Cum se limitează numărul de mașini în Singapore: asiaticii au pus taxă de 31.000 de euro pe fiecare vehicul

de Petre Barac
Marti, 21.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Singapore vrea să controleze numărul mașinilor de pe spațiul său limitat printr-o taxă de 31.000 de euro pe fiecare vehicul.

Orașul-stat Singapore duce o veritabilă luptă împotriva folosirii automobilelor în oraș și a decis să investească masiv în transportul în comun.

În plus, asiaticii au decis să limiteze numărul șoferilor autorizați să circule în spațiul de care dispune acest stat insular prin impunerea unei taxe de 31.000 de euro pe vehicul.

A impune fiecărui șofer un “drept de a circula”, care crește costul unei berline de gamă medie la peste 50.000 de euro, s-a dovedit o măsură foarte eficientă în acest oraș-stat din Asia de Sud-Est. Circulația din Singapore a devenit relativ fluidă în comparație cu cea din alte metropole din regiune, precum Jakarta și Manilla, unde ambuteiajele sunt uriașe.

Această obligație de a poseda o licență exorbitantă - Certificate of Entitlement (COE) - este totuși dificil sau chiar imposibil de implementat în alte țări, ea fiind specifică pentru Singapore.

Impunerea taxei COE a fost posibilă în această țară deoarece populația sa este obișnuită cu o legislație foarte strictă.

Companiile mass-media sunt puternic controlate de stat și infracțiunile sunt sever pedepsite, inclusiv fapte care dau dovadă mai degrabă de lipsă de politețe, precum aruncarea unei hârtii pe jos și realizarea unui desen în graffiti pe fațada unei clădiri.

Via Agerpres

Comentarii (11)

  • Octavian
    Ei nu le inmatriculeaza "pe Bulgaria" ?
    14 1
  • "aruncarea unei hârtii pe jos și realizarea unui desen în graffiti pe fațada unei clădiri" nu sunt fapte de impolitete ci fapte care pun guvernul sa cheltuiasca bani. Legile care le interzic sunt de bun simt si exista si in romania, doar ca nu se aplica. Pai de ce sa dea statul bani pe curatenie stradala si pe zugravirea fatadelor din cauza unor nesimtiti? NU mai bine ii pui sa plateasca?
    Daca mergi pe la orice semafor din bucuresti este imposibil sa nu vezi vreo cateva mucuri de tigara in timp ce sunt aruncate pe geam de retarzi.
    13 1
  • @Green_Alex
    Nu o lua personal, dar stii foarte bine ca romanul este mereu nemultumit cand nu se aplica legea, se revolta, dar nici nu-i convine cand legea il pedepseste pe el.

    Masurile luate de Singapore ne uimesc, ii admiram pentru tot ce fac, un popor nemaipomenit. Dar cum ar fi sa se aplice si la noi asa ceva? Pai am spune ca e tiranie, ne-am revolta si am iesi in strada. Pai cum sa i se ingradeasca romanului dreptul de a se da mare?

    In plus nu mi se pare o solutie echitabila. Ii avantajeaza doar pe cei cu bani, le ridica si mai mult statutul. Corect ar fi sa interzica masinile mari, sau motoarele mari, sau regula numerelor pare/impare precum comunistii, sau sa creasca pretul combustibilului. In felul asta bagi mai putina benzina, dar macar iti faci treaba la nevoie.
    6 2
  • someone
    @ tibi: ai dreptate, dar in acelasi timp uita-te unde e singapore, si uita-te unde e romania din orice pct de vedere: social, economic, politic, turistic. solutii sant pentru orice situatie din orice tara, trebuie doar balls si dorinta de a se implementa
    si ma opresc aici
    7 2
  • @Tibi, ceea ce comentam eu era uimirea autorului fata de legile care interziv aruncarea hartiilor pe jos sau desenarea pe pereti. Alea sunt legile care ar trebui aplicate si la noi mai sever.
    Taxa pusa pe dreptul de a conduce este altceva cu totul. Ei acolo au o problema cu spatiul si traficul si atunci fac orice pentru a limita numarul de masini de pe strazi. Limitarea capacitatii cilindrice nu i-ar ajuta pentru ca un trafic blocat cu masini mici este la fel de rau ca un trafic blocat cu masini normale/mari. E o solutie locala la o problema locala, nu cred ca se poate extrapola in alte parti.
    7 0
  • Workingformyliving
    Nu stiu ce se intampla dar ma uimesc cititorii automarket.... cum poti tu care traiesti intr-un stat liber sa te bucuri cand un guvern face abuz de putere asupra polulatiei asuprind-o, transformandui pe oameni in sclavi. Orice om are dreptul de a avea masina, nu inseamna ca daca ai masina o ai ca sa te dai mare..cum spun unii hipsteri de pe aici. Este strict problema guvernului ca a cheltuit bani pe transportul in comul, nu au nici un drept sa oblige oamenii sa il foloseasca. Credeti ca guvernul lor foloseste autobuzul? Ei pur si simplu isi elibereaza strazile pt masinile lor , masini care vor avea taxa platita tot din banii prostiilor ce sunt obligati sa mearca cu autobuzul.
    3 3
  • Workingformyliving
    ...taxa asta ii afecteaza tot pe cei de clasa medie sau mai in jos căci cei bogati ce "au masini ca sa se dea mare" , dupa cum spune invidia din tine, isi vor permite o asemenea taxa. Pe strazile lor vor circula parlamentarii si bogatii ca in rest prostimea saraca nu isi permite...iar acest lucru este un lucru de admirat in viziunea voastra
    5 4
  • Orașul stat Singapore este un regim autoritarian de piață, care, culmea, a fost sursa de inspirație a actualului regim din China capitalo-comunistă.
    Au avut și ei un "tătuc", în persoana lui Lee Kuan Yew, care a fost prim ministru 31 de ani. Actualmente prim ministru e fi-su. Un singur partid este la putere din 1959, deși mai au și alte partide!

    Noi am câștigat "libertatea" de a da cu stângul în dreptul și cu mucii-n fasole (care e și ea importată).

    Prin asta se mai dovedește încă o dată că nu structura de guvernământ e importantă, ci cum acționează ea ca să asigure bunăstarea cetățenilor.

    E de mirare că Singapore se compară cu Danemarca, care are și ea taxe pe mașini noi mai mari de 70% din valoarea mașinii?
    4 1
  • @Workingformyliving...

    e treaba guvernului ca isi cheluie banii, oricine are dreptul, abuz de putere, scalvi...scrii numai prostii
    4 2
  • Andrei
    1) poza e din India
    2) Singapore e un fel de Elvetia a Asiei : din punct de vedere financiar , al curateniei , al securitatii .
    3) in centru folosesc un sistem ca Londra. Platesti ca sa circuli prin centru , mii de camere video iti iau numarul de imatriculare cand ai intrat in zona centrala si cand ai iesit si iti iau bani direct de pe card , frauda 0.
    4) tara cu adevarat multietnica si multireligioasa : totul e scris in engleza , malay , mandarina si tamil . Noi inca nu suntem in stare in Transilvania sa avem scris nici macar in doua limbi .
    5) sa ai o masina nu e un drept . Poti sa ai o masina , nu iti interzice nimeni asta dar pretul ei incepe de la 31.000 .
    6) traficul este foarte OK cel putin in centru , este o tara super interesanta : de la jungla pana la zgarienori are de toate .
    7) dupa Japonia e cea mai dezvoltata tara din Asia , la nivelul Europei de Vest .
    8) traversarea aiurea a strazii se pedepseste cu mii de dolari amenda si munca in folosul comunitatii .
    9)amenzi imense si inchisoare pentru orice incivilitati : grafitti , mizerie , galagie , mancat in transportul public .
    10) Fara legi draconice nu poti sa reusesti . Iar Singapore a reusit .
    10 1
  • @Workingformyliving
    Cred ca tu nu ai inteles ceea ce eu am vrut sa spun. Initial am crezut ca esti om cu bani si masina mare, si ca te deranja solutia propusa de mine. Apoi am constatat ca te deranjeaza si pe tine faptul ca o asemenea taxa ii afecteaza tot pe aia mici, iar smecherii vor fi regi in continuare. Deci cum e pana la urma?

    @ignis
    Deci sa apreciem ceea ce este Singapore? Sau sa ne punem im pielea lor si sa ne speriam de totalitarism si comunism?

    @Andrei
    Frica pazeste bostana. Si in Europa de vest e la fel. Problema in Romania este ca noi asociem legile draconice cu comunismul.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru