Chinezii fac un rival pentru Tata Nano. Pret de pornire: 1700 de euro

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 06.05.2010
Geely a dezvaluit la Beijing conceptul IG, care anticipeaza un viitor model low-cost, rival pentru Tata NAno. Acesta va costa incepand cu 1700 de euro si va fi superior, din punct de vedere calitativ, modelului indian.

Esential

150 de kilometri ar urma sa fie autonomia viitorului Geely low cost electric.
1700 de euro ar urma sa fie pretul de pornire al viitorului Geely IG, rival pentru Tata Nano.

Geely a dezvaluit in cadrul Salonului Auto de la Beijing, incheiat la sfarsitul lunii trecute, un concept botezat IG, care aparent nu anunta nimic special. Chinezii, care recent au cumparat Volvo, promit insa un vehicul revolutionar, intentionand sa detroneze recordul stabilit de Tata Nano.

Mai exact, Geely vrea sa dea nastere celui mai ieftin model din lume, versiunea de serie a conceptului IG urmand sa coste undeva intre 1700 si 2300 de euro. Geely promite un pret imbatabil dar si o calitate de executie mai buna decat cea a rivalului indian, precum si materiale superiaore.

Ceea ce nu va oferi chinezul este spatiu suficient pentru locurile din spate, dimensiunile sale generale fiind oarecum reduse: un ampatament si o lungime mai mari cu doar 100 de mm, respectiv 185 mm, decat cele ale japonezului Toyota iQ. Designul general va fi unul mult mai conservator, usile cu deschidere verticala ale conceptului IG (Intelligent Geely) urmand sa dispara complet.

Sub capota se va gasi un motor pe benzina de 988 cmc, capabil sa dezvolte 70 de cai putere si un cuplu motor de 93 Nm.

Resursele vor fi transmise puntii fata prin intermediul unei cutii CVT.

Pentru piata din Europa si Statele Unite Geely va dezvolta probabil si o versiune electrica, asteptata intre 2014 si 2015, gata sa dezvolte 80 de cai putere si 181 de Nm, impreuna cu o autonomie de cel putin 150 de kilometri. Conceptul IG lasa sa se inteleaga ca versiunea electrica de serie va beneficia de panouri solare pe acoperis, pe capota si pe plansa de bord, pentru a incarca bateriile si pentru a extinde autonomia.

Geely vinde in prezent automobile in Rusia si Europa si intentioneaza s aisi extinda reteaua de distributie pana in 2012, anul lansarii noului model low-cost.

via | autocar

Comentarii (7)

  • Bentley
    Hai ma, ma lasi?:))
    prea tare:))
    13 0
  • mihai2001
    Stopuri maserati
    Imi plac stopurile de la maseratti GT....as cumpara masina asta deci !:))
    11 1
  • p-george
    Foarte tare
    Deci asta arata chiar foarte bine pe langa nano...asta chiar poate reprezenta o alternativa pt viitorul urban.
    13 2
  • hookefo
    super!!
    MAI TARE K NOUL OPEL MERIVA IMI PLACE MAI MULT CHIAR DAK IS FAN BMW !!! MARFA MASINUTZA VREAU SHI EU UNA SA RUP GURA PUTIN LA LUME AICI LA MARE MARFA!!!!!!!!!!!!!!
    1 8
  • you_hooo
    hai ma
    pustiu' iti plac bmw-urile dar ti-ar sta bine si intr-un geely... ne lashi??!! si meriva e pentru pensionari... stim!!
    legat de subiect, ma intreb cat profit vor avea la o astfel de masina? cred ca ar trebui sa vinda 1 milion-1.5 milioane pe an ca sa poata sa scoata ceva (se stie ca marjele sunt mici la masinile de gen).
    asta e doar o mare teapa de marketing fff greu realizabila; va prima cantitatea si deloc calitatea...
    1 2
  • Marius
    Geely
    eu cred ca o sa aiba profit pt ca masina asta e facuta din carton. sa cautati pe youtube chinese euro ncap sa vedeti masinile chinezesti ce "rezistente" sunt. ciao
    0 1
  • Super
    Pacat ca nu avem mai multe poze. este totusi un concept,dar daca masina finala va pastra forma generala si o sa coste undeva sub 5000 euro in europa eu zic ca ii mai mult decat ok pentru facut naveta la munca
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru