Dacia a exportat echivalentul în piese a 5.2 milioane de mașini

de Sebastian Toma
Vineri, 05.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia sărbătorește exportul a 10 milioane de metri cubi de piese prin centrul logistic de la Mioveni. Volumul realizat reprezintă echivalentul a 5.2 milioane de vehicule și a fost atins după 10 ani de activitate a centrului.

Esential 2 zile este perioada maximă de timp pe care o petrece o piesă în centrul AILN din Mioveni, conform organigramei interne.
30 de minute durează încărcarea unui container cu piese auto la centrul AILN Mioveni.
600 de camioane pleacă în fiecare săptămână de la acest centru.
330 de angajați are centrul AILN Mioveni. Dintre aceștia, peste 200 lucrează în partea de manipulare și ambalare a mărfurilor. Peste 40% din totalul angajaților sunt femei.
Dacia a anunțat astăzi exportul a peste 10 milioane de metri cubi de piese vehicule de la centrul logistic de la Mioveni, inaugurat în urmă cu zece ani. Ceea ce era inițial Centrul de Export CKD 1 Logan a devenit anul acesta AILN, adică Alliance International Logistic Network, iar acest AILN este cel mai mare centru logistic din întregul grup Renault Nissan. Piesele exportate de acest centru reprezintă echivalentul a 5.2 milioane de vehicule și 25% din producția anuală Automobile Dacia. Deși nu este robotizat mai mult decât este necesar și arată ca un depozit foarte curat, centrul AILN Mioveni livrează piese la 17 uzine-client din rețeaua globală Renault-Nissan, aproape 25% din cifra de afaceri a mărcii românești fiind obținută din piesele care trec pe acolo.

În urmă cu zece ani, centrul din Mioveni avea un volum de aproximativ 300.000 de metri cubi de piese expediate către trei situri și a ajuns, în 2014, la 1.7 milioane de metri cubi către 17 situri.

Oficialii Dacia declară cu mândrie că acest centru progresează de la o zi la alta, iar Nicolas Maure, Președintele Automobile Dacia, și-a propus să ducă AILN Mioveni în top cinci centre logistice ale rețelei globale Renault-Nissan până în 2020. În prezent, centrul este în prima parte a clasamentului, dar alte facilități din Mioveni, cum este uzina de transmisii, este pe locul trei în clasamentul intern al concernului în materie de performanțe.

Centrul AILN Mioveni are de a face cu 600 de camioane și 1.600 de containere încărcate cu piese în fiecare săptămână, toate plecând la export și totalizând, alături de Automobile Dacia, 2% din exporturile României. AILN are în total 540 de furnizori (aproximativ 100 sunt din România) și gestionează 15.352 de piese, dintre care 7.626 sunt repere unice Dacia. Performanțele atinse cu cei 330 de angajați ai centrului nu ar fi fost posibile fără investițiile care au totalizat 23 de milioane de euro din partea Grupului Renault. Capacitatea actuală a centrului este de 2.2 milioane de metri cubi de piese, dar poate fi extinsă fără probleme dacă rețeaua Renault-Nissan va cere acest lucru.

Așa arată interiorul centrului AILN Mioveni. Piesele din imagine așteaptă să fie amplasate în cutii speciale pentru a fi transportate.

Adevărata performanță a acestui centru a fost extinderea capacității de export fără a extinde capacitatea de stocare, totul prin creșterea vitezei de încărcare a tirurilor și a containerelor prin instruirea frecventă a angajaților. Săptămânal, angajații centrului fac o vizită la DOJO-ul de dexteritate, unde exersează recunoașterea inscripțiilor de pe colete și amplasarea optimă a acestora în containere, totul redus la scară folosind simple cuburi din lemn.

O amplasare optimă a cuburilor în trei minute pe masa de demonstrație se traduce în 30 de minute în viața reală pentru un container plin "ochi" cu piese, specialiștii centrului fiind concentrați să "nu transporte aer", în vederea optimizării costurilor.

Lucrătorii care folosesc aceste utilaje sunt antrenați săptămânal pentru dexteritate și performanțe optime.

Comentarii (3)

  • din treba asta firmele castiga foarte bine...e si asta afacere profitbila.
    1 1
  • scamel
    este o problema de exprimare. vorbim despre componente, ansamble si subansamble ptr uzinele de asamblare iara nu de piese de schimb.
    2 1
  • Faliment scrie pe ei, cu rablele lor ieftine
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru