DACIA 40 | Gama Logan, apogeul marcii Dacia

De Catalin Dinu
Publicat Miercuri, 20.08.2008
Dupa reasocierea cu Renault, Dacia a lansat un nou model care a introdus trendul masinilor low-cost in industria auto.

Imediat dupa preluarea controlului asupra Dacia in 1999, Renault a anuntat ca va produce la uzina din Pitesti o masina care va revolutiona industria auto din Europa prin costul sau de doar 5.000 euro. Proiectarea lui Dacia Logan a durat insa aproape 5 ani, timp in care cnceptul a fost numit codat X90, iar la uzina Dacia au fost produse in continuare modelele 1310 in versiunile berlina, break si pick-up, SuperNova, Solenza.

La jumatatea anului 2004, Renault opreste productia modelelor derivate din 1310 si incepe retehnologizarea fabricii in vederea construirii noului model mult asteptat. In luna iulie este prezentat in premiera modelul Logan si incep perceperea comenzilor. In luna septembrie 2004, primele exemplare Dacia Logan sunt livrate, iar comenzile depasesc cu mult volumul de 50.000 de unitati prevazut pentru a fi produs in ultimele patru luni ale anului.

Dupa lansare, Dacia Logan putea fi comandat cu doua versiuni de motorizare, 1.4 MPI de 75 CP si 1.6 MPI de 90 CP, ambele pe benzina. De asemenea, cumparatorii putea opta pentru una din cele patru nivele de echipare disponibile initial: Ambiance, Laureate, Preference, Ambition.

La aproximativ un an de la lansarea, Renault a pus la dispozitia Dacia pentru echiparea lui Logan primul propulsor diesel, 1.5 dCi de 65 CP.

In anul 2006, cu putin timp inainte de lansarea modelului Logan MCV are loc si prima restilizarea a versiunii sedan caruia i se adauga si nivelul de echipare Prestige, precum si cel mai puternic motor, o unitate pe benzina de 1.6 litri si 16 valve care dezvolta 105 CP. Noul MCV vine sa completeze gama modelului Logan cu o noua versiune de caroserie care putea gazdui pana la 7 locuri, fiind echivalentul versiunilor Station Wagon ale modelelor moderen. Dacia Logan MCV este derivat din conceptul Steppe prezentat in premiera in primavara anului 2006 la Salonul Auto de la Geneva.

La inceputul anului 2007 este lansata si versiunea Van a lui Logan care presupune acelasi tip de caroserie precum Logan MCV, dar care pastreaza doar locurile din fata si geamurile din dreptul acestora. Dacia Logan Van este a autoutilitara destinata transportului de marfuri, iar la scurt timp dupa lansarea acesteia, in vara lui 2007 a mai fost introdusa o versiune mai puternica, de 85 CP, a propulsorului diesel de 1.5 litri.

O alta autoutilitara derivata din acelasi model este Dacia Logan Pick-up a carui lansare a fost facuta pe teritoriul romanesc, la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) 2007.

In martie 2008, la Salonul Auto de la Geneva, a fost lansat primul hatchback construit pe platforma lui Logan, Dacia Sandero, a carui proiectare a fost efectuata in Brazilia, la centru tehnologic Renault. Odata cu lansarea lui Dacia Sandero a fost inaugurata si noua sigla a constructorului roman.

Ultima noutate din gama Dacia este introducerea versiunii facelift a lui Dacia Logan in versiunea sedan, care a avut loc pe 1 iulie 2008. Versiunea restilizata a primului model Dacia construit pe platforma Logan a imprumuta mai multe elemente de design de la fratele mai mic, Sandero.

Comentarii (3)

  • Marius
    CONCLUZII GENERALE
    DACA ANALIZAM LUCRURILE SUBIECTIV:
    -dacia a fost a noastra a romanilor, ieftina, bunicica, ne-am facut treaba cu ea, se cumpara in continuare bine.
    -pe undeva tot e buna mentalitatea asta europeana.....ne-a mai scos si pe noi la lumina, ne-au mai spalat si ne-au mai dat hainutze noi.....si masini noi si ieftine precum acest logan......altfel tot cu troacele din anii 1970-1980-1990 ne faceam veacul pe strazi.
    -deci, bun si loganul asta decat nimic.

    DACA ANALIZAM LUCRURILE SUBIECTIV:
    -era buna dacia 1310 pt comunisti pana in 1990
    -dupa 1990 puteau derbedeii de la conducere sa ia initiativa si sa aduca mari constructori auto in Romania, sa faca masini pe platforme vechi......vezi VW in Brazilia, vezi Fiat sau Toyota pe piete emergente.
    -au incercat si ei cu grupul Daewoo.....au facut ei masini de bun simt ce-i drept (Cielo si Espero) dar ne-au tras tzeapa la plecare.
    -asa am ajuns sa conducem pe strazi tot troace vechi de dacii 1310...nove-supernove-sau supergauri negre sau cum dracu s-or mai fi numit ele....solenze si alte balarii
    -iar acum se repeta povestea cu Loganul,Sandero si alte cretinitati frantzuesti....si timpul trece.....si romanii cumpara asemenea masini....si francezul face profit de pe urma prostilor.......si nimic nu se invata din experienta din pacate.

    CONCLUZIA FINALA DESPRE DACIA SI DESPRE ROMANICA NOASTRA:
    -a zis bine cineva ca amandoua par a fi ,,regulate, reshapate si cu gust de cauciuc,,.
    -pt criticile ulterioare....nu va suparati pe mine......am fost doar impartial si am analizat lucrurile la rece si cu calm....atata tot.
    0 0
  • brunetul
    DACIE romaneasca!
    DACIE....Dacia 1100 a fost prima...cea mai slaba firma romaneasca.oricum cele mai slabe masini sunt romanesti...si din toate toate toate toate etc. masini.. E CEA MAI SLABA MASINA SI CEA MAI LAUDAROASA MASINA.......
    0 2
  • de ale romanilor
    eu cred ca dacia logan e buna pentru oamenii care au un buget cat de cat ca sa isi poata permite o masina noua si noua si la un perti rezonabil .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru