Dacia a înregistrat o creştere de 36.5% în Europa în primele două luni ale anului

de Dragoș Băltățeanu
Joi, 20.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa auto europeană dă semne de revenire în primele două luni ale anului 2014. Numărul de automobile noi înmatriculate în toată spaţiul UE a crescut cu 6.6% faţă de anul trecut, iar Dacia se bucură de o creştere de 36.5%.

Piaţa auto din Europa dă semne de revenire după primele două luni ale anului 2014. Conform ACEA, luna februarie a fost a şasea lună consecutivă în care cererea pentru automobile noi a crescut în Uniunea Europeană. În primele două luni ale anului 2014, înmatriculările de automobile noi au crescut cu 6.6%, totalizând 1.796.787 unităţi. În februarie 2013, singura piaţă care a înregistrat o scădere a fost Franţa cu -1.4%. Toate celelalate pieţe majore au contribut la o creştere pozitivă de 8% a pieţei europene. Înmatriculările de automobile noi au crescut cu 3% în Marea Britanie, 4.3% în Germania, 8.6% în Italia şi 17.8% în Spania. 

Dacă privim cifrele cumulate pentru lunile ianuarie şi februarie 2014 constatăm că cele mai importante creşteri au venit în Germania cu 5.7%, 6.0% în Italia, 6.1% în Marea Britanie şi 13.1% în Spania. Franţa şi-a menţinut trendul negativ cu -0.5% pentru cele două luni cumulate. 

Ţara Ian-Feb 2014 Ian-Feb 2013 Procent
Austria 51.579 48.957 +5.4
Belgia 95.724 96.084 -0.4
Bulgaria 2.883 2.279 +26.5
Croatia 4.129 3.601 +14.7
Cipru 1.374 1.464 -6.1
Cehia 26.417 22.633 +16.7
Danemarca 31.028 26.993 +14.9
Estonia 3.027 3.066 -1.3
Finlanda 20.876 18.149 +15.0
Franţa 266.744 268.053 -0.5
Germania 413.345 392.773 +5.7
Grecia 10.742 9.649 +11.3
Irlanda 35.646 28.126 +26.7
Italia 236.500 223.067 +6.0
Letonia 1.871 1.549 +20.8
Lituania 2.270 1.779 +27.6
Luxemburg 7.538 7.465 +1.0
Marea Britanie 223.298 210.392 +6.1
Olanda 78.193 79.859 -2.1
Polonia 61.774 50.335 +22.7
Portugalia 19.801 14.538 +36.2
România 8.768 7.909 +10.9
Slovacia 10.840 8.772 +23.6
Slovenia 8.693 8.190 +6.1
Spania 122.199 108.047 +13.1
Suedia 40.198 33.581 +19.7
Ungaria 9.330 7.493 +24.5

În România luna februarie a adus 3.650 de automobile noi înmatriculate, ceea ce a însemnat o creştere de 5.1% faţă de luna februarie a anului trecut. Cumulat în ianuarie şi februarie 2014 s-au înmatriculat în ţara noastră 8.768 de automobile noi ceea ce semnifică o creştere de 10.9% faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut.

Top 3 creşteri în Europa

Marcă Procent
1 Dacia +36.5
2 Mazda +31.6
3 Lexus +28.5

Top 3 scăderi în Europa

Marcă Procent
1 Lancia/Chrysler -12.2
2 Smart -9.4
3 Jaguar -8.8

Urmareste Automarket
Dacia a avut un început de an excelent în Europa.
În luna februarie în toată Uniunea Europeană au fost înmatriculate 26.014 unităţi noi, ceea ce semnifică o creştere de 34% faţă de luna februarie a anului trecut.
Cumulat, în ianuarie şi februarie 2014, Dacia a vândut 54.945 exemplare, adică cu 35.5% mai mult faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut. Dacia are cea mai importantă creştere dintre mărcile grupului Renault. Marca Renault a crescut cu 4% în ianuarie şi februarie, iar Nissan a scăzut cu -1.7%.

Top 10 cele mai mari creşteri în primele două luni ale anului 2014

Marca Unităţi 2014 Unităţi 2013 Procent
1 Dacia 54.945 40.257 +36.5
2 Mazda 25.312 19.239 +31.6
3 Lexus 3.359 2.613 +28.5
4 Suzuki 23.864 19.803 +20.5
5 Mitsubishi 10.173 8.548 +19.0
6 Skoda 79.881 67.878 +17.7
7 Toyota 77.979 67.777 +15.1
8 Seat 42.329 37.789 +12.0
9 Audi 99.312 89.351 +11.1
10 Jeep 3.989 3.598 +10.9

Via ACEA

Comentarii (14)

  • Din ce in ce mai multi "prosti" cumpara dacia .
    15 12
  • Cat de slabi economic suntem! La egalitate cu Slovenia, dar sub Ungaria sau Slovacia.
    21 4
  • @Edi - Observatia ta e foarte buna, si poate unul dintre motive ar fi si faptul ca preferam in loc de Dacii noi, niste harburi nemtesti la mana a 14 a. Poate asta explica si de ce nemtii au cifre "astronomice" la vanzari de masini noi comparativ cu alte state. Scapa de mizeriile lor si cumpara masini noi, chiar si Dacii. :)
    23 4
  • Procentual nu stam nici mai bine nici mai rau decat altii. Tari puternice din vest au cresteri procentual mai mici fata de tari de tipul Romaniei, Ungariei, Irlandei, Bulgariei.

    Acum, din ceea ce se vede din tabel, si fara sa produc o inutila discutie, japonezii au trecut la ofensiva. Urmeaza sa se vada daca acest trend se va mentine pe parcursul anului si daca procentele cu 2 cifre vor deveni obisnuinta pe 2014. Pacat de Honda care a plonjat cu -7,4%.

    Ce ar fi interesant e un tabel cu vanzarile pe modele si pe tari. Sunt curios de ce, de exemplu, Volkwagen e codasul codasilor in cadrul grupului VAG avand o crestere de 4,2% sau fata de concurenta externa: Peugeot (8%), Kia (+5,7%), Lancia (+6,4) sau Toyota (+15,1%)

    @Auto Market....scaderea de 12,2% a bifat-o Alfa Romeo si nu Lancia/Chrysler ce are in realitate +6,4%
    6 6
  • Fantastic!Bravo Dacia!Or fi dat si patronii de la Pitesti 100 de lei prima la muncitori, ca de schelalait la tv precum ca pierd la fiecare masina datorita drumurilor, sunt primii?Ce ma frapeaza e crestera Mazdei, care sigur s-a ridicat prin Mazda 3 si 6 care nu sunt ieftine. Asta demonstreaza cata dreptate avea un anume Azorel...acum doua saptamani.3-ul sedan e mare lucrare!!!
    15 6
  • @vianu: daca dai search pe google gasesti statisticile care te intereseaza referitor la modele si tari. www.bestselling....com nu scriu mai mult ca sa nu se stearga postul.

    e bine ca suntem pe plus, chiar si acum cand inca nu a pornit programul rabla. din aprilie sper ca cifrele sa creasca in Romania. e ok ca se vinde dacia bine in europa, asta ne mentine economia. masina eu nu o laud in nici un fel. oricum, decat un sh de 10 ani mai bine un logan nou. sunt adeptul masinilor noi dar nu dacia.
    10 0
  • mda.. ce au votat fecebookarii?? a8 si mai ce?..mda
    10 4
  • Sa nu uitam ca Dacia nu inseamna doar ce se produce in Romania!
    Rezultatele sunt foarte bune. Oare cei din UE care cumpara modele Dacia sunt mai fraieri, iar romanii mai destepti pentru ca prefera altceva? Nu cred! Pur si simplu cumpara o masina noua la un pret aproape corect pentru ceea ce ofera! Dar, la noi, se cumpara rablele celor din vest!
    11 2
  • BaditzaEx
    mi se rupe de Dacia !, Ungaria cu o populatie mai mica, nu zic teritoriu si resurse, sta mai bine ca noi... iar guvernantii astia ( in special PSD-ul ) promit, ca-n cativa ani se apuca de rahatul ala de autostrada. 3 la mana, am inteles ca noua ( daca se va face pana la urma ) Dacia City se va construi prin vreo fabrica din rusia. Deci cu ce ne incalzeste pe noi asta ?! Este absolut suparator, ca atunci cand unul din N lucruri ale economie romanesti distruse, o marca/ un brand care merge bine, chiar si de acele , nu ne putem bucura intr-adevar ( insemnand o crestere substantiala a economiei ), daca merge asa bine, dc nu fac o noua fabrica in Romania, nu prin maroc sau alte parti ?!
    4 5
  • Ai un nume foarte potrivit, cand romanii vor castiga ca nemtii,adica probabil niciodata, atunci isi vor permite majoritatea familiilor 2-3 masini, una dintre ele evident Dacia, dar cand romanul cu mentalitate de 2 lei isi cumpara sh de cateva mii de euro, de unde naiba ma sa-si cumpere dacia noua? Cati dintre voi care va entuziasmati pe aici si care criticati pe romani aveti dacia noua sau aproape noua? Duceti-va si faceti coada la reprezentante, ce mai stati sa comentati, ca doar Romania nu e plina de logan-uri, vreti 100% sa fie pe strazi.
    6 2
  • Pacat ca nu se poate spune de cresteri si in Romania. Dar oricum e mai complicata treaba, pentru ca pentru un neamt sau un englez sau pentru europenii de care amintea cel din primul comentariu ca sunt "prosti", Dacia chiar este o marca ieftina pe care si-o permit mult mai multi. Pentru un roman Dacia ramane totusi o marca destul de scumpa. Chiar daca multi isi doresc o Dacie noua pur si simplu nu si-o permit. Mai grav este ca nici statul roman nu incurajeaza cu mare lucru cumpararea de masini noi.
    9 3
  • speedy
    sa ne gandim ca in Europa mai civilizata o familie are nevoie in general de doua masini. Dacia e cu preponderenta a doua masina. Care de obicei, daca in casa nu canta gaina, revine sotiei. Mai sunt si multi fermieri, mici gospodarii, ptr astea e ideala gama Dacia. Si mai sunt si batranii care in unele tari, din cum ziceam Europa mai civilizata, nu o duc stralucit, iar o Dacie noua ii asigura de cheltuieli suplimentare. In restul continentului, e masina saracului. Snobii din Est nu intra in plaja de clienti ai Daciei.
    0 0
  • speedy
    e atat de ieftina ca nu ai cum sa n-o cumperi, daca are probleme o arunci si-ti iei alta noua, e masina pantof ca sa zic asa
    sigla Renault face mult, eclipseaza tabla romaneasca pe care e montat motorul frantuzesc si alte componente straine
    oricum nu mi-as lua asa ceva, dar daca as face-o in nici un caz de la dealer-ii interni, cele mai proaste si cu defecte la montaj sunt pt intern
    .... nu uitati: masina pantof, iar aia de 5.000 o sa fie masina ciorap
    SPER CA N-AM OFENSAT VREUN AUTOMARKET CARE ARE DACIA IN FAMILIE
    sa auzim numai de problemele voastre de service!
    2 1
  • speedy
    romanii au incredere in produsele romanesti doar cand le cumpara strainii, functioneaza spiritul de turma, asa ca baieti, cum zicea unu' mai sus, hai fugutza faceti coada si cumparati Dacia, ca se termina stocul, si ajungeti pe programari, renuntati la harburi sh!!!
    hai sa cumparam produse made in romania!
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru