Feedback

Dacia, cel mai valoros brand românesc în 2018: constructorul de la Mioveni valorează 1.2 miliarde de euro

Publicat Joi, 12.07.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 12
Dacia, cel mai valoros brand românesc în 2018: constructorul de la Mioveni valorează 1.2 miliarde de euro - Poza 1
Dacia este cel mai valoros brand românesc în 2018 după ce a depășit cu mult branduri locale precum eMAG, Dedeman sau Petrom, potrivit unui studiu Brand Finance.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania de consultanță Brand Finance a publicat topul celor mai importante 50 de branduri românești din acest an, iar Dacia ocupă în continuare prima poziție în clasament.

Potrivit studiului, valoarea brandului Dacia este în prezent de 1.243 miliarde de euro, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut.

Dacia nu a avut nicio emoție în competiția din acest an, întrucât pe următoarea poziție este magazinul de comerț electronic eMAG, a cărui valoare de brand a fost stabilită la 458 de milioane de euro, fiind astfel de peste două ori mai mică decât cea a constructorului de la Mioveni.

Retailerul de bricolaj Dedeman este pe poziția a treia cu o valoare de brand de 304 milioane de euro, în creștere cu 47%, în timp ce următoarele două poziții sunt ocupate de compania petrolieră Petrom și furnizorul de servicii de telecomunicații Digi.

Valoarea unui brand a fost stabilită pe bază mai multor factori, inclusiv investițiile realizate în marketing, reputația în relația cu clienții și consumatorii sau estimarea veniturilor viitoare.

Valoarea de brand reprezintă practic venitul pe care l-ar obține proprietarul în cazul în care ar vinde marca respectivă, fără să fie însă luate în calcul alte elemente precum activele companiei sau rezervele financiare.

Via Profit


Comentarii (12)

  • romanesc jumatate frantuzesc, si asta e singuru :)))))
    8 0
  • @unu: Nu-i rău că Dacia... există totuși (ca și Ford), deși 50% e un procent optimist al contribuției autohtone la produsele lor finale.

    OK, Le(s) Technocentre(s) de la Titu-Buc. etc. beneficiază oricum și de creativitatea/munca unor specialiști români - care altfel sigur și-ar fi luat câmpii peste granițe -, ca să nu mai vb. de forța de muncă de la Mioveni.
    ...Culmea, f. productivă, contrar cărcotașilor care ne consideră pe nedrept o nație indolentă. Dar și muncitorii/tehnicienii/inginerii d-acolo nu-s tocmai siguri de stabilitatea locurilor de muncă, de cînd salariile s-au mărit spre o medie de 700 euro/lună net. Iar marocanii (Tanger) se... vând mult mai ieftin.

    P.S. offtopic -Vvăd că *brand* e unicul termen în uz de-o vreme, de parcă neaoșul *marcă* n-ar mai exista.
    Păcat, dar pare inevitabilă pierderea (dirijată știu-unii-de-unde) a identității românești și prin sucirea/distrugerea insidioasă a limbii.
    Vorba cîntecului băieților de la Taxi - trist, dar adevărat:
    *
    Suntem anglofoni, americanofoni,
    Suntem bu-bu, bu-bu, bu-bufoni.

    Am ajuns la middle-part. Vom trece in revista
    Noi cuvinte romanesti, de pe lista:
    Business, meeting, briefing, trading,
    Casting, shopping, fashion, trend,
    Dealer, broker, leader, joker,

    Manager, advertising, P. R., brand,
    Lobby, hobby, weekend, party,
    Timeout, fifty-fifty, supermarket, copyright,
    Discount, cash, card, net, mail, chat, standby,
    DJ, VJ, LP, CD, bye, bye!
    Oops, yeah...*
    22 1
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • marocanii (Tanger) se vand mai ieftin pentru ca e zona libera pierzand totusi cu faptul ca Maroc nu e in UE si nu beneficiaza de anumite avantaje vamale chiar daca, financiar-contabil se fac destule artificii in bucataria Renault. Plus ca, capacitatea de fabricatie si-a atins maximul si, fizic, numai au loc.

    apoi mai este o chestiune, integrarea visata pentru Maroc este inca in cote reduse. Obiectivul de 80% fiind inlocuit de unul (pentru 2023) de....65%. Ceea ce insemna ca Romaniei (si Turciei) le revine sarcina sa fie pricipalii furnizori de componente pentru marocani.

    dar tu stiai lucrurile astea
    12 0
  • @vianu: Ai o mânuță verde pt precizări.
    ...Pe care da, le știam, dar credeam că nu-s relevante pt un comment cît mai concis. Oricum, departe de mine ideea mutării producției Dacia cu cățel / purcel în Maghreb.
    Pe termen scurt/,mediu cel puțin, că viitoru-i cețos și pentru tata lu Mama Omida. :-)
    15 0
  • crezusem ca te-ai speriat :) m-as fi mirat, totusi, pentru ca...u have a background
    7 1
  • Oi avea ceva... teren în spinare :-) (asta apropo de americanofonie și traducerile lu Moș Goagăl), da tot aștept ziua cînd o să găsesc incluse în articolele / știrile AM (și nu numai) unele comentarii valabile d-aici - nu doar ale mele, clar.

    Din păcate trendul e spre preluări necritice mai peste tot, de la cîteva surse... bine/strict controlate (sînt doar 5-6 la nivel planetar, da-i altă temă de discuție care n-are loc aici, la *mașiniști* :-))
    11 0
  • "Preluări necritice" e o exprimare prea amicală după mine.
    Din ce în ce mai des constat că oamenii care fac treabă de jurnaliști, prezentatori sau simpli redactori pur și simplu au uitat limba română înainte s-o cunoască.
    Prezentatoare care vorbește de dispozitive (”gadget-uri”, că sună mai cool) ”calitative”, crainici care nu sunt în stare să pronunțe localități cunoscute din România sau chiar numele colegei reporter pentru că nu au diacritice...... ori sute de texte cu traduceri de tip ”furculision a la Culiță” (”tarife” în loc de taxe vamale pentru tariffs).
    Mulți folosesc din snobism termeni străini, dar nu sunt sigur că nu e și la ei ignoranță.
    Cum ziceam și la alt articol despre alegerile pe care le fac românii: educația tot mai precară.
    6 0
  • ma scuzati ca ma bag

    voiam sa scriu un raspuns invers la ce a spus cap dar placa cu butoane cu litere numai merge asa ca am folosit soarecul de pe masa facand plic-plic pe icoanele de pe geamul din fata mea

    asa e bine @Kap? :)))
    5 2
  • Deși ai zis că stai prin Ardeal, ești pe-aproape:)
    3 0
  • unsirb
    @Kirotractor: desi iti apreciez, in general, interventiile din zona de comentarii, am observat acea aluzie la "stim noi cine" vrea sa ne distruga identitatea nationala. Acum, nu e nimic rau sa fii patriot (nu e fondat, dar nu e rau in sine),dar nu stiu daca avem noi vreo identitate nationala foarte interesanta de pastrat. Saracia si furtul nu sunt valori, doar zic.
    1 3
  • @unsirb: Nu comentez p-aici pentru aprecieri, dar mulțumesc oricum pt ele.
    Repet, avem cu toții liber la păreri și la critici/opinii diferite, inclusiv ref. la patriotism (diferit de naționalismul extrem în orice caz.)

    Ce trebuia să precizez poate e faptul că globalismul drăcesco-corporatist :-) actual nu ține cont de cantitatea/calitatea *valorilor naționale* ale tuturor, nu doar ale noastre fiind deci în vizor. Doar să le anuleze li-i scopul și basta.

    Mă opresc totuși aici, că dacă intru și-n analiza nick-name-ului tău încep să cred că nu-s de fapt cît de naționalist și/sau mîndru de originea etnică ar trebui să fiu. :-)
    ...Dar poate-mi schimb și eu nickul în *Kirotractor-unromân.* :-P
    6 0
  • Dacia este brand Renault, actionarii principali pot sa fabrice unde vor ei acest brand.
    Imi pare rau ca scriu acest lucru, dar acesta este adevarul
    2 0
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru