fie văzut în continuare ca o companie japoneză”, a declarat Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan.

Via AutomotiveNews (înreg.)


Comentarii (13)

  • nu cred ca cine va cumpara un nissan se va gandi daca are presedinte japonez sau nu ....
    Carlos Ghosn ori e din ce in ce mai paralel cu problemele reale ,ori nu spune care e adevaratul motiv.....
    8 18
  • ori ori
    Ori anumiti useri de aici sunt paraleli si nu stiu sa comenteze, de fapt cred ca prosti.Nu-i asa Grecule ?Ai manipulat teoria ''desconspiratiei'' ?
    1 14
  • Ioan : Ciclu Beau de Rochas vs Atkinson Raspunde
  • Skyline
    Ba e o problema foarte reala. Conducerea unei companii e o chestiune importanta ce dicteaza directia si implicit imaginea marcii in fata clientilor. E la mintea cocosului. Doar prost sa fii sa te p1si contra vantului!
    Oricum, chiar daca actuala conducere e multiculturala, treaba s-a facut cu meticulozitatea tipic japoneza. Priviti evolutia GT-R-ului de-a lungul anilor: evolutia lui a avut loc progresiv, incet, dar sigur. La fel se intampla si cu Nismo, divizia lor sportiva.
    21 3
  • Da,foarte interesanta echipa de la Nissan.Degeaba faci treaba cu meticulozitate japoneza,daca nu are cine sa te indrume.Nissan s-a ridicat foarte mult in ultimul timp.Datorita cui?
    5 1
  • dan._grc
    @@ori ori. Ce urat vobesti......Esti cumva @mafia? Hmmm sufar si eu de teoria ''desconspiratiei''. Stiu sunt prea prost si dasta ma numesc posesor de E39.
    4 10
  • Adevarul e ca de-asta nu vinde Jaguar de exemplu sau de-asta nu a crescut Volvo de cand e la chinezi, ca nu au "stapani de acasa".
    Ce zice Ghosn nu e neaparat ceva gresit, insa nu este un argument.
    4 10
  • @Pana
    Degeaba faci pe interesantul. Ce scrii tu nu-i o chestie prea desteapta. De fapt generalizarea e arma prostului. Fiecare situatie poate sa difere in functie de timp, circumtante economice, sociale, traditie, motivatie, adresabilitate in piata etc. Daca nici Carlos Ghosn nu-si cunoaste compania, atunci cine o cunoaste mai bine...? TU ?! Ma faci sa rad.
    14 1
  • Ca fapt divers, uitati-va la titlurile primelor doua stiri de la rubrica Stiri Similare, care sunt sub aceasta stire. Sunt interesante (sau ce) spusele lui Carlos Ghosn?!
    9 6
  • @Pana n-ai priceput nimic...
    Tu confunzi CEO-ul (chief executive officer) cu actionariatul companiei. Carlos Ghosn vorbea urmasul sau in functia de CEO.
    CEO-ul Volvo este Olof Persson este SUEDEZ toata ziua,la fel ca marca pe care o conduce, nu chinez.
    12 4
  • @LauCalin
    "Carlos Ghosn spune că situaţia va fi mai bună din 2014, fiind aşteptată o creştere faţă de valorile din 2013."

    Asa si?
    11 7
  • @@laucalin
    "Obiectivule", te faci ca nu vezi ca sunt 2 articole in care Ghosn spune ca piata auto din Europa ar putea sa scada in urmatorii 2 ani si dupa aia spune ca declinul pietei s-a incheiat? Asta la cateva luni distanta, trebuie doar sa citesti cu atentie:).
    6 6
  • @@@laucalin
    Fiecare are dreptul la opinii optimiste sau mai putin optimiste. Ideea e ca Ghosn n-a exclus niciun scenariu. Cine citeste riguros articolele din presa auto si nu frunzareste titluri isi da seama ce Ghosn chiar e un tip "destupat". Ca mai sunt unii -Gica Contra- ca tine, care vor cu orice pret sa arate ei ca sunt mai destepti decat Ghosn... (?!!) apai ce pot sa spun... sa se uite in oglinda si sa se intrebe sincer "eu ce au realizat in viata"?
    8 7
  • combo_2017: cand se va fabrica kwid in romania Raspunde
  • Nu prietene, ideea este ca nici Carlos Ghosn nu stia exact cum stau lucrurile. Piata are fluctuatii si pozitive si negative si de aici si afirmatiile lui care se bat cap in cap la un interval atat de scurt.
    "Pateticul" de Winterkorn asa cum l-ai numit tu si care a facut din VW un constructor mai mare, chiar daca tie nu iti place nici in ruptul capului sa accepti acest lucru, niciodata nu a facut asemena afirmatii hotarate, gen "pe cuvantul meu", (defapt nimeni din conducerea altor companii) tocmai din cauza acestor fluctuatii.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru