Feedback

Cel mai puternic Clasa E din istorie: a treia generaţie Mercedes-AMG E63 are 612 CP şi ajunge la 100 km/h în 3.4 secunde

Publicat Miercuri, 26.10.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 7
Noua generaţie Mercedes-AMG E63 beneficiază în versiunea de top de un motor V8 de 4.0 litri care generează 612 CP şi de un mod special de tracţiune spate pentru realizarea drifturilor.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sfârşitul lunii octombrie aduce două premiere importante pentru Mercedes. Pe lângă conceptul pentru pick-up-ul Clasa X, constructorul german a dezvăluit şi cea de-a treia generaţie Mercedes-AMG E63, care impresionează prin performanţe şi tehnologie.

Producătorul afirmă că "E63 Sedan şi E63 S Sedan sunt cele mai puternice variante ale Clasei E din toate timpurile", iar acest lucru este confirmat de ceea ce regăsim sub capotă.

Astfel, în versiunea standard, Mercedes-AMG E63 beneficiază de un motor V8 de 4.0 litri care generează 571 CP şi un cuplu de 750 Nm, astfel că în varianta cu tracţiune intregrală 4Matic+ acceleraţia 0-100 km/h se realizează în numai 3.5 secunde.

Versiunea de performanţă E63 S utilizează acelaşi motor care a fost însă îmbunătăţit pentru a furniza 612 CP şi un cuplu de 850 Nm. Această creştere de performanţe îi permite să scadă timpul de acceleraţie de la 0-100 km/h la numai 3.4 secunde. Comparativ cu a doua generaţie, care utiliza un motor V8 de 5.5 litri, noul E63 furnizează cu 14 CP în plus pentru versiunea standard şi cu 26 CP mai mult decât versiunea E63 S.

Urmareste Automarket
În funcţie de modul în care conduci şi de puterea necesară adaptată la condiţiile de drum, 4 dintre cei 8 cilindri ai motorului pot fi dezactivaţi pentru reducerea consumului de carburant, însă producătorul nu a anunţat încă datele oficiale ale acestuia. Dezactivarea cilindrilor are loc între 1000 - 3250 rpm, atunci când motorul este în modul Confort, iar celelalte trei moduri disponibile pentru varianta standard sunt Sport, Sport Plus şi Individual.

Unitatea de propulsie este cuplată la o cutie de viteze AMG Speedshift cu 9 trepte şi dublu-ambreiaj, iar versiunea de performanţă E63 S include în plus un mod Drift prin care modelul oferă doar tracţiune spate cu dezactivarea ESP-ului şi utilizarea unei transmisii manuale.

Din punct de vedere estetic, Mercedes-AMG E63 preia trăsăturile de design ale Clasei E, atât în privinţa interiorului, cât şi a exteriorului, însă utilizează o evacuare mai agresivă. Noul Mercedes-AMG E63 va fi prezentat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles de la începutul lunii noiembrie, în timp ce vânzările vor începe în prima parte a anului viitor.

Via Mercedes


Comentarii (7)

  • hazard
    Mneah, raman la Dacia de 90cp.
    6 0
  • Asteptam M5-ul cu nerabdare
    2 3
  • Dani: Ma poate ajuta cineva? Raspunde
  • babacloanta
    Well...va trebui sa ma multumesc cu 43-ul, deocamdata:))
    1 1
  • silimarina
    @tzenu_bmw Astepti degeaba, ambele au suspensie low cost, din aia de caruta.Nu ca Lexus, care are suspensie asimetrica pe fiecare roata
    4 3
  • @silimarina
    :))))) esti funny man
    Eu stiam ca Lexus are o suspensie tip anti-gravity sau ceva de genu
    Sper ca intelegi ironia...
    3 0
  • @silimarina
    Daca ar fi sa aleaga toata gama Lexus gratis daca i-ai propune la 98% din populatia Planetei in locul unui E AMG ar refuza din start gama Lexus. Ce sa faci cu junghiurile alea cand E-ul bate tot ce misca si e cu 100 de ani peste tot ce au fabricat, fabrica si vor fabrica chinezii. Pardon japonezii :))
    5 2
  • Nu vreau să se creadă că țin morțiș să mă bag ȋn seamă la fiecare articol, dar, dacă tot știm, ȋn linii mari, ce se va ȋntâmpla, ȋn următorii 10-20 de ani, cu deja defuncta…industrie a automobilului, atunci să-mi manifest entuziasmul când ȋncă pâlpâie vremea de grație a M.A.I. : felicitări, Mercedes-Benz!
    Probabil că acum…Cadillac (CTS-V) stă ca pe ace – oare nu va lua niciun fel de măsuri?

    Daniel, poate că ție nu ți se pare important, dar o asemenea omisiune, pentru mine, unul, nu este digerabilă: motorul V8 despre care vorbim nu numai că este turbo, este bi-turbo! De unde știi că toți utilizatorii cunosc deja sau “intuiesc” acest aspect aparent neglijabil, că doar cum altfel ar putea fi “storși” peste 600 CP dintr-un V8 de 4L? Trebuie să realizăm singuri “atâta lucru”, nu? De fapt, un twin-lucru.
    Sau de ce nu sunt prezentate toate datele care definesc performanța? Trebuie aflat din alte surse că viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h?

    Firește că sunt nemulțumit, @Automarket, și chiar vă rog să vă ȋntrebați de ce – dacă tot “consum” publicitatea voastră, volens nolens, admițând omenește că așa vă câștigați pâinea, atunci am pretenția ca informațiile ELEMENTARE să nu lipsească…N-ar fi o problemă ȋn Ziarul Financiar, de exemplu, dacă se difuzează acolo știri auto, dar, ȋn cazul unor profesioniști care, teoretic, se respectă și ne respectă, este complet inacceptabilă insinuarea comodității, a superficialității, a indolenței. Dacă aș spicui, ca regulă personală, o gamă largă de site-uri și reviste de specialitate (nici măcar legea bunului simț nu m-ar putea ȋmpiedica s-o fac), nu m-aș “risca” la nicio critică, dar, fiindcă am ales să mă limitez la AM, ei bine, vreau să mă edific pe ce cheltuiesc…o felie din timpul meu zilnic (sper că nu pe articole concepute de mântuială, mai ales că, ȋn afară de drive teste, la care este clar că vă dați silința – fiecare ȋn stilul său – restul sunt informații de uz general – accesibile astăzi oriunde și oricui – și trimiteri pe Youtube).
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru