Cură de slăbire: Mazda MX-5 va primi caroserie din fibră de carbon şi motoare mai mici pentru următoarea generaţie

de Daniel Popescu
Marti, 26.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea generaţie a roadsterului Mazda MX-5 va deveni mai uşoară datorită utilizării unei caroserii din fibră de carbon şi va fi propulsată de motoare mai mici. Lansarea este programată după 2021.

Constructorii auto au tendinţa de a utiliza materiale din ce în ce mai uşoare pentru caroseriile şi alte componente ale maşinilor, cu scopul de a reduce cât mai mult masa totală.

Ultimul înscris pe această listă este Mazda, care a anunţat deja o serie de planuri interesante pentru viitoarea generaţie a roadsterului MX-5. Chiar dacă actuala generaţie a fost lansată doar anul trecut, producătorul japonez îşi face deja temele şi a dezvoltat un nou tip de fibră de carbon care presupune costuri mai reduse. Scopul este că viitoarea generaţie să aibă o caroserie din fibră de carbon, pe lângă utilizarea acestui material şi la alte componente.

"Dimensiunile sunt potrivite, dar în viitor materialele uşoare vor fi foarte importante şi vor fi utilizate pe această maşină. În prezent, fibra de carbon este foarte scumpă, dar avem în dezvoltare o fibră de carbon accesibilă, aşa că MX-5 va fi mai uşoară în viitor", afirmă Nobuhiro Yamamoto, manager de program pentru Mazda MX-5.

Întrucât masa totală va fi mai mică, Mazda îşi va permite să utilizeze motoare mai mici care să ofere performante similare cu cele ale actualului model.

Astfel, cea mai probabilă alegere va fi un motor cu trei cilindri, însă pentru moment nu este cunoscut dacă unitatea va fi una turbo.

"Este un concept simplu. Masa maşinii devine mai mică, astfel că există un motor mai mici şi pneuri mai mici. Este o maşină sport uşoară", a adăugat Yamamoto. Viitorul Mazda MX-5 va sosi cel mai devreme în 2021, însă nu este exclusă o amânare până spre 2023.

Via LeftlaneNews

Comentarii (10)

  • Salavastru
    Mazda MX-5 155HP face 0-100 in 6,2 sec . Scor apropiat cu BMW Z4 2.0 28i de 245HP , dar mai performant decat 20i 184HP si asta doar cu un motor ''depasit'' de aspiratie naturala. Rusinos. Unde-i creativitatea Bavareza ? Mai rusinos este de Fiat 124Spider care impartaseste aceeasi platforma , fiind asemanatoar ca masa . Dar motorul turbo-benzina de 160CP face 0-100 in 7 sec . Pai parca motorizarile turbo se vroiau a fii mai performante ca unele N/A , care-i strategia ?
    13 18
  • Astia vor acuma sa o faca mai usoara, cu motor cu 3 cilindrii de 1 litru aspirat de 100cp si jante pe 13 ?
    8 9
  • eu zic ca daca folosesc un motor cu un singur cilindru si amestec benzina-ulei (ca la drujba) sigur ii ia pe cei de la bmw,
    5 8
  • someone
    eu zic ca indiferent ce combinatie de jante / motor / aspirat sau turbo vor folosi, vor analiza toate variantele inainte si o vor alege pe cea mai buna si pe cea mai potrivita filozofiei lor, si mai ales filozofiei MX5. nu m-ar deranja ca jantele sa fie mai mici, doar sa nu fie mai inguste. :P
    respect mazda insa pentru drumul ales si respectarea princiipiilor si filozofiei lor
    12 2
  • Eu nu stiu ce cura de slabire poate sa mai faca pentru ca oricum e o masina foarte slaba.
    1 13
  • Cu siguranta fibra de carbon va mai usura masina, dar si ansamblul propriu-zis.
    1 0
  • Downsizing!

    Ar fi ok daca ar pune motoare mai mici(1.6, 1.8) a mers si in trecut asa.

    E foarte ok sa scada masa masinii.

    Dar sa puna motoare cu 3 cilindri(eventual si turbo)..... Oricum e inevitabil...

    Tot respectul pentru ei ca au ignorat downsizing-ul pana acuma.
    1 3
  • silimarina
    @salavastru 1. mazda mx-5 are 160 CP si face suta in 7.3 s nu 6.2
    2. nu exista fiat 124 spider de 160 CP.Exista varianta Abarth de 170CP si face suta in 6.8 s.
    Uite aici -> http://www.zeperfs.com/en/duel5735-6180.htm
    Bmw Z4 este alt tip de masina.Nu a fost gandita sa fie ultra usoara.Doar pt ca BMW nu a facut un concurent pt Mazda MX-5, nu inseamna ca nu poate.Tragi niste concluzii total gresite
    6 1
  • Asta daca mai slabeste 1 kg, dai la cheie si lesina.
    0 2
  • O mașină superbă. Un fapt foarte important este că a făcut progrese mari de la o generație la alta. Dacă merg pe aceeași linie conceptuală de îmbunătățire nouă generație va fi superioară actualei. Dar asta stiu fie cei ce sunt pasionați de astfel de modele sau deținătorii ... ceilalți sunt parerologi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru