Feedback

Costul uman al reparațiilor Dieselgate: VW nu concediază pe nimeni, dar elimină 25.000 de joburi în următorii 10 ani

Publicat Miercuri, 12.10.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 4
Costul uman al reparațiilor Dieselgate: VW nu concediază pe nimeni, dar elimină 25.000 de joburi în următorii 10 ani - Poza 1
Contractele pe termen limitat nu vor mai fi prelungite, vor exista plecări voluntare și ieșiri la pensie fără înlocuire. Acesta este planul prin care Volkswagen Group vrea să limiteze pierderile pe care le va avea constructorul german în urma scandalului Dieselgate.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pierderile financiare pe care Grupul Volkswagen le va resimți în următorii ani după rezolvarea amiabilă sau în Tribunale a problemelor apărută îodată cu scandalul Dieselgate vor fi rezolvate parțial printr-o strategie care le va permite germanilor să elimine anual în jur de 2500 de poziții prin retrageri voluntare și pensionări. Planul va fi întins pe următorii 10 ani, ceea ce face ca în 2026 Grupul Volkswagen să aibă mai puțin cu 25.000 de angajați în Germania.

Planul - încă neconfirmat oficial de Volkswagen - securizează toate locurile de muncă ale muncitorilor actuali, nefiind nevoie de "posibilele concedieri" anunțate inițial de Matthias Muller, noul CEO al Grupului.

Informațile au fost publicate de reputata publicație financiară germană Handelsblatt, care îl citează pe Bernd Osterloh, șeful consiliului care face legătura între conducerea Grupului VW și sindicate. "Locurile de muncă ale muncitorilor Volkswagen sunt sigure", afirmă oficialul german.

Conform jurnaliștilor Handelsblatt, contractele care vor fi finalizate voluntar sau prin retrageri vor fi echilibrate per total de angajări noi în zonele de interes ale industriei auto. Astfel, Volkswagen Group nu va putea să facă față provocărilor tehnologice ale următorilor ani fără să angajeze noi oameni în birourile dezvoltare software și mobilitate, acolo unde se află provocarea dezvoltării mașinilor din deceniul care urmează.

Costurile cu forța de muncă în cadrul Grupul Volkswagen au fost de 17% în 2015, iar vârsta medie a angajaților VW Group este de 42.8 ani. În comparație, vârsta medie a angajaților Daimler este de 42.5 ani.

Analiștii: "Volkswagen trebuie să taie din altă parte"

Deciziile luate la nivelul forței de muncă sunt considerate "o parte a ecuației" de analiștii economici de la Evercore ISI, care susțin că principala provocare a Grupului VW este aceea de a simplifica produsele sale în contextul apariției noilor tehnologii. "Volkswagen trebuie să limiteze urgent complexitatea produselor pentru a coborî procentul masiv al costurilor materiale, care a crescut de la 70 la 78% în ultimii ani", afirmă specialiștii într-o notă trimisă investitorilor Volkswsagen Group.


Comentarii (4)

  • O masura de bun simt, din moment ce doar o mana de oameni sunt direct raspunzatori de toata nebunia cu Dieselgate-ul.
    Oricum faptul ca nu vor fi concedieri si nu se vinde nici un brand, arata cat de solid este acest constructor.
    12 7
  • Pensionari si retrageri voluntare sunt practici de pe vremea comunistilor. Sa-mi zica mie unul care se retrage voluntar. Si de etica nu prea au dat dovada. Nu fata de clienti. Mi-e greu sa cred ca o vor avea pentru niste angajati care vor fi aruncati pe faras.

    Ar fi trebuit sa plateasca fostul presedintele, vicepresedintii si directorii si directorasii din top. Multi aveau zeci de milioane de euro salariu. Nu mai zic de bonusuri care in general dubleaza sau chiar tripleaza un salariu de top.
    Dupa ce recuperau banii de la smecherii care au avut legatura cu dieselgate (toti s-au declarat fete mari insa) vedeau cat mai ai de platit si gaseau noi solutii.

    Oricum o dai, numai serios nu pare grupul respectiv. Mercedes, BMW, Renault-Nissan, Hyundai-Kia par super strong si cu capul pe umeri fata de VAG.
    9 3
  • Si asa va creste calitatea produselor :))
    2 1
  • Dar ce limbă vorbesc oamenii ăștia? Vreau să zic: ce limbă a logicii? “Nu concediază, dar elimină”. Ȋnsă fraza următoare m-a amuzat: “Nu este nevoie de posibile concedieri”.
    Ȋn final, vor fi concedieri sau nu? Să pricepe și moșu’.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru