China dictează piaţa auto: Mercedes rămâne lider la vânzări premium în luna mai datorită creşterilor din Asia

de Daniel Popescu
Sambata, 11.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes este în continuare pe primul loc la vânzări premium în lume în 2016 şi după luna mai, în care germanii i-au învins pe cei de la BMW şi Audi în special datorită vânzărilor în creştere din China.

Mercedes este hotărâtă să-şi păstreze prima poziţie în clasamentul vânzărilor de maşini premium în lume, iar luna mai confirmă încă o dată că piaţa chineză este una cu o importanţă majoră.

Constructorul de la Stuttgart a anunţat vânzări de 170.625 de unităţi pentru luna mai, în creştere cu 12.9% faţă de mai 2014, în special datorită unei creşteri de 38% înregistrată pe piaţa din China. Germanii au înregistrat însă creşteri susţinute inclusiv în Europa (14%) şi Japonia (7%), cu o scădere nesemnificativă în SUA (-1%).

Între timp, BMW a raportat o creştere de 5.6% la 168.129 de unităţi, cu care a reuşit să învingă Audi, care a înregistrat vânzări de 164.150 de unităţi, cu 6.7% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Creşteri au fost înregistrate pe aproape toate pieţele, inclusiv Europa (9.7%) şi China (5.5%).

În urma acestor rezultate, Mercedes rămâne în continuare pe primul loc la nivelul primelor 5 luni ale anului, cu vânzări totale de 818.175 de unităţi, în creştere cu 12.3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Locul 2 revine celor de la BMW cu 797.457 de unităţi (+5%), iar Audi rămâne pe locul 3 cu 784.250 de unităţi, în creştere cu 5.3%.

Loc Constructor Vânzări
mai 2016
Creștere Vânzări
ian-mai 2016
Creștere
1 Mercedes 170.625 12.9% 818.175 12.3%
2 BMW 168.129 5.6% 797.457 5%
3 Audi 164.150 6.7% 784.250 5.3%

Via Mercedes, BMW, Audi

Comentarii (11)

  • Eu am o intrebare. Cresterea Mercedes a fost de 12.9% comparativ cu mai 2014 sau 2015?

    Pe piata americana, Mercedes a scazut cu 1%, BMW cu 6% iar taiota cu p'ele 10%. Fata de anul trecut, cand lecsus a fost pe primul loc, acum este pe locul 3. Audi si Volvo sunt inca departe, dar cu noul A4 sper din toata inima sa-i vad pe locul 3 la schimb cu japo. Vom vedea :)

    Oricum, deocamdata avantajul celor de la Mercedes este infim si situatia se poate schimba foarte usor pana la sfarsitul anului. Ideea este ca dominatia BMW s-a terminat, cel putin momentan, dar inertia este inca foarte mare. Pe langa asta, au o baza foarte solida de clienti fideli.
    7 11
  • inexorabil
    “Germanii i-au ȋnvins pe cei de la BMW și Audi”…Nimic nu pare mai savuros pe lume decât umorul involuntar.
    Oricum, știți cât adevăr zace ȋn propoziția cu pricina? Foarte concludent.
    15 1
  • @inexorabil, bavarezii totdeauna s-au considerat germani adevarati. Restul sunt prusaci :):):)

    Am avut cu ani in urma un mecanic bavarez si se uita cu dispret la "prusaci", pe care ii considera prea stricti, militarosi si cu mentalitate de cazarma. Asta pana l-am prins ca in loc sa-mi inlocuiasca sensorul de oxigen, doar mi l-a curatat. M-am dus inapoi dupa 2 zile si i-am spus care-i treaba. Fara nici un cuvant s-a dus la dealer, a cumparat un sensor nou si mi l-a montat. Gratis.

    A fost una din numeroasele experiente in care am invatat ca atunci cand cineva se crede superior datorita locului de nastere, trebuie sa fiu foarte atent. Valabil pentru bucurestenii care se uita de sus la "provinciali", valabil pentru timisorenii care se cred "fruncea" tarii, ardelenii care se cred mai spalati decat moldovenii si regatenii, etc etc.
    13 8
  • zarnesteanu, 20.000 de mașini ți se pare puțin? Vorbești ca un amator, îți zice un profesionist care lucrează în departamentul de vânzări bmw. Ca sa îți dai seama 20.000 de unități înseamnă mai mult decât vânzările bmw într-un an într-o țară ca și Spania cu 46 de milioane de locuitori, a patra forță economică euro.
    3 4
  • inexorabil
    Zărne, subscriu la afirmațiile tale despre “patriotismul local / regional” și fractura lui discursivă.

    Trecând la alt subiect, știu că sunt vestit pe aici pentru “harul” meu beligeranto-dizarmonic, dar dă-mi voie să te ȋntreb un lucru pueril, de nimic: de ce preferi sistematic “taiota” și nu denumirea corectă și originală, Toyota? Am ȋnțeles demult aversiunea ta personală față de…(nu-i rostesc numele, căci, oricum, n-are unul stabil) – este dreptul tău, pe care nu-l contest – “dar cu calul ce-ai avut?”, vorba aceea.
    Ȋmi vine greu să cred că tu, o persoană indiscutabil inteligentă și cu potențial intelectual, ai pune semnul echivalenței ȋntre o oarecare și biată făptură din oceanul demografic al lumii și o ditamai corporația (nota bene, cea mai valoroasă din branșa auto: de câte ori am auzit asta ȋn ultima vreme? a, da, este vorba de marca ȋn sine, nu de Grup ȋn ansamblu, dar motoarele lui Lexus sunt Toyota toată ziua, inclusiv ȋn pauzele de masă – ȋncă nu mi-a parvenit expresia “motoare Lexus”, dar trebuie să admitem faptul că sintagma “motoarele lui Lexus” are sens ). Tot ce-i posibil să-mi servești explicația-standard, ȋn speță “Te aduce ȋn stare să repudiezi ȋnsuși obiectul adorației sale oarbe și exacerbate”, dar tot nu văd legătura logică dintre “derapajele” (ce-i drept, interminabile) unui om și capacitățile (ȋnchipuite, reale sau supraestimate) unui concern. Pe de altă parte, tot ce-i posibil să invoci predilecția mea pentru “NGMCO” (iar nu GM). Păi, asta sunt băieții: un apendice al Trezoreriei SUA (mă rog, “auto-răscumpărat” acum, ȋnsă originea este sfântă, deci nu se uită). Dar faza cu “taiota” sper că vei binevoi să mi-o clarifici…

    Mercedes? Pe mine mă ȋngrijorează…Cadillac. Au lansat XTS (produs inclusiv ȋn China) și nimic. Apoi a venit rândul altui “full-size luxury sedan”, CT6, cu platformă dedicată și care arată masculin (ba chiar propune faruri “avangardiste”), dar, iarăși, nu se ȋntrevede nici cea mai vagă amenințare la adresa Triadei…Nu veți “răpi”, băi aceștia, nici măcar a suta parte din clienții fideli nemțoaicelor 20 de ani de acum ȋncolo dacă v-ați opinti ȋn fel și chip. Nu ȋncape ȋndoială că proiectul ultrahazardat “sedan cu genă și aromă germană” era condamnat la eșec ȋncă din fașă, plus că au aruncat cu miliardele pe fereastră…Ȋn definitiv, nu imensitatea vânzărilor m-ar interesa cu preponderență, ci o eventuală concluzie unanimă (specialiști + clienți + fani) cum că niciun producător premium nu s-ar ridica la nivelul calitativ al lui Caddy. Câta pretenția, nu? M-am săturat să “traduc” ȋn sinea mea sigla GM drept Gorgeous Mistakes.
    5 1
  • Odata cu Era turbo BMW a pierdut din fascinanta aspirata natural.
    Si vanzarile pe masura ,nu mai e ca pe timpuri BMW tatic in motoare .
    inainte cu un motor BMW 3.0l 1999 bateai orice audi de 3.0 sau mercedes de 3.5 dar acum toti au aceleasi motoare turbo toti folosesc aceleasi turbine si rezultatul toti au aceleasi rahaturi cu recall-uri. BMW nu mai poate tine clientii numai cu motoarele cum o faceau pe timpuri si oamenii pleaca la Benz daca tot au aceleasi motoare dar ofera mai mult lux why not ?
    10 3
  • @ Daniel Popescu & useri

    Nu intelege nimeni ca pe noi cei pasionati de automobile ne intereseaza statisticile? vrem sa stim nu doar ce fac primii 3 ci toti ceilalti...chiar si aia care vand 4-5 unitati! sau macar pune-ti sursele de unde te informezi ca sa cautam pe cont propriu

    PS cica in redactiile presei toata lumea pune accent pe tabloidizare, stiri scurte... ca oamenii sunt ocupati si nu mai au timp sa citeasca... dar seriozitatea? urmariti banii si atat?
    1 1
  • inexorabil
    După umila mea părere, gândirea autentică de fan auto se conturează, de exemplu, prin persoana lui @BMW. De ce? Fiindcă ȋndeplinește cele trei cerințe de bază prin care se manifestă pasiunea:
    1) Analiza lucidă a stării de fapt care caracterizează marca preferată, chiar dacă ar fi una contrară așteptărilor și intereselor sale și chiar dacă realitatea l-ar sili să adopte o atitudine critică față de management;
    2) Evitarea maculării sau a desconsiderării rivalilor și/sau a fanilor acestora, indiferent dacă unele motive i-ar putea părea pertinente;
    3) Cultivarea speranței ȋn sine privind revenirea la normalitatea dorită, recte la perioada de glorie (notă obligatorie: deși cine s-ar comporta astfel ar risca să fie etichetat drept anacronic, visător sau fraier :D).

    PS: Și câtă vreme vor exista acești iubitori de mașini ușor de identificat ȋn public (cel puțin pentru mine…un pic de ulei ȋn atâta apă n-are cum să nu fie vizibil…și să nu te ungă pe inimă), cu siguranță automobilismul adevărat nu va pieri!
    2 2
  • Chinezii sunt old-school. Imi place. Daca vrei stil si statut iti iei un Mercedes-Benz, in niciun caz un Vw rebranduit &resapat (audi).
    4 4
  • germanul bavarez
    Inteleg ca avem o marca germana - Mercedez - si doua marci bavareze, respectiv BMW si Audi.
    1 1
  • @inexorabil, iti raspund mai tarziu, dar mai bine decat niciodata.
    De ce taiota? Am mai explicat odata:

    "Cu ani in urma am avut un coleg de lucru filipinez, mai tuciuriu, cam parsiv si cam frustrat, care de cate ori pronunta "taiota" simteai cum isi da caciula jos din cap cu o mana invizibila si isi cobora privirea cu piosenie."

    Deci cand spun taiota, pentru mine are o conotatie de ridicol maxim si hilar in acelasi timp. Imi evoca exact ceea ce este un anumit clovn de pe site-ul asta reuseste sa transmita in fiecare zi. Un amestec maroniu de ridicol la un papitoi, greu de cap cu limbaj limitat si o romana pocita.

    Sunt useri, proprietari reali de toyota (sic) pe care ii apreciez sincer, cum ar fi @Marchen sau @TSM. Cu oamenii astia n-as avea nici o problema sa discut despre marca lor preferata. La rece si pe fata, asa cum as face-o si despre masinile pe care le conduc eu. Numai un descreierat isi imagineaza ca japo au atins perfectiunea in orice, restul sunt praf si iti repeta aceeasi placa uzata la nesfrasit. N-am nici o umbra de ezitare sa admit ca Mercedes a dat-o-n bara cu rugina pe masini acum 10-15 in urma, sau ca au busit motoarele V6 si V8 pe benzina pana prin 2008 (ma refer la masinile cu indicativul 350 si 550).

    Problema este ca atat in viata cat si pe site-ul asta, dai de urangutani care pur si simplu te exaspereaza. Urasc prostia din toata inima, si asta cred ca n-am s-o inghit pana o sa inchd ochii. Cam asta ar fi.

    Am inteles foarte bine ce ai vrut sa spui cu ceva vreme in urma si iti dau dreptate. In plus, de cate ori ma rog, "si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostril" imi vine in minte cimpanzeul cu 1000 de nick-uri. Si imi e extrem de greu sa spun ca pot sa trec peste toate. De multe ori fac greseala sa citesc un singur rand si deja am cazut in pacat. Am senzatia ca e atat de indobitocit incat oricat dai in el, nu mai simte. Ca un betiv care cere bautura intr-una, dar nu-l mai doare nici o bataie Sa-ti bati joc de el? Mai mult success ai cu un nebun. Ala uneori mai are cate-o scanteie de constiinta si de rusine.

    In fine, poate @mowgli are dreptate pana la urma. Mai rarut ca-i mai dragut :):):)

    @Chris, poate o-i fi lucrand tu in vanzari, dar nu vezi mai departe de marginea mahalalei. Pai mie mi se pare nesemnificativ o diferenta de 20 000 de masini in contextul in care BMW a deposit anul trecut 2 000 000 de unitati vandute, iar anul asta mai are inca 6 luni jumate pana se termina. Nu crezi?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru