Feedback

Comisia Europeană investighează un posibil cartel pentru creșterea prețurilor la componente auto: sunt vizate Renault, Nissan, PSA, Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover

Publicat Luni, 25.02.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 6
Comisia Europeană investighează un posibil cartel pentru creșterea prețurilor la componente auto: sunt vizate Renault, Nissan, PSA, Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover - Poza 1
Renault, Nissan, grupul PSA, Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover se află sub investigația Comisiei Europene pentru că ar fi format un cartel pentru creșterea prețurilor la componentele auto, potrivit informațiilor din presa germană. Prețurile componentelor ar fi fost mărite artificial cu până la 25% de către companiile menționate.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Publicația germană Der Spiegel susține că autoritățile europene au început o anchetă pentru a stabili dacă regulile anticartel au fost încălcate de mai mulți producători auto.

Conform jurnaliștilor germani, Renault, Nissan, grupul PSA, Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover se află sub investigația Comisiei Europene pentru că ar fi format un cartel pentru creșterea prețurilor la componentele auto.

Prețurile componentelor ar fi fost mărite artificial cu până la 25% cu ajutorul companiei de consultanță Accenture, susține Der Spiegel, care menționează că ancheta Comisiei Europene ar fi început în decembrie 2018.

Purtătorii de cuvânt de la Jaguar Land Rover, PSA și Fiat-Chrysler au refuzat să comenteze, în timp ce reprezentanții Renault și Nissan nu au putut fi contactați pentru o poziție oficială.

În toamna anului trecut, Comisia Europeană a început o altă investigație oficială pentru a stabili dacă Volkswagen, BMW și Daimler au format un cartel pentru evitarea concurenței în dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor.

Autoritățile au transmis atunci că dețin informații referitoare la întâlniri secrete între oficialii constructorilor în care s-a discutat despre tehnologiile menite să limiteze emisiile poluante ale mașinilor.

Via Automotive News

 


Comentarii (6)

  • Costel
    ....bonnano ,gambino ,genovese ,lucchese ,colombo in industria auto si asta nu ii decat numai in "beneficiul" consumatorului
    6 0
  • mircea badea
    de-asta e rca-ul asa scump, ca sa-i imbogatim pe smecheri.

    rca-ul e ilegal!
    3 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Suspect nu e si faptul ca niste petarde de masini pleaca de la 35-40.000E?
    8 1
  • “Justiția” europeană a ocolit un violator de lumina zilei (recte autorul lui Dieselgate), dar se opintește să rupă dreptatea ȋn paișpe cu niște “posibili” ȋnșelători la cântar din piață.

    Eu, unul, m-am convins definitiv ȋn privința unităților de măsură ale Germaniei, pardon, ale UE, așa că “principiile, valorile și standardele democrației occidentale” au asupra mea fix efectul frecției la piciorul de lemn.

    Altă ȋntrebare/chestiune!
    5 4
  • @inexorabil Da, am o intrebare. Iti place mai mult justitia din RO, ciuntita de iordache, al carui fan se pare ca esti? Se face o investigatie, ce n-ai inteles? Ai ceva date in plus legate de afirmatiile tale, suntem curiosi!
    6 2
  • @Gigi, poate că doar tu ești curios; de ce te exprimi ȋn numele celorlalți?

    Și nu te face că-ți “scapă” esențialul: câtă vreme UE refuză să trateze ȋn mod corespunzător subiectul Dieselgate (recte cu aceeași severitate punitivă precum americanii), nu-și poate aroga dreptul moral de a interfera cu problemele judiciare ale statelor membre sau chiar de a aborda alte cazuri de fraudă de nivel continental/global.

    Din păcate, prea multă prostime s-a lăsat amăgită de eterna metodă bolșevică a țapului ispășitor (cum ar fi Rupert Stadler), de praful ȋn ochi (descinderea vijelioasă a procuraturii germane la sediile Audi și Porsche – apropo, “anchetatorilor” li s-o fi părut bună cafeaua gazdelor?) și de tactica diversiunii (sublinierea insistentă a imperiozității respectării normelor drastice de mediu din viitor, dar musai din viitor). Mă refer strict la conștiința individuală, nu la dreptul natural chiar și al celui direct afectat de Dieselgate de a-și declara fidelitatea față de colosul german, implicit de a-i rămâne client (fiind beneficiar al unei calități ȋn general apreciabile, care, de pildă, plasează Porsche pe “podiumul” fiabilității).

    Ȋn definitiv, ar fi culmea insolenței (nu mai zic de infamie) ca o autoritate / instituție părtinitoare sau “șmecheră” să pretindă că ea constituie sau stă la baza “statului de drept”.

    P.S. Eh, ce naiba…UE realizează perfect că o eventuală penalizare a lui VAG ȋn maniera guvernului SUA ar pune dacă nu pe butuci, atunci sigur ȋntr-o situație foarte complicată concernul auto nr.1 mondial la vânzări. Sunt interese prea mari la mijloc pentru a permite un asemenea deznodământ…
    Ion Antonescu: “Pe acest pământ, dreptatea este privilegiul celor puternici”. Ȋn rest, vorbim discuții.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru