Feedback

Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani

Publicat Marti, 09.02.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 4
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 1
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 2
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 3
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 4
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 5
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 6
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 7
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 8
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 9
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 10
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 11
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 12
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 13
Cina cea de taină: de vorbă cu șeful Maserati despre SUV-ul Levante și vânătoarea de rivali germani - Poza 14
Automarket a luat cina cu Giulio Pastore, șeful Maserati, la poalele masivului Mont Blanc. Am aflat cum arată un curs de pilotaj în viziunea italienilor și cum își propune Levante să-l bată pe Porsche Cayenne.

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Maserati Ghibli (2013-prezent)
Cere ofertă

”36 de ouă? La un singur kilogram de fănă? Nu se poate”. Asta ne-am zis toți când am văzut pastele din meniul unui mic restaurant italian înființat pe la 1877 la 3500 de metri mai jos de acoperișul Europei, vârful Mont Blanc. Chiar și Mimo se miră, deși este italian 100%.

Când vin farfuriile tuturor, mușuroiul de paste este atât de galben încât orice cârcoteală se pierde printre înghițiturile luate în liniște. Mimo dă și el din cap aprobator.

Primi Piatti: Mimo, un italian în Formula 1 și Le Mans

Mimo, pe numele său întreg Domenico Schiatarella, este un italian atipic. Nu este câtuși de puțin preocupat să epateze. În amestecul de eșarfe, ceasuri aurii și cămăși descheiate, Mimo a venit cu o pereche de blugi cu multe buzunare și un pulover simplu.

Cel mai bine se simte în combinezon. A purtat multe de-a lungul carierei sale de pilot, însă două au fost ceva mai grele: cel de Formula 1 și cel din Cursa de 24 de ore de la Le Mans. În primul n-a petrecut decât un sezon, prin 1994, la o echipă obscură (Simtek) și fără șanse de afirmare într-o perioadă în care Schumacher începea drumul către cele șapte titluri mondiale.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cel de-al doilea s-a simțit mai confortabil și a avut ceva mai mult succes, reușind o performanță foarte bună în Cursa de 24 de Ore de la Le Mans din anul 1999. Alergând pentru echipa privată Courage Competition, pe un prototip Courage C52, Mimo și ceilalți doi italieni din echipă au terminat pe locul șase, cu două locuri în fața echipei de fabrică Nissan, cea care le furnizase motorul prototipului.

Prețul acestui rezultat: nesocotirea unor ordine care îi obligau să stea în spatele echipei de fabrică Nissan. ”Cât de grea este o cursă la Le Mans?” Mimo pare că știe imediat răspunsul la această întrebare: ”după cursa din 1999 am plecat la hotelul nostru din Paris, alături de ceilalți doi piloți italieni. Ne aștepta o petrecere cu multe fete, organizată de sponsorul nostru. Deși reușisem să dormim doar două ore pe niște anvelope, în timpul cursei, eram hotărâți să nu lăsăm fetele singure la petrecere. Odată ajunși în camere ne-am trezit abia a doua zi la prânz. Și eu și colegii mei ratasem petrecerea.”

”Noul Ferrari 488 GTB este o mașină fără rival”

E o mașină senzațională. McLaren 650S, Lamborghini Huracan sau Porsche 911 Turbo S n-au cum să se apropie de noi (acum lucrează pentru Ferrari și Maserati).

Mimo Schiattarella
fost pilot de Formula 1
De la epuizarea specifică LeMans-ului, Mimo trece la complexitatea cursei de la Daytona și la topless-ul majoretelor de la Cursa de 12 ore de la Sebring, unde publicul este numeros și extrem de entuziast, mereu interesat de atmosfera din paddock.

Plecat de la 14 ani din Milano pentru a studia mecanică la Maranello, acolo unde se nasc supercarurile Ferrari, Mimo abia s-a întors de la Valencia. A testat acolo noul Ferrari 488 GTB, adică faceliftul popularului 458 Italia. ”E o mașină senzațională. McLaren 650S, Lamborghini Huracan sau Porsche 911 Turbo S n-au cum să se apropie de noi (acum lucrează pentru Ferrari și Maserati). Mașina asta îți dă siguranță și încredere în tine. Este extrem de manevrabilă și sună incredibil, chiar și cu un motor turbo”.

Secondi Piatti: De vorbă cu Giulio Pastore, ”păstorul” Maserati

Sorbim ultimele urme din pastele cu sos de trufe vorbind despre apogeul tehnologic pe care l-a atins Scuderia, giuvaerul grupului Fiat-Chrysler. După un pahar de prosecco botezat și el cu numele constructorului din Maranello, trecem la vita ținută în cuptor 24 de ore. Ne este alături de Giulio Pastore, președintele Maserati Europa, și vorbim despre a doua bijuterie a grupului italo-american.

În urmă cu trei ani, toți l-au crezut nebun pe Sergio Marchionne atunci când a anunțat o țintă de vânzări de 75.000 de mașini în 2017 (în 2012, italienii nu treceau de 6000 de mașini vândute pe an). Anul acesta, Maserati vrea să vândă 50.000 de unități și se încrede în potențialul noului Levante, primul SUV din istoria companiei. În fond, orice constructor premium actual a primit un impuls puternic din partea modelelor 4x4.

Maserati Levante, rivalul lui Porsche Cayenne și chiar Bentley Bentayga

Esential 30 de ani este media de vârstă a clienților Maserati în China.
30 de procente din clienții Maserati în China sunt femei.
Un rival al lui Porsche Cayenne și BMW X5, după cum însuși Pastore a recunoscut, noul Maserati Levante nu își va dori să demonstreze cât de forțos e în comparație cu rivalii germani. Prin urmare nu va alerga după recorduri pe Nurburgring. Se va mulțumi să fie ”printre cele mai rapide SUV-uri din lume”. Și se va mulțumi să concureze Bentley Bentayga doar în versiunea sa de top, alimentată de un motor V8 de peste 500 de cai putere.

Analizând puțin situația economică a României cu domnul Pastore, ajungem la concluzia că piața autohtonă este fix piciorul broaștei pentru Maserati, comparativ cu cea din China. În Țara Marelui Zid a devenit un cult, un trend, o modă să deții un Maserati. Tinerele femei de afaceri trebuie să dețină un Maserati. Așa spune eticheta. Nu e de mirare că 30% dintre clienții italienilor în China sunt femei antreprenor. Cu vârste cuprinse între 30 și 40 de ani. Mimo începe să fie interesat de discuție.

Tineri sunt de fapt toți clienții chinezi Maserati. Dacă în Europa media de vârstă este undeva între 40 și 50 de ani, în China media este de sub 40 de ani. Dacă la noi persoanele publice, vedetele visează cel mult la un BMW X6, în China toate aceste persoane aleg Maserati. Vă imaginați ce înghesuială o să fie atunci când va debuta Levante?

Londra, remediul unui Giulio Pastore îngândurat

Încălzirea globală și creșterea numărului de zile în care te poți bucura de o mașină decapotabilă au influențat vânzările unui model care are deja cinci ani.

Giulio Pastore
șeful Maserati Europa
Lăsăm deoparte mirajul pieței din China și traversăm Canalul Mânecii pentru a ajunge în Regatul Unit. ”Când vreau să îmi ridic moralul și să văd ce înseamnă o piață în creștere pentru produsele de lux, merg în Londra. Acolo curge mereu lapte și miere. Vezi Ferrari, Bentley, Lamborghini sau Rolls Royce la orice pas. Este un sentiment incredibil de încredere. Încredere că piața auto europeană își va reveni. Sper să nu fie doar o bulă”, susține Pastore.

Primele semne sunt date de creșterea vânzărilor cu 25% a actualului Maserati Gran Cabrio, decapotabila italienilor lansată tocmai în 2010. ”Încălzirea globală și creșterea numărului de zile în care te poți bucura de o mașină decapotabilă au influențat vânzările unui model care are deja cinci ani”, susține Pastore.

Desert cu ambiții mari

Desertul vine cu un divin ștrudel de portocale, asezonat cu înghețată de vanilie și cu planuri mari pentru constructorul italian. Maserati vrea acolo sus. Nu pe Mont Blanc, unde am ajuns noi a doua zi, ci în vârful aisbergului premium. Acolo unde se văd doar numele mari din industrie: Audi, BMW și Mercedes. Până acolo însă, Tridentul își reconstruiește ușor imaginea premium.

Ghibli și Quattroporte au fost vedetele cabanei Maserati din Courmayeor, sătucul cochet amplasat la poalele vârfului Mont Blanc. Un sat în care toate brandurile mari se înghesuie și unde Audi încerca de asemenea să momească clienții cu un S6 Avant poziționat câțiva metri mai jos. Bătălia pentru segmentul de lux se duce pe cele mai mici fronturi. Iar sutele de curioși din Courmayeor care au gustat din formele apetisante și s-au delectat cu urletul melodios și metalic al modelelor Ghibli și Quattroporte pe parcursul zilelelor de test pot fi considerați un front câștigat.

Maserati Winter Tour, o experiență complexă

Urmareste Automarket
Maserati Winter Tour, experiența invernală pe care italienii o propun pentru clienții lor în această perioadă, a fost creată tot pentru a putea rivaliza cu școlile de condus pe gheață ale celor de la BMW sau Porsche. Doar că aici trăirile sunt ceva mai complexe: pe lângă adrenalina oferită de invitatul special, Mimo, și Ghibli V6 sau Quattroporte V8, Maserati le asigură tuturor o o experiență culinară rafinată, relaxarea unui centru spa și audiția unui concert special.

Așadar, o mulțime de semnale de alarmă pentru constructorii germani, care în ultima vreme au uniformizat designul și au ucis orice emoție în favoarea preciziei și rigorii. Timpul ne va demonstra dacă abordarea romantică a celor de la Maserati va da roade într-un segment din ce în ce mai anost.


Comentarii (4)

  • hazard
    interesant este ca Maserati nu specifica in detaliile lui Quattroporte ca ambreiajul trebuie schimbat dupa un rulaj de maxim de zece mii de km... Iar cifrele vanzarilor...ehe, FIAT unde esti? :).... Nu mai e MAserati ce a fost odata...
    6 7
  • Felicitari pentru interviu!

    off topic: http://www.businessinsider.com/a-car-company-youve-never-heard-of-is-reinventing-a-book-youve-never-read-2016-2
    (noul manual Dacia) poate aflati mai multe
    3 1
  • Ce bine ar suna o LANCIA 4x4 ............. dar cu sergio........... nu ai ce face :(
    4 2
  • lasand fanonismul la o parte, pe x 6 i l cer drumurile noastre,daca ar avea gura sa strige.Legat de masinile acestea scumpe,,dar mai ales italiene,,,frumoase dar se cam aprind mai repede ca o bricheta uitata la soare,,,,,
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru